Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bokker13579

Re: Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:15

Cleo -> chloe, cloe oid..

En laatst vroeg iemand hoe mijn achternaam gespeld moest worden (schaap)
Nou gewoon als zo'n beest in de wei :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:18

_San87_ schreef:
Mensen kunnen mijn achternaam niet spellen. Dat doe ik dus maar voor ze. En zelfs dan gaat het 9 vd 10 keer fout.

Ik moet mijn achternaam ook altijd spellen. Dit is voor mij zo'n gewoonte geworden. Laatst belde ik met mijn vader, hij zou me wat toesturen per mail. Hij vraagt aan mij; wat is je email adres. Dus ik zeg het email adres en begin vervolgens te spellen.. :Y) Waarop het droge antwoord kwam; Ja schat, ik weet dat je dat zo schrijft :')

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:20

Wat ik nog het leukste vind is dat mijn naam op facebook heel duidelijk staat en dan toch nog een reactie krijgen waarbij je naam verkeerd is geschreven hahah :D

Mijn naam wordt vaak geschreven als Deborah, Deborha of Debra, maar het valt nog mee. Als ik 'zonder h' zeg is het snel duidelijk.
En wat er hierboven wordt gezegd, ik begin al automatisch mijn achternaam te spellen, het gaat toch mis

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:21

roxiie schreef:
_San87_ schreef:
Mensen kunnen mijn achternaam niet spellen. Dat doe ik dus maar voor ze. En zelfs dan gaat het 9 vd 10 keer fout.

Ik moet mijn achternaam ook altijd spellen. Dit is voor mij zo'n gewoonte geworden. Laatst belde ik met mijn vader, hij zou me wat toesturen per mail. Hij vraagt aan mij; wat is je email adres. Dus ik zeg het email adres en begin vervolgens te spellen.. :Y) Waarop het droge antwoord kwam; Ja schat, ik weet dat je dat zo schrijft :')

Mijn vader stuurt m'n moeder appjes met dat Janien al boodschappen heeft gedaan.
Al 25 jaar... :') Hij weet nog niet hoe je mijn naam schrijft _O- Arme dyslect :(:)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:21

Mijn naam is Sarah en toen ik jonger was schreven alle moeders mijn naam altijd verkeerd. De H heeft op alle mogelijke plekken gestaan _O- tegenwoordig is het altijd de vraag 'met of zonder H?'

Mijn achternaam is ook helemaal niet moeilijk, maar iedereen wil er altijd van/van der/etc. voor plakken :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:23

xxcleeoo schreef:
Cleo -> chloe, cloe oid..

En laatst vroeg iemand hoe mijn achternaam gespeld moest worden (schaap)
Nou gewoon als zo'n beest in de wei :j

Je hebt ook Schaep ofzelfs Scheap (al is dat qua uitspraak Scheep, maar ja tegenwoordig... :+ )

Van de achternaam Vroeg in de weij heb je er een stuk of vier Vroegindewei, Vroegindeweij en dan die twee ook los met en zonder j op het eind.

Denk dat mensen ook eens wat minder moeten zeuren of hoe iets gespeld moet worden. Het is eigenlijk ook nooit goed. Schrijven ze het verkeerd, ondanks dat je tegenwoordig tienduizend verschillende en vooral niet logische schrijfwijzes hebt van namen is het niet goed. Vragen ze hoe spel je dat is het óók niet goed..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:23

Dat heb ik bij mijn bijnaam. Domor Verbeuk. Ik zeg eerst het geheel en ga daarna direct door met het spellen D-o- adempauze - m-o-r Verbeuk. Als ik geen adempauze doe of hem na de 3e letter doe dan staat er geheid domoor. Ik heb een tijd geprobeerd het met een -h te schrijven, dus Dohmor. Dat werkte op zich wel, maar ik kon er niet aan wennen en dus neem ik de domoor-en zo af en toe maar voor lief.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:25

Mizora schreef:
Dat heb ik bij mijn bijnaam. Domor Verbeuk. Ik zeg eerst het geheel en ga daarna direct door met het spellen D-o- adempauze - m-o-r Verbeuk. Als ik geen adempauze doe of hem na de 3e letter doe dan staat er geheid domoor. Ik heb een tijd geprobeerd het met een -h te schrijven, dus Dohmor. Dat werkte op zich wel, maar ik kon er niet aan wennen en dus neem ik de domoor-en zo af en toe maar voor lief.

Jouw ouders waren wel lief voor je :P.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:26

Chantal Prins, Neh, wordt nooit fout gespeld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:29

Ik hoef mijn naam echt nooit te spellen gelukkig. Vroeger werd er nog wel eens gevraagd of het met c's of met k's was, maar aangezien bijna niemand nog de naam Rebekka krijgt, gaat iedereen er altijd vanuit dat het gewoon met c's is- en dat klopt dus ook. Hoef het echt nooit te spellen en het wordt echt nooit verkeerd geschreven of zo. Zie het in mijn omgeving ook heel weinig dat mensen hun naam moeten spellen trouwens.

Sommige fouten die hier gemaakt worden, moeten gewoon echt gemaakt worden door intens domme mensen. :7 Kan bijna niet geloven dat een normaal denkend mens bepaalde naamfouten die hier staan maakt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:30

_San87_ schreef:
Mizora schreef:

Bijnaam op het internet gelukkig. Maar het is ook mijn e-mail en sommige mensen op het internet kennen me ook niet anders. Mijn echte naam is Anneloes en in mijn echte leven doe ik niet aan bijnamen (een enkele An of Loes wordt gedoogd, maar het wordt niet gewaardeerd als ze veelvuldig gebruikt worden. Anne is not done). Het is zo'n naam die je schriftelijk bedenkt en na een flinke tijd gebruiken erachter komt dat het dus geen handige naam verbaal is.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:31

Hier ook wekelijks een verkeerde naam spelling. Altijd word mijn naam met een extra e geschreven Maar ga me er niet meer gek op zitten maken ik laat het gewoon voortaan zo..

mijn naam:
Kimberly

word vaak geschreven als:
Kimberley

Daarom noemen degene die mij kennen gewoon Kim! perfecte oplossing..

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:32

Mylène wordt vaak Milene of Mielene. En mijn achternaam wordt ook standaard met ou geschreven ipv met au.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:32

Mizora schreef:
_San87_ schreef:

Bijnaam op het internet gelukkig. Maar het is ook mijn e-mail en sommige mensen op het internet kennen me ook niet anders. Mijn echte naam is Anneloes en in mijn echte leven doe ik niet aan bijnamen (een enkele An of Loes wordt gedoogd, maar het wordt niet gewaardeerd als ze veelvuldig gebruikt worden. Anne is not done). Het is zo'n naam die je schriftelijk bedenkt en na een flinke tijd gebruiken erachter komt dat het dus geen handige naam verbaal is.

Oh sorry, niet gelezen dat het om een bijnaam gaat :') :D.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:33

Mijn voornaam is geen probleem, maar mijn achternaam hebben mensen altijd moeite mee.
Spruijt, vaak word het dan gewoon spruit. Of als ik zeg met 'u-i-j-t', schrijven ze spuijt :')

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:41

Mijn naam wordt ook altijd verkeerd geschreven. Mensen schrijven altijd Babet of Babette. Maar het is Babeth

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:46

Ik denk nu ook ineens aan mijn vriend. Zijn naam word echt te vaak verkeerd geschreven.
Hij heet Dennie.. En ja dan raad je het al.. Dannie Danny Denny, Maar het aller ergste ''Dennis''

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:49

Lineke is goed maar mensen schrijven vaak Lieneke, Linneke

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:54

Ik irriteer me het meest aan een verkeerde spelling in een email, terwijl ze het alleen maar over hoeven te typen!
Krijg heel vaak Karin terug, terwijl het Karen is :P

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:57

Mijn naam ook. En het kan me niet zo heel veel schelen, behalve als er gewoon een compleet andere naam wordt geschreven.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:57

Rebeccaa schreef:
Ik hoef mijn naam echt nooit te spellen gelukkig. Vroeger werd er nog wel eens gevraagd of het met c's of met k's was, maar aangezien bijna niemand nog de naam Rebekka krijgt, gaat iedereen er altijd vanuit dat het gewoon met c's is- en dat klopt dus ook. Hoef het echt nooit te spellen en het wordt echt nooit verkeerd geschreven of zo. Zie het in mijn omgeving ook heel weinig dat mensen hun naam moeten spellen trouwens.

Sommige fouten die hier gemaakt worden, moeten gewoon echt gemaakt worden door intens domme mensen. :7 Kan bijna niet geloven dat een normaal denkend mens bepaalde naamfouten die hier staan maakt.

Mijn zusje noemt Rebekka :P Wordt standaard verkeerd geschreven, zelf door leerkrachten die ze al jaren heeft... Ook mails die ze eindigt met 'Groetjes Rebekka' worden bijna altijd beantwoord met 'Dag Rebecca'. Echt, lezen mensen niet? Was niet bedoeld om moeilijk te doen trouwens, mijn mama komt uit Zwitserland en daar wordt het eigenlijk altijd met 2 K's geschreven.
Gelukkig vind mijn zus het ook een stuk mooier staan moet 2 K's en kan je gewoon altijd zeggen: Rebekka met 2 k's :+

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:03

Ik heet corina. En zelfs mijn tante schrijft altijd corine :\

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:05

Ik heet Joy maar dat veranderen ze vaan naar Joyce.
En bij de Starbucks is het al helemaal een ramp dan maken ze er de raarste dingen van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:06

Najoveh schreef:
Mijn zusje noemt Rebekka :P Wordt standaard verkeerd geschreven, zelf door leerkrachten die ze al jaren heeft... Ook mails die ze eindigt met 'Groetjes Rebekka' worden bijna altijd beantwoord met 'Dag [naam]'. Echt, lezen mensen niet? Was niet bedoeld om moeilijk te doen trouwens, mijn mama komt uit Zwitserland en daar wordt het eigenlijk altijd met 2 K's geschreven.
Gelukkig vind mijn zus het ook een stuk mooier staan moet 2 K's en kan je gewoon altijd zeggen: Rebekka met 2 k's :+

Nooit problemen met dubbel B en enkel 1 c of k? := , zo irritant haha

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:07

silby schreef:
Ik heet Marinda maar wordt vaak aangesproken met Miranda ook zo irritant!
ook mijn achternaam word vaak verkeerd geschreven Bouma moet het zijn maar mensen parkeren er
altijd een W tussen en een N er achter (Bouwman)
Leuk is dat als je iemand kent die echt zo heet (miranda bouwman) :))

Vroeger op school al eens bij de directeur moeten komen omdat ik
niet in de les was.
Ik was er wel maar ook de leraar bleef bij stug Miranda noemen,nee die was er idd niet :Y)

Ik heet Bouman,
En dan zeg ik altijd o u zonder w..

En dan zie je mensen echt crashen, want ze snappen het niet.

En dan staat er nog Bouwman op alles , zelfs als ik gemaild heb met Bouman sturen ze reacties met w...