En laatst vroeg iemand hoe mijn achternaam gespeld moest worden (schaap)
Nou gewoon als zo'n beest in de wei
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Mensen kunnen mijn achternaam niet spellen. Dat doe ik dus maar voor ze. En zelfs dan gaat het 9 vd 10 keer fout.
Waarop het droge antwoord kwam; Ja schat, ik weet dat je dat zo schrijft

roxiie schreef:_San87_ schreef:Mensen kunnen mijn achternaam niet spellen. Dat doe ik dus maar voor ze. En zelfs dan gaat het 9 vd 10 keer fout.
Ik moet mijn achternaam ook altijd spellen. Dit is voor mij zo'n gewoonte geworden. Laatst belde ik met mijn vader, hij zou me wat toesturen per mail. Hij vraagt aan mij; wat is je email adres. Dus ik zeg het email adres en begin vervolgens te spellen..Waarop het droge antwoord kwam; Ja schat, ik weet dat je dat zo schrijft
Hij weet nog niet hoe je mijn naam schrijft
Arme dyslect
xxcleeoo schreef:Cleo -> chloe, cloe oid..
En laatst vroeg iemand hoe mijn achternaam gespeld moest worden (schaap)
Nou gewoon als zo'n beest in de wei
)Mizora schreef:Dat heb ik bij mijn bijnaam. Domor Verbeuk. Ik zeg eerst het geheel en ga daarna direct door met het spellen D-o- adempauze - m-o-r Verbeuk. Als ik geen adempauze doe of hem na de 3e letter doe dan staat er geheid domoor. Ik heb een tijd geprobeerd het met een -h te schrijven, dus Dohmor. Dat werkte op zich wel, maar ik kon er niet aan wennen en dus neem ik de domoor-en zo af en toe maar voor lief.
.
Kan bijna niet geloven dat een normaal denkend mens bepaalde naamfouten die hier staan maakt. _San87_ schreef:Mizora schreef:Dat heb ik bij mijn bijnaam. Domor Verbeuk. Ik zeg eerst het geheel en ga daarna direct door met het spellen D-o- adempauze - m-o-r Verbeuk. Als ik geen adempauze doe of hem na de 3e letter doe dan staat er geheid domoor. Ik heb een tijd geprobeerd het met een -h te schrijven, dus Dohmor. Dat werkte op zich wel, maar ik kon er niet aan wennen en dus neem ik de domoor-en zo af en toe maar voor lief.
Jouw ouders waren wel lief voor je.
Mizora schreef:_San87_ schreef:Jouw ouders waren wel lief voor je.
Bijnaam op het internet gelukkig. Maar het is ook mijn e-mail en sommige mensen op het internet kennen me ook niet anders. Mijn echte naam is Anneloes en in mijn echte leven doe ik niet aan bijnamen (een enkele An of Loes wordt gedoogd, maar het wordt niet gewaardeerd als ze veelvuldig gebruikt worden. Anne is not done). Het is zo'n naam die je schriftelijk bedenkt en na een flinke tijd gebruiken erachter komt dat het dus geen handige naam verbaal is.
. Rebeccaa schreef:Ik hoef mijn naam echt nooit te spellen gelukkig. Vroeger werd er nog wel eens gevraagd of het met c's of met k's was, maar aangezien bijna niemand nog de naam Rebekka krijgt, gaat iedereen er altijd vanuit dat het gewoon met c's is- en dat klopt dus ook. Hoef het echt nooit te spellen en het wordt echt nooit verkeerd geschreven of zo. Zie het in mijn omgeving ook heel weinig dat mensen hun naam moeten spellen trouwens.
Sommige fouten die hier gemaakt worden, moeten gewoon echt gemaakt worden door intens domme mensen.Kan bijna niet geloven dat een normaal denkend mens bepaalde naamfouten die hier staan maakt.
Wordt standaard verkeerd geschreven, zelf door leerkrachten die ze al jaren heeft... Ook mails die ze eindigt met 'Groetjes Rebekka' worden bijna altijd beantwoord met 'Dag Rebecca'. Echt, lezen mensen niet? Was niet bedoeld om moeilijk te doen trouwens, mijn mama komt uit Zwitserland en daar wordt het eigenlijk altijd met 2 K's geschreven.
Najoveh schreef:Mijn zusje noemt RebekkaWordt standaard verkeerd geschreven, zelf door leerkrachten die ze al jaren heeft... Ook mails die ze eindigt met 'Groetjes Rebekka' worden bijna altijd beantwoord met 'Dag [naam]'. Echt, lezen mensen niet? Was niet bedoeld om moeilijk te doen trouwens, mijn mama komt uit Zwitserland en daar wordt het eigenlijk altijd met 2 K's geschreven.
Gelukkig vind mijn zus het ook een stuk mooier staan moet 2 K's en kan je gewoon altijd zeggen: Rebekka met 2 k's
, zo irritant haha silby schreef:Ik heet Marinda maar wordt vaak aangesproken met Miranda ook zo irritant!
ook mijn achternaam word vaak verkeerd geschreven Bouma moet het zijn maar mensen parkeren er
altijd een W tussen en een N er achter (Bouwman)
Leuk is dat als je iemand kent die echt zo heet (miranda bouwman)
Vroeger op school al eens bij de directeur moeten komen omdat ik
niet in de les was.
Ik was er wel maar ook de leraar bleef bij stug Miranda noemen,nee die was er idd niet