Sammy_xxs schreef:Ik vind dat als je al erg lang een hechte relatie heb je elkaar echt wel dingen kan verbieden hoor!
Kijk als je net aan een relatie begint kan je het makkelijk afkappen als je partner iets doet wat jij niet wilt.
Maar ik heb bijv. Nu een relatie van bijna 10 jaar, en wij verbieden elkaar echt wel wat dingen hoor ( verbieden klinkt alleen zo hard )
Hij mag van mij bijv met bepaalde mensen niet meer omgaan omdat ik zie dat ze niet goed voor hem zijn, en hij heel erg vergevingsgezind is laat hij maar alles gebeuren, ik vind dat ik als partner het recht heb om te zeggen ik heb liever niet meer dat je met ze omgaat. En dan is hij eigenwijs en soms luisterd hij wel en soms niet en als hij niet luisterd krijg ik puntje hij paaltje toch gelijk.
Hij wilt niet dat ik te veel drink want als ik dronken ben ben ik gewoon echt verschrikkelijk dus dat "verbied" hij en hij heeft groot gelijk want ik ken soms mn grenzen niet als ik drink. ( niet dat ik een zuiplap benmaar als ik een keer drink gaat het meestal niet goed, tegenwoordig wel aangezien mn vent me tegenhoud" )
Wij hebben een afspraak gemaakt als we gaan stappen doen we dat samen en niet alleen, na 10 jaar zijn we nog steeds altijd samen op stap.
Dat is een afspraak maar als je het anders bekijkt is het eigenlijk verbieden dat wij apart uitgaan maar zo zien we dat niet.
Alleen op vakantie gaan nou dat mag hij echt niet van mij, en ik ook niet van hem maarja als je in een gezonde relatie zit zou je ook niet alleen op vakantie willen gaan lijkt mijdus ook al is het verbieden, vind ik dat normaal.
Ik vind verbieden zo naar woord, en word hier gebruikt alsof het echt slecht is maar ik vind in een gezonde relatie mag je elkaar best dingen verbieden je leeft met elkaar en dat is geven en nemen.
Wat jij omschrijft over die mensen is toch geen verbieden? Jij hebt het liever niet, maar het blijft zn eigen keus toch? Zo omschrijf je het imo wel. Verbieden is imo ook echt consequenties koppelen aan gedrag. Dus bijv dat je bj hem weg gaat als hij die mensen wel ziet. Dit klinkt mij meer in de oren als een beperking van hem die jij ziet en hij ook, en dat je hem helpt daar niet in te trappen. Samen iets afspreken vind ik heel wat anders dan verbieden.
Ik ben nieuwsgierig waarom jullie niet apart van elkaar uit mogen gaan of op vakantie gaan? En wat heeft dat te maken met een gezonde relatie? Ik heb verrekte weinig behoefte om de deur uit te gaan, ben een enorme huismus. Mn vriend minder, hij wil wel af en toe eens weg. Nu hebben we dat dus perfect opgelost, hij heeft een groep mensen waar hij regelmatig mee weekendjes weg gaat en volgend jaar ook een week zomervakantie. Daarbij gaat hij ook nog wel eens op stap met een andere groep vrienden, dit jaar naar Oerol. En ik mag niet eens mee, het is mannen onder elkaar. Tja, ik als vrouw kan die behoefte toch echt niet opvangen hoor. Hij gaat heel graag met mij weg, maar hij heeft meer in zn leven dan alleen mij. Dat zou dan niet gezond zijn?