En dan gaat je vriend naar de marine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:39

Komt wel goed hoor meid, na een tijdje vindt je die periodes thuis vaak ook nog aangenaam. Ik heb intussen een smsje gestuurd en antwoord gehad. Ofwel dinsdag ofwel donderdag komt hij naar huis, wat dus al neerkomt op sowieso minstens 1 dag later dan voorzien (normaal was het morgenavond). Het is voor de zoveelste keer ook een nachtje doordoen en hij geeft aan dat ie er stilletjes aan helemaal kapot van is. Wat ook logisch is. Eerst van september tot december in Kroatië, dan naar Vlissingen en van daaruit naar Noorwegen tot half januari en nu die testen voor de belgisch-nederlandse kust met in totaal 12 dagen thuis op heel die periode. Nouja, 10 dagen thuis en 2 avonden is het eigenlijk. Regelmatig inderdaad nachten doordoen, overuren draaien en noem maar op. In Kroatië werkte hij 6 op 7 en sinds Vlissingen 7 op 7.

Jij zal dit misschien ook nog meemaken, en het is dan echt belangrijk dat je hem opvangt. De eerste dagen/week komt er meestal niet teveel puf meer uit, soms moeten ze terug omschakelen van nachtritme naar dagritme en noem maar op. Voor je omgeving geldt hetzelfde. Hoe vaak gebeurt het hier niet dat mensen horen "hij is terug" en dan gelijk gaan platbellen om dingen te gaan doen samen. Meestal lukt dat wel, maar soms niet. Of dan wil hij liever met mij alleen wat gaan doen, en dan schiet dat wel eens in een verkeerd keelgat. Om die reden vertelt hij zijn oma ook nooit wanneer hij terugkomt en zijn er ook momenten dat hij een weekje wacht vooraleer bij haar langs te gaan. Gewoon omdat ze hem zodanig claimt als hij er wel is, en letterlijk elke dag belt en eist dat hij langsgaat.

korbakimmy8Jarig

Re: En dan gaat je vriend naar de marine.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:58

Ik zal er altijd voor me vriend zijn. Worden geen makkelijke tijden, ik zal veel moeten "opgeven" om er helemaal voor te gaan. Maar dit heb ik er helemaal voor over. Het zal veel schakelijk worden. Hoe we dit allemaal gaan doen moeten we tegen die tijd maar bekijken, kunnen we nu gewoon nog niet indenken natuurlijk. Omdat het voor ons beide nieuw is.
Wel ben ik enorm blij dat hij, zodra we toe zijn aan kinderen, hij niet meer wil gaan varen. Niet ondat ik dat van hem geeist heb ofzo, maar omdat hij dit zelf wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:22

Op zich moet ik eerlijk gezegd erg weinig opgeven. Vooral dingen anders plannen. Zo heeft hij training met zijn basketploeg op maandag en donderdag, dus probeer ik op diezelfde avonden mijn paardrijles in te plannen. Wedstrijden rij ik meer als hij niet thuis is of ik zoek er die niet te ver zijn. Springen en cross zal hij misschien dit seizoen wel vaker meegaan, dat is interessanter dan dressuur namelijk :Y) Hier in België zijn wedstrijden altijd in het weekend trouwens, dat verschilt met Nederland. Er zit meestal ook meer tijd tussen onze proeven, wat maakt dat we (bijna) een hele dag op pad zijn. Ik ga echter wel zo vaak mogelijk mee naar zijn wedstrijden.

Uitgaan met vriendinnen doe ik eveneens vooral als hij er niet is. Is hij wel thuis, dan gaan we op stap met zijn vrienden. Soms gaat hij alleen en blijf ik thuis. Etentjes voor verjaardagen probeert iedereen ook zodanig te plannen dat hij mee kan, maar dat lukt niet altijd. :Y) In het begin is dat even wat puzzelen, nadien gaat dat als vanzelf.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 22:23

Qua indeling enzo moet ik wel wat opgeven, maar ook dat zien we tegen die tijd wel.

Van het weekend heeft me oude 26 jarige shetlander een zware koliek aanval gehad. 1 belletje naar me vriend en binnen 5 min stond hij naast me alles onder controle te houden. Ben hem daar zo onwijs dankbaar voor. Ik had verwacht dat me shet zijn laatste adem uit ging blazen op me schoot. Maar gelukkig was me vriend er en heeft ie me met alles geholpen. Ben ik hem zo onwijs dankbaar voor. Zie ik maar weer hoe goed hij voor me klaar staat. Ik wil ook altijd voor hem klaar kunnen staan dus wil alles inleveren of omgooien om er voor me vriend te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:47

Toen mijn merrie gestorven is aan een verdraaide darm zat mijn vriend ergens op zijn schip, dus die kon onmogelijk naar huis komen. Hij heeft die avond wel geprobeerd om te bellen maar via een satelliet verbinding gaat dat echt niet altijd zo makkelijk.

Hier intussen bevestiging dat hij morgenavond thuis komt. En zondag alweer moet vliegen voor iets in Gibralter (Brits eiland bij Spanje) en dinsdag komt ie dan terug. Er is alleen sprake dat ze de offshore gaan omvormen. Ipv 6 weken weg en 6 weken thuis (1 dag werk = 1 dag verlof) willen ze het gaan doen zoals aan land: 2 dagen werk = 1 dag verlof en zondag telt niet meer mee. in zijn geval komt dat er op neer dat hij 6 weken moet werken voor 3 weken verlof en op zondag zit te niksen aan boord. Levert aardig veel protest op ook van andere collega's. De reistijd van en naar het schip, woon-werkverkeer zeg maar, telt ook niet als werk maar als verlof. Stel dat hij naar Australië moet, dan is hij 27u onderweg. Kan ook langer als de overstap veel tussentijd heeft. Dat is dan 2 dagen heen en 2 dagen terug die hij gewoon verliest zeg maar. 4 dagen op 3 weken... boek dan nog maar een keer een reis met je partner -O-

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 23:56

Pfff jeetje dat is echt flink balen zeg!! Zit je ook niet op te wachten neem ik aan.
Nou geniet nog lekker lang van hem nu het nog wel kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:43

Hij is lang niet de enige die hier boos om is. Er zijn 3 van zijn collega's die het nieuws al officieel hebben gehad dat ze gaan aanpassen. Mijn vriend nog niet, die weet het van hen maar normaal wordt het bij hen woensdag officieel gemeld. Die 3 collega's zijn gelijk gaan uitkijken naar een andere job. Het geldt voor de hele vloot in ieder geval. Dit is trouwens beslist door de Projectmanager, zo'n kantoorkakker in het kantoor hier vlakbij. De baas van mijn vriend, die onder die miep staat en ook in dat kantoor zit, gaat hier tegenin. Deze man heeft zelf ook op een schip gewerkt, de kantoormiep niet (typisch uiteraard). Echter gaan de andere bazen niet tegen de Projectmanager in helaas, of ze zeggen er toch niks over. Ga maar eens in je eentje pleiten voor je mensen... onbegonnen werk vrezen we.

Mijn vriend heeft 4 opties: ofwel aanvaarden dat hij nog meer zal moeten werken voor minder vakantie (loon wordt niet aangepast), ofwel terug naar landdienst wat dus gelijk staat aan 8 weken weg en 4 weken thuis (8 maanden/jaar weg en 4 maanden thuis), ofwel getrouwde basis (5 maanden weg 1 maand België, ik mag dan wel mee verhuizen) ofwel ontslag geven en wat anders zoeken.
Op dit moment neigt hij naar terug aan land werken of ontslag en wat anders zoeken.

Het is zeker een domper. Hij heeft zoveel maanden ver weg van huis gewerkt samen met die collega's aan boord van dit huidige schip, familie en vrienden ontzettend weinig gezien, feestdagen moeten missen en dan krijg je dit. Stank voor dank zou je zeggen. Gewoon omdat de klant(en) het anders "te duur" vinden.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 17:50

Sorry voor me korte antwoorden hoor. Is beetje lastig een heel verhaal te typen met me tel die soms niet mee werkt.

Inderdaad, jullie krijgen nu stank voor dank. Al die inzet en dan krijg je dit ervoor terug. Ik zou er heel goed over nadenken als ik hem (jullie) was. Is een andere goede baan haalbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:02

Hij kan zijn D-certificaat halen, dan mag hij gaan lesgeven in aardrijkskunde tot de hoogste klassen/groepen in de middelbare school. Hij zou op het KMI kunnen werken, aan een ministerie, of bij de grootste concurrent van zijn huidige werkgever. Keuze genoeg volgens mij. Hij is afgestudeerd met een Master in de Geografie (aardrijkskunde) en daar kan je toch wel wat kanten mee op. Afhankelijk van wat hij kiest zal het amper tot niet inleveren zijn qua loon tot van royaal loon terugvallen naar een gemiddeld loon. En dat zal voorlopig doorslaggevend zijn, aangezien hij nog een paar jaar zijn huis moet afbetalen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:28

Oh wep genoeg mogelijkheden dus om ergena anders aan het werk te gaan. Ik zou er goed over nadenken en kijken wat voor jullie beide prettig is.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 22:09

En is ie mannetje al thuis??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:20

Ja hoor :D Zondag moet ie weer vliegen, naar Gibraltar. Er zijn nog een aantal kabels die geïnstalleerd moeten worden aan boord, maar het schip is nu onderweg naar Dubai. Maandag 12u zou het schip dan in Gibraltar aankomen, dus moeten vriend + collega daarheen vliegen om die kabels te brengen en te installeren binnen 24u. Dinsdagmiddag of -avond is hij weer terug, hangt beetje af welke vlucht ze nemen. Dan is hij de rest van februari thuis. Normaal zou hij van maart tot half april dan weer weg moeten MAAR daar is intussen alweer vanalles gewijzigd. As usual.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 22:01

Ik had vanmorgen weer even een klein dipje. Gelukkig was die snel weer weg toen k hard aan het werk was.
Ik heb een 12/18 uur contract als flexmedewerker. Ik mag over die uren heen. Net wat er gevraagd word. Ik werk deze week 42 uur, heb daarbij me paard, open dagen, tijdelijk me oude bijrijpaard er weer bij. Enorm druk maar ergens wel onwijs lekker natuurlijk. Lekker bezig zijn.
Vorige week was ik vrij en dat was toch helemaal niks. Dan heb je echt de tijd om na te denken enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:21

Wel fijn als je op dagen alleen flink kan bijverdienen :j hoef je je ook niet schuldig te voelen als je later thuis bent dan anders.
Wanneer komt hij terug?

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 07:22

Hij is gewoon elke weekend thuis. Maar spreek hem heel weinig tot niet. Maar goed dat is ergens goed dat dat nu al zo is, dan weet ik alvast hoe het is als ie straks wel langer weg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:43

Wel relax dat je elkaar in het weekend dan ziet. Hier is de vlucht naar huis later gezet. Ipv aankomst om 14u wordt het 22u en ze hebben amper 2u slaap gehad vannacht.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 13:41

Ja is maar een kleine periode hoor dat ik hem in het weekend zie. Na de vakopleiding is dat wel anders. Net waar die geplaatst word.
Nouja gelukkig komt ie wel gewoon thuis alleen jammer en zonde dat ze opeens later gaan. En amper konden slapen. Zal ie wel bekaf zijn

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:45

Waar wonen jullie eigenlijk? Ons maatje komt doordeweeks ook nog weleens thuis slapen na de opleiding.

Die moet zeker 1,5uur rijden en dan moet je ook nog op tijd aan de poort staan. Niet heel ideaal maar misschien wel fijn dat die mogelijkheid er wel is voor jou?

Weet hij al wat hij kiest na zijn opleiding? Of word hij geplaatst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:49

Uiteindelijk zal er toch ook wat regelmaat in komen bij jullie? Dat ie een vaste stek krijgt en dan kan je wel wat plannen.

Bekaf zal mijn kerel zeker zijn, dus ik ga 'm met de auto ophalen op de luchthaven. Ga het hem niet aandoen om de trein te nemen, ik gok erop dat hij dan in slaap kukelt en pas op de terminus wakker wordt ipv in het dorp af te stappen.

@Sunrise: ik woon in Oost-Vlaanderen in België. Mijn vriend werkt bij een baggerbedrijf en zit op een schip dat kabels legt op de zeebodem. Nu zit hij een paar dagen in Gibraltar en is dan een maand thuis. Hij heeft sinds vorig jaar september eigenlijk constant in Kroatië, Vlissingen en Noorwegen gezeten.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:54

Oeps bedoelde het hoor TS. :+

Voor jou even net wat lastiger dan. Ik vind die 3 maanden weg altijd wel te overzien hoor. Enige nadeel is dat contact wat soms weken niet is.

Sowieso veel respect voor jullie! Ik had het niet gekund. Maar ik ben ook echt geen persoon die graag alleen is. Ja soms een avondje :+

Mijn man is net zo'n zeikerd, die kan niet slapen als ik er niet ben :+

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 13:56

Voor mijn vriend een uur rijden om bij den helder te komen. Helaas wil ie door de weeks echt niet naar huis. Omdat ie het te ver rijden vind. Wat ik uiteraard wel erg jammer vind. Maar ach, nog maals zijn keuze

Hij doet nu de technische opleiding bij defensie. Als ie daar mee klaar is kan hij uitgezonden worden. Waar hij geplaatst word weten we nog niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:58

Ik begrijp 'm wel hoor. Het is toch weer een uur vroeger je bed uit elke ochtend, dat rotverkeer en files trotseren, risico lopen om te laat te komen, wie weet hoe laat ie 's avonds dan thuis is. Daar heb je niks aan.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 14:05

Ergens snap ik het maar ergens ook niet haha. 1 nacht in de week is makkelijk te doen. Ik zelf zou dat er voor over hebben. Maar dat hebben vrouwen meer dan mannen denk ik.

Gister helemaal niks van hem gehoord. Ik app hem zelf ook niet. Hij appt me als ie tijd heeft ofzo. Ik ben savonds altijd thuis dus antwoord kriigt ie dan sws. Maar gister eerste dag zonder wat van hem te horen. Achja we overleven het wel

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:10

Na een hele dag werken nog een uur in de auto zitten en de volgende dag een uur eerder op staan, ik pas. Dan maar alleen sweekends. Maar de tijd dat t anders gaat komt nog wel.. Geduld is een schone zaak. :j

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:12

Vaak mogen ze in de opleiding ook niet naar huis... Pas na de vakopleiding wordt je wat losser gelaten.
En ik zou ook passen, breekt je echt die opleiding en dan mis je gewoon 2 uur 'vrije'tijd