Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Dat was ook mijn instelling storm.
Maar als ik maar kijk dan gooit ze dan met alles wat los en vast zit in het rond. Aanraken wordt weggeslagen en vasthouden leidt tot overgeven.
Ik ben dus maar weggelopen en dat bleek precies dat wat ze dan nodig heeft. Dan komt ze snel weer tot rust.
phormicola schreef:verootjoo schreef:Iedereen die hun baby bij zich in bed neemt; zijn jullie niet bang dat je erop gaat liggen of dat het kind in de verdrukking komt of stikt door bv kussens?ik zou dat dus niet durven, voel meer voor een cosleeper aan het bed.
Dat is voornamelijk een gevaar als je flesvoeding geeft. Een moeder die borstvoeding geeft neemt haar kindje van nature zo bij zich dat het eigenlijk altijd veilig ligt.
Als extra heb ik het eerste half jaar onder een ademende wollen deken geslapen met haar.
Ik was ook een woeler en een hele vaste slaper, maar dat is compleet veranderd. Sinds ik haar heb slaap ik nooit meer heel diep en word een paar seconden wakker voordat zij wakker wordt.
Er is dus ook nooit een situatie geweest waarin ik een fout maakte, of iets dergelijks.
Kortom, als je voor flesvoeding kiest is het waarschijnlijk altijd beterom voor een co-sleeper of echt eigen bedje te kiezen
chanel1985 schreef:Marley schreef:Nee hoor, daar kiezen wij zelf voor en niet het kind. En waarom eruit gejaagd worden als we daarvoor ook niet alleen in bed intiem waren. Dan is er dus niks veranderd.....
Bij jullie misschien niet,...Maar niet iedereen is gelijk aan jullie situatie. Om dan te stellen dat je meer creatiever moet zijn, klopt dan niet. Want het kan zin dat het niet van niet kunnen is maar van misschien niet willen. Zijn ouders misschien liever intiem in bed, deden ze dat daarvoor ook.
zonnebloem18 schreef:Het is me in de tijd dat ik moeder ben opgevallen dat er grotendeels 2 soorten ouders zijn. De ouders die zich aanpassen aan hun kind en ouders die vinden dat kinderen zich aan de ouders aan moeten passen. Ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt en deze 2 stromingen zullen het toch nooit eens worden over alle punten. Wat dat betreft zou ik eigenlijk geen energie moeten steken in deze discussies.
Siesjuh schreef:Dan had je misschien geen kinderen moeten krijgen, want dan weet je dat die altijd voor gaan. En ik denk dat de meeste mensen hun kids in bed hebben voor hun eigen nachtrust, dus die zullen ook vast te moe zijn
MissToseland schreef:Vicky_Belle schreef:hoi hier een mama van een zoon van 2 jaar en 2 maanden dus ik lees mee
jammergenoeg worstel ik met dezelfde zaken dus lees ik liever advies ipv deze te geven.
enige verschil, mijn zoontje slaapt steeds in zijn eigen bedje
maar wordt steeds kletsnat wakken van zijn pipi, hij drinkt enorm veel en de pamper kan het gewoon niet houden, mochten er mensen daarvoor adviesen hebben = graag !
een BABO-subforum vind ik een supergoed idee !
Een grotere maat luier achterstevoren óver de andere luier was daar de oplossing voor hier
Ik had een buikslaper
Sammie schreef:Sowieso is het een eng idee dat kinderen voor alles moeten gaan. Het zijn mensen, kinderen, gewoon de volgende generatie geen heilige objecten! Ze zijn noch worden ooit perfect en dat ben je als ouder ook niet.. En dat hoeft ook niet..
zonnebloem18 schreef:Het is me in de tijd dat ik moeder ben opgevallen dat er grotendeels 2 soorten ouders zijn. De ouders die zich aanpassen aan hun kind en ouders die vinden dat kinderen zich aan de ouders aan moeten passen. Ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt en deze 2 stromingen zullen het toch nooit eens worden over alle punten. Wat dat betreft zou ik eigenlijk geen energie moeten steken in deze discussies.
Vicky_Belle schreef:MissToseland schreef:Een grotere maat luier achterstevoren óver de andere luier was daar de oplossing voor hier
Ik had een buikslaper
![]()
![]()
![]()
![]()
gisteren om een grote maat luiers geweest en omgekeerd aangedaan en ...
vanmorgen was kindje droog en happy
(zoontje is ook een buikslaper)
bedankt voor de supertip
![]()
![]()
Ojajoh schreef:zonnebloem18 schreef:Het is me in de tijd dat ik moeder ben opgevallen dat er grotendeels 2 soorten ouders zijn. De ouders die zich aanpassen aan hun kind en ouders die vinden dat kinderen zich aan de ouders aan moeten passen. Ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt en deze 2 stromingen zullen het toch nooit eens worden over alle punten. Wat dat betreft zou ik eigenlijk geen energie moeten steken in deze discussies.
gelukkig bestaat er ook nog een gulden middenweg
in bepaalde gevallen pas ik mij aan aan het kind, maar er zijn zeker situaties bij waar zij toch echt aan ons moet aanpassen. Het kan niet alleen om haar leven draaien, zij draait met ons mee en we houden zoveel mogelijk rekening met haar.
Ojajoh schreef:zonnebloem18 schreef:Het is me in de tijd dat ik moeder ben opgevallen dat er grotendeels 2 soorten ouders zijn. De ouders die zich aanpassen aan hun kind en ouders die vinden dat kinderen zich aan de ouders aan moeten passen. Ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt en deze 2 stromingen zullen het toch nooit eens worden over alle punten. Wat dat betreft zou ik eigenlijk geen energie moeten steken in deze discussies.
gelukkig bestaat er ook nog een gulden middenweg
in bepaalde gevallen pas ik mij aan aan het kind, maar er zijn zeker situaties bij waar zij toch echt aan ons moet aanpassen. Het kan niet alleen om haar leven draaien, zij draait met ons mee en we houden zoveel mogelijk rekening met haar.
Storm schreef:Ik probeer mijn kind niet alleen te laten als het zo gefrustreerd is. Dan wordt het alleen nog maar erger.
Ik knuffel hem en zeg dat ik begrijp dat het boos is. Dan leid ik hem af en ga iets doen wat hij ook leuk vind. Op deze manier gaat hij nooit helemaal over de rooie en hij is echt een makkelijk en lief jochie.