Ijzel en thuisblijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:49

Ligt ook aan de weg. Die 3 km was ik niet door gekomen. Waarom mezelf en een ander in gevaar brengen

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:59

Ik (noorden, route A7) ben nog iedere dag in de auto gestapt maar iedereen moet het voor zichzelf beslissen.
Als je al met knikkende knietjes in de auto stapt is de kans groot dat je een half uur later inderdaad in de vangrail hangt.

Rustig rijden, afstand houden, zoveel mogelijk uit laten rollen en voorzichtig remmen om wegdek zo nu en dan even te testen.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 07-01-16 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Re: Ijzel en thuisblijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:02

Ja, er zijn stukken waar ik maar 20 kon rijden.... nou en? Dan maar een uurtje te laat.. maar ik was er wel!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:03

Moet je eerst je auto wel van je erf krijgen. En hier was het echt onverantwoord did eerste kms

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:04

Pfft.. Dat iedereen zich gewoon met zijn/haar eigen huisje bemoeit..

Werken is blijkbaar een ramp. Wat nu als collega een been breekt ben je dan ook kwaad dat je haar werk moet doen omdat ze haar been heeft gebroken?

Man man.. Doe gewoon je werk en als je iets wilt weten bel je collega en vraag wat je wilt weten! Als zii thuis wilt blijven blijft ze thuis en dan gaat de rest van de 95% het geen hol aan waarom. Alleen haar baas en zelfs die niet als ze perse thuis wilt blijven...

Altijd dat geneus in andermans zaken. Word er erg moe van!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:06

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:06

Ik had laatst een klein onverwacht stukje ijs.
Godzijdank kwam er niets aan want ik kon niet meer op tijd stoppen voor de voorrangsweg ookal ging ik maar 30 in mijn 4x4.
Met ijzel stap ik niet in de auto.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:10

Liezel1 schreef:
Ja, er zijn stukken waar ik maar 20 kon rijden.... nou en? Dan maar een uurtje te laat.. maar ik was er wel!

Er waren wijken afgezet voor auto's omdat je er niet in en uit kon komen door de gladheid.
Het was echt puur ijs.

Fijn voor jou dat je wel ging... mijn man ging ook; 5:30 van huis en 's avonds 20 uur weer thuis en dan had hij krap 8 uur gewerkt.
Hij was liever niet gegaan, en heeft woensdag wel thuis gewerkt (dat is normaal mijn werkdag).

Hij zou willen dat hij hier over de wegen tot aan de snel weg overal 20 kon rijden.
Met al die bochten en gladheid was stapvoets al hard.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:11

Er zijn nu eenmaal mensen die niet thuis kunnen blijven... Zorgsector bijvoorbeeld moet wel blijven draaien (al dan niet met minimale bezetting).

Op zich is er best te rijden met gladheid. Het probleem ligt bij de malloten die gewoon doorsjeezen en jou meenemen in een slippartij als ze gaan glijden.
Reed dinsdag op de A7 bij Groningen, het regende en de regen kristalliseerde vrijwel direct op de voorruit. Kwam iemand met toch minstens 80 km/h de snelweg opscheuren. Debiel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:14

Als mensen met niet dringende beroepen thuisblijven is het voor de mensen met dringende beroepen een stuk veiliger om de weg op te gaan.

Er zijn ook mensen zonder auto, doen jullie daar ook zo lelijk tegen als de trein of bus niet rijdt?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:18

Sizzle schreef:
Er zijn ook mensen zonder auto, doen jullie daar ook zo lelijk tegen als de trein of bus niet rijdt?

Als het niet gaat, dan gaat het natuurlijk niet :Y) of wanneer je echt bang bent. Blijf dan liever thuis.
Heb nog een collega thuisgebracht omdat de bussen niet meer reden.

Overigens heb ik pas echt respect voor twee collega's. Zij hebben 10 km te voet (met van die spikes) afgelegd om op het werk te komen :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:23

nou als ik zoiets las van mijn college. het is iets wat tussen haar en de leiding gevende is. niet wat collgea's er van vinden.

er was een code rood, het is echt extreem met ijzel.

ik woon op mijn werk dus dat was mazzel.

Niemand is hier gekomen dinsdag, woensdag een enkeling en vandaag ook.
de buurman kwam dindsdag het erf niet af en de overbuurman is ook terug na huis gereden.

je kan niemand verplichten met zulke extreme weersomstandigheden zoals dinsdag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:52

Bij ons zijn mijn collega's uit het Noorden gesommeerd om niet de weg op te gaan de afgelopen dagen.
Ja we kunnen thuis werken. Maar na 2 dagen ben je daar wel klaar mee.

Die hebben dus wat extra vrij gehad.

En ik vind dat een goede zaak.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:58

Fitzroy schreef:
lijkbaar kon bijna iedereen er komen behalve de collega van TS. Dat gaat er niet in bij mij.

Die mensen moeten misschien heel dankbaar zijn dat alle andere mensen wel thuis blijven van hun werk. Ik weet nog steeds niet welk werk er nou zo ontzettend belangrijk is. Maar een van de redenen om niet de weg op te gaan is om die weg gewoon vrij te houden voor die paar auto's die er wel over moeten houden.

En... het gaat in dat soort dingen altijd goed tot het fout gaat. Leuk dat alle mensen van dat werk goed zijn aangekomen. Maar er zijn genoeg ongelukken gebeurd geloof ik. Maar als je je auto om een boom hebt gevouwen ben je te laat met constateren dat het toch niet gaat.

Citaat:
En waarom moet de vrouw altijd opdraaien voor oppas vd kinderen. De partner kan toch ook thuisblijven?
Maar goed, na één zo'n reactie ben ik er al klaar. Mensen met kinderen zijn heilig :evaw:

Je kunt het natuurlijk uit verband trekken :)
Over de partner zou ik niet oordelen. Misschien is de partner ook een vrouw. Dan hebben ze niet zoveel keuze :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:07

Misschien is haar partner wel brandweer die al die auto's weer moet uitvouwen ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:24

Sizzle schreef:
Misschien is haar partner wel brandweer die al die auto's weer moet uitvouwen ;)

Nee die blijven ook thuis want die hebben dit topic gelezen :+
Gaan werken is alleen maar voor de mafkezen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:26

Je draait het weer lekker om.

Je hebt mensen die zich belangrijk voelen en mensen die belangrijk zijn.
Die eerste groep brengt de tweede in gevaar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:29

Ik draai het niet om.
Andere beslissen hier namelijk voor een ander of ze de weg op mogen en of ze dus belangrijk zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:30

Volgens mij ging het topic om precies het tegenovergestelde.
TS wil juist mensen de weg op dwingen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:33

En wordt vervolgens afgeschoten want haar werk is nooit belangrijk genoeg daarvoor.
En hoeveel hebben gevraagd wat ze deed voordat te zeggen?

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:33

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:34

Oke. Daar kijk ik niet zo vaak.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:46

Blijkbaar vind die collega haar werk niet enorm belangrijk en dat is haar goed recht.

TS is degene die vervolgens noemt dat de vrouw de kinderen daarvoor gebruikt en de nieuwe auto niet wil riskeren.
Allemaal aannames die ook nog eens terechte redenen zouden zijn.
Ik heb ook geen geld voor een nieuwe auto :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:47

Sizzle schreef:
Als mensen met niet dringende beroepen thuisblijven is het voor de mensen met dringende beroepen een stuk veiliger om de weg op te gaan.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:57

Toch is dat niet waar. Want gestrooide zout werkt pas goed wanneer wel gereden wordt :+

Maar blijft lastig en collegas kunnen ook niks aan doen dat zo opeens worden opgezadeld dat de scholen niet doorgaan.

Zelf was ik toevallig gisteren vrij en voor vandaag had ik overlegd of goed was dat ik niet kwam mocht glasd zijn. Maar gelukkig waren de wegen hier vandaag prima te doen.