Alsof die kanker niet genoeg was..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anomiepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 19:42

Bedankt voor de lieve reacties, ook via pb (sorry als ik nog terug gereageerd heb!).

Aan mezelf denken of voor mezelf zorgen, ik weet even niet meer hoe dat moet.
Ik eet en slaap slecht. Standje overleven, maar de basale behoeftes lukken al slecht :')

Zoals ik al eerder zei (wat denk ik in het stukje zit wat weg gehaald is), is dat dit niet het enige is wat er speelt.
Die details laat ik bewust weg in verband met herkenning. Vandaag was weer zo'n zwarte dag. Alsof dat van je vader al niet poedersuiker genoeg is.

Wat er onder andere met mijn vader gebeurd is, hij heeft een erg zware epileptische aanval gekregen. En hij heeft geen epilepsie.

Arabesk

Re: Alsof die kanker niet genoeg was..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:09

Vraag of vrienden voor je koken en voor goed slapen desnoods een pil of een flinke borrel.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:21

Arabesk schreef:
Vraag of vrienden voor je koken en voor goed slapen desnoods een pil of een flinke borrel.

Ja want alcohol is echt dé oplossing als je emotioneel overhoop ligt >;).

Nogmaals veel sterkte TS, ik hoop dat je toch wat steun uit de reacties kan halen van mensen die verder kijken dan hetgene waar we niet meer over mogen praten. Ik twijfel er niet aan dat jij een sterk persoon bent.
Een kennis van me is enkele maanden geleden haar moeder aan kanker verloren, aan de ene kant vindt ze dat natuurlijk verschrikkelijk, maar aan de andere kant is ze opgelucht dat haar moeder geen pijn meer heeft en kan ze het allemaal beter plaatsen.
Ik hoop met je mee dat het alsnog goedkomt met je vader, maar ik hoop ook dat je aan jezelf denkt en weet dat je tegen zo'n ziekte compleet machteloos bent :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:22

Heel veel sterkte ts, uit ervaring mijn paps is 4 jaar geleden overleden aan deze ziekte, ik had graag je titel hiervoor willen citeren,ik zal het niet doen...maar probeer alles op een laag pitje te zetten, je omgeving en alles en probeer zoveel mogelijk bij je vader te zijn en met je vader te communiceren zonodig met handen en voeten en vertel alles wat je hem wilt zeggen...
Wij leven mee,... :(:)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:23

Niet meteen jezelf klem zuipen natuurlijk. Tjonge bokt is weer op zn smalst.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:40

Arabesk schreef:
Niet meteen jezelf klem zuipen natuurlijk. Tjonge bokt is weer op zn smalst.

Alcohol versterkt de emoties en helpt niet tegen slapeloosheid.
Ik slikte oxazepam omdat ik al een burnout met heftige hyperventilatie had voordat mijn moeder ziek werd. Nu slik ik niets meer vanwege verslavingsgevoeligheid.
Maar slaappillen zijn voor bepaalde tijd misschien wel erg prettig

Ik voel me nog steeds wat verdoofd, eigenlijk gaat best goed al is het nu 3 week geleden dat mijn moeder overleed.
Ik denk dat ik nog steeds in overlevingsstand ben.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:49

en dat is nu echt wel zo fout...
je moet juist op zo'n moment alles voelen ookal is dat nog zo rot

je emoties afsluiten helpt niet,dan krijg je later zo'n klap in je gezicht..
omdat je jezelf niet laat voelen

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:23

Zeg jij dat ik me afsluit?
Wil jj mij even vertellen wat de juiste manier is om te rouwen?
Wat ik wel weet dat iedereen het anders doet

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:26

saffire schreef:

Volgens mij "moet" je niks in een rouwproces.
Veel sterkte liss.

TS:heb je hobby's of een sport die je als uitlaatklep kunt gebruiken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:27

Oh meiden kom op, dit is een gevoelig onderwerp en elkaar de les lezen over hoe iemand z'n emoties verwerkt helpt echt TS niet verder.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:30

Klopt, heeft ze niks aan, maar als dit tegen me gezegt wordt maakt me wit heet...

Ik wens ts nog steeds heel veel sterkte!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:32

En dat snap ik volledig.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:41

Helemaal met Jolien eens, je MOET niks, iedereen gaat er anders mee om en meestal is dat gewoon oke.
Wat een naar bericht TS, sterkte.. :(:)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:51

Wat een naar bericht ts. Dikke knuffel

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:52

Ts logisch dat je nu in overleefmodus staat.
En dat kan je best een tijd volhouden.
Helaas komt altijd dat moment dat het volhouden niet meer gaat.

Aarzel niet om jezelf af en toe een dag vrij te geven van het ziekenhuis.
Schakel eventueel je huisarts in.

Sterkte.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:58

Ts, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. En bij die andere discussie ga ik gewoon fel 'nee' schudden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:05

Anomiepje schreef:
Bedankt voor de lieve reacties, ook via pb (sorry als ik nog terug gereageerd heb!).

Aan mezelf denken of voor mezelf zorgen, ik weet even niet meer hoe dat moet.
Ik eet en slaap slecht. Standje overleven, maar de basale behoeftes lukken al slecht :')

Zoals ik al eerder zei (wat denk ik in het stukje zit wat weg gehaald is), is dat dit niet het enige is wat er speelt.
Die details laat ik bewust weg in verband met herkenning. Vandaag was weer zo'n zwarte dag. Alsof dat van je vader al niet poedersuiker genoeg is.

Wat er onder andere met mijn vader gebeurd is, hij heeft een erg zware epileptische aanval gekregen. En hij heeft geen epilepsie.

Verschrikkelijk!
Waren jullie erbij?
Hebben de artsen enig idee waardoor die aanval ontstaan is?

Probeer hoe dan ook te blijven eten en slapen :(:)
Als je door uitputting instort, kun je je vader niet bijstaan en daar zou je je nog rotter door gaan voelen, dus echt een beetje voor jezelf zorgen!
:*

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:07

Lieve TS, ik heb een kaarsje voor jullie aangezet. Dikke knuffel..

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:11

Heel veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Murthul op 08-01-16 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: niet-toegestane discussie verwijderd

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:45

@liss ik reageerde op het alcohol drinken niet op jou,mijn excuses zal het erbij zetten de volgende keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:21

Ik lees al een tijdje in stilte mee. Tijdens de korte periode dat ik op intensieve gewerkt heb, zag ik heel vaak mensen zonder epilepsie een aanval krijgen. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, die ik niet ga opsommen aangezien ik je vader niet verzorg en je echt niet onnodig ongerust wil maken. Ik denk dat het al zwaar genoeg is voor jullie en ik zie dat de artsen ook nauw contact houden, zodra ze de reden weten, zullen zij het wel communiceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:10

Ach jee wat heftig dat je vader een epilepsie aanval heeft gehad. Dat is behoorlijk beangstigend ook.
Ademt hij nog wel zelfstandig?

Gisteren te horen gekregen dat de moeder van een andere vriendin is overleden aan ALS, ook een rotziekte.
Helaas worden mensen ziek en helaas sta je machteloos en kijk je toe. Het enige wat je kunt doen is daar waar mogelijk is de ander laten weten dat je er bent.
Dat je een hand wilt vast houden als die behoefte er is, dat je wilt troosten als er om troost gevraagd wordt.
Dat is zwaar en juist daarom is het goed om je last samen te dragen. Zoals jij samen met je moeder er kan zijn voor je vader maar dat jullie er ook kunnen zijn voor elkaar.
Durf het ook voor even te parkeren en wat te gaan doen waar jij van genieten kan. Dat mag en dat is ook heel belangrijk omdat je die ontspanning ook even nodig hebt om op te laden.
Want dat maakt het dragen van deze zware last draagbaar.
Weet dat je een keuze hebt hoe je met moeilijke omstandigheden omgaat.
Je niet afvragen waarom jij, of de persoon waar je om geeft maar je afvragen "hoe ga ik hier mee om?, hoe wil ik hiermee omgaan?".

Wees echt in je emoties, voel je gevoel en loop er niet voor weg. Als je boos bent wees dan boos dat recht heb je. Als je verdrietig bent dan mag je dat ook gewoon laten zien.
Ook al weten mensen niet wat ze er mee aan moeten. Neem je ruimte.
Maar voor elke emotie geldt, waak er voor dat het niet jou leven gaat beheersen, dat je er niet door verslonden raakt.
Het helpt je namelijk niet en het veranderd zeker de situatie niet.
:(:)

Voor de anderen, ik geloof dat een ieder goede bedoelingen heeft om TS te willen steunen. Wat dat ook mag zijn. Spring er niet gelijk boven op en trek het zeker niet meteen persoonlijk aan.
Een ieder gaat op zijn manier om met het dragen van moeilijke omstandigheden, geef elkaar daarin de ruimte ook al ben je het niet eens met wat wordt aangedragen.
Het is aan TS de keuze wat ze er mee doet.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:20

saffire schreef:
@liss ik reageerde op het alcohol drinken niet op jou,mijn excuses zal het erbij zetten de volgende keer.

Het is al goed :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:27

SandraVerl schreef:
Ik lees al een tijdje in stilte mee. Tijdens de korte periode dat ik op intensieve gewerkt heb, zag ik heel vaak mensen zonder epilepsie een aanval krijgen. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, die ik niet ga opsommen aangezien ik je vader niet verzorg en je echt niet onnodig ongerust wil maken. Ik denk dat het al zwaar genoeg is voor jullie en ik zie dat de artsen ook nauw contact houden, zodra ze de reden weten, zullen zij het wel communiceren.

Wim Ernes is ook een voorbeeld, helaas voor hem.

saffire schreef:

Het komt er later vaak alsnog uit ja. Het is uitstel van executie, vluchtgedrag. Maar heel begrijpelijk, dat wel! Misschien ook omdat mensen denken dat het veel later minder moeilijk, minder heftig zal zijn. En dat is helaas niet zo.

Iedereen doet het anders, maar hóe je het ook doet, uiteindelijk ontkom je er niet aan.

Pijnstillers voor hoofdpijn heb je wel. Maar voor zielepijn helaas niet. Ja die pijnstillers zijn er wel maar helpen je uiteindelijk alleen maar van de regen in de drup. Maar op bepaalde momenten heb ik wel eens een dergelijke pijnstiller gewenst. Effe die scherpe pijn afzwakken.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 11-01-16 06:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:29

saffire schreef:

Het komt er later vaak alsnog uit ja. Het is uitstel van executie, vluchtgedrag. Maar heel begrijpelijk, dat wel! Misschien ook omdat mensen denken dat het veel later minder moeilijk, minder heftig zal zijn. En dat is helaas niet zo.

Iedereen doet het anders, maar hóe je het ook doet, uiteindelijk ontkom je er niet aan.

Pijnstillers voor hoofdpijn heb je wel. Maar voor zielepijn helaas niet. Ja die pijnstillers zijn er wel maar helpen je uiteindelijk alleen maar van de regen in de drup. Maar op bepaalde momenten heb ik wel eens een dergelijke pijnstiller gewenst. Effe die scherpe pijn afzwakken.