Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:41

Ik moest nog de lampen uit de struiken voor huis halen , ik denk dat ik ze nog even zitten laat :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:46

Heb alweer een nieuwe mail van de school van mn dochter.. morgen nog oranje of rood. Dus kans op nog een dag vrij. Beslissing valt morgenochtend voor 7 uur.
Ik moet eigenlijk een zak varkensvoer hebben.. maar denk dat ze het niet erg vinden om een dagje lekkere muesli te krijgen van de paarden haha. Andersom zou een groter probleem zijn. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:47

Ik woon midden in t centrum van de stad en ook daar zijn ze niet goed in strooien :') Kan verdorie geen kant uit hier!

Hoop dat ik morgen gewoon wel kan werken -O-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:47

Wat grappig dat het bij jullie zo extreem winter is, terwijl ik hier (oost-nederland/west duitsland) gister nog in een t-shirt buiten heb lopen mesten...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:49

Riddershow schreef:
Wat grappig dat het bij jullie zo extreem winter is, terwijl ik hier (oost-nederland/west duitsland) gister nog in een t-shirt buiten heb lopen mesten...

-O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:50

Riddershow schreef:

Ik ben ook blij dat ik in het zuiden woon, vind het hier al koud en heb echt een hekel aan winter weer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:51

Hier gisteren al een dikke jas aan. Vind kou prima, maar ijzel...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:54

Hier in Brabant is het 8 graden en geen sneeuw of ijzel! :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:55

Steeds meer bedrijven op het bedrijventerrein sturen het personeel naar huis en sluiten de toegangshekken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:00

Bussen rijden de hele dag niet meer hier in Groningen. Ik krijg m'n werk niet te pakken, denk dat iedereen nu belt wat ze moeten :=

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:07

Hier ook Noord-Groningen... de oprit afkomen wil nog wel, maar terug wordt een ander verhaal... zo glad!
ik vermaak me vandaag wel thuis, al die stuntelde mensen die een poging doen om de straat over te steken. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:09

Werk raadt het sterk af om te komen. Dus, ijsvrij! Laatste keer was een jaar of vijf geleden, toen er een halve meter sneeuw in Groningen was gevallen. Oh boy, het is wat hier in het noorden :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:10

Sterk afraden nog wel :P

Bootcamp hier inmiddels ook geannuleerd. -O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:13

Ja, als zelfs de bussen de hele dag niet rijden.. Snap het wel hoor, je wilt ook niet dat mensen zichzelf om een boom heen vouwen alleen maar voor werk. Moeten mensen morgen maar weer bellen voor hun hypotheek :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:16

Wat leuk om te zien dat alles in Nederland weer overhoop ligt door een beetje vorst en sneeuw :')

Hier rijdt alles gewoon, wegen zijn een paar dagen niet schoongemaakt door de vakantie, dus met de auto door de sneeuw is ook normaal. wel -10/15 dus niet zoveel ijs. En hier ligt nu toch wel een centimeertje of 20/30 denk ik zo (op de plaatsen waar niet gereden en gelopen is). En met werk moet je maar gewoon eerder op staan om optijd te komen haha

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:17

Ik heb in oktober een 2 jaar jonge auto gekocht en die riskeer ik liever niet :+
De rug is dicht, scheelt kiezen/schuldgevoel. Heb een dag vrijgenomen, geen zin om thuis te werken en heb hier genoeg te doen. Helaas woon ik net onder het hevig getroffen gebied, dus hier is het niet zo spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:19

Een beetje vorst en sneeuw?

Nou er wordt door de straten geschaatst hier zo glad als het is :=

JolisaJ

Wat een verschil in zo'n klein landje. Hier liep ik gisterenochtend in het zonnetje met m'n pony buiten, had het zelfs warm. :Y) Die 'ijsbanen' zijn wel heel vervelend, maar een laagje sneeuw zou ik toch ook wel leuk vinden!

Berdien

Sneeuw is wel wat anders dan een dikke laag ijs overal op... sneeuw maak ik me ook geen zorgen om, daar kom ik wel door heen. Dit is gewoon gevaarlijk.

Mijn auto moet ook nog 1 worden, dus die houd ik ook liever heel :+

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:22

hier in de provincie groningen is het overal spiegelglad, er zijn mensen die zich verplaatsen op de schaats in plaats van met de auto of de fiets.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:23

KellyR schreef:
Wat leuk om te zien dat alles in Nederland weer overhoop ligt door een beetje vorst en sneeuw :')

Hier rijdt alles gewoon, wegen zijn een paar dagen niet schoongemaakt door de vakantie, dus met de auto door de sneeuw is ook normaal. wel -10/15 dus niet zoveel ijs. En hier ligt nu toch wel een centimeertje of 20/30 denk ik zo (op de plaatsen waar niet gereden en gelopen is). En met werk moet je maar gewoon eerder op staan om optijd te komen haha

Ja, plus dat ze in Scandinavië rijden op spikes en strooien met kiezelsteentjes. Veel mensen rijden hier nog steeds op zomerbanden doordat het zo laat koud is en zout werkt niet zomaar...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:24

Ze schaatsen in mijn straat, maar helaas kan ik zelf wegens die poedersuiker en de glijpartij van zondag niets.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:26

Zelfs winterbanden hebben geen grip op dit gladde ijs.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:28

Hier is de spiegel periode al geweest, ook niks aan de hand :')
Zo heel nu en dan zie je wel een auto in de berm liggen, maar dat is hier niet meer dan normaal.

Succes in ieder geval allemaal :D Vind het alleen "leuk" om te zien dat in Nederland alles rep in roer is en hier niet meer dan een normale zaak, mensen rijden wat rustiger en remmen wat eerder af. Met sneeuw banjeren ze gewoon door.

Tot waar is de vorst trouwens? Volgens mij is in mijn thuis plaats namelijk nog een graadje of 5 a 10

@Winged ik heb nog niemand op spikes gezien, mochten ze dat op dit moment doen dan is er niks meer van de weg over. Er is namelijk een kaal stuk over de weg van het bandenspoor. Maar liggen overal inderdaad steentjes, enige nadeel is dat die behoorlijk pijnlijk zijn van dichtbij :o Ja klopt snap ik ook wel, was idioot warm bij jullie nog de hele tijd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:30

Ik heb, ondanks dat iedereen me meewarig, smalend of gewoon bedenkelijk aankeek, op 1 januari mijn winterbanden onder de auto gedaan. 'Je gelooft toch niet echt dat het gaat sneeuwen? Ik laat ze dit jaar in de schuur.'

HA. :Y) :D