Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:00

Sammie schreef:
Nee het eerste nummer van de BSB ... Jemig.. Zeker in die tijd was dat gewoon ranzig qua tekst _O-

Hoezo "in die tijd"? De jaren negentig waren echt niet preutser dan de huidige tijd hoor....

elenaMM77

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:02

lol, idd Musiqolog..

de mensen zijn nadat ze zijn vrijgevochten in de jaren 70 steeds weer iets preutser geworden zelfs..

jaren 70-80 en ook nog de jaren 90 was juist alles was open en bespreekbaar, brrr en ook toonbaar vaak lol.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:04

Nee, juist niet! Toen was er nog wel flink commentaar op bepaalde muziek.. Een clip van de verve kreeg bijv. ook kritiek omdat ie asociaal was. En een video van Tommy Lee mocht zelfs niet voor een bepaald tijdstip uitgezonden worden. De laatste keer dat ik zulk commentaar hoorde op clips en teksten was op 'pop my cherry'.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:10

Sammie schreef:
Dat is toch geen groot geheim waarom ze dat doen? :=

Nee maar ik zit vrijwel nooit op de snelweg. Dacht gewoon dat ze op die manier naar elkaar zwaaiden, net als buschauffeurs ofzo :D

Een vriendin van me dacht dat alle huizen in de gemeente Lieshout (waar de Bavaria fabriek staat) niet alleen waren voorzien van een waterleiding, maar ook een bierleiding. Iemand had haar dat ooit eens wijgemaakt en ze nam dat gewoon klakkeloos aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:13

Ik kwam er pas op mijn 13e achter dat kinderen er aan de voorkant uitkomen en niet aan de achterkant. Dat komt omdat mijn moeder ooit zei, dat mijn tante een tweeling had uitgepoept. _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:13

_O- Oke........... nou mag je mij wel oprapen :')

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:16

Ik heb een jaar terug nog een enorm blond moment gehad, het was kort maar word er tot de dag van vandaag nog mee gepest.
Ik zat in de auto met een vriend , we moesten een flink stukje rijden want we gingen toen naar movie park, anyway we begonnen dus met een spelletje wat ik vroeger met mijn ouders als kind deed.. de doode vogels langs de weg tellen .. ehrm ja macaber i know XD
Er lagen tot onze schrik zoo weinig vogels dat het spelletje al snel over ging op.. wie kan als eerst het land waar de auto zijn nummer plaat vandaan komt benoemen.
Ik werd dus zo fanatiek dat ik zo snel mogelijk alles begon te roepen wat in me op kwam als er iets wat geen nl auto was langs kwam.. kwam er dus een nummer plaat met aan A voorbij.. roep ik met mijn blonde hoofd '' AUSTRALIE!'' De vriend stikte zowat van het lachen en het duurde eventjes voordat ik doorhad dat het ten eerste Austria is.. en dat het voor een auto uit Australia wel een enorm eindje is om hierheen te rijden .. door het water XD

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:24

Ach er zijn nog genoeg mensen die Austria en Australia niet uit elkaar kunnen houden...
Ik heb ook genoeg van dat soort dingen gehad, maar kan nu even niets bedenken...

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:27

Klijntje schreef:
Een vriendin van me dacht dat alle huizen in de gemeente Lieshout (waar de Bavaria fabriek staat) niet alleen waren voorzien van een waterleiding, maar ook een bierleiding. Iemand had haar dat ooit eens wijgemaakt en ze nam dat gewoon klakkeloos aan :+

In Arcen loopt er wel vanuit de Hertog Jan-brouwerij een bierleiding naar het café aan de overkant van de weg. Op een paar meter hoogte over de weg heen... Dat vind ik wel een heel coole reclamestunt (al schijnen ze niet de enige brouwerij te zijn die dat doet).

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:34

Rocamor schreef:
ik heb het niet eens tot het eerste jaar gehaald, maar euh, leg eens uit :o?

De naam van de letter geeft in dit geval aan of het om de korte of lange variant gaat, maar die link leggen een heleboel mensen pas vrij laat. :P

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:35

Dat een friedhof dus niet een snackbar is in het Duits :=

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:37

Hahaha ik lach me krom hier! Ga strx ff alles lezen :D

Voor nu:
Bij mijn fam zijden ze altijd:
*een goede huisvrouw zuigt ook tussen de lakens*
Waarbij ik dus dacht t bed daadwerkelijk stofzuigen..
'T kwartje viel zo rond mijn 18e :')

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:38

_Summerly_ schreef:
Ik kwam er van de week achter dat de Disneyfilm Oliver & Co. een adaptatie is van Oliver Twist. :o

Bij mijn vorige opleiding (Grieks en Latijn) heerst altijd grote hilariteit als bij mensen die al lang niet meer in het eerste jaar zitten, het kwartje van omikron (lett. 'kleine o', dus de variant die je vindt in bijvoorbeeld 'bot') versus omega (lett. 'grote o', dus de lange variant) valt.

Dat is zo logisch maar ik heb het zo hard gemist :+ Ik studeer geen klassieke talen naar neem het mezelf toch bijna kwalijk :')

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:40

Boheme schreef:
Rocamor schreef:
Zijn hier wel eens mensen om aardbeienladdertjes of busjes vetvrije olie gestuurd?

Ja of een plintentrapje

om bougie-vonkjes {:)-:(

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:44

Boheme schreef:
Rocamor schreef:
Zijn hier wel eens mensen om aardbeienladdertjes of busjes vetvrije olie gestuurd?

Ja of een plintentrapje

om bougie-vonkjes {:)-:(

Om de glas schaar op de basisschool :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:45

Na als kind, was echt nog een heel klein meisje en mocht melk halen bij de bakker.
Nou enfin ik naar de bakker om een pak volle melk te halen. de bakker zegt die zijn uitverkocht waarop ik zeg doet u dan maar 2 pakken halfvol want dat is evenveel.. Heb dat nog jaren van de familie moeten aanhoren hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:45

Kennis van me bij het zien van zo'n ouderwetse stapmolen waar de paarden nog aangebonden staan ipv tussen bewegende hekken: "En hoeveel stroom levert dat nou op?"

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:46

Rocamor schreef:
renateeee_ schreef:
Kilo zuurstof :+

tja, als het gaat om kilo (wat dus niet zoveel zegt) dan snap ik het. Maar wij berekenen ook wel eens de emissie van zuurstof of welke component dan ook in kg/uur of kg/kWh of kg/jaar. Dus zo gek is ie voor mij niet :o

De vloeibare zuurstof wordt hier ook in kilo's gelost...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:46

Als er een spookrijder gesignaleerd is zeggen ze op de radio blijf rechts rijden, haal niet in. Heb me heel lang afgevraagd hoe je een spookrijder in kunt halen :o?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:48

Ik kwam er deze zomer pas achter wat skottelbraaien is. :')
En heb nu al 5 jaar iets met een Brabander :')

Shadow0

Klijntje schreef:

Dat was ook een standaardgrapje over de campus van de universiteit Enschede (zat immers niet zo ver van de Grolsch-brouwerij af) en eerlijk - bij sommige flats had het best gekund }:0

_Summerly_ schreef:
Ik kwam er van de week achter dat de Disneyfilm Oliver & Co. een adaptatie is van Oliver Twist. :o

En de Lion King van Hamlet :)

leeneliefje

De eerste aflevering van een serie heet toch altijd pilot? Ja daar ben ik dus pas sinds 1 jaar achter :')
Ik vroeg laatst aan m'n vriend 'nou heet deze 1ste aflevering weer pilot maar het gaat ook al niet over een piloot? Waarom heet t dan altijd piloot? '

Lekker dom

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:50

mag schreef:
Als er een spookrijder gesignaleerd is zeggen ze op de radio blijf rechts rijden, haal niet in. Heb me heel lang afgevraagd hoe je een spookrijder in kunt halen :o?

Ik vind dat nog steeds een dom advies trouwens := Maar dat is meer de volgorde die ze gebruiken in de waarschuwing, want idd je kan een spookrijder niet inhalen, tenzij je zelfs ook spook rijdt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 16:53

Ik heb mijn broertje jaren geleden wijs gemaakt dat het uithangbord bij de snackbar 'patat, shoarma en kapsalon' niet betekent dat je er je haar kunt laten knippen :+
Volgens mij is het muntje nog steeds niet gevallen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:54

Oja, en er schiet me nog een te binnen van mezelf. Er zijn van die borden langs de weg (of boven de weg soms) waar op staat "Mist? Vergroot uw afstand." Waarmee ze dus bedoelen dat je afstand moet houden van degene die voor je rijd.
Ik heb het heel lang een stom bord gevonden, omdat ik dacht dat ze mensen aanmoedigden om in de mist een grotere afstand af te leggen :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-15 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt