Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:49

farahdiba46 schreef:
Ik denk dat er wel degelijk rekening met haar gehouden wordt, kom zeg, ze maakt zich al druk als vader en vriendin 20 minuutjes in de garage gaan roken (roken niet bij de kinderen, is toch positief?) en ze dan wat gesmek hoort, dan word ik zomaar alleen gelaten. Dat was wat mij betreft de aap uit de mouw. Deze puber is jaloers.

dat sexverhaal geloof ik ook niet zo, ze stoort zich ook al aan zoengeluiden uit keuken en garage. Komt op mij juist over dat ze daarvoor juist zich even terugtrekken maar helaas...Puber hoort dat (en let daar erg op ook denk ik) en heeft daar al moeite mee.

Voel je je nu goed en stoer? Nu je een kind van 15 onderuit hebt kunnen halen met een post waaruit blijkt dat jij minder verstand hebt dan die 15 jarige?

TS heeft in haar reacties nog niets anders getoont dan een opmerkelijke redelijkheid en zelfkritiek. Dat ze niet meteen weet wat ze aan moet met deze overvloed van informatie uit dit topic is geheel normaal en ook dat pakt ze heel slim aan door eerst nog eens met haar moeder rustig te gaan praten over hoe ze dit nu het beste aan pakt.

Ts, ik heb bewondering voor hoe je alles op pakt in dit topic. Je kan ook tegen je vader zeggen dat zijn relatie op zich het je niet moeilijk maakt maar de gehele situatie. Dat je moeite hebt met wennen aan al die nieuwe omstandigheden. :) Dus niet A persoonlijk maar gewoon alles rondom de scheiding en het nieuwe huis en, en, en .. :)
En of jullie daar samen (ook met A want die lijkt me de beroerdste niet) niets op kunnen vinden waar jullie je alledrie goed bij voelen?

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:49

Ik zou het ook beter vinden als je eerst (nogmaals) probeert het aan je vader duidelijk te maken.
Net als wat Annelies aangeeft... je schrijft een prima band te hebben met je vader en dan mag je toch wel hem het beetje vertrouwen geven dat je dit eerst bespreekt met hem ipv met je moeder (zijn ex).
Denk dat je vader het ook liever direct van jou hoort ipv van je moeder.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:50

Jennifuur schreef:
farahdiba46 schreef:
Ik denk dat er wel degelijk rekening met haar gehouden wordt, kom zeg, ze maakt zich al druk als vader en vriendin 20 minuutjes in de garage gaan roken (roken niet bij de kinderen, is toch positief?) en ze dan wat gesmek hoort, dan word ik zomaar alleen gelaten. Dat was wat mij betreft de aap uit de mouw. Deze puber is jaloers.

dat sexverhaal geloof ik ook niet zo, ze stoort zich ook al aan zoengeluiden uit keuken en garage. Komt op mij juist over dat ze daarvoor juist zich even terugtrekken maar helaas...Puber hoort dat (en let daar erg op ook denk ik) en heeft daar al moeite mee.

Dit is een van de punten die ze benoemd, een van de meerdere.
Snap niet zo goed waarom je als 43-jarige een 15 jarig meisje onderuit wilt halen en bestempelt als 'puber' en 'jaloers'. Jij, als volwassen vrouw, zou toch moeten kunnen begrijpen dat die vader hier en daar zijn dochter ten zeerste tekort komt?

@anneliesdj, ik ben het ook met je eens hoor.

ik haal niets onderuit, ik zeg hoe ik denk dat het in elkaar steekt en heb dat m.i. gewoon netjes neergezet. Ze is ook puber en dat zijn de minst leuke creaturen op aarde, alles draait om hun. Ja, zo was ik zelf ook op die leeftijd, ik was ronduit een misselijk kind, mooier kan ik het niet maken {:)-:(

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:50

Yenni schreef:
Ik ga zaterdag tegen mama zeggen dat ik liever niet bij papa en A op de kamer lig en dat ik mijn eigen plekje wil. En ook dat ik niet snap dat A nooit bij ons komt slapen. Misschien heeft mama ook nog tips. :)

Kent ze dit verhaal al? Ook dat je vader tegen je zei, niet kijken vannacht hè?

Ik ken je stiefmoeder verder niet maar probeer haar een kans te geven, ze klinkt niet als een naar mens.
Je vader moet open (blijven) staan voor jouw vragen en verhalen, het is niet niks deze verandering voor jou.

anneliesdj schreef:
Jis_ schreef:

Als mijn kind dit zou vertellen aan mij dan zou ik echt verhaal gaan halen en aan mijn kind vragen of ze er nog wel heen wil.

Daarom denk ik dat het wel verstandig is als ts het tactvol brengt aan haar moeder en de details maar even achterwege laat. Anders gaat moeder op hoge poten daar naartoe en dat komt de relatie met vader zeker niet ten goede.
Ik zou het eerst eens bij vader zelf aankaarten en als dat niet werkt, kun je altijd nog met moeder overleggen.
En ik begrijp dat ts nu bij haar vader is en dit weekend bij haar moeder, dus dit lijkt me het ideale moment.

Ik ben niet het type om op hoge poten verhaal te gaan halen maar als het om zoiets gaat wel. zou blij zijn als mijn dochter dit vertelt. Mijn moeder heeft juist spijt dat ze zich er helemaal niet mee heeft bemoeit vroeger. Ergens moet je als ouder een grens trekken voor je kind. Je kind in bescherming nemen en als dat tegen de vader is dan is dat zo.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 17-12-15 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:51

anneliesdj schreef:
Te oud te jong. Ik vind dat het zowieso niet kan.

En al is ts een tikje jaloers, nou en? Is haar goed recht ook nog, vader heeft een nieuwe vriendin en doet het waar zij bij is. Welk kind zou daar niet jaloers of boos van worden?

Er is een verschil tussen een 4 jarige en een 15 jarige op de kamer hebben. (buiten het wel/niet seks verhaal) Maar verder ben ik het helemaal met je eens.

Judass

Gelukkig voor deze wereld is niet iedereen zoals jij (geweest). Kennelijk ben je zelf ook nog niet veel veranderd n.a.v je reacties.

Cerastes

Sleeper schreef:
farahdiba46 schreef:

Het kan best dat 'deze puber' jaloers is, moeite heeft met de situatie en weet ik wat nog meer maar buiten dat: een 15 jarige hoort haar eigen plek te hebben en niet in verlegenheid gebracht te worden. Juist omdat pubers al onzekerheden genoeg hebben. 15 jaar is gewoon te oud om een slaapkamer te delen met vader en nieuwe vriendin! Begrijp ook werkelijk niet dat de volwassenen dit zelf niet zien.

Zegt denk ik genoeg over in wat voor huishouden dat soort mensen zelf zijn opgegroeid.
Zal wel normaal geweest zijn om op je 15de nog een kamer te delen met je ouders.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:52

farahdiba46 schreef:
ik haal niets onderuit, ik zeg hoe ik denk dat het in elkaar steekt en heb dat m.i. gewoon netjes neergezet. Ze is ook puber en dat zijn de minst leuke creaturen op aarde, alles draait om hun. Ja, zo was ik zelf ook op die leeftijd, ik was ronduit een misselijk kind, mooier kan ik het niet maken {:)-:(

Als je dat al vindt, dan ben je niet echt op je plaats in dit topic.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 12:53

De jongens hebben het niet makkelijk dat weet ik. Maar de oudste is ook heel gevoelig en vind het dan net zo moeilijk om bij ons te slapen als ik bij hun. Daarom is het denk ik juist fijn als het om en om word gedaan. Maar daar is tot nu toe nog niks van terecht gekomen.

-----
Ik ben misschien wat jaloers maar ik ben een groot gezin nooit gewend. Ik ben enigskind.
-----
Mijn vader zal dit ook zeker van mijzelf horen en niet van mijn moeder maar ik heb vorige week mijn moeder pas verteld dat A af en toe vervelende opmerkingen maakt met mijn ziekte. Ik liep er toen al maanden mee rond dus dan krijg je een beeld van hoe een binnenvetter ik wel niet ben.... en hier ben ik dan ook mee bezig :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:54

Ayasha schreef:
farahdiba46 schreef:

Voel je je nu goed en stoer? Nu je een kind van 15 onderuit hebt kunnen halen met een post waaruit blijkt dat jij minder verstand hebt dan die 15 jarige?

TS heeft in haar reacties nog niets anders getoont dan een opmerkelijke redelijkheid en zelfkritiek. Dat ze niet meteen weet wat ze aan moet met deze overvloed van informatie uit dit topic is geheel normaal en ook dat pakt ze heel slim aan door eerst nog eens met haar moeder rustig te gaan praten over hoe ze dit nu het beste aan pakt.

Ts, ik heb bewondering voor hoe je alles op pakt in dit topic. Je kan ook tegen je vader zeggen dat zijn relatie op zich het je niet moeilijk maakt maar de gehele situatie. Dat je moeite hebt met wennen aan al die nieuwe omstandigheden. :) Dus niet A persoonlijk maar gewoon alles rondom de scheiding en het nieuwe huis en, en, en .. :)
En of jullie daar samen (ook met A want die lijkt me de beroerdste niet) niets op kunnen vinden waar jullie je alledrie goed bij voelen?

_/-\o_

EvelijnJarig

Goh.. farahdiba... en wat heeft al dat projecteren je opgeleverd?

Gelukkig zijn niet alle mensen hetzelfde en heeft iedereen een ander beeld van de wereld...
ook pubers zijn niet allemaal hetzelfde.

TS je doet het prima... iig in dit topic reageer je geweldig... en soms moet je dingen dus even langs je heen laten gaan.

Anoniem

Yenni, er schoot me nog een idee te binnen: misschien kan je A eens vragen samen wat te gaan doen. Of haar vragen of ze je ergens bij wil helpen. Ze heeft twee zoons, dus misschien vindt ze het hartstikke leuk om juist iets samen met jou te ondernemen als meid. Wie weet verbetert dat jullie band wel daardoor. Misschien het proberen waard?

callum

farahdiba46 schreef:

Schijnbaar ben je nog steeds een misselijk persoon. Echt wat een houding en wat een aannames. Dit zegt meer over jou dan over ts.

Ts deze persoon kan je blokkeren dan hoef je deze onzin niet meer te lezen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 12:55

farahdiba46 schreef:

bedankt, je hebt me nu wel genoeg gestraft he. :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:56

farahdiba46 schreef:

Beetje zelfreflectie is wel op zijn plek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:56

farahdiba46 schreef:

Jammer dat je niet de kans genomen hebt om daar uit te groeien met volwassen worden. :)

Trek je hier aub niets van aan TS :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:57

Yenni schreef:
farahdiba46 schreef:

bedankt, je hebt me nu wel genoeg gestraft he. :n

Ze projecteert haar egoïstische puberzelf nu gewoon op jou. :+ En trekt jouw hele verhaal uit zijn verband door er een paar dingen uit te pakken.

Trek het je niet aan. ;) Jij toont wel zelfreflectie, kan van haar niet gezegd worden.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:58

Judass schreef:
Gelukkig voor deze wereld is niet iedereen zoals jij (geweest). Kennelijk ben je zelf ook nog niet veel veranderd n.a.v je reacties.
bite me.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:59

:roll: Ben je klaar?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:59

Yenni schreef:
farahdiba46 schreef:

Nou en bedankt....

TS, dit soort reacties kun je gebruiken als gratis lesjes omgaan met je eigen gevoeligheid. Geef aandacht aan dingen waar je iets mee kunt en realiseer je dat andere mensen anders denken. Niet beter, niet slechter, alleen maar anders. Voor jou zijn niet alle meningen van andere mensen relevant, dat is ook helemaal prima. Mensen met voor jou irrelevante meningen kunnen toch de behoefte hebben die mening te uiten, misschien als onderdeel van hun eigen emotionele ontwikkeling, misschien gewoon omdat ze gewend zijn alles te zeggen wat er in ze opkomt zonder verder na te denken of iemand daar iets mee opschiet, misschien domweg omdat ze graag hun eigen mening horen of lezen. Allemaal prima.
Waar het om gaat is dat het geen persoonlijk reactie is en daarom hoef je het je niet aan te trekken. Het is meer afreageren dan reageren. Dat kun je zien aan het feit dat er naar niemand in het bijzonder wordt gereageerd, er wordt over jou gepraat, je wordt niet aangesproken. Sterker nog, er wordt helemaal niemand aangesproken, het is geen gesprek maar een monoloog. Lekker laten gaan. Dat is moeilijk, zeker op jouw leeftijd, maar wel erg handig om te leren. De beste manier is om je niet te laten verleiden om op zo'n reactie in te gaan (wat ik hier ook niet doe, ik heb het over de reactie als voorbeeld, maar de mening die er in staat doet verder helemaal niet ter zake) en juist aandacht te geven aan reacties waar je wel iets mee kunt. Hoe meer je je aandacht daar op richt, hoe gemakkelijker het wordt om nutteloze reacties verder te vergeten. Je vertelt je hersenen als het ware wat ze wel moeten doen, in plaats van ze te proberen te vertellen wat ze niet moeten doen.

callum

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:01

Heb een mod geïnformeerd dit voegt niks toe en is kwetsend voor ts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:01

farahdiba46 schreef:

Een ander kenmerk van pubers is gebrek aan vermogen om te nuanceren. Maar dit topic bewijst maar weer dat sommige 15 jarigen daarin hun leeftijd ver vooruit zijn en sommige volwassenen blijkbaar in de puberteit zijn blijven hangen. ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 13:04

callum schreef:
Heb een mod geïnformeerd dit voegt niks toe en is kwetsend voor ts

Dankje, ik heb zelf ook geTemt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:06

safina schreef:
farahdiba46 schreef:

Een ander kenmerk van pubers is gebrek aan vermogen om te nuanceren. Maar dit topic bewijst maar weer dat sommige 15 jarigen daarin hun leeftijd ver vooruit zijn en sommige volwassenen blijkbaar in de puberteit zijn blijven hangen. ;)

Als ik zie hoe andere bokkers in hun eigen topic reageren waarin ze om advies vragen verdient TS sowieso een dikke pluim. +:)+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:08

farahdiba46 schreef:

Ik weet niet wat voor een opvoeding jij hebt gehad? Zijn je ouders te laat begonnen met opvoeden?