beste dood voor kleine huisdieren?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beste dood voor een klein dier?

Poll eindigt op

spuitje
80 (82%)
tegen muur slaan of op tafel slaan, of harde klop geven
8 (8%)
verdrinken
Geen stemmen
vergiftigen
1 (1%)
anders
8 (8%)

Totaal aantal stemmen: 97

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:15

@ Jolynn: Vind ik ook! Geld voor ieder diersoort.

@ saskia008: Het gaat wel over de manier van doden, zoals het hele topic.

@ happyhorse: Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:16

Saskia008 schreef:
waarom hebben jullie het hier nu in vrede's naam over een muizenplaag....... en over hoe je die muizen dood, dat is iets heel anders!

Maar dat komt er wel bij ! dat hoort toch wel degelijk in het topic, want over HOE je ze dood .. zo weten de mensen die er anders over denken ( ik ook ) over hoe het gaat .. ( ookal ben ik er nog steeds fel tegen )
en over een muizenplaag .. dat is ook weer een situatie waarbij *vermoorden* voorkomt .. ( ik ben ook tegen muizen bij een plaag vermoorden )

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:17

happyhorse"]
[quote="Jolynn schreef:
Ik kwam op een dag uit mijn werk en zag dat mijn ratje het echt heel erg benauwd had. Haar tongetje was zelfs al blauwig. Mooi dat ik naar de da ben geraced, die heeft haar toen een spuitje gegeven.
Als je een huisdier hebt moet je er ook goed voor zijn!!!

Dat nouw een dierenvriend vind ik! ben helemaal met je eens!
[/quote]

Gelukkig dat je dat gedaan hebt Lachen
Je weet waar je aan begint als je een dier KOOPT.. jij kiest er voor, het dier niet, dus moet je ook alle verantwoordelijkheden op je nemen die er bij komen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:18

Spetterlover schreef:
Maar dat komt er wel bij ! dat hoort toch wel degelijk in het topic, want over HOE je ze dood .. zo weten de mensen die er anders over denken ( ik ook ) over hoe het gaat .. ( ookal ben ik er nog steeds fel tegen )
en over een muizenplaag .. dat is ook weer een situatie waarbij *vermoorden* voorkomt .. ( ik ben ook tegen muizen bij een plaag vermoorden )

Ik ben ook tegen het doden van muizen bij een plaag. Door mensen dan wel te verstaan. Laat het dan door een stel katten doen, das nog een beetje 'natuur'.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:19

Spetterlover"]
[quote="Saskia008 schreef:
waarom hebben jullie het hier nu in vrede's naam over een muizenplaag....... en over hoe je die muizen dood, dat is iets heel anders!

[/quote]

jah, want wat is nouw precies een plaag er zijn toch ook veel mensen op de wereld is toch ook geen plaag, gaan ze mensen daarom ook niet vermoorden.

dell_1

Dan wordt jij zo iemand waar de bestrijdingsdienst komt omdat je hele huis een muizennest is geworden. Vind je een spin ook zielig om dood te maken!

Oke mensen nou ga ik waarschijnlijks iets heel fouts zeggen: Maar het is maar een muis! Kom op he! Natuurlijk moet je ze niet 'zomaar' doden maar als het toch moet waarom niet zelf, als je hem toch in een klap dood maakt!

Spetterlover

Amethyst"]
[quote="Spetterlover schreef:

Ik ben ook tegen het doden van muizen bij een plaag. Door mensen dan wel te verstaan. Laat het dan door een stel katten doen, das nog een beetje 'natuur'.
[/quote]

Hmm tja, ook niet leuk, maar dat is nog altijd beter inderdaad.. ben ik wel met je eens Lachen liefst helemaal niet doden natuurlijk en anders oplossen maar hmm.. als dat nou niet kan .. moeilijk !

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:20

Citaat:
Gelukkig dat je dat gedaan hebt
Je weet waar je aan begint als je een dier KOOPT.. jij kiest er voor, het dier niet, dus moet je ook alle verantwoordelijkheden op je nemen die er bij komen.

Daar ben ik het ook helemaal mee eens!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:22

@ Spetterlover: Het is ook moeilijk, maar als het dan toch echt moet, dan maar zo denk ik bij een plaag... Vind het ook niet fijn...

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:22

Stephanie100 schreef:
Dan wordt jij zo iemand waar de bestrijdingsdienst komt omdat je hele huis een muizennest is geworden. Vind je een spin ook zielig om dood te maken!

Oke mensen nou ga ik waarschijnlijks iets heel fouts zeggen: Maar het is maar een muis! Kom op he! Natuurlijk moet je ze niet 'zomaar' doden maar als het toch moet waarom niet zelf, als je hem toch in een klap dood maakt!

als plaag zou hebben zou het wel weg laten halen op een diervriendelijke manier. en met een klap dood maken je kan misschien een muis wel met een klap doomaken. maar ik maak jouw toch ook niet dood door een klap?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:23

Stephanie100 schreef:

Een spin is idd zielig om dood te maken !
denk eens na, een SPIN heeft ook gevoel !
Ookal lijkt het helemaal niets en zo ontzettend klein, het blijft een levend wezen met gevoel en dat besef jij je niet helemaal he.

het is MAAR een muis ? ja en jij bent MAAR een mens..
Muis en mens zijn beiden DIERSOORTEN, dus dit soort dingen slaan weer nergens op.
En het in 1 klap dood maken kan ook ontzettend fout gaan maar goed

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:23

Nee je maakt mij toch ook niet dood met een spuitje! Waar slaat dat nou weer op!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:24

Het is maar een muis???????

Het is wel een levend wezen, met gevoel (en dan bedoel ik niet dattie kan denken ofzo voor de duidelijkheid)!!! Jij zou het toch ook niet leuk vinden als jou zoiets zou overkomen?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:25

Amethyst schreef:
@ Spetterlover: Het is ook moeilijk, maar als het dan toch echt moet, dan maar zo denk ik bij een plaag... Vind het ook niet fijn...

Ja denk ook dat het zo het beste is

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:25

Doet me dan altijd weer denken aan dat boek van Roald Dahl de heksen. Gaat over twee jongetjes die in muizen worden veranderd... Daar lijkt dit wel een beetje op Scheve mond

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:26

Stephanie100 schreef:
Nee je maakt mij toch ook niet dood met een spuitje! Waar slaat dat nou weer op!

Wel als jij doodziek in het ziekenhuis ligt en er moet euthenasie plaatsvinden ( sorry als ik het fout schrijf )

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:27

Jah als jij mij in een klap dood maakt of met een spuitje boeit dan toch ook niks!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:28

Stephanie100 schreef:

wat slaat het op als ik jouw dood maak met een hamer op je kop. das ook niet normaal dus bij een dier ook niet.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:29

Stephanie100 schreef:
Jah als jij mij in een klap dood maakt of met een spuitje boeit dan toch ook niks!

ik maak jou evengoed niet dood, maar dat terzijde.
en het gaat om het principe, mensen worden ook "via een spuitje" doodgemaakt om het zo even te zeggen als dat nodig is.
Dat doen ze ook niet zomaar hoor.

Nerwen

Mwah vind daar wel degelijk verschil in zitten Stephanie. Een spuitje is toch wat humaner en komt vriendelijker over.

happyhorse

Stephanie100 schreef:

jawel. want wat nouw als je niet hard genoeg slaat dan lijd je wel pijn!
je zal wel iets anders zeggen als je dood gaat en mag kiezen tussen een hamer op een spuitje!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:31

Amethyst schreef:
Mwah vind daar wel degelijk verschil in zitten Stephanie. Een spuitje is toch wat humaner en komt vriendelijker over.

ben het met je eens!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:31

Een hamer zal mij ook niet een keer killen! Net als veel manieren een klap om mijn kop geven niet. Bovendien is het niet zo smakelijk als ik opgebaard wordt!
Een muis krijgt een begravenis in de groenbak dus dat maakt ook niks uit!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:33

Als ik een muis, hamster, doet er niet toe zou hebben zou die niet oneerbiedig in de groenbak gesmeten worden. Ik begraaf mijn kleine beesten in de tuin (zelfs vissen)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:33

Stephanie100 schreef:
Een hamer zal mij ook niet een keer killen! Net als veel manieren een klap om mijn kop geven niet. Bovendien is het niet zo smakelijk als ik opgebaard wordt!
Een muis krijgt een begravenis in de groenbak dus dat maakt ook niks uit!

bij een muis is het ook niet smakelijk! van mij mogen ze me ook wegooien op de vuilnisbuilt want je hebt dat niks meer aan mij.