Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:21

Fieuw, wat hebben jullie drukke schema's!

Vroeger werkte ik 4 dagen per week, dan zag mijn week er zo uit:

Maandag en dinsdag vrij: huishouden, alletwee de paardjes rijden, actief zijn met de hond, langs bij men moeder, boodschappen, hondenschool
woe,don,vrij en zaterdag:
07.00 opstaan, ontbijten, diereneten klaarmaken, werktas vullen
08.00 hond in kennel steken en vertrekken naar werk
09.00 starten op werk
18.00 vertrekken op werk en naar de paarden
19.00/21.00 thuiskomen, koken, beetje huishouden en dieren, op zaterdag sociaal leven.
Zondag is familie/vriend dag, eventueel gaan paardrijden

dat was best nog chill, nadeel was wel dat ik 4 dagen de paarden in het donker moest doen, dus niet kon rijden wegens geen binnenpiste in de winter.
Daarna veranderd van werk, daar deed ik weer een fulltime, en zag het er zo uit:

ma: vrij, huishouden,paarden,moeder,hond, etc.
Dinsdag, woe en donderdag
07.00 opstaan, ontbijten, dieren
07.50 vertrekken naar werk
08.00 starten met werk
11.00 vlug naar huis, hond in auto, en naar de paarden, voederen, uitmesten, terug naar huis, eten, koken voor savonds/opruimen (dinsdag en donderdag, woensdag maar om 12.00 gedaan, dus dan fietsen met hond en eten, savonds naar de paarden)
13.00 werken
18.30 terug naar huis, koken, huishouden ,etc,
19.00 op dinsdag hondenschool, woensdagavond de paarden, donderdag niks/huishouden

vrijdag ochtend idem, maar werken tot 12.00, namiddag vrij
zaterdag ochtend idem, maar werken tot 12.00 en van 13.00-18.00, savonds sociaal leen
zondag vriend/familie

momenteel ben ik (helaas) en hopelijk tijdelijk werkloos, ik zoek bewust achter werk met 30-32 uur, dat scheelt een volledige dag bij een fulltime dat ik meer tijd heb voor de paarden en hond. Vriend werkt meer dan een fulltime en op zaterdag ook, als ik fulltime werk zit de hond 40 uur alleen (min 3 uur dat de poetsvrouw komt, - 2 uur dat schoonmoeder komt, en sporadisch eens een dagje bij mijn moeder).
als ik een 30 tal uur kan werken kan ik het zo regelen dat ze max 15-20 uur per week in de kennel hoeft.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:37

Jeej! Morgen hebben we eindelijk een uur extra in een dag!!

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:35

Ik kan maar 1 oplossing bedenken; keuzes maken!

Ik werk 5 a 6 dagen per week als
Hotelmanager, dus lange dagen van ongeveer 10 uur per dag. Sportschool? Nee, gestopt. Ik heb gekozen voor mijn paard.

Verder probeer ik, als ik eenmaal thuis ben, niet te luieren en sta ik gerust op mijn gemak s'avonds te stofzuigen, strijken of vooruit de koken. 1x per week grote boodschappen doen, scheelt veel tijd!

Mijn vriend werkt 6 dagen per week, 2 weken vrij per jaar, ongeveer 12-14 uur per dag. Dus ik doe met liefde, naast mijn drukke baan en paard, nog het huishouden. Elke maandag zijn we samen vrij, die is dan ook echt voor elkaar of hobbies. Wel eerlijk toegegeven, een sociaal leven met veel vrienden hebben we niet echt, maar ook geen behoefte aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:41

Vind jullie dagen nog best mee vallen :o

Werk eigenlijk alle dagen in de week. Als ik vrij ben van school ga ik werken. Als ik het eerste uur vrij ben, melk ik eerst nog.
Mijn dagen beginnen om 6:30 en eindigen meestal om 23:30 (laatste ronde doordat de stal).
Overdag heb ik een half uur om te ontbijten, half uur koffie, half uur lunch, half uur koffie en half uur avond eten. Savonds meestal om 21:00 binnen. Dan heb ik even 2,5 uur voor mezelf, maar meestal val ik voor de tv in slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 00:35

Als lees dan heb ik toch wel goed voor elkaar :)
4 dagen werken en 3 a 4 dagen per week paardrijden.

Paard staat 24h buiten en land wordt gedaan waardoor ik daar relatief weinig tijd aan kwijt ben.
En hebben van een afwasmachine is een must.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:21

Ik ben nav dit topic ook weer aan het nadenken geslagen over ons bizarre schema.

Ben dus nu echt gestopt met hardlopen.

Wat ik wil :
- meer tijd om leuke dingen met de kinderen te doen.

De tip om minder spullen te hebben vind ik een goede, maar ook dat blijft lastig met kinderen die niet anders doen dan elke dag knutselwerk mee naar huis nemen, en thuis ook altijd maar knutselen :)
Want wat is de plek, va een 3 A4 breed en 1 A4 hoog papieren knutselwerk en een gasbetonnen giraf ( opbrengst van afgelopen week )

minder werken is in ieder geval geen optie. meer ook niet , maar ik kan proberen om m'n rustigere weken eens gewoon 40 uur te werken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:43

Herkenbaar dilemma. Ik heb al een hoop tips voorbij zien komen in dit topic, want ik zoek ook nog extra tijd :D Want hier wil ik eigenlijk ook nog in proppen: 1x per week western les en 2x per week sporten. Het is een puzzel maar ik zie wel mogelijkheden.

Mijn huidige schema:

06:00 opstaan
06:40 de deur uit
-------
reizen
-------
09:00 aankomst kantoor
17:30 weg van kantoor
-------
reizen
-------
19:45 thuis (kat eten geven, laptoptas wegleggen, hakken verwisselen voor sneakers)
20:00 boodschappen
20:15 koken
20:30/20:45 eten
22:00 slapen

In weekenden: huishouden, wassen draaien, sociaal leven, familiebezoek, 'andere klusjes' (kapper, stomerij, tandarts, in de stad wat halen, fietsenmaker, scriptie afmaken, ...).

Mijn schema draait helemaal door wanneer ik 's avonds afspraken heb, wat regelmatig voorkomt. Gelukkig heb ik een ontzettend flexibele werkgever en mag ik gerust thuis werken en hoef ik me ook echt niet aan kantoortijden te houden. Helaas heb ik door de reistijd nu eenmaal weinig speling. Als ik om 11 uur op werk kom, ben ik pas tegen 22u 's avonds thuis :+ En gelukkig heb ik veel afspraken door het land, dus hoef ik niet altijd helemaal naar kantoor te treinen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:53

Zo Szan, waar moet je helemaal heen reizen dan; echt bizarre reistijd heb je!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:59

Met het openbaar vervoer van Den Haag naar een uithoek van Amsterdam. De overstappen en de reistijd van/naar de centrale stations maakt het vooral zo lang. Daarom ben ik dolblij met mijn flexibele werkgever. Dat geeft in ieder geval wat speelruimte. En op termijn misschien maar een autootje kopen, hoewel dat de reistijd niet bijzonder veel verkort.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 11:04

Oh wat een gedoe! Benut je de tijd in de trein wel?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:07

Dat probeer ik wel, maar dat lukt niet vaak omdat ik in de volle spits reis. Dan heb ik niet altijd een zitplaats en met zitplaats is het vaak erg proppen, waardoor ik weer geen ruimte heb voor de laptop op schoot. Leeswerk lukt gelukkig wel.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:42

Ooit was mijn schema net zoals die van jullie.
Elke doordeweekse dag 8 uur van huis 7uur thuis van werk. Ff snel eten om half 8 naar stal twee paarden rijden, uitmesten en voeren. En dan was het vaak 10uur/half11.. Ff zitten en 11uur slapen en die dag erna weer om 7 uur de wekker.
Op zaterdag vaak op concours met de paarden en op zondag gewoon rustig wat dingen te doen waar ik doordeweeks geen tijd voor heb.

Nu ben ik blij als ik 4 uren op een dag wat heb gedaan, en ik niet ben omgevallen :') Als ik zo kijk best absurd!

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:59

Ik denk dat ik 'werken - school - sociaal leven - paardrijden - genoeg slaap' nooit met elkaar in evenwicht krijg. Maar ik heb het er allemaal voor over! :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:03

Ik loop 40 uur per week stage
Werk er naast 8 uur
Rij 4 keer per week paard
Ik basketbal 3 keer per week
En 1 keer per week scouting.

Maandag en donderdag
6 uur de wekker
7 uur weg van huis
8 uur beginnen op stage
16;30 klaar met stage
17:30 thuis
19:30-21:45 basketbal trainen en daar heen enzo
22 uur naar bed.

Dinsdag en vrijdag
6 uur de wekker
7 uur weg
8 uur beginnen op stage
Half 5 klaar
Kwart over 5 bij de paarden
Half 8 thuis en eten. Is het langer licht blijven we een uur tot anderhalf langer bij de paarden
Dan nog even stage opdrachten.

Woensdag
6 uur op
7 uur weg
8 uur beginne
Half 5 klaar
half 6,kwart voor 6 thuis
6 uur eten
Savonds iets met vrienden of avondje thuis

Zaterdag
7 uur op
8 uur op manege
8:30-9-30 les
Tot 11 afzadelen en kletsen in de kantine
Half 12 thuis en middag eten
12 uur op fiets naar stal
Half 1 op stal, dan rijden allebij, wei goed uitmesten (door de weeks geen tijd er voor, dus dan alleen snel) en tuten
Half 4 uur thuis, snel wat eten
4 uur naar basketbal wedstrijd, uit of thuis(dan ook 1 schrijven of fluiten)
Half 9 thuis
Kwart voornnaar scouting
9 uur scouting
Half 1 thuis

zondag
Half 9 op
10-18 werke
half 7 thuis
7 uur eten
daarna nog stage opdrachten :)

Dit is zo een beetje mijn schema
Soms wat meer werken
Red het goed zo, zou een dag zonder iets ook fijn zijn.
wel is het soms lastig als ik niet helemaal lekker ben

Edit: zie nu pas dat het een wat ouder topic is.
Vind het leuk om te lezen hoe andere het doen.

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 02:05

pff... kben single en kinderloos maar.... ik werk (op dit moment) 5 dagen pw waarvan 4 van 9 tot 21u en de zaterdag van 8 tot 15uur... ik red het enkel en alleen om op de overige dagen/uren de was, huishoudelijke taken bij te houden en ALS ik geluk heb kan ik 1 dag per 2 weken iets leuks doen. sociaal leven?!? heb ik niet. ik ben de hele dag onderweg in de auto als DHL koerier en enkel als ik tijd heb kom ik tussendoor thuis en kook ik. en die andere vrije dag in de 2 weken doe ik grote boodschappen voor mij en mn moeder... ik ben kapot.. maargoed ik genereer een eigen inkomen en hoef mn hand niet op te houden...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 04:16

Ow haha ehm... hou bedoel je druk??

Ik heb 40 uur werkwerk ploegdienst.
Heb ik ochtend dienst dan is het 6 uur beginnen 2 uur klaar 3 uur op stal 5 a 6 uur thuis eten koken opruimen en dan me bed in
Bij mijn avonddienst begin ik 2 uur tot 10 da. Ga ik om 9 uur naar stal ben ik 11 uur terug dan kook ik om kwart voor 12 en ga ik kwart over 2 naar mijn werk.

Bij nachtdiensten werk ik van 10 tot 6 in de ochtend dan slaap ik tot 2 uur dan ga ik huishouden doen en rond 4 uur naar stal 6 uur thuis dan koken en nog even 2 uurtje me bed in en dan weer werken
in het weekend hangt het beetje af wat ik gepland heb. Op zondagen moet ik mijn paarden binnen en of buiten zetten.

Dus vol weekjes daar tussen door doe ik nog heel veel dingen haha