Twijfelmoeder: wel of geen kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:45

Sammie schreef:
Nah dan heb je pech lijkt mij? Dat zijn dingen die je meeneemt in je beslissing, maar of het nu een reden zou moeten zijn om wel aan kinderen te beginnen, want stel dat je spijt krijgt.. Je kan dan ook spijt krijgen dat je er wel aan begonnen was en dan heb je nog meer pech.. want terug stoppen dat wordt lastig zeg maar :D Dan heb je ze de rest van je leven.

Is dit een reactie op mij? :)

Dat is de reden dat ik er dus bij zeg, als het overtuigend een 'nee' is zou ik het niet puur voor hem doen.

Maar nu twijfel ik nog, meer overwegend naar ja.
En dat weet hij ook.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:46

Ja oke, voor beide kanten is wat te zeggen. Maar ik bedoel maar te zeggen dat je de beslissing niet eindeloos voor je uit kunt blijven schuiven.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:48

Rudina schreef:
Interessant topic!

Mijn man en ik riepen altijd dat wij geen kinderen wouden, natuurlijk waren wij dan ook nog jong maar met andermans kinderen hadden wij gewoon niks.
Uit eindelijk kreeg ik toch rammelende eierstokken en begon er met mijn man over te praten een eigen kind zou ons toch heel anders lijken dan de koters van andere.
We wouden er voor gaan, een jaar lang zonder resultaat we begonnen al te twijfelen aan onze vruchtbaarheid tot ik afgelopen 25 augustus een positieve zwangerschapstest had.. We waren net getrouwd het leek wel een sprookje!
We waren heel erg blij, met 8 weken hadden wij het hartje zien kloppen!
6 oktober was ik 10 weken en 1 dag, we hadden een echo en daar kregen wij vreselijk nieuws. Het kindje leefde niet meer!
Vandaag was ik 11 weken en 2 dagen geweest, en ik wacht de miskraam nog af.

Door dit hele gebeuren heb ik een hele andere kijk, het kindje was hartstikke welkom maar ik zie nu ook ineens een leven zonder voor. Gewoon lekker ons eigen luxe leventje lijden, doen waar wij zin in hebben etc. Maar ergens is die kinderwens ook aanwezig en we hebben het prille geluk tevens al mee mogen maken.
Ik sta er op het moment zo dubbel in, mocht ik wel weer zwanger worden ben ik zo bang dat dit zich weer gaat herhalen.

Ach, veel sterkte :(:) Ik heb 2 miskramen gehad. 1ste kwam er van zelf af de 2e heb ik voor gekozen voor curettage omdat het vruchtje nooit heeft geleefd en er met 12 weken nog niet af was.

2 maanden na de operatie was ik opnieuw zwanger en ik was pas gerust op het moment dat ik dagelijks mijn zoontje voelde schoppen. Voor mij moest het niet zo snel achter elkaar die zwangerschap. Ik kon het mentaal van de miskramen nog niet verwerken.

Maar hopelijk krijgen jullie toch nog een gezond kindje moest de wens er zijn :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:48

dorientjuh schreef:
Ja oke, voor beide kanten is wat te zeggen. Maar ik bedoel maar te zeggen dat je de beslissing niet eindeloos voor je uit kunt blijven schuiven.

Dat is de intentie ook niet. Ik zeg nu nee. Maar ik zeg nooit nooit, want over 2 jaar kan ik iets anders denken. Ik sluit liever nooit iets uit, maar ik kan me aan de andere kant niet voorstellen dat de wens gaat komen (vanwege allerlei redenen).
Het is ook niet dat ik denk van ach, ik heb nog even. Ik denk gewoon: nee, alsjeblieft niet. Dat is toch een verschil.

IrishDraught

Re: Twijfelmoeder: wel of geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:54

Ik was/ben absoluut geen meisje/meisje. Heb niks met andermans baby's.

Maar als het zelfs voor mij geldt..van jezelf is anders. De eerste weken zo'n heel hulpeloos babytje was niet echt mijn ding. Al hou je er heel veel van.

Maar nu hij 4 maanden is en ook daadwerkelijk op je reageert en speelt en wat kan was het de beste keuze van mijn leven.

aldus een twijfel moeder

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:55

nikilover schreef:
Is dit een reactie op mij? :)

Nee op dorientjuh :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:02

friesam schreef:
Ik was/ben absoluut geen meisje/meisje. Heb niks met andermans baby's.

Maar als het zelfs voor mij geldt..van jezelf is anders. De eerste weken zo'n heel hulpeloos babytje was niet echt mijn ding. Al hou je er heel veel van.

Maar nu hij 4 maanden is en ook daadwerkelijk op je reageert en speelt en wat kan was het de beste keuze van mijn leven.

aldus een twijfel moeder

da's dus 1 van mijn angsten....

Ik vind baby's gewoon niets. Ze kwijlen, stinken, praten niet. Ze zijn slap, je kan ze laten vallen. Ze janken en zeggen niet waarom :+ Ik vind baby's vasthouden ook niet leuk, wel even voor de show hoor, maar ik voel er niets bij...Nou ja, ongemak dan wel. Vind het best vertederend, maar liever als de pa of ma ze gewoon vasthoudt :+ En ik snap best dat als het van jezelf is dat dat anders is, maar ja.....Ik ken ook moeders die dus zelf baby's gehad hebben (en nu dus kids) en die vonden de babytijd vreselijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:07

Ik denk dat je vooral bij jezelf na moet gaan hoe je de toekomst ziet, wat verwacht / hoop je daarvan?

Zie je jezelf dan alleen, als stel of als gezin, zeg maar :)

Ik zag een gezin met al wat oudere kinderen, dat wilde ik toch wel graag uiteindelijk.
En tja als je dan al een eindje in de 30 bent en niet zo'n baby-type bent dan moet je toch zachtjes aan de knoop doorhakken, want je zal toch eerst door die zwangerschap / bevalling / babytijd heen moeten om dat gezinnetje te realiseren dat je voor je zag :P

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:08

Ik vind het echt zo dubbel vooral omdat ik altijd geroepen heb nooit kinderen te willen maar rond mijn 23e kwam daar toch verandering in, ergens heb ik zo iets van dat is normaal want onder die leeftijd sta je toch anders in het leven.
Maar dan heb ik verder weer zo iets van met andere kinderen heb ik helemaal niks..

Toch iets langer dan een jaar sterk te wens gehad, op een roze wolk gezeten etc. maar daar kwam dus ook een brute einde aan.
En nu krijg ik ineens de gevoelens van vroeger terug maar waarom.. Kinderwens is er ook nog wel maar ik ben zo bang dat dit zich gaat herhalen en die pijn wil ik besparen. Ik denk dat ik dit in ieder geval eerst wil gaan verwerken en weer even een poos wil wachten.

Stom dat je zo kan gaan twijfelen he?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:09

Of je adopteert er gewoon een van 3 jaar. :D Moet je alleen wel 10 jaar en een paar duizend euro voor uittrekken. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:20

Nah dat lijkt me dan weer niks, adopteren. Zo'n grote kinderliefhebber ben ik niet dat ik speciaal een Chineesje uit ga zoeken ofzo, dat gaat me echt te ver := Een kindje opvangen zou ik gerust doen, maar een kind speciaal gaan kopen zeg maar... nee hoor :x

Voor mij zit de charme er juist in dat het een kindje van jezelf is waar je dingen in herkent :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:56

Ik heb het topic tot de helft gelezen.. Sorry daar voor O:)
Over de discussie van egoïsme. Ik denk dat je wel egoïstisch bent als je niet voor kinderen kiest. En dan bedoel ik niet in een negatieve manier. Je kan en mag veel meer aan je zelf denken je hebt alle vrijheid in principe, dat klinkt toch heerlijk? Noem mij maar een vuile egoist, ik vind het prima :o

Heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wil. Okay ik ben pas 21 dus niks is zeker.
Maar gek genoeg, na de dood van mijn oma ben ik aan het twijfelen gezet. Ik zie mezelf liggen op dat sterf bed, ziek en dementerende. Met niemand om me heen die van me houdt en het beste met me voor heeft. Iemand die een goed woordje voor je doet tegenover iedereen.
Ik ben vreselijk bang dat zowel mijn moeder als ik ook gaan dementeren. En voor mijn moeder is het denk ik vrijwel zeker, ze vergeet nu al een hoop (kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben, maar dit is mijn gedachte). En ik ben heel blij dat ze mij heeft en dat als er iets gebeurd dat ik alles op alles zet om het zo goed mogelijk voor haar voor elkaar te krijgen.
Wat nou als ik kinderloos achterblijf.. Geen man die het bij me uit kan houden. Ik ben bang om alleen de weg naar het einde van het leven te maken.

Maar zoals ik al zei ben ik liever egoïstisch dan dat ik de hele dag aan het rondrennen ben met een kind aan mijn been die continu om aandacht vraagt. Dan nog te praten over alles wat je moet laten of minstens 3x zo vaak over na moet denken voor je iets doet.
Over het algemeen vind ik kinderen ook helemaal niet leuk.
Wat me dan ook weer aan het twijfelen heeft gezet zijn mijn oppaskindjes. Het zijn de enige 2 in de wereld die ik absoluut helemaal geweldig vind. En als ik zie hoe ze opgevoed worden verklaard dat een hoop in vergelijking met een groot aantal andere moeders. Dan denk ik, als ik het zo ook zou kunnen zou ik het misschien wel leuk vinden.

Al met al ik zou het gewoon niet weten :?

Oh had ik al verteld dat het me verschrikkelijk lijkt om zwanger te zijn en er een heel levend wezen uit te moeten persen.. :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:01

Ohhhh en wat ook meespeelt....

Als ik al aan een kind denk, dan is dat in een soort perfect plaatje :+ Dus in ieder geval, in een gelukkige relatie. Nu weet ik dat een kind krijgen zeker je geluk kan verhogen, maar ook zeker kan verlagen en dat je elkaar kwijt kan raken. Het idee alleen al om alleenstaand moeder te zijn daar gruwel ik van. in mijn ogen is mijn leven dan beëindigd.

Ik weet het, da's allemaal nogal zwart wit geredeneerd maar goed, je kan niet in de toekomst kijken

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:09

Hier nooit kids :) Passen niet in mijn leven... En ik ben nog steeds bang voor baby's :') (en niet alleen de bevalling... maar echt... baby's en ik... Tjah... ) Voor mij is het gewoon te beperkend :) Ik kies nu ergens voor waar ik 100% voor wil gaan, dan zou een kind me alleen in de weg staan... En een kind nemen om altijd te moeten dumpen bij andere (wat je ook nog vaak ziet) tjah... Dat snap ik gewoon niet. Wel alle zorgen/lasten/stress en nog steeds weinig leuke dingen :'))

Ik zou ook 's werelds slechtste moeder zijn :') dus het is maar goed ook :') (na 's werelds slechtste oppas (en nee, geen gewonden, maar gewoon te verwend ;)) is het denk ik maar heel goed :')

Ik vind kinderen wel leuk hoor, voor een paar uur... Ik speel wel de lieve suikertante...

Heb heel veel respect voor alleenstaande moeders, zou ik ze niet na doen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:12

Gek is dat eigenlijk dat je ergens diepdown weet dat kinderen janken, schreeuwen, je wakker maken midden in de nacht, je tijd opvreten tot de laatste seconde, hun luiers compleet vol weten te schuiten, etenswaren over hun hele gezicht uitsmeren en je tot waanzin drijven met driftbuien en sloopbuien, maar als je even snel aan baby’s denkt dat het eerste beeld in je hoofd meestal zo’n schone lachende kwijlerd is :') Dan spelen die eierstokken toch een vuil spelletje… En de tv-reclames en filmmakers doen daar keihard aan mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:35

Mijn eerste gedachte was juist altijd zo'n naar zeikjong met zo'n vertrokken rooie bek met snotzuilen.... brrrr :o

Moet wel zeggen dat ik nu ik zelf zo'n gup heb, ik andere babies minder stom en vervelend vind op reclames enzo :P
Denk omdat ik het nu allemaal een beetje beter kan plaatsen :)

Maar heb nog steeds dat ik de meeste babies eerder stom dan leuk vind :o

Ik moet er ook niet aan denken om alleenstaand moeder te zijn...vond die eerste weken nu al bizar zwaar en uitzichtloos, verschrikkelijke tijd, bah.

Maar het scheelt ook gewoon enorm hoe je situatie en baby is.
Net als met die (nacht)voedingen...dat kan leuk en gezellig zijn... of extreem slopend :=

Een baby die gezellig even kroelt, vlotjes zijn maaltje naar binnen lurkt en dan weer een paar uur tevreden gaat slapen is zo totaal anders dan wanneer je er de hele nacht mee aan de sjouw moet %)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:39

KellyR schreef:
Met niemand om me heen die van me houdt en het beste met me voor heeft. Iemand die een goed woordje voor je doet tegenover iedereen.

En toch zitten er zoveel ouderen in het rusthuis die geen bezoek krijgen van die kroost omdat het teveel moeite is of omdat ze door familievetes het vertikken langs te komen...kinderen geven bijlange na niet de zekerheid dat er iemand voor je is op je oude dag, dan ben je soms beter af met een goede buur om je verder te helpen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:47

Het is voor mij eerder een reden om er niet aan te beginnen. Zowel in eigen familie als naaste families als in de ouderenzorg heb ik teveel ellende meegemaakt met familie vete's, Ellende van volwassen kinderen en schokkend veel ouderen die hun kinderen wellicht 1 keer per half jaar zien of gewoon niet

Nee, garantie is het zeker weten niet. En dan heb je daar al die jaren voor 'opgeofferd'

Vooral als je je kinderen los moet laten in volwassenheid en er komt aanhang dan komt er vaak ellende.

(in mn eigen gezin van herkomst gaat het gelukkig allemaal harmonieus onder elkaar, maar m'n ouders kennen wel de sprek 'kleine kinderen kleine zorgen en grote kinderen grote zorgen' ) m'n ouders hebben meer wakker gelegen om ons toen we volwassen waren dan toen we jong waren :+

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:56

Sammie schreef:
Gek is dat eigenlijk dat je ergens diepdown weet dat kinderen janken, schreeuwen, je wakker maken midden in de nacht, je tijd opvreten tot de laatste seconde, hun luiers compleet vol weten te schuiten, etenswaren over hun hele gezicht uitsmeren en je tot waanzin drijven met driftbuien en sloopbuien, maar als je even snel aan baby’s denkt dat het eerste beeld in je hoofd meestal zo’n schone lachende kwijlerd is :') Dan spelen die eierstokken toch een vuil spelletje… En de tv-reclames en filmmakers doen daar keihard aan mee.

Niet bij iedereen hoor :+
Ik heb genoeg vrienden die een vies hoofd trekken bij het woord baby...
Of sterker nog, het grappen een grote plus te vinden van hondenrassen die niet perse goed met kinderen om kunnen gaan :P

en nog een mini puntje over egoïsme/egocentrisme: ik denk dat er ook zat mensen zijn die uit egoïsme een kindje willen nemen. Ter opvulling van hun lege leven, ter garantie dat er een levend wezen is dat je nodig heeft en van je houdt. Ja baby's huilen en schijten, maar ze lachen ook naar je, praten naar je, hun wereldje draait om je (en andersom).. Daar worden papa's en mama's blijer en vervuld van. Das best egoïstisch toch?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:00

Kwanyin schreef:
KellyR schreef:
Met niemand om me heen die van me houdt en het beste met me voor heeft. Iemand die een goed woordje voor je doet tegenover iedereen.

En toch zitten er zoveel ouderen in het rusthuis die geen bezoek krijgen van die kroost omdat het teveel moeite is of omdat ze door familievetes het vertikken langs te komen...kinderen geven bijlange na niet de zekerheid dat er iemand voor je is op je oude dag, dan ben je soms beter af met een goede buur om je verder te helpen.

Hier zit natuurlijk ook wel wat in maar dan toch vind ik een groot deel te wijten aan opvoeding.
Al weet ik natuurlijk dat dat niet voor 100% geldt. Mijn broer en ik zijn namelijk totaal verschillend en ik vraag me af of hij hetzelfde zal doen als ik _-:(

Agja, als je er aan begint moet je er dus minimaal 2 uit poepen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:00

Sammie schreef:

in jouw hoofd misschien, in mijn hoofd komende kwijlende, schreeuwende schijters boven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:11

Nouja, als je geen kind(eren) neemt dan weet je sowieso zeker dat je geen kind(eren) op bezoek krijgt later.

Neem je ze wel dan heb je een goede kans dat ze wel komen, zeker als je zelf op een fijne manier met ze omgaat en het contact goed houdt :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:20

Goh dat valt nog maar net de bezien na al die jaren :-) . Sommige dingen heb je gewoon niet in de hand, hoe "goed" je ze ook opvoedt. Er zijn nogal zoveel factoren van buitenaf die een invloed kunnen hebben. Je kan ook kinderen van iemand anders op bezoek krijgen, zoals je nichtjes en neefjes, of de kinderen van je beste vrienden, of je buurvrouw, of...legio mensen :D . Ik denk dat je er nog echt van zou verschieten hoeveel ouderen met kinderen er eenzaam zijn....

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:25

@Kwanyin, dat weet ik. Mijn oma zat in een verzorgingshuis en samen met 2 a 3 andere oudjes was zij 1 van de weinigen die regelmatig bezoek kreeg. Mijn moeder was er vaak om de dag eventjes en als ik tijd had wipte ik ook langs.

Daarnaast het programma van Geer en Goor heeft toch ook wel veel ogen geopend denk ik voor het aantal eenzame ouderen..

Maar goed je hebt gelijk dat het natuurlijk ook kan met kinderen van anderen. Mijn broer heeft nog geen kinderen en betwijfel of die ze gaat krijgen (inmiddels 30 gepasseerd en vriendin de 35) en ook hun zijn behoorlijk egoïstisch, maar dan net wat meer op een nare manier.

Als ik kinderen neem dan verspreid ik de kansen om 1 hele goede te hebben, dus neem er 5. Met elke die er af valt is er maar 20% die er weg valt _O-
Of geen kinderen en zekerheid op 0% en alles wat erbij komt is mooi meegenomen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:33

Hoe meer kinderen hoe groter de kans op ruzie en onenigheid misschien :P