Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jolmer20 schreef:Ayasha schreef:Zo lang jij de paarden niet zelf KAN betalen ben je ook niet klaar om alleen te gaan wonen.
bedenk wel even heel goed dat de kans reëel is dat je ouders voor jou sterven.
Die kans lijkt mij erg groot inderdaad. Maar je hebt wel gelezen dat we bij mijn ouders op het erf willen gaan wonen toch? Niet dat we dan ineens geen geld moeten hebben hoor, zo bedoel ik het niet.
Nikki schreef:Ik ontstip dit topic weer. Schaam je... dit is echt te erg voor woorden!
Ben je "AL" 20, of ben je 12, want zo kom je wel over met overal een weerwoord op te hebben.
Je claimt je vriend en op deze manier heeft hij geen leven meer... en wat krijg je dan? Vluchtgedrag!
Nogmaals sterkte TS.
vuurneon schreef:Denk dat het handiger is hem te helpen eerst financieel zelfstandig te worden, lijkt mij de basis. Zelf bepalen welke bank (en dan even helpen met overstappen), zelfs zijn geld beheren. Misschien helpt dat ook om meer verantwoordelijkheidsgevoel te krijgen daarin. Als andere je altijd bij de hand pakken, is het lastig om zelf inzicht te krijgen.
Varekaj schreef:Als mijn vriend slechts sporadisch wat zou verdienen en dat bedrag dan een week nadien er in 1x door zou jagen voor een gadget? Dan was het hier ook mis. TS heeft geen vaste baan voorlopig. Dan begrijp ik Jolmer volkomen dat ze er niet happig op is en liever ziet dat TS dat bedrag verdeeld: potje iwatch, potje spaardeel en potje voor zichzelf.
Zo begrijp ik het tenminste. TS heeft nu net ongeveer 500€ verdiend en wil dat volledige bedrag daar gelijk aan uitgeven, terwijl er geen vast inkomen is. En er blijft niks over om te sparen.
Ik gok dat de meeste hier toch ook sparen voor een nieuw zadel en niet gelijk een volledig maandloon van 1500 op tafel kletsen als ze geen spaargeld hebben?
Moet jij alles van weten als persfotograaf..wat je ziet is wat je meld
Varekaj schreef:Als mijn vriend slechts sporadisch wat zou verdienen en dat bedrag dan een week nadien er in 1x door zou jagen voor een gadget? Dan was het hier ook mis. TS heeft geen vaste baan voorlopig. Dan begrijp ik Jolmer volkomen dat ze er niet happig op is en liever ziet dat TS dat bedrag verdeeld: potje iwatch, potje spaardeel en potje voor zichzelf.
Zo begrijp ik het tenminste. TS heeft nu net ongeveer 500€ verdiend en wil dat volledige bedrag daar gelijk aan uitgeven, terwijl er geen vast inkomen is. En er blijft niks over om te sparen.
Ik gok dat de meeste hier toch ook sparen voor een nieuw zadel en niet gelijk een volledig maandloon van 1500 op tafel kletsen als ze geen spaargeld hebben?
Anoniem schreef:Beheer je niet een beetje te veel van hem?
Zijn geld, zijn topic.....
Sorry, maar als ik dit zo lees komt het op mij echt niet als een gezonde relatie over.
jolmer20 schreef:Ik bespreek deze reacties allemaal met hem. Als het aan mijn vriend lag was dit topic al gesloten, maar helaas mocht dit niet. Ik probeer iedereen zo goed mogelijk te woord te staan. Sorry als dat té over komt.
Je hoeft ook niet overal op in te gaan he, je zelf te verdedigen, dat is een keuze die je maakt. Amy77 schreef:Je moet je niet schamen..het zijn moeilijke tijden, voor veel mensen. Wij hebben ook jaren niet kunnen sparen door de recessie (en onze luxe, de paarden, die we niet wilden opgeven voor een dikke spaarpot)en zijn toch al op een leeftijd, dat zowat iedereen al een koophuis heeft![]()
Het is een heel mooi doel die jullie nastreven, sparen voor de toekomst en ook een belangrijk doel.. jullie zijn mss laatboeiers, mss zijn jullie levensomstandigheden anders dan menigeen hier op bokt (lees veel afhankelijkheid).
Het zijn echter zorgen die pas op de tweede plek van zorgen komen..de eerste zorg is,hoe kom ik aan het werk? Wat kan ik met mijn opleiding? Als er geen werk gericht is op je opleiding, schoonmaak werk voor een uitzendbureau, werkhuisjes, you name it..als er maar werk is (tis zomaar een idee he) en voor structuur en eigenwaarde zorgt. Dan kan er balans opgemaakt worden en aan de hand van jullie dromen, plannen voor de toekomst gemaakt worden.
Wil natuurlijk niet zeggen dat je alles maar lukraak uit moet geven wat er binnenkomt nu, ook al is het nog niet een vast inkomen hihi..dat is zonde en idd 'goed voor 'later' om al bekend te zijn met de verantwoordelijkheden.
Enfin TS, schaam je vooral niet, voel je niet aangevallen op ieders reactie...wij moete het ook maar doen maar de info die hier neergeschreven wordt en wij vrouwen zijn nou eenmaal erg makkelijk in opschrijven van gedachtes alleen gebaseerd op de verkregen infoMoet jij alles van weten als persfotograaf..wat je ziet is wat je meld
Sleeper schreef:jolmer20 schreef:Ik bespreek deze reacties allemaal met hem. Als het aan mijn vriend lag was dit topic al gesloten, maar helaas mocht dit niet. Ik probeer iedereen zo goed mogelijk te woord te staan. Sorry als dat té over komt.
Je komt niet te over, mensen nemen teveel aan/vullen zelf dingen inJe hoeft ook niet overal op in te gaan he, je zelf te verdedigen, dat is een keuze die je maakt.
Varekaj schreef:Ayasha: dat is inderdaad makkelijk, maar is dat een excuus dat de partner dan ook alles zomaar moet uitgeven?
Mijn partner verdient bijna 3x mijn maandloon. Voor de gezamenlijke kosten hebben we samen een rekening waar we ook op sparen voor vakanties samen etc. De rest blijft apart. Als ik dan een nieuw zadel wil zal ik toch echt moeten sparen, terwijl hij dat makkelijk zat zo kan aftikken aan de kassa... dat is wat je noemt prioriteiten stellen.
Wanneer je afspreekt om samen te sparen is het niet leuk als 1 van beide het net ontvangen loon gelijk de deur uit gooit voor een gadget. Want ik zie geen meerwaarde in de iWatch voor zijn werk. Was het nou om een nieuwe camera te kopen, een auto of scooter, dan zou ik ook zeggen gewoon doen.
TS haar knollen worden betaald. Dan is het makkelijk om een ander iets te ontzeggen.