"Ik heb een boodschap van God."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:19

anneliesdj schreef:
Overigens, de mensen die evangeliseren op stations enzo, dat zijn vaker mensen van de vrijere kerken, ofwel jehova's. De streng gelovigen die geen broeken en zelfs geen leggings aan mogen (en geloof me die zijn nog maar moeilijk te vinden tegenwoordig) doen over 't algemeen niet zo aan evangelisatie.
En die vrijere kerken hebben juist vaak een insteek 'je bent goed zoals je bent, mét al je tattoo's, piercings, 15 exen, drugsverleden, paars haar en strafblad. God houd van ons allemaal'.
nou vl had dus de categorie : geen broeken en leggings voor de dames, geen christelijke feestdagen ect. Nu praat ik over een jaar of 17 geleden. Vl is namelijk al bijna 32.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:21

2,49 en je bent overal vanaf

Afbeelding

Musiess

Re: "Ik heb een boodschap van God."

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:27

AMARIS, die worden hier gewoon dood leuk genegeerd.
Wij wonen in een flat, ze bellen bij alle belletjes aan tot iemand de deur opent van de portiek. Dan begint er 1 op de bovenste verdieping en werkt huis-voor-huis de gallerijen af naar beneden. En 1 begint er beneden op de 1e verdieping en werkt ook systematisch naar boven. Tot ze elkaar weer treffen. Op stikkers word er door hun niet gelet. Ze hebben namelijk een 'belangrijke' boodschap.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:34

Hier wordt ook wel eens aangebeld door verkopers, het scheelt wel een hoop discussie.

*doet deur open*
*hoort 1e twee woorden van mens aan*
*onderbreekt met 'KIJK! heeft u dat gezien?' --> wijst naar stickertje
*doet deur dicht*

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:41

Zo ben ik ook. VL Houd van lekker leedvermaak. Laat ze uitpraten. Verteld dat is alles al weet. En laat zn tattos zien. De johva getuigen proveert hem weg te halen bij de demonen van satan.. vanaf de bank kan ik alles volgen. Sorry maar dan ga ik echt stuk.

Edit: soms doen ze hun voet tussen de deur, na enkele waarschuwingen duwen we de deur hard dicht. Dan lopen ze mank. Ze zijn erg brutaal hier.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:58

Ook die voeten tussen de deur is in het vorige topic al ontkracht. Dat doen Jehova’s (tegenwoordig) niet meer. Er staat ook in hoe Jehova’s een gesprek beginnen en dat is niet met 5 minuten blijf weg bij de demonen of bij Satan (gebruiken Jehova’s dat woord wel?).. Dus ik weet niet wat jou vriend zelf allemaal aangeeft tijdens dat gesprek.. Misschien de bank voortaan in de gang zetten? ;)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:07

Nou t gaat hier vrij extreem.. extreme jehovas hier zo soms. Ja als ze een jongen vol satanische teksten/afbeeldingen ziet krijg hij al snel commentaar er over.

Waarom hij van jehova naar de demonische kant is gegaan blabla.

Ik doe alleen de gang deur open en kan vol mee genieten. :')

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:08

Ieder zo zijn overtuiging, maar opdringen vind ik echt not-done. Ook beweren dat hun overtuiging dé enige echte is, doet me denken aan iets van vorig jaar:

Ik studeer zelf geschiedenis, en had vorig jaar twee gereformeerden in mijn groep zitten. Ze weigerden de evolutietheorie aan te nemen, laat staan de realiteit omtrent religie (als in oorlog door de tijd heen). Eerlijk gezegd vond ik het zelf knap irritant toen de vingertjes weer omhoog gingen bij religieuze onderwerpen.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:14

Sammie schreef:
Ook die voeten tussen de deur is in het vorige topic al ontkracht. Dat doen Jehova’s (tegenwoordig) niet meer. Er staat ook in hoe Jehova’s een gesprek beginnen en dat is niet met 5 minuten blijf weg bij de demonen of bij Satan (gebruiken Jehova’s dat woord wel?).. Dus ik weet niet wat jou vriend zelf allemaal aangeeft tijdens dat gesprek.. Misschien de bank voortaan in de gang zetten? ;)

Hoezo doen Jehova's dat niet meer? Ligt er toch maar net aan welke Jehova je treft? :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:16

ual_95 schreef:
Ieder zo zijn overtuiging, maar opdringen vind ik echt not-done. Ook beweren dat hun overtuiging dé enige echte is, doet me denken aan iets van vorig jaar:

Ik studeer zelf geschiedenis, en had vorig jaar twee gereformeerden in mijn groep zitten. Ze weigerden de evolutietheorie aan te nemen, laat staan de realiteit omtrent religie (als in oorlog door de tijd heen). Eerlijk gezegd vond ik het zelf knap irritant toen de vingertjes weer omhoog gingen bij religieuze onderwerpen.. -O-

Maar het is niet erg als je niet in de evolutietheorie gelooft toch? :P daar geloof ik namelijk ook niet in en die weiger ik ook aan te nemen ;) (Klinkt nu namelijk net alsof jij de evolutietheorie ook wilde opdringen aan hen? Dus doe je imo hetzelfde?)

Ik ben christen en ben niet zo van het 'opdringen' zoals jullie het noemen. Ik vind het fijner om, zoals iemand anders het al zei, door daden te spreken in plaats van woorden. Als iemand dan interesse heeft en vragen heeft over mijn geloof, dan mag hij of zij die stellen :)
Ik snap wel dat mensen heel graag over hun geloof willen vertellen. Ze hebben het het beste met je voor, maar ik kan ook begrijpen dat het soms wat opdringerig overkomt, zeker als je vaker mensen tegen komt die dat doen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:17

Je hoeft de evolutietheorie niet te geloven. Je moet er alleen wel kennis van nemen als historicus. Kennis nemen van de Beeldenstorm maakt jou ook geen protestant.

Net zoals ik dus tijdens mijn studie Nederlands de Bijbel heb gelezen (ging over de tekstuele uitdagingen van De Nieuwe Bijbelvertaling). Dat betekent ook niet dat ik gelijk christen ben.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:18

:') De mooiste discussie om met gelovige te starten aan de deur is, dat oorlogen er komen door geloven in onzinnige boeken met een verzonnen verhaal _O- _O-

De koppen van de zogezegde geloof verkopers zijn geweldig _O-

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:20

LindyH schreef:
Je hoeft de evolutietheorie niet te geloven. Je moet er alleen wel kennis van nemen als historicus.

Net zoals ik dus tijdens mijn studie Nederlands de Bijbel heb gelezen (ging over de tekstuele uitdagingen van De Nieuwe Bijbelvertaling). Dat betekent ook niet dat ik gelijk christen ben.

Dat begrijp ik wel, maar 'het weigeren om de evolutietheorie aan te nemen' heeft niks te maken met het kennen van de evolutietheorie toch? Ik neem het bijvoorbeeld niet aan als waarheid, maar ik weet wel wat het inhoud. Dat zijn wel twee verschillende dingen toch?

Edit: ik las het dus als: aannemen = geloven ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:23

NathalietjeB schreef:
:') De mooiste discussie om met gelovige te starten aan de deur is, dat oorlogen er komen door geloven in onzinnige boeken met een verzonnen verhaal _O- _O-

Dat is dan ook geen discussie starten, dat is volkomen onzin op meerdere fronten uitkramen.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:26

Ballard_L schreef:
Maar het is niet erg als je niet in de evolutietheorie gelooft toch? :P daar geloof ik namelijk ook niet in en die weiger ik ook aan te nemen ;) (Klinkt nu namelijk net alsof jij de evolutietheorie ook wilde opdringen aan hen? Dus doe je imo hetzelfde?)

Natuurlijk is het niet erg, zoals ik al zei, ieder zo zijn overtuiging. Ik vond het irritant dat er continue tegenspraak was, maar ik ging er niet op in, dus ik drong mijn overtuiging ook niet op. Indirect zou je kunnen concluderen dat de wetenschap de evolutietheorie via het onderwijs opdringt, maar dat kan je op je vingers natellen bij het WO (wetenschappelijk onderwijs). :P

En wat LindyH zegt is eigenlijk ook mijn mening. Ik begrijp ook wat geloof inhoudt en accepteer hun mening ook, maar in mijn optiek is het vice versa ook redelijk als zij andermans overtuiging dan accepteren. Wat 3/4x niet het geval is, want geloof is 'de enige echte' weg.
Laatst bijgewerkt door ual_95 op 21-09-15 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:26

Ballard_L schreef:
LindyH schreef:
Je hoeft de evolutietheorie niet te geloven. Je moet er alleen wel kennis van nemen als historicus.

Dat begrijp ik wel, maar 'het weigeren om de evolutietheorie aan te nemen' heeft niks te maken met het kennen van de evolutietheorie toch? Ik neem het bijvoorbeeld niet aan als waarheid, maar ik weet wel wat het inhoud. Dat zijn wel twee verschillende dingen toch?

Edit: ik las het dus als: aannemen = geloven ;)

Ja, dat is zo, maar ik denk ook niet dat je tijdens een studie geschiedenis wordt gedwongen de evolutietheorie aan te nemen. Dat lijkt mij alleen aan de orde bij een studie biologie bijvoorbeeld.

Ik ga er dus vanuit dat ual_95 bedoelt dat ze de inhoud van de evolutietheorie niet wilden kennen.
Maar misschien heb ik het mis hoor.

(Ik heb trouwens later tijdens mijn studie geprobeerd onderzoek te doen naar dit soort dilemma's in het onderwijs, met name op internationale scholen waar nog veel meer religieuze en culturele verschillen zijn. Het speelt met name bij de vakken biologie en geschiedenis, maar dus ook bij mijn vak Nederlands, waarbij je ook tegen typische Nederlandse dingen aanloopt, waarvan sommige ouders niet willen dat hun kind daar op school mee in aanraking komt. Helaas is daar eigenlijk nog geen goede methode voor gevonden.)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:30

NathalietjeB schreef:

Hier zie ik wel een logica in.
Bijv. De extreem-islamitische die willen dat heel de wereld zich bekeerd.. veroorzaken oorlog.. door hun geloof op te dringen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:34

Misschien dat dat de reden is waarom de kennis over evolutie bij sommige (ex) gelovigen/schoolgangers naar christelijke scholen zo bedroevend is… (en eer men begint…. :P de kennis over de bijbel bij diverse felle tegenstanders is evenzo bedroevend. Zoals Lindy zegt.. het lezen en kennis hebben over de bijbel maakt je niet gelijk een christen of zwaargelovige. Je kan iets lezen, zonder het voor waar aan te nemen. Wil je iets afwijzen moet je imo immers weten wát je afwijst)

Musiess schreef:
Bijv. De extreem-islamitische die willen dat heel de wereld zich bekeerd.. veroorzaken oorlog.. door hun geloof op te dringen.
http://www.quest.nl/artikel/de-7-meest- ... e-oorlogen

WOI.. begonnen omdat er ergens een prinsje werd vermoord.. Gevolg miljoenen doden en Europa in puin.

WOII een of andere malloot met grootheidswaanzin besluit dat een bepaald uiterlijk en een bepaald ras de wereld moet veroveren. Gevolg; miljoenen doden en de halve wereld in puin

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:41

ual_95 schreef:
Ballard_L schreef:

Natuurlijk is het niet erg, zoals ik al zei, ieder zo zijn overtuiging. Ik vond het irritant dat er continue tegenspraak was, maar ik ging er niet op in, dus ik drong mijn overtuiging ook niet op. Indirect zou je kunnen concluderen dat de wetenschap de evolutietheorie via het onderwijs opdringt, maar dat kan je op je vingers natellen bij het WO (wetenschappelijk onderwijs). :P

En wat LindyH zegt is eigenlijk ook mijn mening. Ik begrijp ook wat geloof inhoudt en accepteer hun mening ook, maar in mijn optiek is het vice versa ook redelijk als zij andermans overtuiging dan accepteren. Wat 3/4x niet het geval is, want geloof is 'de enige echte' weg.

Oh zo, ik dacht dat je namelijk een vette discussie kreeg. :P Ja eigenlijk is dat wel een beetje zo, dat de evolutietheorie in het onderwijs wel wat opgedrongen wordt. Bij mij op school (studeer Diermanagement) wordt het ook gewoon gebracht en moet je het maar aannemen.
Ik vind het eigenlijk juist heel belangrijk om de evolutietheorie wel te kennen (hoe kan je anders zeggen dat je er niet in geloofd?), dus als ze echt zeiden van: 'Ik wil er gewoon niets mee te maken hebben', vind ik het wel wat onzin, maarja je hebt natuurlijk heel veel verschillende kanten van het (christelijke) geloof. Sommigen zijn wat traditioneler en hebben oogkleppen op, willen niets van andere geloven weten.

precies Sammie ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:42

Ik vind het verschrikkelijk respectloos wanneer gelovigen mij hun geloof gaan opleggen. Ik heb er enkel negatieve ervaringen mee met een familie die zwaar gereformeerd is en ik om die reden dus niet spreek.
Laat mij lekker atheist zijn. Ik geloof niet in een god of iets wat ik niet kan zien.

Enne. Lieve meisjes komen in de hemel, maar stoute meisjes komen overal :') .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:43

Ik zou ook raar opkijken als mensen onzin verkondigen dat het oorlogen start, onzin verhalen zijn etc. Discussiëren is leuk, maar ik ga mij niet verlagen tot een dergelijk niveau.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:46

vuurneon schreef:
Ik zou ook raar opkijken als mensen onzin verkondigen dat het oorlogen start, onzin verhalen zijn etc. Discussiëren is leuk, maar ik ga mij niet verlagen tot een dergelijk niveau.

En met zo'n attitude bereik je in een discussie niks. Zeker niet als je andermans geloven of overtuigingen uitmaakt voor onzin etc.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:47

Ballard_L schreef:
Oh zo, ik dacht dat je namelijk een vette discussie kreeg. :P Ja eigenlijk is dat wel een beetje zo, dat de evolutietheorie in het onderwijs wel wat opgedrongen wordt. Bij mij op school (studeer Diermanagement) wordt het ook gewoon gebracht en moet je het maar aannemen.
Ik vind het eigenlijk juist heel belangrijk om de evolutietheorie wel te kennen (hoe kan je anders zeggen dat je er niet in geloofd?), dus als ze echt zeiden van: 'Ik wil er gewoon niets mee te maken hebben', vind ik het wel wat onzin, maarja je hebt natuurlijk heel veel verschillende kanten van het (christelijke) geloof. Sommigen zijn wat traditioneler en hebben oogkleppen op, willen niets van andere geloven weten.

precies Sammie ;)

Neejoh, ik ben zelf katholiek opgevoed, en begrijp ergens wel dat ze heel die theorie verwerpen. Maar ik vind het vervelend dat mensen niet voor beide verhalen open staan. Ik ben ook geen heilige hoor, ik heb ook wel dingen die ik gewoon belachelijk vind. Een van de twee is gestopt met de opleiding omdat hij weigerde het tentamen te maken. Hij is overigens wel verder gaan studeren binnen zijn geloof. Ik vind geloof zelf ook iets heel moois hoor, maar ik vind het gewoon geen realiteit. Ben van nature gewoon iemand die graag bewijs voor iets wilt hebben, en dan komt de wetenschap gewoon dichter in de buurt dan religie.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:48

NathalietjeB schreef:

Er komen ook oorlogen door o.a. mannen.

Veroorzaken alle mannen dan oorlogen? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:49

Marjoow schreef:
vuurneon schreef:

En met zo'n attitude bereik je in een discussie niks. Zeker niet als je andermans geloven of overtuigingen uitmaakt voor onzin etc.

Precies, dan ga ik de discussie niet eens meer aan. Zonde van mijn energie.

Wat ik ook jammer vind is hoe bot sommige mensen zijn, vriendelijkheid kost geen cent. Heb je geen interesse? Kun je dat ook prima zeggen zonder onbeleefd te worden.