Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
cheybinky schreef:Toen ik op vakantie was op Ibiza, smoor, maar dan ook smoorverliefd geworden op een Italiaanse jongen. Super leuke 3 weken gehad. Heerlijk. zo halverwege pas gevraagd hoe oud die was eigenlijk, was hij 23 :p ik was 14, hahaha.
Dus het 'de 18e'jarige die op de 14e jarige valt kan niet'is onzin.
er staat toch geen bordje op je hoofd met ik ben 14@ Arc_En-Ciel
ik ben 15 en ik heb ook een paar keer meegemaakt dat mijn moeder 'ze is 15 hoor!!' riep naar een man die blijkbaar dacht dat ik ouder was. Kan gebeuren, maar als je een relatie met iemand aangaat weet je hoe oud diegene is, en imo hoort een 18-jarige jongen zich aangetrokken te voelen tot een meisje dat zowel geestelijk als lichamelijk net zo ontwikkeld is als hij, en dat is niet het geval bij een 14-jarige. Maarja, iedereen moet doen wat ie wil hoor. Al die mensen hier die zijn getrouwd of nog steeds samen zijn met iemand die ze al jaren kennen, die veel ouder of jonger is wens ik allemaal veel geluk en liefde toe.
Was niet zo diplomatiek, maar die jongen was nou eenmaal zo leuk...Nu bijna 10.5 jaar samen, typ ik dit op de bank naast hem.
(ik slaap dan toch bij een Vriendin).

.
Arc_En_Ciel schreef:cheybinky schreef:Toen ik op vakantie was op Ibiza, smoor, maar dan ook smoorverliefd geworden op een Italiaanse jongen. Super leuke 3 weken gehad. Heerlijk. zo halverwege pas gevraagd hoe oud die was eigenlijk, was hij 23 :p ik was 14, hahaha.
Dus het 'de 18e'jarige die op de 14e jarige valt kan niet'is onzin.
er staat toch geen bordje op je hoofd met ik ben 14@ Arc_En-Ciel
Hij weet toch dat ze 14 isik ben 15 en ik heb ook een paar keer meegemaakt dat mijn moeder 'ze is 15 hoor!!' riep naar een man die blijkbaar dacht dat ik ouder was. Kan gebeuren, maar als je een relatie met iemand aangaat weet je hoe oud diegene is, en imo hoort een 18-jarige jongen zich aangetrokken te voelen tot een meisje dat zowel geestelijk als lichamelijk net zo ontwikkeld is als hij, en dat is niet het geval bij een 14-jarige. Maarja, iedereen moet doen wat ie wil hoor. Al die mensen hier die zijn getrouwd of nog steeds samen zijn met iemand die ze al jaren kennen, die veel ouder of jonger is wens ik allemaal veel geluk en liefde toe.
Chroosje schreef:Joolien schreef:Moet een serieuze relatie inhouden dat je seks hebt dan? Dit is niet aan de orde namelijk en hier zijn duidelijke afspraken over gemaakt waar wij het beiden over eens zijn. En over de strafbaarheid: vorige maand was hij dus nog 17, niet volwassen dus was het niet strafbaar, toen hadden wij al 9 maanden een relatie. Veranderd er nu veel aan omdat hij 18 is?Ten eerste is het strafbaar. Maar ook vind ik seks(er vanuit gaande dat het een serieuze relatie is?) wel passen bij iemand van 18 maar niet bij iemand van 14.
Daarnaast zit je in hele verschillende levensfases, en zou het niet goed zijn als jij je gaat conformeren aan iemand van 18.
Geryon schreef:Dit is dus ook mijn frustratieFijn om dit te lezen. Ik schrik zelf ook altijd een beetje van dit soort leeftijdsverschillen, maar zo te lezen zit het wel goed.
Ik heb vanaf mijn 15e een relatie gekregen met mijn vriend. Nu ben ik 20. Hij 21.
Wat was ik altijd gefrustreerd als mensen onze relatie weer eens niet serieus namen zeg
Chroosje schreef:Geryon schreef:Dit is dus ook mijn frustratieFijn om dit te lezen. Ik schrik zelf ook altijd een beetje van dit soort leeftijdsverschillen, maar zo te lezen zit het wel goed.
Ik heb vanaf mijn 15e een relatie gekregen met mijn vriend. Nu ben ik 20. Hij 21.
Wat was ik altijd gefrustreerd als mensen onze relatie weer eens niet serieus namen zeg
Emmaa_ schreef:Er zijn meiden die er niks van willen weten tot ze ouder zijn, er zijn ook meer dan genoeg meiden die staan te popelen tot ze van zichzelf mogen. Als je als ouder moeilijk gaat doen over dat soort zaken werkt het alleen maar averechts geloof ik, alles wat niet mag is 100x leuker. Vriendinnetjes van mij werd van alles verboden als het op vriendjes aankwam, die mochten nooit blijven slapen en het moest allemaal heel kuis. Lijkt me dat je als ouder weet dat je tussen 3 en 5 's middags ook seks kan hebben, daar hoef je niet voor te blijven slapen

_xrose schreef:Ik heb sinds mijn 14e een relatie met mijn vriend en die werd toen net 18. Hij is 3 jaar en 3 maanden ouder dan ik ben. Ondertussen zijn we alweer bijna 5 jaar samen.
Het ligt er maar net helemaal aan hoe je als persoon bent. Mijn vriend was wat kinderlijker en ik gedroeg me iets ouder omdat ik al mijn hele leven met oudere mensen in de klas zat en mee om ging.
Een serieuze relatie kan op die leeftijd dus zeker.

Geryon schreef:Nou ik ben benieuwd, we gaan het meemaken!Chroosje schreef:Leuke is dat ze het na een tijdje juist heel serieus nemen, als je zegt ik ben al 3 jaar samen, maar nog maar 17/18 bent.Dit is dus ook mijn frustratie