Neerbuigende HBOers,mijn tenen krullen er gewoon weg van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: Neerbuigende HBOers,mijn tenen krullen er gewoon weg van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:50

Tsja, herkenbaar. :D Als ik mijn scriptie nu teruglees vraag ik me ook af waarom ik dingen niet anders geformuleerd heb. :D

Buiten mijn vorige post om: ik kan me heel goed voorstellen dat MBO'ers een HBO'er willen overtuigen van hun kunnen. De meeste MBO'ers die ik ken schamen zich ervoor dat ze MBO hebben gedaan. Including me.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:51

Nu snap ik nog steeds niet dat de vraag gaat over neerbuigende mensen tegen over lager presterende mensen, in hun ogen dan. Het maakt toch geen ene r$$t uit wat je doet als je je er maar goed bij voelt. En als je je alles aantrekt wat anderen over je leven te melden hebben dan heb je dus in de huidige maatschappij geen leven meer. Doe er je voordeel mee, ene oor in andere oor uit en het word zoveel prettiger en aangenamer op de wereld als vervelende opmerkingen geen uitwerking meer hebben.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:56

Hm, dat herken ik juist helemaal niet.
Ik heb eerst MBO gedaan, toen HBO en doe nu in de avond mijn master.
Op elk niveau waren ze eigenlijk allemaal gedreven en werd er niet gepraat over 'lagere niveaus',
alleen wie er verder ging en wilde leren :')

Sowieso is in mijn beroep het resultaat en je manier van werken meestal belangrijk dan de opleiding die je ervoor gedaan hebt.
Maar dat zal allicht in elke branche anders zijn.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 22-09-15 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:57

Zulke types zal je er altijd tussen hebben, in het algemene leven toch ook? ;)

Een maakte hier een opmerking qua "plezieropleiding" en dan dierenartsassistente...
Euhm, ik weet niet wat jij denkt dat mijn werk inhoud, dat we alleen maar hondjes en katjes knuffelen?
Kom maar eens een dag bij mij meelopen...
Ik ben anesthesist, ok assistent, laborant, telefoniste, baliemedewerker en verpleegster in 1 baan.
Hoe kun je dat al "plezier" opleiding zien? Ook wij moeten leren waar welk bloedvat loopt, heo het lichaam werkt en hoe medicijnen op het lichaam werken, daar zit geen verschil in humaan of dier.
Ja ik houd van mijn baan, dus voor mij is het plezier.
Tuurlijk heb je ook kleine praktijkjes die alleen enten en amper een operatie uitvoeren ( dus meer hobbymatig praktijk aan huis hebben)

Wij zijn ook absoluut niet blij met die thuisopleidingen (want zo simpel is ons vak helaas niet) en dan die mensjes die stage komen lopen, maar nog amper een hond durven vast te houden.. laat staan als ie nog gromt ook..

Ik vindt dat je elke opleiding in zijn waarde moet laten, het is goed dat ze waarschuwen voor dat je er evt geen werk in kan vinden.. maar dat is met meerdere opleidingen helaas zo.