Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peetje82

Re: Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:57

Hoop dat t idd goed afloopt, zou geweldig zijn!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:10

Jeetje, dit is niet niks zeg! Ik hoop echt dat het voor jou niet al teveel gevolgen heeft, zeker voor je mentale ik zeg maar :(:)
Heel veel sterkte en onthou goed dat jij hier echt niks aan kan doen en het zeker niet je schuld is!!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:29

Veel sterkte, en ik hoop dat je tzt een plekje kan geven, maar vergeten doe je zoiets nooit. Zoiets blijft altijd van invloed op je leven...

Niet jou schuld, maar t overkomt je toch, en maakt onuitwisbare indruk, die je met praten met bv juiste personen , kwa tijd sneller kan " verhelpen"

En ik hoop dat je verzekering nog wat voor je kan doen!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:27

bokker12345 schreef:
Bedankt allemaal voor de geweldig lieve en meelevende reacties!

Ik ben vanmiddag gebeld door de politie dat er zéér waarschijnlijk geen zaak komt. Het dossier is eigenlijk rond en daaruit blijkt dat ik niets strafbaars heb gedaan, waardoor er dus ook geen strafvervolging kan plaats vinden. Dit zal door de officier van justitie bepalen, maar volgens de agent zag hij totaal geen gronden meer waarop er verdere vervolging kan plaats vinden.
Er hebben zich meer getuigen gemeld die vertelden dat ook zij hem nét nog konden ontwijken, daarnaast zijn er videobeelden van een bus met dashcam waarop de man te zien was.

Dit zou dus een geweldig einde betekenen van een vreselijke dag.

Het is nu wel nog een ingewikkelde zaak w.b.t. eventuele vergoeding van de schade aan mijn auto en er is een zeer grote kans dat ik dus zelf de schade of nieuwe auto moet zal betalen. Weet op dit moment nog niet echt hoe ik dat moet gaan doen. Maar dat zien we dan wel weer.

Allereerst, heel fijn om te horen dat het waarschijnlijk goed afloopt op het juridische vlak.

de schade dekking zal afhangen van de verzekering die je ooit zelf gekozen hebt.
als je slechts WA hebt, dan zul je de kosten hoogstwaarschijnlijk zelf moeten betalen, omdat je ooit de keuze hebt gemaakt dat je alleen uitgekeerd wilt krijgen wanneer jij schade veroorzaakte aan anderen. Bij beperkt casco, vallen de meeste 'waar je zelf niets aan kon doen' ook onder (en dat lijkt mij hier aan de orde). Bij volledig casco zou er uitgekeerd moeten worden, zelfs als je schuldig zou zijn aan veroorzaken van schade aan de eigen auto.

Het klinkt heel zuur, maar beperkt en volledig casco kiezen we vaak niet voor omdat de verzekering dan zo hoog is in vergelijking met de waarde van de auto (en vaak ook nog een likje 'zo'n vaart zal het wel niet lopen). En dan zit je aan als er een hert op je auto komt, of een persoon die geen verzekering heeft, en zaken die niet door het waarborgfonds worden vergoed.

hopelijk vind je ergens een gaatje, of is er ergens iemand die uit coulance om wat er gebeurde een potje opentrekt.. verder dan dat, wees blij dat het slechts je auto was, want beter je auto total loss dan jezelf.

bokker12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 12:55

Ik reageer even per telefoon, dus kan niet op alle reacties ingaan.

De auto was tot juni All Risk verzekerd, maar wegens bereiken van 6 jarige leeftijd is hij sinds juni Beperkt Casco.
Mijn verzekering geeft aan dat in dit geval alleen de wegsleepkosten vergoed worden.

Wanneer ik "onschuldig" verklaard wordt, komt de aansprakelijkheid op de overleden man. Als hij een aansprakelijkheidsverzekering heeft, zal deze waarschijnlijk de kosten dekken. Als hij dit niet heeft, zijn alle kosten voor mij omdat je op een overleden persoon geen schade meer kan claimen, aldus mijn advocaat en politie.
Wij hopen dus hard dat hij AVP verzekerd was.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:14

Ga heel hard voor je duimen.
Werd het maar een verplichte verzekering die AVP.... helaas steeds meer mensen zonder.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:35

maar is het dan niet zo dat de familie dan moet betalen?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:46

heftig hoor, sterkte met de verwerking!

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:14

Heel veel sterkte TS, hopen dat de zaak snel afgewikkeld is en jij het ook een plekje kan gaan geven!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:19

[quote="StalNollie"]maar is het dan niet zo dat de familie dan moet betalen?[/quote!]
Gelukkig niet zeg.
Je zou maar een onverantwoorde broer hebben.
Zou jij mogen betalen voor zijn idiote gedrag.

Ik vind het zelf belachelijk dat als het geen eigen schuld is de verzekering niet alsnog uitbetaald.
Alsof een wel netjes verzekerde er wat aan kan doen dat er ander niet dat fatsoen heeft.

Zeker met die open grenzen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:21

Ik heb de nieuws berichten ook gezien en jezus wat een ervaring is dit geweest :( Mijn opa heeft ooit in een soortgelijke situatie een voetganger dood gereden, op een donker onverlichte weg midden in het bos, 's nachts, slecht weer... een oude zwaar demente man :(

Ik wens je alle sterkte met de verwerking en het proces waar je nu in zit :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:36

Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop heel erg dat je je leven en dagelijkse bezigheden met de tijd weer op kan pakken.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:42

Jeetje wat heftig! Ik wens je heel veel sterkte!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:13

Ik heb niet meer terug gelezen of het idd een asielzoeker was, mocht dit het geval zij is hij misschien via het coa verzekerd.

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:38

Jeetje, vreselijk zeg! Heel veel sterkte :(:)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:46

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:51

Lieve TS, ik denk iedere dag aan je en hoe je hiermee moet leven.
Hoe is het nu met je?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:07

Hoe is het nu met de slachtofferhulp? Ben daar wel benieuwd naar omdat ik daar zelf heb gewerkt en er indertijd geen "daders, verdachten" werden geholpen. Hoop van harte dat jij er wel hulp krijgt overigens.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:08

Percy schreef:
Hoe is het nu met de slachtofferhulp? Ben daar wel benieuwd naar omdat ik daar zelf heb gewerkt en er indertijd geen "daders, verdachten" werden geholpen. Hoop van harte dat jij er wel hulp krijgt overigens.

Wat idioot! Alsof iemand zoiets expres doet en er niet door aangeslagen kan zijn. Dat wist ik helemaal niet van slachtofferhulp.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:12

Als het een asielzoeker was, kun je dan de staat niet aansprakelijk stellen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:13

Shiloh schreef:
Percy schreef:

Wat idioot! Alsof iemand zoiets expres doet en er niet door aangeslagen kan zijn. Dat wist ik helemaal niet van slachtofferhulp.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:16

Shiloh schreef:
Percy schreef:

[/quote]

Helemaal idioot is dit niet natuurlijk. Je kan niet tegelijkertijd dader/slachtoffer behulpzaam zijn even cru gezegd. Natuurlijk was dit toen al een lastig iets omdat een "dader,veroorzaker" wel degelijk ook slachtoffer kan zijn maar ergens moet de grens gelegd worden. Wordt je verdacht van een misdrijf dan heb/had je geen recht op slachtofferhulp, zeker om belangenverstrengeling te voorkomen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:22

Daar snap ik dus echt helemaal niks van. Hoezo belangen verstrengeling? Je kunt beide toch een andere hulp geven? Zeker aangezien de veroorzaker van elk ongeluk gelijk als verdachte te boek staat.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:33

zigranta schreef:
Als het een asielzoeker was, kun je dan de staat niet aansprakelijk stellen?

Zou ik ook denken.
Ik zou het echt van de zotte vinden dat wanneer je in zo'n situatie terecht komt dat je, los van de vreselijke heftige ervaring waar je waarschijnlijk de rest je leven mee blijft rondlopen, je ook nog voor de kosten zou moeten opdraaien.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:21

Jeetje wat heftig zeg!!! :oo

Maar wat FIJN dat er zoveel bewijslast is!!!!
Dit is behoorlijk sterk zo te lezen!

Hopelijk komt je zaak niet voor!!!