Geen autorijbewijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:17

Ik ben 21 maar heb ook geen rijbewijs. Mijn vriend wel. Ik wil hem uiteindelijk wel halen maar ik ben ook erg angstig. Ik heb wel een scooter maar die is stuk dus doe alles op de fiets.

Ik heb er nu ook gewoon het geld niet voor. Alles gaat naar mijn paard. Ben aan het studeren en heb het druk.

doezel2

Re: Geen autorijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:21

Moet je om de zoveel haar. Door die "kreuring heen?

Gister zij mij iemand. Dat dat niet hoef. Tenzij je een ongeluk veroorzaakt. Dan word je wel keurd ofzo iets. Zijn schoonzusje is nog erger dan mij. ( klink wel erg ). Maar die heeft zonder die keuring, autorijbewijs gehaald Wel is waar in automaat .

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:26

Wellicht offtopic, maar ik vind het echt heel bijzonder hoeveel typfouten mensen kunnen maken onder het mom van 'mobiel'. Ik reageer ook bijna alleen maar via de telefoon, even je berichten controleren is toch niet zó lastig?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:39

doezel2 schreef:

Gister zij mij iemand. Dat dat niet hoef. Tenzij je een ongeluk veroorzaakt. Dan word je wel keurd ofzo iets. Zijn schoonzusje is nog erger dan mij. ( klink wel erg ). Maar die heeft zonder die keuring, autorijbewijs gehaald Wel is waar in automaat .

Goed plan, liegen op je eigen verklaring +:)+ mag diegene trots op zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:41

doezel2 schreef:

Het ligt er aan voor hoelang je wordt goedgekeurd.
Voor 3 jaar, 5 jaar of "altijd".
http://www.cbr.nl/312.pp?id=464

TS
Probeer iets meer op je spelling te letten, het is soms moeilijk lees- en begrijpbaar.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:41

doezel2 schreef:

Het moet gewoon wel. Leg je er nou maar bij neer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:47

Dit gaat veel grover over komen dan bedoelt maar ik vraag me af of TS haar ouders niet een goede reden hebben om het tegen te houden als ik de schrijfstijl zie... :) Tenzij er dyslexie in het spel is maar ik meen van niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:47

Ik typ ook alles mobiel, kleine moeite nakijken :=

Jemig het is maar een keuring , deal with it

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:52

Waarom zou je het risico willen nemen dat je wel betrokken raakt bij een ongeval en dat de verzekering problemen gaat maken? Heb je enig idee hoe hoog die kosten kunnen oplopen? Dat gaat over duizenden euro's, tienduizenden als een slachtoffer ernstiger gewond raakt dan alleen blauwe plekken. Liever nu wat meer gedoe dan het risico, hoe klein dat misschien ook is, dat je wél enorme problemen krijgt. Zou ik althans denken.

Vertel anders eens aan je vader dat je dit erg moeilijk vindt, en dat je graag zelf wil ontdekken of een rijbewijs haalbaar zou zijn. Je vader kent vast nog wel een instructeur die in één of twee lessen een eerlijke inschatting kan maken, en jij kan dan een beetje aanvoelen hoe het gaat. Misschien kom je dan zelf wel tot de conclusie dat je vader gelijk heeft. Of het gaat juist heel goed, en dan kan je daarna gaan praten over echt dat rijbewijs halen en de keuringsprocedure opstarten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:52

Dat idee heb ik ook ayasha. Neem ook aan dat ze geen rotvader heeft maar dat hij zegt wat hij zegt omdat hij daar een goede reden voor heeft :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:32

Sorry, maar mensen die licht autistisch zijn hoeven geen goedkeuring van hun ouders te krijgen voor het behalen van hun rijbewijs als ze volwassen zijn.
Of je moet onder curatele staan of niet zelfstandig wonen etc.
Maar dan is er meer mis dan enkel licht autisme.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:36

niet van de ouders, wel van de staat.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:36

Klopt helemaal barbalala, dat zegt ook niemand toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:37

Idd dat zegt niemand. .. , ze moet alleen nog een rijtest

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:24

Bonnyyyyyy schreef:
Er word hier veel gezegt dat die keuring niet veel voorstelt.
Vergeet njet dat het wen heeele boel kosten(en tijd) met zich mee.brengt! Bij mij kwam in het gesprek naar voren dat hij geen reden zag mij niet tr laten rijden. Toch moest ik de rij test doen en heb ik mijn auto rijbewijs maar voor 3 jaar. Terwijl mijm brommer rijbewijs wel 10jaar gelsig is!
Ik moet voor 1 mei weer door de molen. Helaas heb ik het dan ontzettend druk met examens dua zie ik er wel tegen op!
Kost een hoop geld elke 3 jaar. En dat terwijl nu die keuring is afgeschaft.

Je hebt best kans dat je nu je rijbewijs voor langere tijd krijgt, dat kan per keer verschillen. Maar volgens mij weet jij als geen ander hoe belangrijk het is om een keuring voorafgaand aan je rijopleiding te doen :o ;)
En nogmaals, voor de bromfiets hoef je niet medisch gekeurd te worden en kent dus ook geen beperking

doezel2 schreef:

Als je van mening bent dat al die anderen het beter weten waarom blijf je er hier dan tegenaan trappen? Er is meerdere keren uitgelegd wat de officiele weg is en zo is het nou eenmaal, wat de buurvrouw van de schoonzus van je aangetrouwde achterneef ook verzint.

Judass schreef:
Wellicht offtopic, maar ik vind het echt heel bijzonder hoeveel typfouten mensen kunnen maken onder het mom van 'mobiel'. Ik reageer ook bijna alleen maar via de telefoon, even je berichten controleren is toch niet zó lastig?

_/-\o_

Ayasha schreef:
Dit gaat veel grover over komen dan bedoelt maar ik vraag me af of TS haar ouders niet een goede reden hebben om het tegen te houden als ik de schrijfstijl zie... :) Tenzij er dyslexie in het spel is maar ik meen van niet?

Dat probeer ik al een paar pagina's lang subtiel te vragen maar blijkbaar komt dat niet aan, ik ga mee met je dus

Kimbers schreef:
Dat idee heb ik ook ayasha. Neem ook aan dat ze geen rotvader heeft maar dat hij zegt wat hij zegt omdat hij daar een goede reden voor heeft :)

Voor een instructeur is het echt niet grappig om iemand te vertellen dat rijles niet zoveel zin heeft en zeker niet als het je eigen kind aangaat, dat is ronduit k*t

BarbaLala schreef:
Sorry, maar mensen die licht autistisch zijn hoeven geen goedkeuring van hun ouders te krijgen voor het behalen van hun rijbewijs als ze volwassen zijn.

TS heeft al meerdere keren aangegeven dat haar ouders het moeten bekostigen, TS moet gekeurd worden en dat wil ze niet want ze komt elke keer weer met iemand die van horen zeggen heeft dat het niet nodig is. Daarnaast heeft haar vader die notabene zelf instructeur is het haar afgeraden, doet hij ook niet voor de lol.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:31

Ik ben 21 en heb ook geen rijbewijs. Als 15 jarig meid was het of een eigen paard, of een rijbewijs.
Ik heb toen natuurlijk voor het paard gekozen, en nooit een dag spijt van gehad.

Nu helaas tot heden nog niet de financiële middelen gehad om het rijbewijs te halen. Zie er wel steeds meer jaar uit moet ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:46

Had ik maar zulke ouders , als ik hoor wat mensen soms krijgen van hun ouders.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:58

Ayasha schreef:
hoe kunnen typfouten door mobiel zijn. :?
auto-correct eens over het hoofd zien tot daar aan toe.

Dat je elke drie jaar moet zal ook wel een reden voor zijn. Leuk? Nee. Maar de andere verkeer-gebruikers moeten ook beschermd worden.

Zo dat mag wel wat minder!
Ik kan niet altijd zien wat ik typ geen idee waarom mijn telefoon dat niet doet!!
Overigens heb ik naar de reden gevraagd en konden ze deze niet geven!
Ik rijd al bijna 3 jaar schade vrij(klopt af) en rijs veel heeel veel. Overigena hoor ik van meerdere mensen dat ik prima rijd en veilig!!
Maar gelukkig kan jij dat o zo goed zien vanaf je scherm.
Overigens betekend het niet dat ik zeg dat de keuring onzin is. Totaal niet.
Vind zelfs dat iedereen wel op zo'n gesprek mag!
Simpel weg dan worden er meer mensen uitgefilterd die niet helemaal 100% functioneren.

Overigena vind ik jou behoorlijk onrespectvol reageren.

Het is niet leuk tussen de drank rijders en gekken te zitten die boven de zoveel kilometer te hard oid hebben gereden en daarom hwt zelfde moeten.
Je word raar aangekeken hoor!!
Zeker niet fijn als je meerdere mensem ben verloren door drank rijders!!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:01

Polly schreef:
Bonnyyyyyy schreef:
Er word hier veel gezegt dat die keuring niet veel voorstelt.
Vergeet njet dat het wen heeele boel kosten(en tijd) met zich mee.brengt! Bij mij kwam in het gesprek naar voren dat hij geen reden zag mij niet tr laten rijden. Toch moest ik de rij test doen en heb ik mijn auto rijbewijs maar voor 3 jaar. Terwijl mijm brommer rijbewijs wel 10jaar gelsig is!
Ik moet voor 1 mei weer door de molen. Helaas heb ik het dan ontzettend druk met examens dua zie ik er wel tegen op!
Kost een hoop geld elke 3 jaar. En dat terwijl nu die keuring is afgeschaft.

Je hebt best kans dat je nu je rijbewijs voor langere tijd krijgt, dat kan per keer verschillen. Maar volgens mij weet jij als geen ander hoe belangrijk het is om een keuring voorafgaand aan je rijopleiding te doen :o ;)
En nogmaals, voor de bromfiets hoef je niet medisch gekeurd te worden en kent dus ook geen beperking

doezel2 schreef:

Als je van mening bent dat al die anderen het beter weten waarom blijf je er hier dan tegenaan trappen? Er is meerdere keren uitgelegd wat de officiele weg is en zo is het nou eenmaal, wat de buurvrouw van de schoonzus van je aangetrouwde achterneef ook verzint.

Judass schreef:

_/-\o_

Ayasha schreef:

Dat probeer ik al een paar pagina's lang subtiel te vragen maar blijkbaar komt dat niet aan, ik ga mee met je dus

Kimbers schreef:

Voor een instructeur is het echt niet grappig om iemand te vertellen dat rijles niet zoveel zin heeft en zeker niet als het je eigen kind aangaat, dat is ronduit k*t

BarbaLala schreef:

TS heeft al meerdere keren aangegeven dat haar ouders het moeten bekostigen, TS moet gekeurd worden en dat wil ze niet want ze komt elke keer weer met iemand die van horen zeggen heeft dat het niet nodig is. Daarnaast heeft haar vader die notabene zelf instructeur is het haar afgeraden, doet hij ook niet voor de lol.

Gelukkig heb ik er nu 'vrede' mee en vind ik het prima, wel zonde van m'n geld maar dat vind ik niet meer dan logisch.
Hoop indd dat de uitslag nu anders is maar dan wel in mijn voordeel haha.
Keuring opzich vind ik zeker belangrijk. Maar vond dat er hier te makkelijk over werd gepraat!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:10

Wauw, ik heb dit topic echt met open mond verder gelezen.. Je wacht op je ouders om je rijbewijs te betalen? Is dit de omgekeerde wereld? :') Verder vind ik het niet meer dan normaal dat je (en iedereen) door de hele molen moet, je rijdt namelijk niet alleen op de weg.

Het is jou keuze of jíj dat allemaal waard vind.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier (BE) is de lesprijs verschillend per regio, misschien interessant om eens verder te kijken dan je eigen dorp :j

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:31

Ik ben nu 25 en ik ga 23 sept mijn proefles rijden. Hoogst waarschijnlijk ook die dag direct een lespakket daar aanschaffen.
Vind het heel erg spannend, maar heb er ook echt heel erg veel zin in!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:31

Bonnyyyyyy schreef:
Ayasha schreef:
hoe kunnen typfouten door mobiel zijn. :?
auto-correct eens over het hoofd zien tot daar aan toe.

Dat je elke drie jaar moet zal ook wel een reden voor zijn. Leuk? Nee. Maar de andere verkeer-gebruikers moeten ook beschermd worden.

Zo dat mag wel wat minder!
Ik kan niet altijd zien wat ik typ geen idee waarom mijn telefoon dat niet doet!!
Overigens heb ik naar de reden gevraagd en konden ze deze niet geven!
Ik rijd al bijna 3 jaar schade vrij(klopt af) en rijs veel heeel veel. Overigena hoor ik van meerdere mensen dat ik prima rijd en veilig!!
Maar gelukkig kan jij dat o zo goed zien vanaf je scherm.
Overigens betekend het niet dat ik zeg dat de keuring onzin is. Totaal niet.
Vind zelfs dat iedereen wel op zo'n gesprek mag!
Simpel weg dan worden er meer mensen uitgefilterd die niet helemaal 100% functioneren.

Overigena vind ik jou behoorlijk onrespectvol reageren.

Het is niet leuk tussen de drank rijders en gekken te zitten die boven de zoveel kilometer te hard oid hebben gereden en daarom hwt zelfde moeten.
Je word raar aangekeken hoor!!
Zeker niet fijn als je meerdere mensem ben verloren door drank rijders!!

Ayasha reageert helemaal niet respectloos. Zie geen woord verkeerd in de tekst die je gequote hebt :? Bovendien was haar bericht helemaal niet op jou gericht maar op de ts.

Vind jouw bericht eerder vervelend overkomen met al die uitroeptekens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 00:08

Bonnyyyyyy; gelukkig ben jij wel rustig van reactie. :) verder was dat idd niet op jou maar op TS.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:27

doezel2 schreef:
Moet je om de zoveel jaar door die keuring heen?

Gister zei mij iemand dat dat niet hoeft. Tenzij je een ongeluk veroorzaakt. Dan word je wel keurd ofzo iets. Zijn schoonzusje is nog erger dan mij. ( klink wel erg ). Maar die heeft zonder die keuring, autorijbewijs gehaald Weliswaar in automaat. (Spelling aangepast door mij, J.)

Tja - gesteld dat er ellende komt, (hopelijk alleen blikschade, blikken hebben we toch te veel - maar garantie heb je niet, er kunnen gewonden vallen, etc)
...dan doet de verzekering onderzoek en dat kan een keuring zijn.

Vinden ze dan dingen, waarvan jij redelijkerwijs had kunnen weten dat je dat had moeten melden,
simpelweg omdat dat bij de eigen verklaring staat....
(... vanwege licht autisme heb je mogelijk gedoe met aandacht richten/ prikkels verwerken, DUS moet dit worden onderzocht. ..)
Gesteld: het is niet 'op voorhand onderzocht',
dan betaalt de verzekering niet.