Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
doezel2 schreef:Moet je om de zoveel haar. Door die "kreuring heen?
Gister zij mij iemand. Dat dat niet hoef. Tenzij je een ongeluk veroorzaakt. Dan word je wel keurd ofzo iets. Zijn schoonzusje is nog erger dan mij. ( klink wel erg ). Maar die heeft zonder die keuring, autorijbewijs gehaald Wel is waar in automaat .
Gister zij mij iemand. Dat dat niet hoef. Tenzij je een ongeluk veroorzaakt. Dan word je wel keurd ofzo iets. Zijn schoonzusje is nog erger dan mij. ( klink wel erg ). Maar die heeft zonder die keuring, autorijbewijs gehaald Wel is waar in automaat .
Bonnyyyyyy schreef:Er word hier veel gezegt dat die keuring niet veel voorstelt.
Vergeet njet dat het wen heeele boel kosten(en tijd) met zich mee.brengt! Bij mij kwam in het gesprek naar voren dat hij geen reden zag mij niet tr laten rijden. Toch moest ik de rij test doen en heb ik mijn auto rijbewijs maar voor 3 jaar. Terwijl mijm brommer rijbewijs wel 10jaar gelsig is!
Ik moet voor 1 mei weer door de molen. Helaas heb ik het dan ontzettend druk met examens dua zie ik er wel tegen op!
Kost een hoop geld elke 3 jaar. En dat terwijl nu die keuring is afgeschaft.
doezel2 schreef:Gister zij mij iemand. Dat dat niet hoef. Tenzij je een ongeluk veroorzaakt. Dan word je wel keurd ofzo iets. Zijn schoonzusje is nog erger dan mij. ( klink wel erg ). Maar die heeft zonder die keuring, autorijbewijs gehaald Wel is waar in automaat .
Judass schreef:Wellicht offtopic, maar ik vind het echt heel bijzonder hoeveel typfouten mensen kunnen maken onder het mom van 'mobiel'. Ik reageer ook bijna alleen maar via de telefoon, even je berichten controleren is toch niet zó lastig?
Ayasha schreef:Dit gaat veel grover over komen dan bedoelt maar ik vraag me af of TS haar ouders niet een goede reden hebben om het tegen te houden als ik de schrijfstijl zie...Tenzij er dyslexie in het spel is maar ik meen van niet?
Kimbers schreef:Dat idee heb ik ook ayasha. Neem ook aan dat ze geen rotvader heeft maar dat hij zegt wat hij zegt omdat hij daar een goede reden voor heeft
BarbaLala schreef:Sorry, maar mensen die licht autistisch zijn hoeven geen goedkeuring van hun ouders te krijgen voor het behalen van hun rijbewijs als ze volwassen zijn.
Of je moet onder curatele staan of niet zelfstandig wonen etc.
Maar dan is er meer mis dan enkel licht autisme.
Ayasha schreef:hoe kunnen typfouten door mobiel zijn.
auto-correct eens over het hoofd zien tot daar aan toe.
Dat je elke drie jaar moet zal ook wel een reden voor zijn. Leuk? Nee. Maar de andere verkeer-gebruikers moeten ook beschermd worden.
Polly schreef:Bonnyyyyyy schreef:Er word hier veel gezegt dat die keuring niet veel voorstelt.
Vergeet njet dat het wen heeele boel kosten(en tijd) met zich mee.brengt! Bij mij kwam in het gesprek naar voren dat hij geen reden zag mij niet tr laten rijden. Toch moest ik de rij test doen en heb ik mijn auto rijbewijs maar voor 3 jaar. Terwijl mijm brommer rijbewijs wel 10jaar gelsig is!
Ik moet voor 1 mei weer door de molen. Helaas heb ik het dan ontzettend druk met examens dua zie ik er wel tegen op!
Kost een hoop geld elke 3 jaar. En dat terwijl nu die keuring is afgeschaft.
Je hebt best kans dat je nu je rijbewijs voor langere tijd krijgt, dat kan per keer verschillen. Maar volgens mij weet jij als geen ander hoe belangrijk het is om een keuring voorafgaand aan je rijopleiding te doen![]()
![]()
En nogmaals, voor de bromfiets hoef je niet medisch gekeurd te worden en kent dus ook geen beperkingdoezel2 schreef:Gister zij mij iemand. Dat dat niet hoef. Tenzij je een ongeluk veroorzaakt. Dan word je wel keurd ofzo iets. Zijn schoonzusje is nog erger dan mij. ( klink wel erg ). Maar die heeft zonder die keuring, autorijbewijs gehaald Wel is waar in automaat .
Als je van mening bent dat al die anderen het beter weten waarom blijf je er hier dan tegenaan trappen? Er is meerdere keren uitgelegd wat de officiele weg is en zo is het nou eenmaal, wat de buurvrouw van de schoonzus van je aangetrouwde achterneef ook verzint.Judass schreef:Wellicht offtopic, maar ik vind het echt heel bijzonder hoeveel typfouten mensen kunnen maken onder het mom van 'mobiel'. Ik reageer ook bijna alleen maar via de telefoon, even je berichten controleren is toch niet zó lastig?
Ayasha schreef:Dit gaat veel grover over komen dan bedoelt maar ik vraag me af of TS haar ouders niet een goede reden hebben om het tegen te houden als ik de schrijfstijl zie...Tenzij er dyslexie in het spel is maar ik meen van niet?
Dat probeer ik al een paar pagina's lang subtiel te vragen maar blijkbaar komt dat niet aan, ik ga mee met je dusKimbers schreef:Dat idee heb ik ook ayasha. Neem ook aan dat ze geen rotvader heeft maar dat hij zegt wat hij zegt omdat hij daar een goede reden voor heeft
Voor een instructeur is het echt niet grappig om iemand te vertellen dat rijles niet zoveel zin heeft en zeker niet als het je eigen kind aangaat, dat is ronduit k*tBarbaLala schreef:Sorry, maar mensen die licht autistisch zijn hoeven geen goedkeuring van hun ouders te krijgen voor het behalen van hun rijbewijs als ze volwassen zijn.
Of je moet onder curatele staan of niet zelfstandig wonen etc.
Maar dan is er meer mis dan enkel licht autisme.
TS heeft al meerdere keren aangegeven dat haar ouders het moeten bekostigen, TS moet gekeurd worden en dat wil ze niet want ze komt elke keer weer met iemand die van horen zeggen heeft dat het niet nodig is. Daarnaast heeft haar vader die notabene zelf instructeur is het haar afgeraden, doet hij ook niet voor de lol.
Verder vind ik het niet meer dan normaal dat je (en iedereen) door de hele molen moet, je rijdt namelijk niet alleen op de weg.
Bonnyyyyyy schreef:Ayasha schreef:hoe kunnen typfouten door mobiel zijn.
auto-correct eens over het hoofd zien tot daar aan toe.
Dat je elke drie jaar moet zal ook wel een reden voor zijn. Leuk? Nee. Maar de andere verkeer-gebruikers moeten ook beschermd worden.
Zo dat mag wel wat minder!
Ik kan niet altijd zien wat ik typ geen idee waarom mijn telefoon dat niet doet!!
Overigens heb ik naar de reden gevraagd en konden ze deze niet geven!
Ik rijd al bijna 3 jaar schade vrij(klopt af) en rijs veel heeel veel. Overigena hoor ik van meerdere mensen dat ik prima rijd en veilig!!
Maar gelukkig kan jij dat o zo goed zien vanaf je scherm.
Overigens betekend het niet dat ik zeg dat de keuring onzin is. Totaal niet.
Vind zelfs dat iedereen wel op zo'n gesprek mag!
Simpel weg dan worden er meer mensen uitgefilterd die niet helemaal 100% functioneren.
Overigena vind ik jou behoorlijk onrespectvol reageren.
Het is niet leuk tussen de drank rijders en gekken te zitten die boven de zoveel kilometer te hard oid hebben gereden en daarom hwt zelfde moeten.
Je word raar aangekeken hoor!!
Zeker niet fijn als je meerdere mensem ben verloren door drank rijders!!
Bovendien was haar bericht helemaal niet op jou gericht maar op de ts.
verder was dat idd niet op jou maar op TS. doezel2 schreef:Moet je om de zoveel jaar door die keuring heen?
Gister zei mij iemand dat dat niet hoeft. Tenzij je een ongeluk veroorzaakt. Dan word je wel keurd ofzo iets. Zijn schoonzusje is nog erger dan mij. ( klink wel erg ). Maar die heeft zonder die keuring, autorijbewijs gehaald Weliswaar in automaat. (Spelling aangepast door mij, J.)