FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:25

Musiess schreef:
Jennifuur schreef:
Musiess, voor zo'n trotse autochtoon kan je verrekte slecht Nederlands :') Schattig vooral ook dat je je argumenten kracht probeert te geven door erin te gooien als 'Mohammed' of 'Achmed' en dan een over ander loos argument gebruikt, waardoor het doet lijken alsof op de koffie gaan bij een vluchteling (waar dit oorspronkelijk onder andere verdorie over ging) ervoor zorgt dat 'Mohammed na een paar maanden in zijn BMW kan rond rijden'.
Wat ben jij een zuur persoon, misschien kan iemand je daar mee helpen, zoals andere mensen hier ook anderen willen helpen met hun problemen. ;)

Klopt ik hoef niet netjes nl te typen op een forum. Is geen topic-eis.
Ik ben zuur en daar ben ik trots op. Zoals ik net zeg : racisten (zoals mensen mij hier misschien zien) worden gemaakt en niet geboren.

En ik ben er verdraaid trots op. Want ik sta voor mezelf. En dit omdat ik nederlandse uitleg moet vragen omdat ik met nog 2 andere in de minderheid waren. Op een nl school tijdens een wiskunde examen.. waar gaat het dan heen??? Als jou kindje tijdens zijn examen wiskunde om de uitleg in het nerderlands moet vragen omdat hij in het arabisch geven word...

Man man man.... Je gaat echt te ver. Wat een walgelijke reactie. Trots zijn omdat je een racist bent..... Het moet niet gekker worden. Ga alsjeblieft in een hutje op de hei wonen, jij geen last maar ook zij geen last van jouw instelling :')
Heb je zelf wel in de gaten dat je zo echt niet ver gaat komen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:26

AfricanLady schreef:
Ik doe hier niet aan mee
Zelf kan ik momenteel net rond komen en mijn moeder ook amper.
Zelf ben ik van mening om eerst te zorgen voor eigen mensen.
De ouderen krijgen het steeds zwaarder door alle bezuinigheden.
Hier is mijn moeder ook de dupe van, ze kan zelf bijna niks doen doordat ze het aan de rug heeft ( en niet een klein beetje ook) en de hulp is dit jaar afgepakt door bezuinigheden.

Tuurlijk zijn vluchtelingen welkom van mijn part in ons land maar eigen mensen mogen het dan eerst wel wat beter krijgen.
Waarschijnlijk krijg ik nu half bokt over mij heen maar dit is gewoon mijn mening.
En ik denk dat alleen mensen het herkennen die ook van een uitkering leven of hebben geleefd.
Een paar honderd euro om net rond te komen en naar de voedselbank te moeten en de laatste week van de maand elke steen omdraaien om rond te komen.

Maar helpen hoeft je toch niks te kosten? Ik geef ook geen geld, kan ik zelf goed gebruiken. Maar ik zit wek te kijken of ik een paar uurtjes over heb om iets te doen. Helpen met taal, met formulieren invullen. Met een luisterend oor, weet ik veel (ben daar nog in aan het zoeken dus ;) )

Anoniem

geerke schreef:
waar zeg ik dat de grenzen dicht moeten,dat ze maar moeten verdrinken...waar zeg ik dat die mensen aan hun lot moeten worden overgelaten?
Ik probeer alleen even te analyseren waarom veel mensen er tegen zijn...

Dat ze maar moeten verdrinken komt meer dan eens voorbij op Facebook. Dat de grenzen dicht moeten is niet naar jou gericht, dat is de quote waar ik in de eerste instantie op reageerde.

chanicha

Laat dat legioen van sponsoren zich dan eens inzetten voor onze ouderen! Die laten ze gewoon wegrotten in een luier in een zorgcentrum omdat er bezuinigd moet worden op de verpleging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:27

chanicha schreef:
Laat dat legioen van sponsoren zich dan eens inzetten voor onze ouderen! Die laten ze gewoon wegrotten in een luier in een zorgcentrum omdat er bezuinigd moet worden op de verpleging.

Dit is een hele andere discussie. Ik ben het met je eens dat er meer geld moet komen voor ouderenzorg, maar aan de andere kant.. Moeten vluchtelingen die hier in paniek gekomen zijn dan maar doodgaan omdat ze hier geen medische zorg kunnen krijgen?

Ragdollcat

Ja, ook eens met AfricanLady

Musiess

UhNee"
[quote="Jennifuur schreef:
Musiess, voor zo'n trotse autochtoon kan je verrekte slecht Nederlands :') Schattig vooral ook dat je je argumenten kracht probeert te geven door erin te gooien als 'Mohammed' of 'Achmed' en dan een over ander loos argument gebruikt, waardoor het doet lijken alsof op de koffie gaan bij een vluchteling (waar dit oorspronkelijk onder andere verdorie over ging) ervoor zorgt dat 'Mohammed na een paar maanden in zijn BMW kan rond rijden'.
Wat ben jij een zuur persoon, misschien kan iemand je daar mee helpen, zoals andere mensen hier ook anderen willen helpen met hun problemen. ;)

Ik ben zuur en daar ben ik trots op. Zoals ik net zeg : racisten (zoals mensen mij hier misschien zien) worden gemaakt en niet geboren.

En ik ben er verdraaid trots op. Want ik sta voor mezelf. En dit omdat ik nederlandse uitleg moet vragen omdat ik met nog 2 andere in de minderheid waren. Op een nl school tijdens een wiskunde examen.. waar gaat het dan heen??? Als jou kindje tijdens zijn examen wiskunde om de uitleg in het nerderlands moet vragen omdat hij in het arabisch geven word...[/quote]

Man man man.... Je gaat echt te ver. Wat een walgelijke reactie. Trots zijn omdat je een racist bent..... Het moet niet gekker worden. Ga alsjeblieft in een hutje op de hei wonen, jij geen last maar ook zij geen last van jouw instelling :')
Heb je zelf wel in de gaten dat je zo echt niet ver gaat komen?[/quote]

Dat probeer ik verdorie ook.
Helaas krijg k geen werk en GEEEN UITKERING dus GEEEEN HUTJE OP DE HEI.

Ook een fonds om te doneren voor alle 'doneer graag' mensen hier:

Help musiess de winter door :
128.738111
Laatst bijgewerkt door Musiess op 03-09-15 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Daar opvangen is geprobeerd maar ik zag laatst op TV dat de situatie in die kampen steeds slechter wordt. Ze zitten daar al jaren en er is steeds minder voedsel en water. Mensen die nog een beetje geld hebben proberen door te gaan. Ze zijn al jaren op de vlucht. Ze willen zich ergens vestigen, zodat hun kinderen weer naar school kunnen etc.

Bovendien moet Nederland vooral niet komen met zogenaamd veilige enclaves die door de VN beschermd worden. Zijn we niet bepaald goed in. :D :+

Als wij in staat zouden zijn zulke écht veilige gebieden te creëren met perspectief voor de bewoners, dan zou dat wel het beste zijn. Maarja, daar hebben we jaren de tijd voor gehad en nu is het een beetje te laat. Bovendien vereist dat een behoorlijke troepenmacht en dus ook dat we weer betrokken worden in een oorlog.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:28

Emmaa_ schreef:
geerke schreef:
waar zeg ik dat de grenzen dicht moeten,dat ze maar moeten verdrinken...waar zeg ik dat die mensen aan hun lot moeten worden overgelaten?
Ik probeer alleen even te analyseren waarom veel mensen er tegen zijn...

Dat ze maar moeten verdrinken komt meer dan eens voorbij op Facebook. Dat de grenzen dicht moeten is niet naar jou gericht, dat is de quote waar ik in de eerste instantie op reageerde.

leg mij dit soort one-liners niet in mijn mond...want zo denk ik er namelijk niet over :(

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:28

Musiess schreef:
Jennifuur schreef:

En ik ben er verdraaid trots op. Want ik sta voor mezelf. En dit omdat ik nederlandse uitleg moet vragen omdat ik met nog 2 andere in de minderheid waren. Op een nl school tijdens een wiskunde examen.. waar gaat het dan heen??? Als jou kindje tijdens zijn examen wiskunde om de uitleg in het nerderlands moet vragen omdat hij in het arabisch geven word...

Als je goed leest, zul je ook tot de wonderbaarlijke ontdekking komen dat ik nergens beweer dat dat een eis oid is. Als je daarna even nadenkt, kan je misschien wel tot de gedachte komen dat iemand die luidkeels verkondigt dat Nederland moet blijven zoals het is en blablabla, en daarbij gewoon slecht Nederlands spreekt (niemand zou kunnen ruiken dat jij in het donker (?) zit), lichtelijk ironisch is.

Fijn dat je er trots op bent; dan is er toch nog iemand die er blij mee is.

Wat betreft dat racisten worden gemaakt en niet worden geboren, ach, om er zo gevoelig voor te zijn, zal er toch het een en ander in de aard van het beestje zitten.

Nu heb ik geen idee waar jij woont, in mijn woonplaats leefden ook veel buitenlanders, op mijn werk waren 60% van de caissières buitenlands. Stuk voor stuk topmeiden, allemaal bezig met een goede opleiding en zeer goede beheersing van de Nederlandse taal (haha). Natuurlijk zijn er rotte appels.. Maar als ik dan een gedeelte van het tokkievolk namens Nederland zie reageren op berichten over overleden vluchtelingen op Facebook met 'mooi, weer een minder haha', dan zie ik daar ook een hoop rotte appels ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:29

Sammie schreef:
purny schreef:
Ik ben trouwens benieuwd. Ik ga eind deze maand een dagje naar Londen toe via Calais. Wel met de boot

De problemen bij Calais bevinden zich voornl. in en rondom de tunnel en de snelwegen daarnaar toe. Ik vermoed dat je ze wellicht zult zien lopen, afhankelijk van waarvandaan die boot vertrekt. Waarom niet de boot vanuit Nederland of België pakken?

Probeer iig niet te stoppen voor ze. En neem ze ook niet mee! De straffen hierop zijn gigantisch en bij een nee kunnen ze uit kwaadheid boos worden en deuken in je auto schoppen of slaan.

We gaan met een reisorganisatie. Dus het is zo gepland

Anoniem

geerke schreef:
Emmaa_ schreef:

leg mij dit soort one-liners niet in mijn mond...want zo denk ik er namelijk niet over :(

Dat doe ik toch ook niet? Ik leg in de post die je net gequote heb dat geen enkele van deze 'woorden' naar jou gericht waren. Dat jouw naam in de quote stond betekent niet dat ik het naar jou bedoelde.

geerke

Emmaa_ schreef:
chanicha schreef:

Dit is een hele andere discussie. Ik ben het met je eens dat er meer geld moet komen voor ouderenzorg, maar aan de andere kant.. Moeten vluchtelingen die hier in paniek gekomen zijn dan maar doodgaan omdat ze hier geen medische zorg kunnen krijgen?

misschien kunnen de vluchtelingen vrijwilligerswerk doen in bejaardentehuizen? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:30

chanicha schreef:

Waar komt die onzin weg?

Ik werk in de sector en herken dat beeld echt niet hoor :n

Ja er zijn trieste gevallen van mensen die tussen wal en schip vallen en geen recht hebben op huishoudelijke hulp, amper imkomen én geen mantelzorgers hebben. Dat is ook echt heel rot. Dat zal niemand ontkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:30

geerke schreef:
Emmaa_ schreef:

misschien kunnen de vluchtelingen vrijwilligerswerk doen in bejaardentehuizen? :+

Daar zeg je wel een ':+' achter maar dit zijn juist de ideeen die nodig zijn. Ja, we hebben straks een overschot aan mensen die nog niet 100% ingeburgerd zijn, de taal redelijk maar niet perfect beheersen en die een baan moeten hebben. Die zouden juist weer ingezet worden in dit soort situaties, als Gerda en Bep achter de Geraniums dat ook toe zouden staan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:31

Ik ben benieuwd of ik geholpen wordt als ik in paniek naar een buitenlands ziekenhuis ga en ik ben niet verzekerd. Wedden dat ik problemen krijg! Nederland is het Walhalla voor vluchtelingen en daarom komen de meesten hierheen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:32

Waar ik werk leveren andere nationaliteit echt geen probleem op, ja zit wel een incidentele racist maar goed... die rotte appels heb je overal wel tussen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:33

chanicha schreef:
Ik ben benieuwd of ik geholpen wordt als ik in paniek naar een buitenlands ziekenhuis ga en ik ben niet verzekerd. Wedden dat ik problemen krijg! Nederland is het Walhalla voor vluchtelingen en daarom komen de meesten hierheen.

In elk land geld dezelfde zorgplicht, wat betekent dat ze jou moeten helpen als je daar bloedend en in paniek naar binnen komt. Ook als je geen verzekering hebt, en ook als je denkt het niet te kunnen betalen. Als je geen verzekering hebt zul je uiteindelijk de rekening moeten betalen, of iemand anders moet die voor je betalen. En als jij dan het geluk hebt dat er een paar lieve, rijke bestuursleden van het ziekenhuis zijn die voor jouw buitenlandse zorg willen betalen, omdat jij zo in paniek bent, dan is dat toch mooi meegenomen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:34

LadyMadonna schreef:
AfricanLady schreef:
Ik doe hier niet aan mee
Zelf kan ik momenteel net rond komen en mijn moeder ook amper.
Zelf ben ik van mening om eerst te zorgen voor eigen mensen.
De ouderen krijgen het steeds zwaarder door alle bezuinigheden.
Hier is mijn moeder ook de dupe van, ze kan zelf bijna niks doen doordat ze het aan de rug heeft ( en niet een klein beetje ook) en de hulp is dit jaar afgepakt door bezuinigheden.

Tuurlijk zijn vluchtelingen welkom van mijn part in ons land maar eigen mensen mogen het dan eerst wel wat beter krijgen.
Waarschijnlijk krijg ik nu half bokt over mij heen maar dit is gewoon mijn mening.
En ik denk dat alleen mensen het herkennen die ook van een uitkering leven of hebben geleefd.
Een paar honderd euro om net rond te komen en naar de voedselbank te moeten en de laatste week van de maand elke steen omdraaien om rond te komen.

Maar helpen hoeft je toch niks te kosten? Ik geef ook geen geld, kan ik zelf goed gebruiken. Maar ik zit wek te kijken of ik een paar uurtjes over heb om iets te doen. Helpen met taal, met formulieren invullen. Met een luisterend oor, weet ik veel (ben daar nog in aan het zoeken dus ;) )

Zelf ben ik 6 dagen per week aan het werk en 1 dag per week school dus tijd is er niet.
En stel ik heb een paar uurtjes over ik heb ze liever niet over de vloer dus zou ik ergens heen moeten en dan ben je reiskosten kwijt en momenteel kan ik dat niet missen.
Hopelijk ziet het over 4 maanden hier weer rooskleurig uit als alle rekeningen/ schulden zijn betaald maar nu denk ik eerst even aan mezelf en mijn moeder. Dit vind ik belangrijker want ik kan andere wel gaan helpen maar mijn rekeningen betalen zichzelf niet en dan wordt je hier gewoon uit je huis gegooit en ben ik zelf een dakloze

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:35

Bah wat een walgelijke en domme reacties geven sommigen hier. Getuigt bepaald niet van menselijkheid.
Ik heb op een asielzoekers centrum gewerkt, ga dat een maandje doen dan piep je wel anders.
En laten we er aub geen leed competitie van maken, wie is er zieliger, de Nederlandse oudjes en zwervers of de vluchtelingen... Zo zinloos.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:36

Emmaa_ schreef:
chanicha schreef:

In elk land geld dezelfde zorgplicht, wat betekent dat ze jou moeten helpen als je daar bloedend en in paniek naar binnen komt. Ook als je geen verzekering hebt, en ook als je denkt het niet te kunnen betalen. Als je geen verzekering hebt zul je uiteindelijk de rekening moeten betalen, of iemand anders moet die voor je betalen. En als jij dan het geluk hebt dat er een paar lieve, rijke bestuursleden van het ziekenhuis zijn die voor jouw buitenlandse zorg willen betalen, omdat jij zo in paniek bent, dan is dat toch mooi meegenomen?

Niet overal overigens brengen ze het in de praktijk, maar dan zit je wel echt in afwijkend gebied. Vriendin moest in een Afrikaans land eerst betalen en kreeg toen pas hulp. Lag een man daar te sterven, maar omdat hij niet kon betalen en geen familie was om geld te brengen hadden ze hem maar even aan de kant gelegd met een laken al over hem heen, alsof ie al dood was.
Maar goed, dat zijn uitzonderingen natuurlijk: die maken ook geen onderscheid tussen eigen volk of toerist. Als ze maar betalen. Nu was daar sowieso geen sociale zekerheid of verzorgingsstaat en nu weer onlusten. Dus t is ook niet dat je daar even vakantie gaat vieren.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-09-15 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:37

Muppett schreef:
Bah wat een walgelijke en domme reacties geven sommigen hier. Getuigt bepaald niet van menselijkheid.
Ik heb op een asielzoekers centrum gewerkt, ga dat een maandje doen dan piep je wel anders.
En laten we er aub geen leed competitie van maken, wie is er zieliger, de Nederlandse oudjes en zwervers of de vluchtelingen... Zo zinloos.

Dan ga je er toch weer werken!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:39

Emmaa_ schreef:
geerke schreef:

Daar zeg je wel een ':+' achter maar dit zijn juist de ideeen die nodig zijn. Ja, we hebben straks een overschot aan mensen die nog niet 100% ingeburgerd zijn, de taal redelijk maar niet perfect beheersen en die een baan moeten hebben. Die zouden juist weer ingezet worden in dit soort situaties, als Gerda en Bep achter de Geraniums dat ook toe zouden staan.

In een tak waar enorm bezuinigd wordt, mensen met kennis en diploma's al niet meer aan werk of amper aan een vast contract komen moeten mensen ingezet gaan worden die nul verstand van zaken hebben en amper kunnen communiceren met de cliënten? Ik denk dat je dan beter naar licht vrijwilligerswerk of kort snel werk kunt kijken, waarbij geen arbeidsbanen worden opgeofferd.

Anoniem

vuurneon schreef:
Niet overal overigens brengen ze het in de praktijk, maar dan zit je wel echt in afwijkend gebied. Vriendin moest in een Afrikaans land eerst betalen en kreeg toen pas hulp. Lag een man daar te sterven, maar omdat hij niet kon betalen en geen familie was om geld te brengen hadden ze hem maar even aan de kant gelegd met een laken al over hem heen, alsof ie al dood was.
Maar goed, dat zijn uitzonderingen natuurlijk: die maken ook geen onderscheid tussen eigen volk of toerist. Als ze maar betalen.

Dat is inderdaad een hoge uitzondering, en zeker niet gangbaar. Een kennis van mijn vader heeft zelfs in een of ander bergdorp in Kenia de beste medische hulp die er maar beschikbaar was gekregen omdat hij ergens was uitgegleden en een stuk naar beneden was gedonderd. Locals hebben hem eerste hulp verleend, daarna is hij verplaatst naar een ziekenhuis waar hij uiteindelijk echt zo goed als mogelijk geholpen werd.

LadyMadonna

Africanlady: ik bedoel ook niet dat je het móet doen hoor. Bedoel alleen dat het je niks hoeft te kosten als je het zou willen. :)