Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:23

Heel veel succes zo!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:37

Heel veel sterkte zo. Het zal geen makkelijk gesprek zijn, maar jij zit absoluut niet fout. Onthoud dat goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:23

Succes vandaag TS, ik vind het onwijs knap zoals je dit allemaal oppakt!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:37

Heel veel succes TS, je bent dapper!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:45

Waarschijnlijk zit je nu nog op school in gesprek. Vind het onwijs goed van je dat je dit hebt aangekaart. Ben heel benieuwd hoe het gegaan is. Ik vind het knap dat je dit alleen wilt doen, maar houd niet teveel voor jezelf. Gooi het desnoods net als tot nu toe hier in de groep.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:48

Succes TS. Heel goed dat je dit doet.
Ik hoop heel erg dat de school het goed oppakt en deze meneer aanpakt.
Ik snap dat je je loyaal voelt t.o.v. hem en de school; maar dit kan echt niet.
Het is niet jouw probleem, maar het probleem van die meneer - en van zijn werkgever.
Geen medewerker is onmisbaar.... de veiligheid van leerlingen en collega's is dat wel.
(het lastige is dat daders meestal geen onaardige mensen zijn, maar ze zitten wel fout)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:45

Succes vandaag. Echt niemand is onmisbaar. Zeker niet met dit soort gedrag. Als nu het balletje gaat rollen en het blijkt dat hij dit ook bij een leerling heeft gedaan, dan is het over en uit. Een van de weinige dingen waarvoor je in het onderwijs (dus niet per se docent) ontslagen kunt worden

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:46

Corelli schreef:
Mando schreef:
Succes vandaag en kruip niet in de slachtoffer rol maar wees duidelijk en sterk.

Wat bedoel je met slachtofferrol, kun je een voorbeeld geven?

Ik vind niet dat de TS zich sterk voor hoeft te doen als ze zich zo niet voelt. Ze is aangedaan en emotioneel, waarom dat niet tonen zoals het is? Als de ernst van de situatie maar overkomt en daar horen misschien juist wel kwetsbare momenten bij.

:(:)

Ik bedoel hiermee dat ze duidelijk zal moeten verwoorden hoe of wat en met slachtofferrol bedoel ik dat ze wel emotioneel mag zijn dat is normaal maar ik zie ook vaak om me heen dat ze dan heel zielig zijn en jammeren en dus in die slachtofferrol kruipen.
En maar vertellen hoe zielig ze niet zijn... dat bedoel ik ermee te zeggen, ik bedoel dit absoluut niet negatief naar TS toe.
Ik vind het heel sterk van TS dat ze dit heeft gedaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:51

Mando, bedoel je te zeggen: hou het bij de feiten. Geef wel aan wat het met je doet (want linksom of rechtsom, dit gaat je echt niet in je koude kleren zitten). Huilen en emoties horen erbij, maar ga niet als een aandachtstrekker "zielig lopen doen".

Bedoel je zoiets?

Oh en TS: niemand is onmisbaar. Als deze figuur vandaag omvalt met een gekneusde kleine teen (of welke reden dan ook), dan moet hij ook vervangen worden. Echter sommige mensen voelen zich zoo onwijs belangrijk dat ze het gevoel hebben dat de wereld om hen draait.

En niet naar buiten laten komen? Wat denk je dat er gebeurt als ze het "binnenskamers" wensen te houden en er komt later uit dat hij nog een meisje te pakken heeft gehad. En er komt aan het licht dat ze dit soort zaken in de doofpot hebben gestopt. Dat is nog veel kwalijker. Door het juist wel af te straffen, laten ze zien dat NIEMAND ongevraagd aan een ander mag zitten en als dat dus wel gebeurd, dat dit consequenties heeft!

TS; ben heel benieuwd hoe het met je is en of je het gevoel hebt dat je begrepen wordt door school.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 02-09-15 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:53

Rocamor schreef:
Mando, bedoel je te zeggen: hou het bij de feiten. Geef wel aan wat het met je doet (want linksom of rechtsom, dit gaat je echt niet in je koude kleren zitten). Huilen en emoties horen erbij, maar ga niet als een aandachtstrekker "zielig lopen doen".

Bedoel je zoiets?

Zo lees ik het wel :j

TS: ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 10:56

Bedankt voor alle lieve berichtjes!

Ik ben net terug van het gesprek. Eerst heb ik gepraat met degene aan wie de mail gericht was. Hij gaf aan enorm geschrokken te zijn en dat dit absoluut niet kan. Zijn eerste prioriteit was om mij hulp te bieden in de vorm van een vertrouwenspersoon. Deze kwam even later al bij het gesprek zitten. We hebben toen met z'n drieën besloten dat degene die de mail heeft gekregen meteen naar de vestigingsdirecteur zou lopen om mijn verhaal te laten lezen, zodat hij ook meteen met mij kon spreken. Ik heb toen nog een kwartiertje alleen met de vertrouwenspersoon gepraat en vervolgens kwam de directeur erbij samen met mijn contactpersoon. Ook de directeur was zichtbaar erg geschrokken en gaat stappen ondernemen, te beginnen met het inlichten van de rector op het stafbureau. Dit is hij nu aan het doen en vanmiddag om half 4 moet ik weer op school zijn voor een gesprek met hetzelfde groepje mensen als vanmorgen om te kijken hoe het verder moet. Al met al was het fijn om er over te praten en een fijn gesprek. Deze zaak wordt absoluut serieus genomen. Ze hebben ook allemaal op mij ingepraat dat het mijn schuld niet is, maar ik blijf dubbele gevoelens hierover houden. Ik voel nog steeds sympathie richting mijn werkgever en kan en wil niet geloven dat dit opzet was. Nu even tot rust komen en vanmiddag weer verder!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:00

Maar lieve kind, het maakt niet uit of het opzet was.

Het is onwenselijk gedrag en daar dient die meneer op aangesproken te worden.

Als jouw paard onwenselijk gedrag vertoont doet ie dat ook niet expres, maar onderneem je toch actie omdat het gedrag is wat je niet wilt.

In dit geval is het gedrag onwenselijk en maatschappelijk onaanvaardbaar en daar dient actie op ondernomen te worden.

Je hebt het gewoon heel goed gedaan. Dat zeggen mensen in dit topic. Dat zeggen de mensen met wie je direct gepraat hebt, het wordt tijd dat je dat eens gaat geloven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:00

Raar woord in deze situatie maar GEWELDIG TS. En echt... dit is wel degelijk opzet. Hij heeft jouw afwijzing niet gerespecteerd. Sterkte met de stappen die gaan volgen. Jij hebt hier goed aan gedaan!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:02

Goedzo fijn dat dit zo goed wordt opgepakt

Laat het nu maar even bezinken en dan vanmiddag weer vol goede moed die kant uit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:03

Heel fijn dat dit zo serieus op wordt gepakt. Ik begrijp het dubbele gevoel, maar in dit geval gaat het nu echt om jou en wat voor jou ongewenst is. Daarnaast is hij over de streep gegaan en niet jij. Succes vanmiddag!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:09

TS, heb je laatste bericht met dik kippenvel gelezen. Je straalt kracht uit, voor mij in ieder geval.

Het is fijn dat je in het beste van iemand wilt geloven. Echter jouw "nee" (en dat heb je echt wel vaak genoeg gedaan) is net zoveel waard als de "nee" van iemand anders. En zolang deze "werkgever" niet verstandelijk beperkt is, dan is het gewoon een manipulatieve hufter die jou zover gemanipuleerd heeft, dat je de schuld bij jezelf legt. Dat zie je ook vaak bij vrouwen die mishandeld zijn. Dan hadden ze de sokken maar goed moeten neerleggen, of de koffie niet te warm serveren, of die pluk haar maar vast moeten doen, of of of of.

Er komt echt een tijd dat je weer in jezelf gaat geloven en gaat inzien dat je het slachtoffer bent van een manipulatieve klootzak. En wellicht (en ik hoop het van harte) dat door jouw KRACHT erger voorkomen is / je andere meiden op die school behoed hebt voor hetzelfde.

Ontzettend fijn, dat de halve school inmiddels gemobiliseerd is. Geeft je vast te denken dat jij het voor jezelf wat "goed praat", terwijl anderen (heeeel veel anderen) duidelijk te kennen geven dat hij ruimschoots over de schreef is gegaan.

Ben heel benieuwd wat voor beerput er geopend gaat worden. Ik wacht met angst en beven!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:12

Fijn dat het zo serieus is opgepakt, Ts!
En twijfel er niet aan dat het opzet was! Hij heeft niet voor niets die deuren steeds op slot gedraaid of gewacht tot jullie alleen waren. Dat had hij echt niet gedaan wanneer hij had gedacht dat hij onschuldig bezig was!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:13

Fijn TS dat het zo serieus wordt opgepakt! Het is niet raar dat je sympathie voelt, immers naast de dingen die hij verkeerd deed was ie wel gewoon aardig tegen je. Het duurt gewoon even voordat je dingen aan elkaar kan koppelen en weet wat nou zijn bedoeling was. Ook zal je vast te weten komen of dit een eenmalige actie van hem was of dat hij vaker de fout in is gegaan. Die twijfel zal wel even blijven .. Sterkte! En misschien wel fijn om toch iemand uit je omgeving in te lichten zodat je ook steun hebt en dat je terecht kan om zo nu en dan even je gevoel te uiten.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:13

Heel fijn dat het zo goed wordt opgenomen door de school, en dat hun er zo snel mee aan de slag gaan.

Ik snap jouw dubbele gevoel wel.. Alleen.. Hij is gewoon echt fout geweest jij niet.. Snap ook dat jij denkt.. Ik had duidelijker moeten zijn.. Je bent duidelijk genoeg geweest zover ik lees.. En die man moet sowieso weten dat dit niet hoort.. Zelfs als jij het wel had gewild was dit een erg rare situatie .. Hoe dan ook is hij gewoon fout!

Jij bent goed bezig meid. Succes met het gesprek vanmiddag!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:14

Geweldig dat ze het zo serieus nemen en dat er wat aan wordt gedaan!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:15

Goed gedaan!

Houd er met het gesprek van vanmiddag wel een beetje rekening mee dat hij ook gehoord is en zijn verhaal heeft kunnen doen en dat dat naar alle waarschijnlijkheid af gaat wijken van jouw versie. Maar blijf sterk en achter je verhaal staan! Ga niet twijfelen!
Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:17

TS, heb je wel aangegeven dat je niet met het geconfronteerd wilt worden? Niet dat hij er straks plotseling bij zit oid...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:22

Wat fijn dat je in ieder geval bent geloofd. Je zal een tijd met dit gevoel blijven lopen. Net wat rocamor aangeeft dat veel slachtoffers van misbruik en mishandeling de schuld bij zichzelf neerleggen. Maar geloof mij dit heb jij niet aan jezelf te danken. Hij had z'n handen thuis moeten houden toen jij je grens aan gaf. Dit heeft hij niet gedaan. Als je je hart wil luchten, m'n pb is open.
Wees in het volgende gesprek duidelijk dat je je grenzen hebt aangegeven en dat je duidelijk nee hebt gezegd. Dat hij de deur op slot heeft gedaan en laat de berichtjes zien die je hebt gehad

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:22

Cayenne schreef:
TS, heb je wel aangegeven dat je niet met het geconfronteerd wilt worden? Niet dat hij er straks plotseling bij zit oid...

Zo te lezen pakken ze dit wel goed op daar, als ik het zo inschat dan zullen ze haar echt niet ineens confronteren met hem. Dat zal de vertrouwenspersoon ook echt niet zomaar laten gebeuren lijkt me.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:27

Meid, ik snap je dubbele gevoel heel goed! 'Had ik niet......' en 'Het ligt ook aan mij want...'.
Maar besef wel dat ook al had je dat wel gedaan, hij er net zo goed mee door was gegaan. Plus, had je je dan nog steeds afgevraagd of jij het wel goed had aangepakt.
Deze man wist precies waar hij mee bezig was en dat is het 'gevaarlijke', jij zit nu met dat 'schuldgevoel'.
Precies de reden waarom zoveel mannen zo ver komen met dit soort acties en veel vrouwen hun mond niet open durven doen, want 'zijn ze wel duidelijk geweest'..?
Echt hoor, laat het los. Er zijn geen verwijten richting jou, de enige die dat doet ben jezelf. Niet nodig, wees juist extra lief voor jezelf, juist nu.
Zet hem op!