Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:volgens mij gaan veel afspraken onbewust.

Huertecilla schreef:Ayasha schreef:volgens mij gaan veel afspraken onbewust.
volgens mij maakt dat vaak asses van betrokkenen.
Nee, dat is niet vanzelfsprekend. Hoef je niet verder voor te kijken dan Bokt.
Overtrekken door daar pen en papier regeltjes van te maken is imo een beetje kinderachtig denegrerend.
Ja, Anneliesje, wanneer ik denk dat een dame potentieel duurzaam is, de hamvragen zelfs op date 1. Voorkomt dat een vrouw zich door in haar hoofd op hol geslagen aannames misleidt voelt, teleurgesteld, weet ik veel, na een paar vervolgontmoetigen. Wanneer het een wel charmant maar niet potentieel duurzaam gezelschap is, dan is dit simpelweg niet relevant.
Héél toepasselijk in het kader van de draad is dit open communiceren tbv een duurzame relatie.
Huertecilla schreef:Ayasha schreef:volgens mij gaan veel afspraken onbewust.
volgens mij maakt dat vaak asses van betrokkenen.
Overtrekken door daar pen en papier regeltjes van te maken is imo een beetje kinderachtig denegrerend.
Ja, Anneliesje, wanneer ik denk dat een dame potentieel duurzaam is, de hamvragen zelfs op date 1. Voorkomt dat een vrouw zich door in haar hoofd op hol geslagen aannames misleidt voelt, teleurgesteld, weet ik veel, na een paar vervolgontmoetigen. Wanneer het een wel charmant maar niet potentieel duurzaam gezelschap is, dan is dit simpelweg niet relevant.
Héél toepasselijk in het kader van de draad is dit open communiceren tbv een duurzame relatie.

en zo ken ik nog veel meer koppels in mijn omgeving. Shenavallie schreef:Huertecilla schreef:volgens mij maakt dat vaak asses van betrokkenen.
Wel beschouwd is dit eigenlijk een aanname (of wellicht duidelijker omschreven "assumptio") van jouw kant HC en mijns inziens een vooroordeel (ook wel praeiudicia). Ik snap dat je het beeldend wilt schrijven, echter avant la lettre... Communicatie personaliter of scriptum verschillen dan wel van elkaar, zij het dat je scriptum wel kunt nalezen alvorens het te versturen. Zo kun je voorkomen dat iets verkeerd begrepen wordt, maar word je je er similiter ook bewust van wàt je hebt geschreven.
Voorts snap ik best wat je bedoelt te zeggen en zal het mij verder aan mijn aars oxideren (ik voel mij absoluut niet aangesproken). Het gaat mij erom dat het voor anderen ook begrijpelijk moet blijven wat je bedoelt. Ik kan mij voorstellen dat het voor sommige Bokkers neerbuigend overkomt, al dan niet zo bedoeld.
Net als het feit dat hij me letterlijk kleineert (topicnaam) haha
Snorlex schreef:Is "afspraken onbewust" niet een soort "ongeschreven regel"?
Iedereen heeft zijn eigen "ongeschreven regels", in een relatie moet je daarbij op één lijn komen (door communicatie).
Maar als ik mijn vriend uit moet leggen dat in een monogame relatie zoenen met een ander niet de bedoeling is, dan vind ik hem een beetje dom
Maw: het is een ongeschreven regel waarbij je er vanuit gaat op eenzelfde lijn te zitten.
Pas na een paar maanden hebben we uiteindelijk besloten (hoe stom dat ook mag klinken nu
) dat we het officieel zouden maken. Wij wisten toen beide al ruim en breed waar we met elkaar aan toe waren.
Shenavallie schreef:Wel beschouwd is dit eigenlijk een aanname (of wellicht duidelijker omschreven "assumptio") van jouw kant HC en mijns inziens een vooroordeel (ook wel praeiudicia).
Huertecilla schreef:Snorlex schreef:Is "afspraken onbewust" niet een soort "ongeschreven regel"?
Iedereen heeft zijn eigen "ongeschreven regels", in een relatie moet je daarbij op één lijn komen (door communicatie).
Maar als ik mijn vriend uit moet leggen dat in een monogame relatie zoenen met een ander niet de bedoeling is, dan vind ik hem een beetje dom
Maw: het is een ongeschreven regel waarbij je er vanuit gaat op eenzelfde lijn te zitten.
Relatiemanagement met kristallen bol is dat.
Komt nog eens bij dat de vrouwelijke kant van de zaak de wereld met de regelmaat van de maan anders ziet.
Beter helder hebben imo, Maar goed ik ben dan ook een man.

Ayasha schreef:Pas na een paar maanden hebben we uiteindelijk besloten (hoe stom dat ook mag klinken nu)
) maar het maakt wel dat we bijna vier jaar later nog steeds niet één ruzie gehad hebben. We weten immers wat de ander wel en niet fijn vind.
Snorlex schreef:Ik neem echter aan dat menig mens begrijpt wat "monogamie" inhoudt en ik ga écht niet uitleggen dat ik niet wil dat hij met een ander zoent

Snorlex schreef:Goed, laat ik het zo zeggen. Als ik mijn vriend uit moet leggen wat in onze relatie monogamie betekent dan heeft hij zitten slapen bij het aangaan van onze relatie
Snorlex schreef:En monogamie is volgens het woordenboek: individu met één partner/trouw.
en praat heldere taal met voor de ánder heldere omkadering. Dat jij vindt dat de ander het moet kunnen begrijpen is hoogst egocentrisch aanmatigend. Geldt voor m en v. Ayasha schreef:Ik denk dat HC bedoelt dat jouw vriend/man niet kan weten wat jij niet wil tenzij je hem dat verteld en andersom net zo. En dat te veel relaties er van uit gaan "dat de ander dat maar moet weten". Een beetje zoals dat typische onredelijke vrouwenkwaaltje dat mannen maar moeten weten dat "je doet maar" soms "riskeer het niet" betekent.
Tja HC het was weinig romantisch natuurlijk () maar het maakt wel dat we bijna vier jaar later nog steeds niet één ruzie gehad hebben. We weten immers wat de ander wel en niet fijn vind.

Eulogy schreef:Ik snap oprecht niet zo goed hoe je dat voor je ziet, HC. Moet ik dan een gesprek aangaan waarin we expliciet alle eventuele gradaties van "vreemdgaan" afgaan en zeggen of ze wel of niet toegestaan zijn? Ik ben het met Snorlex eens.
Bovendien is het in mijn relatie eerder mijn vriend die dingen onbesproken laat dan ik, dus waar je je vooroordeel over vrouwen vandaan haalt snap ik ook niet zo goed