Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:30

Ik heb zo gelachen om dit topic :')

Ik zat eens bij wiskunde met een vriendin van mij. Moesten we een eenheidscirkel tekenen (is een cirkel met cijfertjes en lijntjes) en ik had net een filmpje gezien hoe je uit de losse pols een mooie cirkel kon tekenen. Die probeer ik even, dacht ik. Mooi niet :') Het leek meer op een aardappel. Dus sindsdien tekenen wij de eenheidsaardappel.

En weer bij wiskunde. Ik had vaak dat ik iets niet snapte, het dan dacht te snappen en het vervolgens toch niet snapte. Dat ging dan zo: 'Hè? ... Oooooh! ... HÈ?' Daar word ik nog vaak mee gepest :')

Gingen ook een keer pizza bakken met vriendinnen. Had er eentje zo'n steen voor in de oven, met zo'n schep erbij. Super leuk, pizza belegd, klaar om de oven in te gaan... oliebol, die schep had er eerst onder gemoeten. Dat werd dus een soort eenheidsaardappelpizza. U begrijpt, de lol was groots. :')

liekensancho

Re: Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:47

Alle familie en vrienden nemen mijn vreemde woorden voor dingen over.

Als iets niet zo stevig is, is dat sloebieslabbie en de honden zijn de oompaloompas :D

Heel erg leuk wat er allemaal verteld is, leuk topic :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:04

Als wij vroeger vroegen wat we zouden eten, zei mijn moeder altijd 'Poep van de Radja' :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:04

Meiden met super korte rokjes: Ziepoesnetniet

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:10

Mijn vriend en ik hebben het regelmatig over zeumpies. We zijn ergens heel bijna. En op de vraag "wat doe je met eten?" Als in, wat en waar? Komt steevast het antwoord "in je mond stoppen."
Mijn broertje praat niet zo goed, en mijn moeder en ik doen dit wel eens na, ik vraag haar regelmatig "Wa ete te tata?"
En mijn oma had niet door dat er mieren bij haar in huis zaten, dus als er beestjes in huis zitten, of je laat iets anders zien, gaat het over "dizze ding'n".

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 00:42

Leen schreef:
Mijn broer en ik antwoorden nog al letterlijk op andermans vragen. "Heb je dat nog niet gedaan dan?" Ja (ik heb dat nog niet gedaan). Dan is mama tevreden, en we hebben niet gelogen.
Moet je niet wat extra vlees hebben? "Ja" en dan staat mams daar met de pan. Broer:"Maar ik zei toch ja ik hoef geen extra vlees!?" Mams weer heel verward.. :?

Ik heb ook een vriendin die Britney heet. Als bijnaam zeggen we altijd brit. Als ik dan zeg "gisteren zei britney blabla" Dan zegt hij gelijk: "wie dan wel?" (Als in Brit niet)

Mijn moeder zegt ook altijd heel overdreven "Ik ga eens naar de post kijken" Betekend dat ze gaat roken, maar mag eigenlijk niet van vader, want die heeft haar al een heel tijdje terug een elektronische sigaret gekocht (overigens na dat hij ontdekte dat de postbode maar 1x per dag kwam).

En mijn oma had ook wel een mooie voor als we vroegen wat we gingen eten: palingspoten in muggenvet.
Heb jaren gedacht wie nu zo iets zou eten... tot ik er achter kwam dat palingen niet eens poten hebben... En muggen ook erg weinig vet :+

@TS: hoe kom je er eigenlijk bij om een naam te verzinnen die zo duidelijk niet echt is? Qiwi, serieus? Of wordt die in NL wel gebruikt?
Ik heb ook een verzonnen vriendinnetje gehad om met een vriendje af te spreken, maar die heette Elien. Dat was best een normale naam :')

Ze heet officieel Quirina maar noemt zichzelf Qiwi. Ze bestaat echt hoor hahaha. Ze is/was een vriendin van mij dus zei dat ik altijd bij haar sliep.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:51

Mijn ouders hebben mij vroeger wijsgemaakt dat een verkeersdrempel een Huppakee heet. Tot ik er in de verkeersles op de basischool (groep 6) achter kwam dat dat dus helemaal geen Huppakee heet :') Toch noem ik ze nog steeds zo.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 01:24

Breek me de bek niet open, genoeg hier haha :') tis zelfs zo erg dat we hier tegenwoordig gewoon kunnen voorspellen wat de ander gaat reageren :')

Mijn vader heeft echt van die droge humor, dus wij zeggen dan altijd dat hij echt een ramp is! Waarop hij dan antwoordt "ik doe mijn best!"
Dit zinnetje is zo standaard geworden na z'n droge grappen dat ik m altijd voor ben en met een heel raar stemmetje hem nadoe :')

Na een (domme) opmerking zeg ik altijd "joh Einstein, zou je denken?" Heel sarcastisch natuurlijk :+

Mijn oom heeft altijd de quote "why me" :')

En als mijn moeder vraagt wat we vanavond eten, antwoorden mijn vader en ik standaard "iets lekkers" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 01:54

"Ik ga even naar de supermarkt."
"He weet je wat jij zou moeten doen?"
"Nou?"
"Naar de supermarkt gaan."

Heerlijk flauw.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 02:00

Op het werk Bij ons roepen ze altijd kom we gaan roken! Als we pauze gaan houden waardoor ik nu standaard roep dat we gaan roken alleen ik rook niet dus m'n ouders keken al raar op

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 03:23

Ohhhh ik heb er ook nog 1 :

Toen ik wat jonger was was reed de ANWB achter ons dus toen vroeg ik: 'heeft iedereen zijn gordels om de politie rijd achter ons(dacht dat het politie was :+) dus sindsdien als de ANWB voorbij rijdt zegt me moeder standaard: heb je je gordel om Joyce? :))

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:01

eclair98 schreef:
Alweer?

Nav een meisje die heel blij aan mij vertelde dat ze een nieuwe pony had en ik eruit floepte: ''alweer?'' op een hele droge en neutrale toon. Vrienden waren erbij en dit gebruiken we nog steeds :')

Wij vragen dan:
"Alweer? Of nog steeds? :') "

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:36

Oja.. De ax-cé-ti-on inderdaad.

En wat danique net zei. :D

Staan wel meer bekende uitspraken in :+

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:54

Vroeger kon ik nooit kiezen tussen hagelslag, jam, pindakaas etc. op mijn brood. Dus maakte mijn oma "vlaggenbrood". Oma sneed dan het broodje in stukjes en elke "reep" kreeg er ander beleg op. Nu elke keer als ik niet weet wat ik op mijn boterham wil, hoor ik van mijn ouders "dan maak je toch vlaggenbrood!"

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:38

Danique schreef:
"Ik ga even naar de supermarkt."
"He weet je wat jij zou moeten doen?"
"Nou?"
"Naar de supermarkt gaan."

Heerlijk flauw.

Die wordt hier ook vaak gebruikt ja :+

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:47

Ontbijtspek heet bij ons "stikworst", omdat ik het vroeger niet voor elkaar kreeg om dat fatsoenlijk te kauwen en dus altijd erin aan het stikken was. Daarnaast worden witte boontjes met sperziebonen hier "gruunenmetwitte" genoemd, maar dat is dialect denk ik?

Daarnaast komen mijn volgende kinderuitspraken nog regelmatig terug:
"No time for Loevestein" (i.p.v. no time for losers van we are the champions)
"Voel je goed met een kleintje in je kont" (i.p.v. voel je goed met een kleintje Yakult -O- )
Beiden werden heel enthousiast geroepen/gezongen uiteraard :D .

En onze achtertuin (wat gewoon één grote puinhoop is) heeft "de savanne" :Y) .

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:11

Ik zou wel een openlucht auto willen.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:36

lor1_1984 schreef:
Hier is het:
boem is ho
plons is water
tok is muur
en als je engeltjes hoort zingen ben je in de hemel

Bij ons is het: Gas is alles, Remmen is angst, Boem is ho :')

De mannetjes van de gemeente die altijd van die tuintjes moeten harken noemen wij Putjescheppers.
En iemand die iets raars doet of raar is zeggen we: Die heeft een knik in de propellor :+

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:44

Liezja schreef:
Vroeger kon ik nooit kiezen tussen hagelslag, jam, pindakaas etc. op mijn brood. Dus maakte mijn oma "vlaggenbrood". Oma sneed dan het broodje in stukjes en elke "reep" kreeg er ander beleg op. Nu elke keer als ik niet weet wat ik op mijn boterham wil, hoor ik van mijn ouders "dan maak je toch vlaggenbrood!"

Omg dat had ik ook alleen wij noemde het een verrassingsboterham :')

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:56

Ben ik toch niet de enige _O-

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:09

Oh, mijn tante noemen we tantikki (komt van tante ikke, wat ze op haar eerste brief schreef sinds ze tante was). Uit duitsland bracht ze altijd melkschijfjes van kinder mee, die had je namelijk hier nog niet toen. Die koeken noemde we dus tikkikoeken.
Vorig jaar vroeg ik aan mijn vriend om bij het winkelen tikkikoeken mee te nemen, uit gewoonte niet bij nagedacht dat dat niet de naam was.
Kwam hij terug... "Heb het niet gevonden, de mevrouw van de winkel wist het ook niet" :') oeps...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:16

"Kiwi" Is even je shirt hijsen
"Het lampje valt" ipv. het muntje valt, heb ik ooit eens gezegd en sindsdien is dit het nieuwe spreekwoord.
"Zwemmende wespen" Goed ik beken, ik ben blond mijn opmerking en iedereen pest me ermee als het om wespen gaat..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:35

"Dan doen mijn tanden geen zeer meer."
Opmerking van een verkoper van geen-idee-meer-wat over hoe lang iets mee zou gaan. Dus als we nu verwachten dat iets pas over heel veel jaar een keer de geest zal geven, is het nu: dan doen mijn tanden geen zeer meer. :+

Verder heel veel familiespreuken, zoals: "oh ben jij het, ik dacht dat jij het was" als er iemand die je lang niet gezien hebt onverwacht voor de deur staat.

"Mot je een bakkie poeier, Jaop?" "Nee tante, dank u wel." "Goh Jaap, lust jij geen chocolademelk?"
Chocolademelk werd met cacaopoeder (van Droste natuurlijk!) gemaakt, dus werd dat 'een bakje poeder'. Neef Jaap wist dat niet, dus bedankte wijselijk :D

"Of je ham lust, van een makke beer." Als je iets niet hebt verstaan.

"Het is een drama, zeven spoken in één pyjama." Uitspraak van mijn leraar Nederlands, lang geleden. Als we klaagden over huiswerk natuurlijk.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:09

Als kind praatte ik nogal snel. Die neiging heb ik nog, maar kan het nu (35 jaar) wat beter controleren.
Als kind wou ik, op mijn eigen veel te snelle tempo, roepen dat de waskrachtversterker op was. (deden we bij de witte wedstrijd kleding.

Maar in mijn enthousiasme struikelde ik over het woord waskrachtversterker.

Dat werd wasverkrachter.
Tsja, die is er dus in gebleven...

En ook: zowel mijn zusje als ik moesten vroeger niets weten van broccoli.
Op een gegeven moment vroeg 1 van ons tweeen wat we zouden eten savonds, en het antwoord was broccoli.
Dus twee muitende sjachereinige kinderen. Tot bleek dat wij -als verrassing- gingen gourmetten.

Sindsdien is gourmetten bij ons altijd broccoli eten gebleven.
(eet het inmiddels graag, de groente)

Edit: spelvauwtjes eruit

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:23

"Breek je benen voorzicht" als iemand struikeld ofzoiets.
"Arisklapper" is een dubbelgeklapte boterham. Mijn oom heet Aris en die klapt zijn boterhammen altijd dubel. Dus toen mijn broer en ik klein waren, zijn we dubelgeklapte boterhammen 'arisklappers' gaan noemen.
"Mag ik uit de serie Bellegingen de Pindakaas " (bijvoorbeeld) zeggen we altijd tijdens het eten als je iets wilt pakken waar je zelf niet bij kan.
En vast nog wel meer, maar deze kon ik nu even bedenken.
En als ik aan mijn moeder vraag of ze weet waar mijn ... ligt dan krijg ik altijd het antwoord
"waar je het het laatse gelaten hebt"