In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:30

Hmm, 'doen we *knipoog*' vind ik nou niet echt wereldschokkend. Dat zou ik ook kunnen appen zonder bijbedoelingen.

Maar aangezien je je onderbuikgevoelens (misschien ook vertrouwensissues?) hebt en er mee zit zou ik het er met hem over hebben. Ruzie is vervelend maar kan worden bijgelegd, zo niet kan er altijd nog een oplossing worden gezocht (ander persoon ipv vriend/jou mee op vakantie) ruzie op vakantie is héél vervelend. Daarmee zet je het op scherp en maak je het bevriende koppel ook hun vakantie zuur.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:33

Hier mogen we ook in elkaar telefoons kijken, maar hee hij kan geen Nederlands en ik geen Portugees! <<)
Maargoed, ik heb daar ook geen behoefte aan. Ik vertrouw hem, hij vertrouwd mij.

Aan TS,
De aanleiding van het op zijn telefoon kijken is natuurlijk niet helemaal netjes (begrijpelijk, dat wel), maargoed dat weet je zelf ook wel.
In jouw geval zou ik het wel voor je vakantie erover hebben. Doe je dat niet dan zit het die weken in je hoofd, en heb je alsnog geen prettige vakantie. Als je onderbuikgevoel echt klopt kun je er ook maar beter snel vanaf zijn.
Ik denk dat de beste manier is eerlijk zijn, of als je dat heel eng vind de optie van vragen wie het is...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:37

Kermis schreef:
Wij hebben maar 1 telefoon en gebruiken die ook samen. Hier dus geen gedoe met appjes enzo en ik moet zeggen het is heerlijk.

haha was al bang dat wij de enigen waren..... lees zoveel miscommunicatie door al dat geapp enz. Helemaal geen zin. Heerlijk rustig.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:38

normaal gezien in mijn mening, hoor je niet eens het gevoel te hebben dat er wat mis is of dat hij vreemd zou gaan. Mijn vriend heeft in zijn gsm mijn vingerafdruk gezet zodat ik er ook in kan kijken en hij weet ook mijn wachtwoord (had er vroeger zelfs geen :') ) niet dat hij daarom al ooit in mijn berichten heeft gekeken of omgekeerd maar gewoon;. je vertrouwt elkaar toch? Ook als hij aan het rijden is of hij krijgt een berichtje mag ik gewoon kijken en antwoorden :P

Ruzie is niet fijn; maar zelf ik ga ik er echt stuk aan moest ik zoiets denken/ vermoeden. Ik zou geen oog meer dicht doen en dan word je slecht gehumeurd, ga je rot doen tegen je vriend omdat alles wat hij doet plots je eraan herinnerd dat hij misschien eventueel zou vreemdgaan. En dat is ook niet gezellig voor je relatie.

ik zou gewoon heel rustig en eerlijk opbiechten dat hij zo aan het appen en bellen en afwezig was en dat je je niet kon bedwingen en in zijn gsm hebt gekeken en dat je er spijt van hebt maar dat je wel wilt weten ( gewoon uit gezonde relatiebezorgdheid :+ ) wie dat is waar hij iets mee gaat drinken?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:42

Echt, ik sta ervan versteld dat er mensen zijn die vinden dat je privacy in deze vorm in een relatie moet hebben. Mijn vriend mag van mij heel mijn telefoon uitpluizen, mijn mailbox, alles. Als hij geld nodig heeft en mijn pinpas ligt thuis, kan hij pinnen, vica versa is dat ook zo. Mits er geld opstaat dan. Ik ben hondstrouw, maak me nergens zorgen over. Als zijn telefoon er wel eens ligt kijk ik daar ook in, niet om hem te controleren, maar hij heeft een groepsapp met wat vrienden waar vaak grappige plaatjes in worden gezet. Of om een geintje uit te halen met zijn achtergrondfoto of met telefoonnummers ofzo. Ook zijn email heb ik in mijn telefoon staan, altijd handig met pakketjes die aankomen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:46

Utixo schreef:
Echt, ik sta ervan versteld dat er mensen zijn die vinden dat je privacy in deze vorm in een relatie moet hebben. Mijn vriend mag van mij heel mijn telefoon uitpluizen, mijn mailbox, alles. Als hij geld nodig heeft en mijn pinpas ligt thuis, kan hij pinnen, vica versa is dat ook zo. Mits er geld opstaat dan. Ik ben hondstrouw, maak me nergens zorgen over. Als zijn telefoon er wel eens ligt kijk ik daar ook in, niet om hem te controleren, maar hij heeft een groepsapp met wat vrienden waar vaak grappige plaatjes in worden gezet. Of om een geintje uit te halen met zijn achtergrondfoto of met telefoonnummers ofzo. Ook zijn email heb ik in mijn telefoon staan, altijd handig met pakketjes die aankomen.

En ik sta juist perplex van deze inbreuk op de privacy. ;)

Ik vind het gewoon niet nodig als mijn partner mijn bankzaken, foto's, berichten enz kan inkijken naar believen.

Anoniem

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:48

Waarom zou je dat soort privacy willen in een relatie?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:50

Privacy is natuurlijk heel belangrijk, maar als mijn partner opeens opvallend gedrag gaat vertonen (gedrag dat dus normaal niet/nauwelijks voorkomt binnen de relatie, zoals opeens overal de telefoon mee naartoe nemen, continue appen, juist overdreven de nadruk leggen op de privacy) ga ik wel het gesprek aan om erachter te komen wat er achter dit gedrag schuilt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:51

Ja dat vraag ik me ook af? zou ook geen andere relatie willen met zoveel privacy dan gaat het ergens fout mijn inziens.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:53

Even compleet los van het inzien van de telefoon etc.

Als je zo op vakantie gaat kan ik je op een briefje geven dat dat geen leuke vakantie gaat worden. Dat jij (en je vriend) er voor kiezen om jullie problemen niet uit te spreken is aan jullie. Maar jullie gaan met een ander stel op vakantie en reken maar dat die in de gaten gaan hebben dat het niet boterd en dat maakt echt absoluut geen leuke vakantie weet ik uit ervaring.

Spreek het uit, of zeg je vakantie af of whatever. Maar ga niet zo.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:56

Eulogy schreef:

Omdat ik erin geloof dat naast het gezamelijke leven er plaats moet zijn voor een eigen leven binnen een relatie.
Uiteraard binnen de grenzen van de gemaakte afspraken. ;)

Maar met het uitpluizen van elkaars leven loopt dat imo spaak. Als je bij iedere stap die je zet een partner heb die vervolgens een creditcard afrekening ziet, een gemaakte foto ziet of een parkeerkaartje van een garage ziet en dus vraagt of commentaar levert is de privacy zoek.
Als ik iets leuks heb gedaan vertel ik dat vroeg of laat wel. Een leuk plaatje stuur ik heus door. Maar trek niet altijd alles eruit om maar te weten wat de ander gedaan heeft. Juist dat komt op mij wantrouwend en controlerend over.
Ik vind het overigens gewoon schokkend om te lezen hoe 'normaal' iedereen die controlerende manier van doen vind. Ook als je een partner hebt ben je nog steeds een individu. :)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:00

Wij doen niet prive met onze foons e.d., maar als ik erachter zou komen dat hij mijn foon doorpluist om me te controleren zou ik toch wel not amused zijn. Als hij niet goed weet hoe iets zit kan hij gewoon met me praten en dus niet stiekem achter mijn rug om mijn spullen doorpluizen.

Misschien makkelijk gezegd omdat ik niets te verbergen heb, maar als ik ineens een bange/boze man voor mijn neus krijg omdat hij van een dom grapje of zoiets iets groots heeft gemaakt, zichzelf gek heeft zitten te maken terwijl 1 enkele vraag voldoende was geweest om dat niet te laten gebeuren zou ik erg teleurgesteld zijn in hem.
Alhoewel ik zijn foon mag gebruiken, weleens een foto opzoek, als er een wa is hij zelfs zegt kijk ff voor me en dat soort dingen pluis ik nooit zijn gesprekken door of iets in die geest. Andersom hetzelfde, sta ik onder de douche en komt er een bericht dan kijkt hij even voor me, maar ook hij pluist niets door.

Voor de TS, ga aub niet wachten tot na de vakantie, niets kan erger zijn dan je fantasie die zonder twijfel zo steeds verder op hol zal slaan.
Ik hoop echt van niet, maar misschien is het inderdaad foute boel, maar ook dat kan je beter nu weten ipv nog dagen of zelfs weken dit te laten tollen in je hoofd. Daar wordt niemand beter van en vooral jij niet.
Zou ook niet aan hints doen of net doen alsof je het niet weet door in zijn foon te kijken. Zeg maar gewoon dat je onzeker werd van zijn gedrag rond zijn foongedrag en dat je daarom gekeken hebt. Gewoon eerlijk zijn, dat verwacht je ook van hem.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 14-08-15 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:02

Maar waarom zou je iets verborgen willen houden voor je geliefde? :)
Als het gewoon een vriendenafspraak is, kan je dat toch gewoon zeggen?
Dan hoef je toch niet steeds bij een telefoontje bij je partner weg te lopen?

Persoonlijk heb ik helemaal geen behoefte aan een privé leven in mijn relatie, mijn vriend ís mijn privé leven en hij mag álles van me weten.
Ik heb niks te verbergen en zou dus ook niet bij hem weglopen als ik telefoon kreeg van een andere jongen, tenzij ik een verrassing voor hem plan.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:05

KoudbloedKim schreef:
Maar waarom zou je iets verborgen willen houden voor je geliefde? :)
Als het gewoon een vriendenafspraak is, kan je dat toch gewoon zeggen?
Dan hoef je toch niet steeds bij een telefoontje bij je partner weg te lopen?

Persoonlijk heb ik helemaal geen behoefte aan een privé leven in mijn relatie, mijn vriend ís mijn privé leven en hij mag álles van me weten.
Ik heb niks te verbergen en zou dus ook niet bij hem weglopen als ik telefoon kreeg van een andere jongen, tenzij ik een verrassing voor hem plan.

Ik maak ook weleens afspraken vooruit die ik niet gelijk zeg, soms is dat niet handig omdat we daardoor een dubbele afspraak hebben, maar vind het niet nodig om elke afspraak die ik maak echt onmiddelijk met hem te bespreken. Zeker niet als het een ja moeten we een keertje doen iets is ipv een dan en dan gaan we wat doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:06

Palmera schreef:
Omdat ik erin geloof dat naast het gezamelijke leven er plaats moet zijn voor een eigen leven binnen een relatie.

Maar met het uitpluizen van elkaars leven loopt dat imo spaak. Als je bij iedere stap die je zet een partner heb die vervolgens een creditcard afrekening ziet, een gemaakte foto ziet of een parkeerkaartje van een garage ziet en dus vraagt of commentaar levert is de privacy zoek.
Als ik iets leuks heb gedaan vertel ik dat vroeg of laat wel. Een leuk plaatje stuur ik heus door. Maar trek niet altijd alles eruit om maar te weten wat de ander gedaan heeft. Juist dat komt op mij wantrouwend en controlerend over.
Ik vind het overigens gewoon schokkend om te lezen hoe 'normaal' iedereen die controlerende manier van doen vind. Ook als je een partner hebt ben je nog steeds een individu. :)

En ik ben van mening dat je nog steeds je eigen leven kan hebben terwijl je ervoor kiest om veel zaken te delen. En het heeft niks met controleren te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:06

Ik wou net zeggen, ik verwacht niet van mijn partner dat ik 24 uur per dag op de hoogte wordt gehouden van zijn locatie, ik verwacht ook dat mijn partner dat niet van mij verlangt. Ik maak dus wel eens afspraken zonder dat te zeggen. Mijn ex vroeg dan of hij langs kon komen en dan zei ik; nee, want ik ben bij '....' En dat was het dan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:09

Wilawander schreef:
Wij doen niet aan kadootjes of overleggen het dat we iets halen wat nuttig is. En hebben een gezamelijke rekening dus we weten precies wie wat uitgeeft.

Hier ook zo.
Ook een gezamenlijke mail en een "spam" mail die we gebruiken bij aanmelden van sites waarvan we niet weten of je daarna bestookt wordt met mail. (Hier dus ook mee aangemeld)
Maar ook die mail komt bij outlook binnen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:12

Palmera schreef:
Eulogy schreef:

Ik hoef hier niet extra te controleren.
Hebben gezamenlijke rekeningen/creditcard/paypal en dropbox waar alle foto's (ook van de kids) in terecht komen.
Wij vinden dat geen inbreuk op onze privacy, hebben ook geen geheimen voor elkaar en hij is ook degene die het eerste hoort als ik ergens mee zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:14

Maar dat jullie dit op deze manier doen betekent toch niet dat dit de enige manier is? Het is toch ook gewoon mogelijk dat mensen wel heel veel van elkaar houden maar ook hun eigen dingen willen hebben?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:18

Emmaa_ schreef:
Maar dat jullie dit op deze manier doen betekent toch niet dat dit de enige manier is? Het is toch ook gewoon mogelijk dat mensen wel heel veel van elkaar houden maar ook hun eigen dingen willen hebben?

Zekers, dat is ook geen probleem.
Maar sommige doen voorkomen alsof het een "vloek" is als je wel alles van elkaar weet (of makkelijke te weten kan komen).
Alsof je relatie gedoemd is te mislukken daardoor.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:19

Ik heb echt totaal geen behoefte aan privacy voor mijn vriend. Hij is een deel van mijn leven en weet echt alles. Sterker nog, als een vriendin mee iets verteld en vraagt me dit privé te houden, dan doe ik dit ook, behalve tegen mijn vriend, mocht ik dit van belang vinden. Hij is mijn uitlaatklep, mijn steun en mijn toeverlaat. Mijn vrienden weten dit van mij, als ze me vragen het ook niet tegen mijn vriend te vertellen dan hoef ik het ook niet te weten. Gelukkig is dit nooit een probleem.

Een eigen dingen hebben we best wel, zo is hij een stuk socialer dan ik, wat betekend dat hij vaak alleen weg gaat als er ergens een afspraak voor een feestje is. Maar beide vinden we daar nooit zoveel aan. We zijn absoluut geen klef stel, maar gewoon erg gelukkig met elkaar, en zonder elkaar niet compleet. Dus privacy past hier echt niet in.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 14-08-15 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:21

Brainless schreef:
Emmaa_ schreef:

Zekers, dat is ook geen probleem.
Maar sommige doen voorkomen alsof het een "vloek" is als je wel alles van elkaar weet (of makkelijke te weten kan komen).
Alsof je relatie gedoemd is te mislukken daardoor.

Zo zie ik dat niet, maar je relatie is ook niet 'vervloekt' op het moment dat je niet alles van elkaar weet. Op het moment dat je samenwoont vervaagt dat natuurlijk wel een beetje maar ik heb geen behoefte aan gecombineerde mailadressen, Facebook accounts, rekeningen en telefoonnummers. Ik werk voor mijn eigen geld, ik vind het prima om daar een substantieel deel van af te staan naar een gezamenlijke rekening voor huur, boodschappen en dergelijke, maar de rest blijft mooi mijn geld en op mijn rekening..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:21

Palmera schreef:

Daar ga ik helemaal mee akkoord! Echt ik dacht dat we zo'n vijftig jaar terug in de tijd waren met jullie uitspraken :o Waar blijft je eigen leven? Je moet je partner toch niet ALLES vertellen of laten zien etc... Dat kan volgens mij nooit goed blijven, en ik zou me heel beklemd en bekeken en onderzocht voelen door mijn partner...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:22

Emmaa_ schreef:
Klopt helemaal, maar ik zou ook erg wantrouwig worden als mijn vriend zich zo zou gedragen als de vriend van TS.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:23

Maar het is niet dat ik mijn telefoon onder zijn neus duw. Het is dat ik het niet erg vind dat als ik na het douchen binnenkom en hem met mijn telefoon bezig zie. Ik zal dan ook absoluut niet denken dat hij aan het snuffelen is, ik zal eerder denken dat zijn telefoon leeg is ofzo.