Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) niet dat hij daarom al ooit in mijn berichten heeft gekeken of omgekeerd maar gewoon;. je vertrouwt elkaar toch? Ook als hij aan het rijden is of hij krijgt een berichtje mag ik gewoon kijken en antwoorden 
) wie dat is waar hij iets mee gaat drinken? Utixo schreef:Echt, ik sta ervan versteld dat er mensen zijn die vinden dat je privacy in deze vorm in een relatie moet hebben. Mijn vriend mag van mij heel mijn telefoon uitpluizen, mijn mailbox, alles. Als hij geld nodig heeft en mijn pinpas ligt thuis, kan hij pinnen, vica versa is dat ook zo. Mits er geld opstaat dan. Ik ben hondstrouw, maak me nergens zorgen over. Als zijn telefoon er wel eens ligt kijk ik daar ook in, niet om hem te controleren, maar hij heeft een groepsapp met wat vrienden waar vaak grappige plaatjes in worden gezet. Of om een geintje uit te halen met zijn achtergrondfoto of met telefoonnummers ofzo. Ook zijn email heb ik in mijn telefoon staan, altijd handig met pakketjes die aankomen.

Eulogy schreef:Waarom zou je dat soort privacy willen in een relatie?

KoudbloedKim schreef:Maar waarom zou je iets verborgen willen houden voor je geliefde?
Als het gewoon een vriendenafspraak is, kan je dat toch gewoon zeggen?
Dan hoef je toch niet steeds bij een telefoontje bij je partner weg te lopen?
Persoonlijk heb ik helemaal geen behoefte aan een privé leven in mijn relatie, mijn vriend ís mijn privé leven en hij mag álles van me weten.
Ik heb niks te verbergen en zou dus ook niet bij hem weglopen als ik telefoon kreeg van een andere jongen, tenzij ik een verrassing voor hem plan.
Palmera schreef:Omdat ik erin geloof dat naast het gezamelijke leven er plaats moet zijn voor een eigen leven binnen een relatie.
Uiteraard binnen de grenzen van de gemaakte afspraken.![]()
Maar met het uitpluizen van elkaars leven loopt dat imo spaak. Als je bij iedere stap die je zet een partner heb die vervolgens een creditcard afrekening ziet, een gemaakte foto ziet of een parkeerkaartje van een garage ziet en dus vraagt of commentaar levert is de privacy zoek.
Als ik iets leuks heb gedaan vertel ik dat vroeg of laat wel. Een leuk plaatje stuur ik heus door. Maar trek niet altijd alles eruit om maar te weten wat de ander gedaan heeft. Juist dat komt op mij wantrouwend en controlerend over.
Ik vind het overigens gewoon schokkend om te lezen hoe 'normaal' iedereen die controlerende manier van doen vind. Ook als je een partner hebt ben je nog steeds een individu.
Wilawander schreef:Wij doen niet aan kadootjes of overleggen het dat we iets halen wat nuttig is. En hebben een gezamelijke rekening dus we weten precies wie wat uitgeeft.
Palmera schreef:Eulogy schreef:Waarom zou je dat soort privacy willen in een relatie?
Omdat ik erin geloof dat naast het gezamelijke leven er plaats moet zijn voor een eigen leven binnen een relatie.
Uiteraard binnen de grenzen van de gemaakte afspraken.![]()
Maar met het uitpluizen van elkaars leven loopt dat imo spaak. Als je bij iedere stap die je zet een partner heb die vervolgens een creditcard afrekening ziet, een gemaakte foto ziet of een parkeerkaartje van een garage ziet en dus vraagt of commentaar levert is de privacy zoek.
Als ik iets leuks heb gedaan vertel ik dat vroeg of laat wel. Een leuk plaatje stuur ik heus door. Maar trek niet altijd alles eruit om maar te weten wat de ander gedaan heeft. Juist dat komt op mij wantrouwend en controlerend over.
Ik vind het overigens gewoon schokkend om te lezen hoe 'normaal' iedereen die controlerende manier van doen vind. Ook als je een partner hebt ben je nog steeds een individu.
Emmaa_ schreef:Maar dat jullie dit op deze manier doen betekent toch niet dat dit de enige manier is? Het is toch ook gewoon mogelijk dat mensen wel heel veel van elkaar houden maar ook hun eigen dingen willen hebben?
Brainless schreef:Emmaa_ schreef:Maar dat jullie dit op deze manier doen betekent toch niet dat dit de enige manier is? Het is toch ook gewoon mogelijk dat mensen wel heel veel van elkaar houden maar ook hun eigen dingen willen hebben?
Zekers, dat is ook geen probleem.
Maar sommige doen voorkomen alsof het een "vloek" is als je wel alles van elkaar weet (of makkelijke te weten kan komen).
Alsof je relatie gedoemd is te mislukken daardoor.
Palmera schreef:Omdat ik erin geloof dat naast het gezamelijke leven er plaats moet zijn voor een eigen leven binnen een relatie.
Uiteraard binnen de grenzen van de gemaakte afspraken.
Waar blijft je eigen leven? Je moet je partner toch niet ALLES vertellen of laten zien etc... Dat kan volgens mij nooit goed blijven, en ik zou me heel beklemd en bekeken en onderzocht voelen door mijn partner... Emmaa_ schreef:Klopt helemaal, maar ik zou ook erg wantrouwig worden als mijn vriend zich zo zou gedragen als de vriend van TS.Maar dat jullie dit op deze manier doen betekent toch niet dat dit de enige manier is? Het is toch ook gewoon mogelijk dat mensen wel heel veel van elkaar houden maar ook hun eigen dingen willen hebben?