eind van het geld stukje maand over

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:07

Lil_shorty schreef:
Gianti schreef:
Mijn gedachte maar durfde hem niet te zeggen :o vind niet kunnen zoveel dieren onderhouden op "ander" hun geld

dit bedoel ik dus jullie oordelen !!!!!
Ik leef op bijstand niveau !!!!!
Ik verdien me geld met werken maar zit op bijstand niveau .
Dit betekent dat ik elke dag hard werk voor me geld .
Ook als ze geopereerd moeten worden word dit gedaan .
dus oordeel niet

Dus zodra jouw paard een been breekt, direct geopereerd moet worden, naar een kliniek gesleept moet worden met alle poespas... Dan ga jij het redden met je bijstandsniveau? Pardon en ik ga vast mensen voor het hoofd stoten, maar dat vind ik gewoon bagger tegenover je paard. Niet eerlijk. Kun je dan wel de zorg verlenen die het nodig heeft?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:09

Vind ook dat mensen beter moeten lezen

Bij de Bas vd hijeden of dirk vd broek supermarkt zijn de grote pakken wicki maar 51ct :D
Mijn tip

Lil_shorty

Re: eind van het geld stukje maand over

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:11

Ik vind je echt ....
Weer oordeel je ik kan je vertellen 1 van me paarden heeft me al een fortuin aan da rekeningen gekost en netjes allemaal betaald .
ook bij mij op de pension stal stonden mensen met een flink inkomen maar optijd betalen ho maar !
De pension eigenaar heeft altijd veel respect gehad hoe als ik me paarden behandel en altijd netjes als 1 van de eerste betaalde !!!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:12

Lil_shorty schreef:
Ik vind je echt ....
Weer oordeel je ik kan je vertellen 1 van me paarden heeft me al een fortuin aan da rekeningen gekost en netjes allemaal betaald .
ook bij mij op de pension stal stonden mensen met een flink inkomen maar optijd betalen ho maar !
De pension eigenaar heeft altijd veel respect gehad hoe als ik me paarden behandel en altijd netjes als 1 van de eerste betaalde !!!

Je vindt mij wat?

Wat is in jouw ogen bijstandsniveau?

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:13

Ik heb per maand 15 euro meer als iemand met een bijstand uitkering.
En red het prima en heb dan ook nog een dochter ie niets te kort komt.
ik zorg netjes voor me dieren en vroeger had ik me dochter haar vader nog maar nu sta ik alleen en kan het niet over me hart verkrijgen met paardjes weg te doen .
Zolang ze het aan niets ontbreekt vind ik dat het kan .
Laatst bijgewerkt door Lil_shorty op 16-08-15 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:14

Dat is toch geen bijstandsniveau dan, als je er 3 paarden van kunt onderhouden?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:16

Jullie weten toch niet voor duur zij haar paarden stalt?
Meschien betaald zij 100 per paard en jullie 300 voor 1 paard :P

En daarnaast valt er bij veel dierenartsen wel wat te regelen kwa betalen

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:16

Dus jij hoest dan in eenen 4000 euro op? Nee, ik begrijp het helemaal.

Dan naast die 4000 komen nog je vaste lasten van die maand...

Ik geloof dat ik hier maar gauw move. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:19

shilady schreef:
Jullie weten toch niet voor duur zij haar paarden stalt?
Meschien betaald zij 100 per paard en jullie 300 voor 1 paard :P

En daarnaast valt er bij veel dierenartsen wel wat te regelen kwa betalen

Ik vind sowieso niet dat je een paard zou moeten kunnen onderhouden van een bijstandsuitkering. Een hond of kat, oké, maar geen paard. En dan heb ik niet over haar, want dat zij werkt is niet relevant, het gaat me om het bedrag dat je in de bijstand dan blijkbaar ontvangt.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:21

Eulogy schreef:
Dat is toch geen bijstandsniveau dan, als je er 3 paarden van kunt onderhouden?

Zeker wel !! Maar ik denk na hoe ik het uit geef
ik verlease me paard omdat ik zelf niet meer mag rijden .
Dus stallingskosten heb ik bijna niet en de Shetlanders staan bij me oma .
Dus ben alleen wat aan voer kwijt en de rest spaar ik voor da kosten Hoefsmit enz

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:23

kijk door een ongeval kan je ook in een uitkering komen he !
als je dan al dieren hebt en je red het met het geld en je dier komt niets te kort en het krijgt de zorg die het nodig heeft wat is het probleem ?
Ken mensen met geld zat maar een da laten komen ho maar zonde van het geld ken er namelijk veel die Zo zijn .

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:26

Niets tekort komen op het moment dat ze niets mankeren, ja! Wat gebeurt er als die dure rekening van de DA van 4000 euro op de mat valt omdat je toch heel erg graag je paard wilde houden, ondanks het ongeval en je toch hebt gekozen, kosten wat het kost het te behouden? Mijn DA en uitstel van betaling? Haha, hij ziet me al aankomen. Hij schiet me van de stoep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:26

Lil_shorty schreef:
als je dan al dieren hebt en je red het met het geld en je dier komt niets te kort en het krijgt de zorg die het nodig heeft wat is het probleem ?
Ken mensen met geld zat maar een da laten komen ho maar zonde van het geld ken er namelijk veel die Zo zijn .

Dat is dan meestal geen bijstandsuitkering. En m'n punt is dat het met zo'n bedrag niet zou MOETEN kunnen.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:28

En als ik in de knoei zou komen en het echt niet zou redden ten koste van me dieren ja dan zou ik ze het ze beter gunnen en ze weg doen .
Maar zolang ik het red hou ik ze in de hoop op betere tijden.
En de reactie boven je ziet toch dat het wel kan !!!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:29

Lil_shorty schreef:
En als ik in de knoei zou komen en het echt niet zou redden ten koste van me dieren ja dan zou ik ze het ze beter gunnen en ze weg doen .
Maar zolang ik het red hou ik ze in de hoop op betere tijden.
En de reactie boven je ziet toch dat het wel kan !!!

Ik denk dat jij alleen door je eigen roze bril kijkt, maar dat zeg ik en ik ben slechts ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:29

Ja en dat vind ik niet goed :') Tjongejonge, lezen is ook best lastig he?

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:30

Chiave schreef:
Niets tekort komen op het moment dat ze niets mankeren, ja! Wat gebeurt er als die dure rekening van de DA van 4000 euro op de mat valt omdat je toch heel erg graag je paard wilde houden, ondanks het ongeval en je toch hebt gekozen, kosten wat het kost het te behouden? Mijn DA en uitstel van betaling? Haha, hij ziet me al aankomen. Hij schiet me van de stoep.

De mijne zou het wel doen !
Waarom omdat ik altijd me tekeningen netjes betaal .
En ja 4000 is veel denk dat er veel op bokt zijn die dat niet 1,2,3 neer kunnen legen dus het in termijnen Zouden willen doen .

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:32

roze bril of niet whahahah ik ben goed voor me dieren en kan ze onderhouden .
gaan netjes na de da , Hoefsmit en tandarts .

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:33

Ik leef niet op bijstandsniveau, maar ik ga niet iedere medische (dure) truc betalen voor een dier. Niet alles wat kan moet en is (werkelijk) in het belang van het dier.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:34

als mensen dieren houden en ze niet te eten geven of de juiste zorg dan ebben jullie wat te zeggen.
Zolang de rekeningen betaald worden en het ze aan niets ontbreekt zie ik het probleem niet zo .
als ik ze niet had had ik het geld waarschijnlijk aan onzin uitgegeven .
Kleren onnodige boodschappen vakantie spullen die ik eigenlijk niet nodig heb .
Dan maar het geluk van me dieren en van hun gelukkig kunnen zijn

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:51

Eulogy schreef:
Lil_shorty schreef:

Dat is dan meestal geen bijstandsuitkering. En m'n punt is dat het met zo'n bedrag niet zou MOETEN kunnen.

De meeste mensen verdienen niet wat ze krijgen of krijgen niet wat ze verdienen.
Een lesje wereldeconomie:
'Ons' inkomen (rijke westen) wordt wordt grotendeels verworven door (verkapte) slavenarbeid in zgn. lagelonenlanden,grove speculatie en een beetje grondstofwinning.
Nederlanders met loon uit arbeid zijn minstens evenveel profiteur als ieder ander.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:53

senna21 schreef:
Eulogy schreef:

De meeste mensen verdienen niet wat ze krijgen of krijgen niet wat ze verdienen.
Een lesje wereldeconomie:
'Ons' inkomen (rijke westen) wordt wordt grotendeels verworven door (verkapte) slavenarbeid in zgn. lagelonenlanden,grove speculatie en een beetje grondstofwinning.
Nederlanders met loon uit arbeid zijn minstens evenveel profiteur als ieder ander.

Ach ga toch weg! Iemand die 70 uur per week de poten onder zijn lijf vandaan loopt om zijn gezin te onderhouden is een profiteur? Ik vind dit een beetje een kortzichtig iets, Senna.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:57

Nee, zeker niet kortzichtig.
Juist een kwestie van verder kijken dan je neus lang is.
Onze economie draait niet op het harde werken, maar op handel en speculatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 02:14

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar in deze discussie lijkt het me niet zo relevant? Ik zeg ook absoluut niet dat iemand met een uitkering een profiteur is, ik zeg dat er in de bijstand geen ruimte zou moeten zijn om 3 (!) paarden te onderhouden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 03:23

Maar hoe weet jij hoe iemand leeft? Misschien eet diegene wel alleen droog brood of bruine bonen. Ik ga me er eerlijk ook niet meer druk om maken over iemand met een uitkering en paarden. Dit topic gaat trouwens over besparingen enzo en niet over het houden van paarden.