Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:16

Palmera schreef:
PowerReiner schreef:
Overigens kan om elkaar heen draaien zn charmes hebben. Ik vind het heerlijk, maar wel als je weet dat de andere partij dat ook aan het doen is :)

Maar hoe weet je dat dan zeker als je niet duidelijk bent? Voor hetzelfde geld is de dame/heer met wie jij nog aan het draaien bent al lang en breed in de horizontale fase aanbeland met iemand die wat minder draait. ;)

Hoe je dat precies weet......hmmm dat is wel een goeie. Tot nu toe was het voor mij altijd duidelijk. Ik denk dat je snel genoeg weet of iemand op die manier in jou geïnteresseerd is. Ik heb het in ieder geval altijd goed aan kunnen voelen.

Sorry, kan je geen duidelijker antwoord geven

Zoenen en seks zijn niet de enige aanwijzingen in deze natuurlijk :=
Lichaamstaal, gedrag, woordkeuze.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:19

Ik volg even! Wil weten hoe het ''afloopt''.

Ik denk dat het niet erg is om te zeggen dat je iemand leuk vind. Het is dan gelijk duidelijk ,toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:19

Ja, maar niet iedereen snapt hints. Lijkt me niet zo relevant eigenlijk, hoe jij dat ervaart :)

Ik heb ook wel eens vrienden of kennissen gehad die dachten dat ze mij wel duidelijk hadden gemaakt dat ze me leuk vonden. Had ik dus echt geen idee van totdat ze het of zelf zeiden of iemand anders het tegen me zei. Zeg gewoon wat je wilt of denkt of voelt :D

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:24

Huertecilla schreef:
Sammie schreef:
Dat is voor een aantal hier geen enkel probleem. ..

Klopt.
Die zullen dan geheel tevreden zijn met een in hun ogen terecht ´gemiste´ kans want het was dan toch niet ´de ware´.

De TS kan zelf het beste bepalen hoe ze dit ziet.

Al met al zijn er door alle subtiliteit en aannames daaromheen veel non-communicaties welke tot vermeende conflicten leiden.
Makkelijk op te lossen via taal.
Práát, zeg eens wat je wil :)*

De inbreng van een enkele vrouw hier is net zo representatief als de mijne uiteraard. De mijne is echter een mánnelijke inbreng.
Doe ermee wat je wil, of niet :D

Wie spreekt al over een gemiste kans na twee ontmoetingen? Laat staan over de ware? Communicatie verloopt niet enkel via gesproken taal trouwens.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:24

Nee het is inderdaad niet zo relevant, ik probeerde zo goed als ik kon antwoord te geven op een vraag waar ik eigenlijk stom genoeg geen duidelijk antwoord op had. Zoals het er ook staat.

Ik ging er vanuit iedereen die hints wel begreep. Gezien ik nooit anders heb gehoord (mannen uitgesloten) is dat mijn inziens geen vreemde aanname.

Goed, blijkbaar ben ik uit ander hout gesneden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:30

Ik snap je punt natuurlijk wel hoor, ik stap ook niet op iemand af met "hoi ik vind je leuk" en ik ben ook niet compleet blind voor hints :+ Maar wat de een ziet als een duidelijke hint, kan aan een ander compleet voorbij gaan. Zo heb ik een keer een uur met een jongen staan praten in een kroeg en was ik ervan overtuigd dat hij homo was en dat we gewoon een gezellig gesprek hadden (ik heb een vriend), totdat ik even weg was en hij m'n nummer vroeg aan een van mijn vriendinnen :').
Dus daarom: als hints blijkbaar niet werken, waarom dan niet gewoon zeggen waar het op staat en wat je wilt of voelt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:36

Eulogy schreef:
Ja, maar niet iedereen snapt hints. Lijkt me niet zo relevant eigenlijk, hoe jij dat ervaart :)

En hoe een leger vrouwen dit ervaart is nóg minder relevant dan hoe die ene mánnelijke date dat ervaart :D

Om de kloof aan verschil te illustreren is de hier al een paar keer genoemde 50 grijs erg grappig.
Ziljoenen vrouwen die een natte ... mond krijgen van dit gejatte leesvoer, terwijl mannen er in de regel >;) bij zijn.
Nog _O- _O- _O- is de inverse verhouding tgv mannen mbt op de hoogte zijn van het origineel.

Gelijkwaardig maar niet gelijk dames.
De verschillen zijn GROOT.
Als je wil dat jouw boodschap bij een man over komt dan moet je die voor een mán begrijpelijk sturen :)*

Inderdaad Eulogy; geef die knul gewoon je tel.nummer. Zeg, ik vind jou leuk (aantrekkelijk, interessant, geil, watdanook). Bel me grust als jij mij ook leuk vindt.

Anoniem

Re: Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:41

Wie is grust?

Nogmaals; vrouwen zijn niet allemaal hetzelfde, mannen ook niet.

Misschien stuurt deze man ook wel subtiele hints die TS in haar onzekerheid niet oppakt. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:43

Nou en in dat geval zal hij het vast ook fijn vinden als TS het ter sprake brengt :D

Zo direct als HC voorstelt zou ik overigens ook niet zijn, maar dat terzijde.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:45

Lente schreef:
Wie is grust?

Nogmaals; vrouwen zijn niet allemaal hetzelfde, mannen ook niet.

Misschien stuurt deze man ook wel subtiele hints die TS in haar onzekerheid niet oppakt. :)*

Lente, doe die lamp uit, het is simpeler om in hokjes te denken, je maakt alles te complex voor dé man.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:47

Kent iemand

https://www.youtube.com/watch?v=V1Bh6mZ7_fc

https://www.youtube.com/watch?v=YkIbvVfeqDg

nog?

Stel dat je het daar met jouw vriendin over eens bent.

Stap dan niet op hem af om te zeggen dat jullie wel een beschuitje met hem willen eten.

Híj denkt dan namelijk dat Sinterklaas en zijn verjaardag op die avond samenvallen en gaat voorbij aan júllie aanname dat hij wel begrijpt dat hij moet kiezen :D
Tenzij hij niet hoeft te kiezen uiteraard :P

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:12

Wauw wat een discussie... Voor iedereen werkt het anders niet?

Maar wat kan er nog meer directer zijn als " Ik vind je leuk" ?!! als er dan gezegd wordt. " Ja ik vind jou ook aardig." Dan kan je nog een verduidelijking geven als " Meer dan leuk, ik zie je zitten als relatiemateriaal blabla" En als het dan nog niet valt, dan is het überhaupt geen relatiemateriaal xD

Maar goed, afwachten kan ook wat opleveren... Nu ben ik zelf niet zo en recht voor z'n raap. Wat kan het kwaad? Als er niks gebeurt na date 7 dan is het misschien een beetje hopeloos. Voor die tijd moet je toch echt wel de moed hebben om of te zeggen wat je daadwerkelijk van hem vind of hem bijna op zn bek gepakt moeten hebben. Er moet ook vertrouwen zijn..

Edit: HC, over het feit dat mannen meer risico lopen... Daar ben ik het niet mee eens. We leven niet in het jaar 1990 maar zo een 35 jaar later. Vrouwen vragen mannen ten huwelijk etc etc. Vrouwen lopen net zoveel risico als mannen

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:26

Hahaha, geniaal. Iedereen in spanning, is het pas dit weekend. Heel veel plezier TS!

Ps. Ziet de hele discussie over het hoofd :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:30

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:33

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:36

Ja want ook alle vrouwen zijn hetzelfde :j :')

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:37

Yonker schreef:
Ja want ook alle vrouwen zijn hetzelfde :j :')

Dan heb ik nu een identiteitscrisis

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:39

Hahahaha _O-
Tuurlijk zijn niet alle mannen hetzelfde, gelukkig maar want er zijn zoveel mannen die niet leuk zijn en gelukkig zoveel mannen die wel leuk zijn.

TS gaat gewoon lekker eten maandag, zien hoe het loopt en dan komt het vanzelf of niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:39

Misschien ben je transgender Callisto?

Nee serieus... Goddank zijn niet alle mannen hetzelfde. En goddank zijn niet alle vrouwen hetzelfde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:41

Huertecilla schreef:
Sammie schreef:
Dat is voor een aantal hier geen enkel probleem. ..

Klopt.
Die zullen dan geheel tevreden zijn met een in hun ogen terecht ´gemiste´ kans want het was dan toch niet ´de ware´.

Vreemde uitspraak. . Als ik jou op je woord moet geloven.. stop je m bij kans overal graag in. Is t niet vandaag dan is t wel morgen. Puur om de lust niet omdat die persoon de ware is. Tenzij je enkel kijkt naar de 'ware' voor die avond en je bed natuurlijk.

:z vertegenwoordig jezelf maar denk niet te spreken namens alle mannen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:45

Volgens mij zegt HC dat juist niet.. als hij m er bij iedere kans in zou stoppen zou hij hints in zijn voordeel oppikken ipv letterlijk.. en HC zegt duidelijkheid en dus letterlijkheid en daarmee komt seks dus niet vanzelfsprekend bij zogenaamde hints..

edit: die gemiste kans gaat niet over louter seks maar over een relatie in t algemeen

Ik denk overigens ook dat mannen meer risico lopen maar dat is denk ik geen discussie voor in dit topic.. maar desalniettemin wel een interessante discussie

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:51

Is niet alleen dit topic horsie. T is in bijna elk topic dat hc blijft doordrammen over zijn blik en mening dat ie presenteert als feit over seks .

Vind ik een beetje zonde voor ts.

Hier ga ik t maar bij laten ook. T is gruwelijk offtopic ook.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:56

Ow dat weet ik niet.. kom hem niet zo vaak tegen op bokt..

Ik hoop voor de TS dat er dit weekend iets moois op mag bloemen tussen haar en haar date!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:01

KellyR schreef:
Edit: HC, over het feit dat mannen meer risico lopen... Daar ben ik het niet mee eens. We leven niet in het jaar 1990 maar zo een 35 jaar later. Vrouwen vragen mannen ten huwelijk etc etc. Vrouwen lopen net zoveel risico als mannen

psst dat is 25 jaar ;)

Daarnaast worden mannen wel sneller beticht van seksuele intimidatie al deze een stap te snel gaat.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:05

Brainless schreef:
KellyR schreef:

psst dat is 25 jaar ;)

Daarnaast worden mannen wel sneller beticht van seksuele intimidatie al deze een stap te snel gaat.

Ha dat zeg ik :o :+

Als jij iemand voorzichtig een kus op zijn lippen drukt.. is dat heel anders dan wanneer jij haar haar vast pakt, naar je toe trekt en haar dwingt om min of meer te zoenen..

En daarbij doen veel mannen ook aan seksuele intimidatie :') vooral als ze dronken zijn in de kroeg :Y)