Bruiloft; wel of geen kinderen bij diner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Bruiloft; wel of geen kinderen bij diner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:11

Mayflower, daar vind ik toch ook wel ernstig "ouderlijk-gezag-foutje" zitten!
Dit laat je als ouder toch niet toe?!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:12

Volgens mij is het 'geen oppas hebben' ook wel onzin, vaak is het al heel lang bekend wanneer een bruiloft is, dan is er toch meestal wel iets te regelen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:12

Dat meen je Mayflower??!!! Is maar goed dat ik daar geen gast was, ik had zelf zeker ingegrepen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:15

Ja dat was toch wel het toppunt van asocialiteit. Gelukkig kregen enkele kids wel op hun kop want ze damden wel in, maar met het ijsbuffet was het later weer raak.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:16

Mayflower_ schreef:
Ik snap heel goed dat je geen kinderen op je bruiloft wilt. Heb vorig jaar een bruiloft meegemaakt waar de kinderen de show steelden, gilden en joelden tijdens de kerkdienst, hingen in de gordijnen bij het feest, gingen bij het lopend buffet alles proeven en wat ze niet lekker vonden spuugden ze weer uit in de bakken := het was niet 1 kindje die dat deed, nee de rest deed het mee. Want ja dat is ''stoer/grappig''. En heb nog een bruiloft meegemaakt waar de kinderen stierlijk vervelend waren. Ik heb zelf geen kids, heb mij gruwelijk geërgerd dat die ouders er niks van zeiden. Nee zou ik ooit trouwen, dan hoef ik er ook geen kinderen bij. :)

Pff wat erg! Dat zou hier toch echt niet toegelaten worden.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:17

Kinke schreef:
Volgens mij is het 'geen oppas hebben' ook wel onzin, vaak is het al heel lang bekend wanneer een bruiloft is, dan is er toch meestal wel iets te regelen.

In mijn geval, tenzij ik een wildvreemde in huur heb ik inderdaad geen oppas, familie woont in Nederland, vriendinnen zitten in de zelfde vriendinnenclub en zouden dus ook uitgenodigd zijn.

Overigens heb ik er best begrip voor hoor dat iemand geen kinderen op de bruiloft wil, als zij er dan ook begrip voor hebben dat ik niet zou komen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:26

Vind dat er wel een verschil zit in een bruiloft waarbij kinderen de gehele dag niet uitgenodigd zijn of enkel het diner. In het geval van TS, enkel het diner. Ik kan mij namelijk heel goed indenken dat als het een intiem diner is van meerder gangen/ uren dat het voor de kinderen ook niet leuk is. Of je moet alles aanpassen in het menu en omgeving. Heb je het ervoor over om aanpassingen te maken? Of denk je dat de kinderen het uren volhouden aan tafel zonder aanpassingen?

Ik zou persoonlijk bij een persoonlijk en intiem diner ervoor kiezen om geen kinderen uit te nodigen t/m 12 jaar. Hierna wordt het allemaal iets makkelijk en rustiger naar mijn idee.

Bij een feest erna kunnen de kinderen natuurlijk iets meer energie kwijt. :j Dat maakt het bij een feest makkelijker.

Wat dit wel ingewikkeld maakt is dat de kinderen die heel de dag (behalve diner) komen tussendoor opgehaald moeten worden naar een oppas. Dat is misschien wel een moeilijk puntje.

Wel vind ik dat het ook bij een ceremonie/ feest aan de ouders is (wanneer kinderen wel uitgenodigd zijn) te bepalen of de kinderen zich voldoende kunnen gedragen. Al denk ik dat het niet verkeerd is om ook wel strakke regels op te stellen :j

Over de oppas, ik kan me indenken dat bij een intiem diner (met dus niet heel veel mensen) er altijd voor die paar uur eigenlijk wel iemand te regelen is. Ik snap dat dit met echt een jonge baby moeizaam is, net als dat het voor een gehele dag moeilijker is om iemand te vinden. Maar 3 uur diner, zolang zou een kind toch wel zonder ouders kunnen? Moeten ze immers met school/ peuterspeelzaal ook :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:31

SusanH schreef:
Niet alleen kinderen zijn irritant op feestjes hoor. Ken zat mensen die met een drankje teveel op ook niet meer leuk zijn om erbij te hebben :+ en dat vind ik persoonlijk veel storender op feestjes.

Behalve dan dat je die 'vriend' die zich zo gedraagt (tussen '...' omdat ik denk dat een vriend zich niet zo mag gedragen) bij kop en kont kunt (laten) pakken en de zaal uitstuurt. Bij een kind mag je 9 van de 10 keer niets zeggen omdat het 1. jouw kind niet is, 2. jij geen kinderen hebt, dus niet weet hoe het is, 3. het gedrag door de ouders vaak schattig wordt gevonden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:07

Mensen die zich helemaal lam zuipen zijn hier ook niet welkom, maar dat gebeurt in onze familie en vrienden kring ook bijna niet, dat scheelt. En als ik op die bruiloft was geweest waar Mayflower was geweest had ik zowel die kinderen als die ouders aangesproken. Want zo ben ik dan ook weer. Ook op verjaardagen van familie waar ik ben, als een kind zich niet gedraagt zeg ik er wat van. :+ Zal niet voor de minst leuke tante zijn :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:22

Zelf hadden wij een kleine bruiloft, maar 1//3de van de daggasten waren wel kinderen, terwijl wij geen kinderen hebben. Betrof hier de neefjes/nichtje en de buurkinderen waar wij veel mee op hebben.
Kinderen zijn er van 12 uur tot zo lang ze wilden geweest. Receptie hadden we niet, wel een bbq-feestje. Hadden we gekozen voor een groot feest met echt diner vooraf waren kinderen ook niet welkom geweest. Meeste kinderen vinden het echt niet leuk om heel lang aan de tafel te moeten blijven zitten, en ik weet dat er een aantal kinderen van schoonfamilies kant weinig fatsoen hebben en voor hun 5 minuten zitten al moeilijk is, laat staan dat ze ooit iets van tafelmanieren geleerd hebben (want dat heeft geen zin om ze dat aan te leren aldus moeder, haar jongens kunnen dat toch niet omdat ze dat niet willen 8)7 ).
Zoals ik al zei, wij hadden een relaxed BBQ-feestje in onze eigen tuin, en hadden voor de kinderen ook een aparte knutseltafel gemaakt. Alle kinderen konden als ze moe waren ook in huis in bed slapen.

Tijdens de ceremonie was alleen het jongste neefje niet geluidloos, maar dat was niet zozeer van verveling, de bellenblazen die we hadden voor na de ceremonie waren veel te leuk, die schaterde het juist uit van het lachen. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:27

Dreamybol schreef:
SusanH schreef:
Niet alleen kinderen zijn irritant op feestjes hoor. Ken zat mensen die met een drankje teveel op ook niet meer leuk zijn om erbij te hebben :+ en dat vind ik persoonlijk veel storender op feestjes.

Behalve dan dat je die 'vriend' die zich zo gedraagt (tussen '...' omdat ik denk dat een vriend zich niet zo mag gedragen) bij kop en kont kunt (laten) pakken en de zaal uitstuurt. Bij een kind mag je 9 van de 10 keer niets zeggen omdat het 1. jouw kind niet is, 2. jij geen kinderen hebt, dus niet weet hoe het is, 3. het gedrag door de ouders vaak schattig wordt gevonden.

_/-\o_ 'laat ze toch daar zijn het kinderen voor'.
Die bezopen lamzak krijg je waarschijnlijk nog een compliment als je 'm een taxi naar huis regelt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:30

Zoals al gezegd, jouw dag, jouw keuze :j
Als mensen dan niet willen komen, is dat jammer, maar daar zou ik wel mee kunnen leven.

Mocht ik ooit gaan trouwen (ik zie het nut er niet echt van in :') ) dan zijn kinderen niet welkom. Ik irriteer mij heel snel aan kinderen, dus om dan klauwen vol geld uit te geven aan een dag waar ik niet van kan genieten... Nee dat gaat niet gebeuren :n

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:55

Zo. Al veel reacties.

Hier een moeder. Zoon is nu 1,5.
Ik zou zelf de kids op de dag mee laten. Op de receptie nog even. Dan kunnen de ouders de kids naar de oppas brengen en op tijd terug komem voor het diner. Bijnde receptie misbje ze dus even. Maar verder perfect.

Als gast zou ik mijn kind niet bij het diner willen hebben. 2 uren is lang. Veel te bang dat hij gaat jengelen na zo'n indeukwekkende dag.
En ja mijn zoon is een schat wn gaat altijd mee naar familiefeesten incl. Diner. Geen probleem. Maar bij de bruiloft draait het indd om het bruidspaar.

@ts. Gewoon overleggen met je schoonzussen etc. De dames die net kids hebben zullen misschien ook eeg moe zijn en eerder weggaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:21

Ik denk dat je het het beste aan de ouders van de kinderen kan voorleggen. Ik denk dat die het beste kunnen inschatten of het voor hun en voor de kinderen überhaupt leuk is om ze mee te nemen op zo'n dag en dan kunnen ze zelf kiezen of ze thuis blijven. Ik kon heel goed urenlang aan tafel stilzitten toen ik 3 was, ik ging kletsen met volwassenen en af en toe liep ik even een rondje. Niemand die er last van had. Mijn zusje daarentegen was echt een hyperactief mormel dat echt in de gordijnen was gaan hangen als ze te lang moest blijven zitten.

Mijn ouders vonden het daarom ook niet leuk om mijn zusje (en automatisch mij, want ik ging er wel in mee als mijn zusje ook ging stieren) mee te nemen naar trouwerijen, die wouden gewoon een leuke dag hebben en het vooral niet verzieken voor het gelukkige stel.

Mocht je dit doen zou ik gewoon aangeven dat je er in principe voor openstaat om kinderen ook toe te laten en het wat makkelijker te maken voor ze (evt een speelhoek inrichten in de dinerzaal oid) maar dat je graag een rustige en volwassen ceremonie wilt en dat als ouders verwachten dat de kinderen veel afleiding nodig gaan hebben het misschien praktischer is om een oppas te regelen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:49

ik zou denk ik kinderen later ok verbieden. Ik was gisteren in de kerk bij ene bruiloft (zit bij ene koor en wij vrolijkte de viering op). Het bruidsmeisje van 2 zat hele tijd braaf op haar stoel en toen ze begon te jengelen nam papa haar mee naar buiten. een ander jongetje van /6 heeft de hele viering rondgerend door de kerk en liep te roepen en luidop te lachen, wat een plezier had het jochie en oma hobbelde leuk achter het kind aan en liep vertederd te kijken, zeggen dat hij moest zwijgen of hem buiten nemen deed ze niet, sterker nog, ze praatte zelf tegen het kind (wat iedereen kon verstaan).

Je merkte at alle kerkgasten het kind en de oma vreselijk vervelend vonden

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:58

Kinke schreef:

Je kunt niet elk kind bij een oppas laten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:00

__Nathalie__ schreef:
Kinke schreef:

Je kunt niet elk kind bij een oppas laten

dat is onzin. Bij uitzondering van speciale zorgen door ziekte of handicap dan. Elk ander kind kan je bij een oppas droppen, de kinderen die "niet bij ene oppas kunnen" zijn gewoon rotverwend

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:02

Dat is helemaal geen onzin. Ik zeg alleen dat je niet elk kind bij een oppas kunt laten.

Mijn dochter is daar 1 van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:04

Dan lijkt me dat de familie dat ook begrijpt, als je kind speciale zorgen nodig heeft (ziekte, handicap etc.) en zelfs dan valt er vaak nog wel wat te regelen, maar dan is het begrijpelijk als je dat niet wilt doen. :)

Anders vind ik gewoon da tje best een oppas kan vinden..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:06

__Nathalie__ schreef:
Dat is helemaal geen onzin. Ik zeg alleen dat je niet elk kind bij een oppas kunt laten.

wa is dan de reden dat zo'n kind volgens jou niet bij ene oppas kan blijven (en dan bedoel ik wel een kundige en niet een 14-jarige die af en toe oppast)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:07

Ik zou persoonlijk liever de kinderen thuislaten. Ik heb zelf de trouwplechtigheid van mijn tante verstierd toen ik nog een kleintje was. :o Mijn moeder zong tijdens de kerkelijke inzegening en ik vond het niet fijn dat mijn mams zomaar de benen nam en heb het hele nummer geschreeuwd en gehuild. (werd me pas later verteld. ;) )

Pas is nog een familielid van me getrouwd. Hierbij was er ook een baby'tje dat door de plechtigheid heen gehuild heeft, totdat de ceremoniemeester heeft gevraagd of iemand even naar buiten kon lopen met de kleine. Het was oorverdovend.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:07

Vind ik ook hoor. Alleen hier in het topic gaat het zo lekker kort door de bocht dat als je geen oppas hebt of wil regelen je dan maar beter af bent zonder die persoon.
Zo zwart wit is het niet.

En natuurlijk dan is het simpel blijf je thuis.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:12

Zoe_97 schreef:
__Nathalie__ schreef:

wa is dan de reden dat zo'n kind volgens jou niet bij ene oppas kan blijven (en dan bedoel ik wel een kundige en niet een 14-jarige die af en toe oppast)

In mijn geval is mijn dochter fles weigeraar door ernstige klachten van verborgen reflux. Hiervoor heeft ze met 7 en 9 weken 1.5 week in het ziekenhuis gelegen aan de sonde omdat ze geen druppel meer dronk. Tot ruim een jaar hebben we hier grote problemen mee gehad.

Zo'n kind " drop " je niet zomaar even ergens want dan slaapt en drinkt het gewoon de hele dag niet.

Om deze reden is ze het nog niet gewend om naar een oppas te gaan op mijn ouders na. Dus als mij ouders ook op doe bruiloft zijn heb ik geen oppas.

Ps ik ben overigens het hele eerste jaar de deur niet uit geweest want dronk de fles alleen in bed als ze sliep. Dus ik kon toen toch nergens heen. Maar nu kan dat wel. Maar kan haar nog niet zomaar de hele dag bij de oppas doen.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 26-07-15 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:14

__Nathalie__ schreef:
Zoe_97 schreef:

In mijn geval is mijn dochter fles weigeraar door ernstige klachten van verborgen reflux. Hiervoor heeft ze met 7 en 9 weken 1.5 week in het ziekenhuis gelegen aan de sonde omdat ze geen druppel meer dronk. Tot ruim een jaar hebben we hier grote problemen mee gehad.

Zo'n kind " drop " je niet zomaar even ergens want dan slaapt en drinkt het gewoon de hele dag niet.

Om deze reden is ze het nog niet gewend om naar een oppas te gaan op mijn ouders na. Dus als mij ouders ook op doe bruiloft zijn heb ik geen oppas.

maar dat is dan toch medisch zoals ik aangaf dat wel een goede reden was :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:16

Nou ja medisch. Fles weigeraar zijn is niet medisch. De oorzaak wel.

Maargoed ik heb niet het idee dat daar bij stil gestaan word in dit topic. Dat niet elk kind zo makkelijk gedropt kan worden.