Mensen die twijfelde over kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:26

Ik ben bewust kinderloos, maar niet anti kind. Mijn partner en ik zeggen altijd, was ons leven anders gelopen, dan hadden we waarschijnlijk kinderen gehad samen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:31

SandraVerl schreef:
Ik ben bewust kinderloos, maar niet anti kind. Mijn partner en ik zeggen altijd, was ons leven anders gelopen, dan hadden we waarschijnlijk kinderen gehad samen.

Ik ben ook bewust kinderloos en ook niet anti kind. Vreemd dat veel mensen die twee vaak samen pakken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:17

Sleeper schreef:
SandraVerl schreef:

Ik ben ook bewust kinderloos en ook niet anti kind. Vreemd dat veel mensen die twee vaak samen pakken.

Dat is een teken van de tijd, de ´Bushisms´; als je niet voor bent, ben je dus tegen.
Dat er verder niet gelezen maar ´gesurft´ wordt maakt het er niet beter op want vrijwel niemand registreert daardoor de finesses van wat er staat doch spring gelijk naar de conclusie van wat men aanneemt dat er staat; niet voor = tegen.
Bokt is een afspiegeling daarvan.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:32

Ik twijfel hier ook over. Nu studeer ik nog, dus vind ik het sowieso niet aan de orde. Maar wat met later.. De grootste redenen is dat ik niet heel veel vertrouwen heb in de toekomst van de wereld. Ik ben bang voor oorlogen, terrorisme, de problemen van overbevolking. Ik wil geen kind in een wereld waar voortdurend in angst geleefd wordt.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:49

Huertecilla schreef:
Even een vrolijke noot op dit punt: Instinct, hormonen of wat ook, veel vrouwen verliezen binnen reukafstand van babies spontaan het vermogen tot coherente spraak: Ze beginnen spontaan een octaaf hoger onzin te brabbelen en vreemde gebaartjes te maken.

Alsjeblieft zeg. Ten eerste doen niet alleen vrouwen dit. Mannen maken zich er evengoed schuldig aan. Ten tweede is wetenschappelijk onderzocht dat babytaal (zoals het genoemd wordt) wel degelijk bijdraagt tot taalontwikkeling. Het spreken met hogere frequentie gaat gepaard met meer toonhoogtewisselingen waardoor taal beter herkend wordt en taalontwikkeling aldus gestimuleerd. Ik zeg niet dat enkel gebrabbel voordelen oplevert maar het praten op hogere toonhoogte en aanpassen van je eigen taalniveau naar twee- en driewoordzinnen draagt wel degelijk bij tot een betere taalontwikkeling. Bovendien word je door de baby als vriendelijker ervaren, wat dan weer bevorderlijk is op emotioneel gebied. Dus nee, niemand verliest het vermogen tot coherente spraak. Je past je enkel aan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:03

Hvelreki schreef:
Huertecilla schreef:
Even een vrolijke noot op dit punt: Instinct, hormonen of wat ook, veel vrouwen verliezen binnen reukafstand van babies spontaan het vermogen tot coherente spraak: Ze beginnen spontaan een octaaf hoger onzin te brabbelen en vreemde gebaartjes te maken.

Alsjeblieft zeg. Ten eerste doen niet alleen vrouwen dit. Mannen maken zich er evengoed schuldig aan. Ten tweede is wetenschappelijk onderzocht dat babytaal (zoals het genoemd wordt) wel degelijk bijdraagt tot taalontwikkeling. Het spreken met hogere frequentie gaat gepaard met meer toonhoogtewisselingen waardoor taal beter herkend wordt en taalontwikkeling aldus gestimuleerd. Ik zeg niet dat enkel gebrabbel voordelen oplevert maar het praten op hogere toonhoogte en aanpassen van je eigen taalniveau naar twee- en driewoordzinnen draagt wel degelijk bij tot een betere taalontwikkeling. Bovendien word je door de baby als vriendelijker ervaren, wat dan weer bevorderlijk is op emotioneel gebied. Dus nee, niemand verliest het vermogen tot coherente spraak. Je past je enkel aan.

:') HC@heeft gelijk....alleen de vrouwen hebben het zelf totaal niet in de gaten.
Ik heb daar in mindere mate last van als ik een puppy zie.Net zo erg natuurlijk :')

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:24

Ik zeg ook niet dat er geen aangepaste taal en spraak gebruikt wordt. Dat is natuurlijk wel het geval. Maar om te zeggen dat je dan het vermogen tot coherente spraak verliest vind ik nogal een boude uitspraak. En het heeft dus ook een nut. Terwijl zo'n uitspraak het fenomeen compleet in het belachelijke trekt.
Net alsof spreken tegen een baby in lange meerwoordzinnen met ingewikkelde syntaxis van grotere intelligentie getuigt. Dat is uiteraard niet waar. Ik vind de uitspraak getuigen van weinig respect tegenover het vrouwelijk geslacht, maar het zal mijn feministische kant wel zijn die de bovenhand neemt. :D

Mungbean

Re: Mensen die twijfelde over kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:30

Wat ik bijzonder vind is dat een aantal mensen aangeeft geen kinderen te willen omdat kinderen van anderen zo slecht opgevoed zijn :?
Daar ben je toch zelf bij?

Ik kan heeeeel veel redenen bedenken om er niet aan te beginnen maar de reden omdat de buren onopgevoede monsters hebben snap ik niet goed.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:05

Sizzle schreef:
Wat ik bijzonder vind is dat een aantal mensen aangeeft geen kinderen te willen omdat kinderen van anderen zo slecht opgevoed zijn :?
Daar ben je toch zelf bij?

Euh, niet helemaal.
Ben jij je er bewust van dat je verplicht bent om een kind bij geboorte aan te geven bij de Staat?
Dat die dan vervolgens eigendom is van de Staat waarvan deze de nationaliteit ´krijgt´?
Je bent evrvolgens HEEL veel verplicht mbt tot ´jouw´ kinderen.
Je bent eigenlijk alleen maar een onbezoldigd verzorger en als je teveel afwijkt van het staatsbelang daarin, dan haalt deze ´jouw´ kind(eren) weg.

Wanneer je daar wat beter en dieper over nadenkt kan dat een zwaarwegend argument zijn om geen kind te maken ter meerdere eer glorie en exploitatie door een Staat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:09

Wat heeft jouw reactie met slechte opvoeding te maken?
Je bent toch niet verplicht je kinderen slecht op te voeden :?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 04:20

Hvelreki schreef:
Ik zeg ook niet dat er geen aangepaste taal en spraak gebruikt wordt. Dat is natuurlijk wel het geval. Maar om te zeggen dat je dan het vermogen tot coherente spraak verliest vind ik nogal een boude uitspraak. En het heeft dus ook een nut. Terwijl zo'n uitspraak het fenomeen compleet in het belachelijke trekt.
Net alsof spreken tegen een baby in lange meerwoordzinnen met ingewikkelde syntaxis van grotere intelligentie getuigt. Dat is uiteraard niet waar. Ik vind de uitspraak getuigen van weinig respect tegenover het vrouwelijk geslacht, maar het zal mijn feministische kant wel zijn die de bovenhand neemt. :D

Nope, ik ben het met je eens. Overigens ben ik dus het soort vrouw dat niet spreekt van vroemvroem en toettoet. Een auto is een auto, ik snap niet waarom je kinderen eerst het ene woord leert en dan het andere.

Ts, om op je vraag in te gaan. Mijn vriend had geen kinderwens en nu met mij wel. We grappen dat ik hem heb gehersenspoeld (gedeeltelijk waar) maar ook omdat hij mij een moederlijk type vindt (even in mijn eigen mond overgeven, ik weet hoe het klinkt) en mij graag moeder wil maken. Hij is ook gewoon echt heel heel leuk met kindjes.

Mijn eierstokken trilden mijn lijf uit toen hij het peutermeisje van een vriendin yoghurt voerde. Wauw.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:47

Wij hebben voor ons gevoel weinig keuze gehad in het 'krijgen'van een kind. We hadden een relatie van nog geen jaar toen mijn schoonvader en stiefschoonmoeder problemen kregen in hun relatie. Zij hadden een op dat moment net 3 jarig zoontje. Omdat mijn vriend en ik zagen dat hun zoontje behoorlijk belast werd door hun problemen hebben wij hun aangeboden hun zoontje op te vangen voor een weekend zodat zij de tijd kregen om beslissingen te nemen in hun relatie.

Echter is dit compleet uit de hand gelopen. Gevolg is dat het zoontje nu 2 jaar later nog steeds bij ons is en hij in principe bij ons zal opgroeien.

Ondanks alle zorgen,problemen bij ouders, falende instanties en ons leven wat compleet veranderd is, hebben we er geen dag spijt van gehad.

Wij hadden op dat moment nog geen kinderwens maar toch voelde alles zeer vanzelfsprekend. Natuurlijk hadden we op elk moment er mee kunnen stoppen maar dit doe je niet. .. De kleine man brengt zoveel leuke en mooie dingen met zich mee!

Ik voel me geen moeder, maar blijkbaar ben ik dit wel. Ongemerkt transformeren wij steeds meer naar een "burgerlijk" gezin en genieten we er ook nog van!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:47

Jeetje Ilse, wat heftig! En wat ontzettend knap dat jullie het kindje in huis hebben willen nemen en houden. Net een jaar samen en dan zoiets op je bordje krijgen, dat moet bij vlagen toch behoorlijk zwaar geweest zijn.

Ik wilde vroeger trouwens altijd kindjes, zag mezelf al helemaal als mama en had complete namenlijstjes. :D Maar mijn vriend was vanaf de eerste dag heel stellig: kinderen, niks voor mij. Toen moest ik gaan nadenken of ik nou écht kinderen wilde, of dat het misschien ook kwam omdat relatie-trouwen-kindjes het standaardplaatje is. Ik had namelijk nooit nagedacht over géén kind. Het hoorde er toch bij?

Inmiddels nog steeds samen met de betreffende vriend en hoewel ik echt dol ben op mijn neefje en nichtje zie ik ook hoeveel tijd en energie ze kosten, hoeveel aanpassingen de ouders doen, en hoeveel verantwoordelijkheid ze dragen. Dat wil ik nu allemaal écht nog niet. Misschien over een paar jaar wel, maar misschien sta ik er dan nog wel hetzelfde in: hartstikke leuk zo'n kind, maar niet bij mij. Een kennis van mijn vriend vond dat heel vreemd trouwens, dat ik het nog niet weet. "Je weet als vrouw toch of je kinderen wil of niet?" Nou eh, nee dus.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:54

Ik wilde nooit kinderen, had veel te veel plannen
Tot ik onverwacht zwanger raakte....
Nu bijna 9 jaar later is ze het mooiste wat er is
Mijn kleine vriendin en mn alles!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:55

Maar als jij toch kinderen wilt dani dan heb je toch nog steeds een vriend die ze niet wil?
Hoe ga je dat dan oplossen?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:04

Moderatoropmerking:
Ik zie een aantal berichten voorbij komen van mensen die heel duidelijk wél of juist géén kinderen willen. De insteek van TS was echter het vinden van mensen die nog twijfelen:
moonsparkle schreef:
De vraag was wie er wel twijfelde palmera :P

Ik wil jullie daarom vragen weer ontopic verder te gaan. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:23

Alja schreef:
Maar als jij toch kinderen wilt dani dan heb je toch nog steeds een vriend die ze niet wil?
Hoe ga je dat dan oplossen?

Mijn vriend is ook wel een beetje veranderd van een stellig 'nee, nooit' naar een 'nou, misschien.' En uiteindelijk betekent een kinderwens niet dat er ook per sé een kind moet komen. Er zijn wat medische redenen om er goed over na te denken, en als mijn vriend echt niet wil en ik wel, dan kan ik ook nog besluiten dat ik de relatie met mijn vriend waardevoller vind dan (de wens naar) een kind.

We staan er allebei heel nuchter in. Op dit moment willen we het beide niet, maar ik ben nog jong en misschien word ik over een paar jaar wel overvallen door een kinderwens. Dat zien we dan wel. Misschien ziet hij 't dan ook wel zitten, misschien beslissen we samen om het niet te doen, misschien is het einde relatie. Maar misschien komt die hele kinderwens er wel niet. Dus ik ga me er nu nog niet druk om maken. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:37

Paisano schreef:
Ik zie een aantal berichten voorbij komen van mensen die heel duidelijk wél of juist géén kinderen willen. De insteek van TS was echter het vinden van mensen die nog twijfelen:
moonsparkle schreef:
De vraag was wie er wel twijfelde palmera :P

Ik wil jullie daarom vragen weer ontopic verder te gaan. :)

Want die mensen hebben nooit getwijfeld in hun leven... Of twijfelen misschien ooit. Of twijfelen misschien toch stiekem maar geven dat niet direct aan in hun bericht. En WTF als een enkeling daadwerkelijk nooit twijfel heeft gehad..

:x Ongelooflijk deze modopmerking.. Echt.. Er is geen pijl meer op te trekken zo. In het ene topic mag je overal over ouwehoeren, in het andere mag je nog geen millimeter afwijken van je verhaal en moet je verplicht een aantal steekwoorden gaan gebruiken. Anders is het gelijk offtopic.. :x

Volgens mij zijn er wel wat ergere topic's op Bokt die aandacht behoeven.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:41

Het verschil zit hem in de wens van TS. Wanneer die de offtopic discussie helemaal prima vind en zelf ook mee doet, vinden we dat meestal geen probleem. Maar in dit geval was TS op pagina 1 al erg duidelijk dat het haar ging om twijfelende stellen. Natuurlijk kan het goed zijn dat stellen die nu zeker zijn van hun zaak, vroeger wel hebben getwijfeld. En als ze die twijfel verwoorden, zijn de berichten ook gewoon ontopic. :j

Maar... nu gaan wij zelf offtopic. :)) Dus mocht je hier nog op willen reageren, dan graag via PB.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:47

Ik heb geen behoefte om hier uitgebreid op te reageren en al helemaal niet via pb. Ik vind het klinkklare onzin. Als het hier over sokken of brandweerauto's ging prima. Maar dit is gewoon op heel laag water naar één spijker willen zoeken.

Als dit onderdeel is van het nieuwe modden.. Mijn mening: dit werkt niet..

Dit soort kleine nevenreacties ga je echt niet voorkomen, dus ik zie het topic naar alle waarschijnlijkheid wel naar de HK verdwijnen. :)

En hier laat ik het verder ook maar bij.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:49

Sammie schreef:
Ik heb geen behoefte om hier uitgebreid op te reageren en al helemaal niet via pb.

Dan laten we het verder zo en kunnen jullie hier weer verder over het wel of niet willen van kinderen. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:49

Nee nee.. over de twijfel over het krijgen van kinderen. :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:58

Dan mag ik ook wel opbokken, want hoewel er ergens heel licht een twijfel sluimert hou ik het al bijna 33 jaar in stand dat ik geen kinderen wil.

Ik ga ook een ander topic opzoeken

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:05

Wij twijfelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:06

Poiuytrewq schreef:
Wij twijfelen.

Over een 3e?