Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sleeper schreef:SandraVerl schreef:Ik ben bewust kinderloos, maar niet anti kind. Mijn partner en ik zeggen altijd, was ons leven anders gelopen, dan hadden we waarschijnlijk kinderen gehad samen.
Ik ben ook bewust kinderloos en ook niet anti kind. Vreemd dat veel mensen die twee vaak samen pakken.
Huertecilla schreef:Even een vrolijke noot op dit punt: Instinct, hormonen of wat ook, veel vrouwen verliezen binnen reukafstand van babies spontaan het vermogen tot coherente spraak: Ze beginnen spontaan een octaaf hoger onzin te brabbelen en vreemde gebaartjes te maken.
Hvelreki schreef:Huertecilla schreef:Even een vrolijke noot op dit punt: Instinct, hormonen of wat ook, veel vrouwen verliezen binnen reukafstand van babies spontaan het vermogen tot coherente spraak: Ze beginnen spontaan een octaaf hoger onzin te brabbelen en vreemde gebaartjes te maken.
Alsjeblieft zeg. Ten eerste doen niet alleen vrouwen dit. Mannen maken zich er evengoed schuldig aan. Ten tweede is wetenschappelijk onderzocht dat babytaal (zoals het genoemd wordt) wel degelijk bijdraagt tot taalontwikkeling. Het spreken met hogere frequentie gaat gepaard met meer toonhoogtewisselingen waardoor taal beter herkend wordt en taalontwikkeling aldus gestimuleerd. Ik zeg niet dat enkel gebrabbel voordelen oplevert maar het praten op hogere toonhoogte en aanpassen van je eigen taalniveau naar twee- en driewoordzinnen draagt wel degelijk bij tot een betere taalontwikkeling. Bovendien word je door de baby als vriendelijker ervaren, wat dan weer bevorderlijk is op emotioneel gebied. Dus nee, niemand verliest het vermogen tot coherente spraak. Je past je enkel aan.
HC@heeft gelijk....alleen de vrouwen hebben het zelf totaal niet in de gaten.
Sizzle schreef:Wat ik bijzonder vind is dat een aantal mensen aangeeft geen kinderen te willen omdat kinderen van anderen zo slecht opgevoed zijn![]()
Daar ben je toch zelf bij?
Hvelreki schreef:Ik zeg ook niet dat er geen aangepaste taal en spraak gebruikt wordt. Dat is natuurlijk wel het geval. Maar om te zeggen dat je dan het vermogen tot coherente spraak verliest vind ik nogal een boude uitspraak. En het heeft dus ook een nut. Terwijl zo'n uitspraak het fenomeen compleet in het belachelijke trekt.
Net alsof spreken tegen een baby in lange meerwoordzinnen met ingewikkelde syntaxis van grotere intelligentie getuigt. Dat is uiteraard niet waar. Ik vind de uitspraak getuigen van weinig respect tegenover het vrouwelijk geslacht, maar het zal mijn feministische kant wel zijn die de bovenhand neemt.
Maar mijn vriend was vanaf de eerste dag heel stellig: kinderen, niks voor mij. Toen moest ik gaan nadenken of ik nou écht kinderen wilde, of dat het misschien ook kwam omdat relatie-trouwen-kindjes het standaardplaatje is. Ik had namelijk nooit nagedacht over géén kind. Het hoorde er toch bij? moonsparkle schreef:De vraag was wie er wel twijfelde palmera

Alja schreef:Maar als jij toch kinderen wilt dani dan heb je toch nog steeds een vriend die ze niet wil?
Hoe ga je dat dan oplossen?
Paisano schreef:Ik zie een aantal berichten voorbij komen van mensen die heel duidelijk wél of juist géén kinderen willen. De insteek van TS was echter het vinden van mensen die nog twijfelen:moonsparkle schreef:De vraag was wie er wel twijfelde palmera
Ik wil jullie daarom vragen weer ontopic verder te gaan.
Ongelooflijk deze modopmerking.. Echt.. Er is geen pijl meer op te trekken zo. In het ene topic mag je overal over ouwehoeren, in het andere mag je nog geen millimeter afwijken van je verhaal en moet je verplicht een aantal steekwoorden gaan gebruiken. Anders is het gelijk offtopic.. 

Dus mocht je hier nog op willen reageren, dan graag via PB.