Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:01

Focussed schreef:
Ik heb gelukkig wel wat leuke dingen gepland staan. Haal ook veel steun uit m'n paardjes, daar vergeet ik een hoop gelukkig.

Ben ook gewoon teleurgesteld in hem. Hij is jaren met ons mee op vakantie geweest... De mooiste locaties, de meest exotische reizen, allemaal op kosten van mijn ouders. Van cruise naar de Bahama's tot safari in Zuid-Afrika. En hij heeft mijn ouders niet eens even bedankt daarvoor. Voel me daar ook echt heel schuldig over t.o.v. mijn ouders.

Ik heb niet alles helemaal doorgelezen hoor, maar wou ten eerste hier even op reageren. Dat soort gevoelens blijven nog wel even (ik heb zo veel voor hem gedaan, waarom zet hij me nu dan aan de kant?) maar het is het beste om toch te proberen dat van je af te zetten. Het is rottig voor je ouders, natuurlijk, maar zij hebben ook een bewuste keuze gemaakt door hem mee te nemen en alles voor hem te betalen. Het lijkt me niet dat hij zichzelf daarvoor heeft uitgenodigd. Natuurlijk was het netter van hem geweest als hij een mailtje ofzo had gestuurd naar ze, maar blijkbaar is het geen nette jongen en ben je hem dus ook maar beter kwijt dan rijk.

Ik weet hoe het is als je hart in 1000 stukjes gescheurd wordt en ik weet ook hoe rottig het kan voelen als mensen goedbedoeld dingen zeggen als 'probeer je gewoon te focussen op de leuke dingen'. Voor mij waren de leuke dingen niet eens leuk toen ik uit elkaar ging met mijn relatie destijds, en wij waren nog niet eens in buurt van zo lang samen als dat jullie samen waren. Mijn advies is daarom om gewoon te blijven leven. Zorg goed voor jezelf, eet goed, zorg dat je genoeg beweging krijgt, niet al te veel alcohol drinken (daar ga je je alleen maar rotter van voelen) want geloof mij, je gaat je heil niet vinden in het zoeken van afleiding hiervan. Je kan wel gelijk gaan daten met iemand anders maar dat gaat je alleen maar meer opbreken, is het niet direct dan gebeurt het na een tijdje wel, en je kan wel eindeloos met vriendinnen naar terrassen gaan en films bekijken en zo veel mogelijk geluk forceren, maar uiteindelijk gaat het alleen maar leger voelen als je wel weer alleen bent.
Dus, zorg goed voor jezelf. Eet gezond en lekker, begin met een nieuwe sport om je helemaal in te storten (bijvoorbeeld boksen, geweldige outlet voor agressie en verdriet) en zorg dat je genoeg slaapt, al dan niet meer dan genoeg. Als je zo veel verdriet hebt dan is het makkelijk om over te gaan in een patroon van alleen maar chocola eten, dronken worden en huilen, maar als je je focust op voor jezelf zorgen merk je ook snel genoeg dat je eigenlijk een super sterk persoon bent die het allemaal super goed in d'r eentje kan en die het ook gewoon gaat redden. Op een dag komt de realisatie dat je beter af bent zonder hem, en dan kan je terugkijken op een periode van verdriet, maar wel een periode van verdriet waar je jezelf zo hard mogelijk doorheen hebt geslagen.

Oh en krop het huilen niet op. Daar word je verbitterd en alleen maar depressiever van. Komen de tranen? Laat ze lekker vloeien. Of dat nou thuis op bed of op je werk is, geef gewoon aan dat je het even moeilijk hebt en dat je ook niet getroost hoeft te worden. Paar dagen bij je ouders gaan vertoeven (tenzij je nog bij je ouders woont) kan ook een wereld van verschil maken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:25

Fijn bericht Emmaa, sluit me er bij aan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:32

Wil het een beetje ts? :(:)

Odysseus

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 17:41

Hoop gebeurd... Hoofd en hart hebben nog nooit zover uit elkaar gestaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:59

Aaaah dat is bah :(:)

Wel een beetje herkenbaar en hoewel ik normaal altijd om het hardste roep 'volg je hart' heb ik gemerkt dat ik in dit soort dingen beter mijn hoofd kan volgen.

Een tijdje geleden ben ik tot de conclusie gekomen dat elke grote beslissing er een is tussen angst en liefde (voor jezelf). Misschien dat als je er op die manier naar kijkt, het dingen vergemakkelijkt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:12

Focussed schreef:
Hoop gebeurd... Hoofd en hart hebben nog nooit zover uit elkaar gestaan....

Waar je vooral naar moet luisteren is dat kleine stemmetje binnenin. Je intuïtie is sterker dan je denkt.
Die is betrouwbaarder dan hoofd of hart op dit moment. Hoofd is te boos en hart nog te gevoelig.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 18:52

Dat stemmetje zegt dat ik hem heel graag terug wilt... Maar mijn hoofd zegt: Niet doen. :(

Het maakt het er niet makkelijker op dat hij maandag nog wilde praten, en toen ineens brak en vreselijk moest huilen. Wat hij toen allemaal zei en hoe hij toen tegen me deed... Zo gevoelig heeft hij nog nooit gedaan in afgelopen 6,5 jaar. Heel open, heel eerlijk. Hij zei: "Hoe heb ik alles zo kunnen verkloten?".

Tja, daar sta je dan met je goeie gedrag :D Dacht je over hem heen te zijn. Niet dus. :) Maar hij heeft ook eerlijk gezegd dat hij het vrijgezellen leven voor nu heel leuk vindt. Maar dat hij me ook vreselijk mist. Dus hij weet niet wat ie wil. En ik ook niet. -O- Dus tot zover the battle of the mind and heart.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:05

Met alle respect voor jou hoor, maar had hij het weekend ervoor soms een blauwtje gelopen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 19:07

Voor zover ik weet heeft ie drie meiden die zich verlagen tot het zijn van een bootycall....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:09

Je weet pas wat je mist, als het er niet is...

Vertrouw je hem nog na alles wat ie geflikt heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:09

Focussed schreef:
Voor zover ik weet heeft ie drie meiden die zich verlagen tot het zijn van een bootycall....

Ik weet dat die meiden nu in jouw ogen 'slecht' zijn, maar misschien is het voor zowel jezelf als voor anderen handiger om dit soort opmerkingen niet al te veel te maken. Je weet niet hoe het zit, misschien is hij wel de bootycall van die meiden. Daarbuiten klinkt het nogal denigrerend en dat is nergens voor nodig toch? :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 19:10

Hij noemt ze zelf z'n bootycalls :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:11

Focussed schreef:

Ik denk niet dat ik helemaal kan uitleggen wat ik bedoel haha. Maar misschien voelen die meiden zich daar hartstikke chill bij en vinden ze het allemaal prima, dus vind zeggen dat iemand zich door dat te doen verlaagt tot een bepaald niveau niet helemaal eerlijk zeg maar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:14

Dat ie er al over op loopt te scheppen tegenover je zegt al genoeg. Hij houdt gewoon geen rekening met jouw gevoelens... ik zou echt zorgen dat je van hem af komt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 19:14

Hij loopt er niet over op te scheppen. Ik heb er zelf naar gevraagd. Misschien ook niet handig van mezelf .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:18

Nee dat is t niet echt :P

Je bent wrs ook nog niet helemaal maar klaar met hem en/of de relatie verwerkt. Komt heus wel!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:25

Emmaa_ schreef:
Focussed schreef:

Ik denk niet dat ik helemaal kan uitleggen wat ik bedoel haha. Maar misschien voelen die meiden zich daar hartstikke chill bij en vinden ze het allemaal prima, dus vind zeggen dat iemand zich door dat te doen verlaagt tot een bepaald niveau niet helemaal eerlijk zeg maar.

Wat heeft het ermee te maken dat die meiden het prima vinden? Het zijn alsnog maar bootycalls. Voel je niet zo aangesproken, als jij je er goed bij voelt, boeie dat anderen het wat laag vinden!

Focussed, jij kent natuurlijk zelf het hele verhaal en hem zelf, en wij niet. Ik denk alleen zelf niet dat het je een goeie relatie geeft.. Denk er aub goed over na, voor jezelf.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:27

Wat een gel*l van een dronken aardbei zeg, wat hij doet. Hij weet hoe moeilijk jij het hebt en dan maakt hij zulke opmerkingen (vrijgezellenleven is zooo leuk maar ik mis jou zooo erg). Hij is geen echte vent: dan had hij gewoon zijn mond gehouden zodat jij kan helen. En tuurlijk weet hij wel wat hij wil: lekker onbezorgd rondjeweetwellen en ook jou als zijn vriendin want jij biedt hem steun, zekerheid, zeker weten geen eenzaamheid etc. Meid, sta hier alsjeblieft boven. Wat een weggewaaid dakraam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:30

Geryon schreef:
Emmaa_ schreef:

Wat heeft het ermee te maken dat die meiden het prima vinden? Het zijn alsnog maar bootycalls. Voel je niet zo aangesproken, als jij je er goed bij voelt, boeie dat anderen het wat laag vinden!

Focussed, jij kent natuurlijk zelf het hele verhaal en hem zelf, en wij niet. Ik denk alleen zelf niet dat het je een goeie relatie geeft.. Denk er aub goed over na, voor jezelf.

Dit gaat er niet om dat ik me aangesproken voel, wel om het feit dat ik het niet zo'n nette opmerking vind :) Maar goed, het heeft geen zin om hier verder over te discussiëren, is het topic ook niet voor bedoeld!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:11

Geef het even wat tijd. Als 'ie echt spijt heeft en je terug wil, dan is dat over een maand of wat nog steeds zo.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:30

Heb een groot deel doorgelezen, maar niet alles.
Enige wat ik even wil zeggen.. mannen gaan hier (over het algemeen) anders mee om dan wij.
Mijn huidige vriend en ik zijn ook een dik jaar uit elkaar geweest.
Hij was na een paar weken idd volop aan t uitgaan, foto's met meiden, exen opzoeken. Hij ging gewoon door.
Heb idd op gegeven moment alle contact verbroken, had geen zin om er met mn neus bovenop te zitten.
Tegen de tijd dat ik er rust in vond, vrede mee had, hoorde ik van mensen om me heen dat hij dat juist niet had.
Dat ie wel leuk deed, maar na 9 maanden wel in begon te zien wat ie aan me had gehad.
Ik hoefde hem niet meer terug, was er wel klaar mee.
Gek genoeg kwam ik hem 4 maand later tegen met uitgaan, en sloeg de vonk weer net zo hard over als de eerste keer.
Inmiddels weer samen, wonen samen. Maar ben nu een beetje op t punt aanbeland waar t de vorige keer uitging.. de spanning is eruit. Sleur. Word voor lief genomen..
Ik weet nooit zo goed of het erbij hoort.. (2 jaar na weer bij elkaar).
Aan de andere kant denk ik: de vonk is niet voor niks voor een 2e keer over geslagen.

Relaties zijn rare dingen, ikzelf functioneer veel beter zonder :') hahaha.
Anyway, de korte samenvatting: tegen de tijd dat jij eroverheen bent, gaat hij inzien wat ie heeft laten lopen ;)
Mannen verwerken anders.. helaas is dat meestal met rebounds en (veel) drank en feesten is mijn ervaring.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:41

Dott, natuurlijk was het voor jou een moeilijke tijd, maar toch hoop ik dat het bij mij ook ongeveer zo zal gaan.

Probeer samen de spanning er wel in te houden. Je bent niet zomaar IETS :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:45

Haha. Ik weet niet zo goed hoe :')

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:09

Zo kan iemand die je door en door denkt te kennen ineens overkomen als een wildvreemde. :(

Sinds twee maanden is mijn relatie van drie en een half jaar uitgegaan. Direct nadat ik nog geen twee uur op Nederlandse grond was na hem drie maanden niet gezien te hebben ;(

Herken het onwerkelijke gevoel :\

Ik hoop dat je je er snel over heen kan zetten en doet wat voor jou het beste is. Kan daten zijn, een rebound, een nieuwe serieuze relatie of helemaal niks. Als jij er maar gelukkig van word :j

Sterkte!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:10

Sunrise_ schreef:
Wat een gel*l van een dronken aardbei zeg, wat hij doet. Hij weet hoe moeilijk jij het hebt en dan maakt hij zulke opmerkingen (vrijgezellenleven is zooo leuk maar ik mis jou zooo erg). Hij is geen echte vent: dan had hij gewoon zijn mond gehouden zodat jij kan helen. En tuurlijk weet hij wel wat hij wil: lekker onbezorgd rondjeweetwellen en ook jou als zijn vriendin want jij biedt hem steun, zekerheid, zeker weten geen eenzaamheid etc. Meid, sta hier alsjeblieft boven. Wat een weggewaaid dakraam.

_/-\o_