relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:32

Collie2008 schreef:
Therapie is gewoon 'aan jezelf werken' en dat kan bij een therapeut, bij een coach, maar ook door tijd voor jezelf te nemen, te praten met mensen, dingen onder ogen te gaan zien, etc.

Dat vind ik ook wel, om te zeggen dat ze therapie moet krijgen is wel heel sterk. Kan een optie zijn, maar dat moet ze zelf uitmaken. Proberen iets te doen alleszins, want lijkt mij dat in de huidige situatie niemand gelukkig is.

Amandavd

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:40

Mensen zien therapie als iets heel zwaars ofzo, maar het kan ook zijn zoals Brainless beschrijft. Ik bedoel alleen maar dat ze aan haar eigen geluk moet werken door te leren van zichzelf te houden en niet te worstelen met zichzelf. En vaak als je in dit soort situaties zit lukt dat niet meer alleen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:42

Ik vind therapie ook niets slecht, het moet ook geen acute psychiatrie zijn. Maar als je worstelt met jezelf en in een situatie zit waar je geen uitweg in zit of twijfels hebt... Kan iemand die getraind is en buiten de situatie staat wel de nodige tools bieden om dit tot een goed einde te brengen.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:47

Ja natuurlijk kan therapie een grote hulp zijn. Maar het moet wel de beslissing blijven van degene die geholpen wordt en is niet de enige optie. Ik denk dat voor iedereen in zekere zin therapie, begeleiding, ... zinvol kan zijn, we kunnen van iedereen iets leren en zeker van mensen die daarvoor professioneel zijn geschoold.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:56

Ik heb je verhaal gelezen en schrik er best wel van. Je klinkt zo als mijn moeder. Ik heb jarenlang in een perfect gezinnetje geleefd. Mijn ouders hadden een goede band en alles was eigenlijk prima. Vorig jaar onverwachts het nieuws gekregen dat mijn moeder verliefd was op een andere man en een paar maanden later was ze weg.

Om dit als kind mee te maken is een hel en dat wil ik je eigenlijk meegeven. Prima dat je aan jezelf denkt maar word wakker en ga eens aan je kinderen denken voordat je ze een levenslang trauma meegeeft.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:05

PeerAppel schreef:
Ik heb je verhaal gelezen en schrik er best wel van. Je klinkt zo als mijn moeder. Ik heb jarenlang in een perfect gezinnetje geleefd. Mijn ouders hadden een goede band en alles was eigenlijk prima. Vorig jaar onverwachts het nieuws gekregen dat mijn moeder verliefd was op een andere man en een paar maanden later was ze weg.

Om dit als kind mee te maken is een hel en dat wil ik je eigenlijk meegeven. Prima dat je aan jezelf denkt maar word wakker en ga eens aan je kinderen denken voordat je ze een levenslang trauma meegeeft.

Hier hetzelfde.. deze kinderen zullen waarschijnlijk iets jonger zijn als ik destijds.

Ik was 19 en zie mijn vader al tien jaar niet meer. Wat moet ik met een man die alles wat hij mij geleerd heeft aan normen en waarden overboord gooit voor een andere vrouw?

Eigenlijk exact hetzelfde.. eerst de mededeling.. niet zijn goede leven op willen geven en daardoor een paar maanden van twee walletjes eten en daarna de knoop hakken en vertrekken.

Dat wordt een vreemde waar je niets mee kan...

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:15

Wat jij doen moet kan ik niet beslissen.

Ik heb een soort gelijk iets gehad alleen waren er geen kinderen.
Wel 2 honden en een kat.

Ik was niet getrouwd maar had een relatie met S
En die liep steeds slechter.

We maakte ruzie om alles en niks.
Deden weinig samen.
Geen tijd voor elkaar en sex duurde 15min.
Geen romantiek of wat dan ook.

Ik had al vaker aan gegeven dat ik dit niet leuk vond en we meer tijd en elkaar en de relatie moesten steken maar ja er veranderde niks.

ik kende mijn huidige vriend K al even en merkte dat ik me daar thuis voelde.
we hadden het gezellig hij voelde me perfect aan.

we wandelde met de honden hij toonde interesse in mn paard en maakte tijd voor me vrij.
hij wist echter niet dat mn relatie zo slecht ging en stelde zich enkel als vriend op.

ik heb bij S aan gegeven dat ik gevoelens kreeg voor K maar dit niet wilde ik wilde er samen uitkomen.
ik probeerde van alles.
lekker koken toastjes kaarjes etc etc.
maar van zijn kant kwam weinig.
nogmaals aan S aan gegeven dat het zo echt niet ging.
ik had het contact met K toen flink geminderd.

Waarop S zei ja als jij gelukkiger bent bij K dan steun ik je en moet je er voor gaan.

en dat heb ik gedaan.
ik ging een week lang elke dag naar K honden mee.
we wandelde konden hele gesprekken hebben.
hij kon zijn ei kwijt en kwam ook uit een relatie van 7 jaar en was nu een half jaar vrijgezel.
na een week vroeg ik hoe hij er overdacht als ik bij hem introk als zijn vriendin.
Dat wilde hij graag.

Ik heb met S nog anderhalf a 2 uur gepraat en vervolgend begonnen met spullen pakken.

S vertrok voor zn werk en met K heb ik in een dag alles verhuisd.

Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt.
en over een maand of 7 worden K en ik de trotse ouders van ons eerste kindje.

dus ts.

denk heel goed na.
maar hou geen van beide en je zelf en kinderen niet aan een lijntje!

Je weet wat je hebt niet wat je krijgt.
dus besluit met je verstand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:17

Volgens mij heeft weggaan voor een ander vrijwel altijd levenslange gevolgen voor de kinderen. Denk daar goed over na.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:18

Amandavd schreef:
Dit heeft helemaal niks te maken met open relaties of monogamie maar met een TS die nodig in therapie moet om aan zichzelf te werken.

Dat is JOUW mening in het kader van de gevestige moraal, wat verre van de enige is.

Het stuit mij enigzins tegen de borst dat er defacto opgemerkt wordt dat er wat mis is met de ts en ze in therapie moet daarvoor.
Ik heb 38 jaar duurzame relatie-ervaring met de ogen wijd open en imo is wat de ts doormaakt heel normaal, normaal menselijk. Ze is niet ´kapot´ en hoeft niet gerepareerd te worden.
Als er al wat kapot is, is het de maatschappelijk moraal welke hypocriet is.

De statistieken van de gevestigde moraal en de therapie-oplossing zijn bedroevend slecht. Dat houdt niet in dat dit op zelfzelf persé slecht is, maar wel dat het verre van zaligmakend is. Tja en er is meer, véél meer wat óók werkt en wellicht voor anderen beter.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:21

Huertecilla schreef:
Amandavd schreef:
Dit heeft helemaal niks te maken met open relaties of monogamie maar met een TS die nodig in therapie moet om aan zichzelf te werken.

Dat is JOUW mening in het kader van de gevestige moraal, wat verre van de enige is.

Het stuit mij enigzins tegen de borst dat er defacto opgemerkt wordt dat er wat mis is met de ts en ze in therapie moet daarvoor.
Ik heb 38 jaar duurzame relatie-ervaring met de ogen wijd open en imo is wat de ts doormaakt heel normaal, normaal menselijk. Ze is niet ´kapot´ en hoeft niet gerepareerd te worden.
Als er al wat kapot is, is het de maatschappelijk moraal welke hypocriet is.

De statistieken van de gevestigde moraal en de therapie-oplossing zijn bedroevend slecht. Dat houdt niet in dat dit op zelfzelf persé slecht is, maar wel dat het verre van zaligmakend is. Tja en er is meer, véél meer wat óók werkt en wellicht voor anderen beter.

In godsnaam hou eens op om in elk topic dingen op jezelf te betrekken en lees eens fatsoenlijk. TS geeft meerdere keren aan te worstelen met zichzelf en geen gevoel van voldoening te hebben, dit gaat niet over open relaties, monogamie of sex, dus hou op dat er bij te betrekken.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:21

Ik denk niet dat dit de plek is voor een zoveelste open relatie, mensen zijn niet monogaam discussie.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:26

Maiske schreef:
Jammer dit er inmiddels 8 pagina's bestaan en TS niet meer van zich laat horen.

Haar dagindeling heeft volgens mij genoeg ruimte om te reageren.

Ben wel benieuwd namelijk of de goed bedoelde adviezen ergens gebleven zijn....

Als je een beetje beter had gelezen had je gezien dat ze alleen op haar laptop kan reageren en ze heeft niet vaak de optie om de laptop te gebruiken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:28

Bij elkaar blijven als je niet van elkaar houdt heeft ook gevolgen voor de kinderen.. Denk niet dat kinderen heel blij worden van niet van elkaar houdende, ongelukkig zijnde ouders die bij elkaar blijven vanwege hen. Ja de 1 zal het zien als: mijn ouders houden zoveel van mij dat mijn geluk boven hun geluk staat.
De ander zal zich later schuldig gaan voelen dat de ouders ongelukkig zijn omdat ze vanwege de kinderen bij elkaar zijn gebleven. 'Mijn ouders zijn ongelukkig door mij'.

Maar, weet wel zeker dat je niet meer van elkaar houdt. Soms kan je binnen een relatie ook veranderingen in je leven brengen waardoor het weer een stuk leuker wordt allemaal en blijkt dat de liefde er wel degelijk nog zat, maar alleen een frisse wind door het huis nodig had.
Relatietherapie kan een middel zijn om de relatie goed onder de loep te nemen en te kijken of er wel of niet nog toekomst in de relatie zit.

Jolien93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:28

Ik ben ervan overtuigd dat er geen 'ware' bestaat en geeneen man is natuurlijk perfect.
Met wie je ook een relatie hebt, je zal slechte kanten moeten accepteren (tot aan een bepaalde grens natuurlijk) en moeten werken om het positieve in stand te houden.
Misschien ben ik heel ouderwets maar ik zou mijn thuishaven nooit zomaar verlaten voor een groener grasveldje. Zoals je al zegt; N. heeft ook vervelende eigenschappen.
Daarbij zijn er kinderen in het spel en een hoop dieren die neem ik aan ook emotionele waarde voor je hebben.
Als N. in zijn eentje moet compenseren dat jij dat hele 'pakket' kwijt raakt, moet de liefde wel erg sterk zijn...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:29

Furrow schreef:
Ik denk niet dat dit de plek is voor een zoveelste open relatie, mensen zijn niet monogaam discussie.

Correct. Maar het is wel, wat HC volgens mij ook duidelijk wil maken, van de zotte dat TS maar in therapie moet omdat ze een iets anders dan gemiddeld relatieprobleem heeft.
Gevoelens hebben voor twee personen en je daardoor wat vertwijfeld voelen is niet raar.
En er zijn meerdere prima oplossingen voor. Er zal gepraat en gerespecteerd moetem worden. De eerlijkheid is er al! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:30

Maar 'gewoon' uit elkaar gaan of voor een ander weggaan zijn twee hele verschillende dingen. Een goede vriendin van mij heeft dit meegemaakt en ze zal het niet toegeven maar het heeft haar echt een hele ongezonde kijk op relaties gegeven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:32

Kiwipitje schreef:
Denk goed na wat je je man en je kinderen aan doet door zo egoïstisch te zijn.

Interessant standpunt.

Hoe egoistisch is het om een ongelukkige partner níet van het gras aan de andere zijde te laten genieten?!
Van mij krijgt de man van de ts een +:)+
De ts ook trouwens. Ze neemt de tijd, probeert en verbrandt niets achter zich.

Verandering is een gegeven. Het is normaal dat levensvragen opkomen. Die hoeven helemaal niet binair beantwoord te worden en ook zijn er vele antwoorden welek over tijd weer allemaal anders zijn.

Tja en in míjn ervaring is het gezin als basis en een tweede liefde er naast een prima optie indien de betrokkenen het er mee eens zijn.
Of dat ´voor altijd´ is?
Wel als dát een criterium is... _O- _O-

Inderdaad Palmera.
Ik geef slechts aan dat er meer oplossingen zijn en de situatie van de TS is al open en eerlijk. Dat ís al een wereld verder dan de norm.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:33

Eulogy schreef:
Maar 'gewoon' uit elkaar gaan of voor een ander weggaan zijn twee hele verschillende dingen. Een goede vriendin van mij heeft dit meegemaakt en ze zal het niet toegeven maar het heeft haar echt een hele ongezonde kijk op relaties gegeven.

Uit elkaar gaan heeft áltijd een rede. Wil jij mij dus alsjeblieft de definitie van 'gewoon' uit elkaar gaan geven?

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:37

Maar, ik lees hier wel vaker; denk aan de kinderen.
Mijn ouders zijn altijd "voor de kinderen" bij elkaar gebleven en blijven vechten, maar hadden ze dat maar niet gedaan! Dat had veel ellende gescheeld.
Kinderen merken veel, maar soms is het voor de kinderen beter als de ouders het wel rustig zo uitzoeken, beter dan dat ze iedere dag de spanning voelen, want dat doen ze echt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:45

Palmera schreef:
Eulogy schreef:

Uit elkaar gaan heeft áltijd een rede. Wil jij mij dus alsjeblieft de definitie van 'gewoon' uit elkaar gaan geven?
Je snapt best wat ik bedoel. De ouders van een andere vriendin zijn heel goed 'vriendschappelijk' uit elkaar gegaan omdat ze uit elkaar gegroeid waren. Contact is nog steeds prima, zijzelf heeft er geen problemen mee. Zo kan ik nog veel meer voorbeelden opnoemen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:54

Eigenlijk bedoel je dus dat je de situatie van TS niet 'gewoon' vind omdat hij anders is dan het maatschappelijke boekje....

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:56

Furrow schreef:

Nou inderdaad :roll:

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:01

Jeetje wat stoer van je man ts dat hij je het laat uitzoeken. Weet je ook of hij je met open armen ontvangt wanneer het bij 'de ander' niet lukt?
Geen enkele relatie gaat vanzelf en het is zonde om weg te lopen als het niet goed gaat. Er zal altijd iemand zijn die knapper, grappiger, mooier, sportiever of weet ik het wat is, maar dat betekent niet dat diegene dan ook beter voor jou is.
Ik ben het eens met eerder gegeven antwoorden dat je misschien bij jezelf moet beginnen. De welbekende quote 'Don't put the key to your happiness in someone else's pocket' past hier weer prima. Een man moet iets toevoegen aan je leven, een man moet niet jouw leven zijn.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:05

Palmera schreef:
Eigenlijk bedoel je dus dat je de situatie van TS niet 'gewoon' vind omdat hij anders is dan het maatschappelijke boekje....

Goh, uiteindelijk lijkt dit wel te gaan volgens het maatschappelijk boekje. Als je uit elkaar gaat is het toch omdat er iets mis is. Uiteindelijk komt er dan soms iemand anders aan te pas. Maar is dat anders of een andere fase? In alle geval lijkt TS niet iemand die op zoek is naar bepaalde spanning of seksuele uitspattingen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:05

Palmera schreef:

--én het mag niet buiten het kader van het boekje besproken worden :x

De TS ís al in een polyamore situatie waarbij alle betrokken ervan op de hoogte zijn en defacto achter staan.
Ze houdt van haar man en houdt van haar minnaar. Uiteraard anders en ook anders in tijd, maar toch overlappend.

Ze vraagt wat nu?

Indien het zo duurzaam (hoe lang dat ook is) werkt of in goed overleg duurzaam werkend gemaakt kan worden dan +:)+