Net zoals gewicht, 1 ton is in geld 100.000 maar in kilo's maar 1000..

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Angeliquee18 schreef:Heerlijk die vragen! Alleen kan ik Door dit topic echt niet slapen
nou wil ik alles weten haha.
Wat ik me nou altijd afvraag.
Een advocaat moet zijn cliënt beschermen bij de rechter.
Maar zal die advocaat altijd achter zijn onschuld staan?
Bijvoorbeeld, P vermoord een mevrouw. Hij geeft aan onschuldig te zijn. ( maar is het niet )
Weet zijn advocaat dan dat hij schuldig is?
Ik bedoel als je met een goed verhaal wil komen, lijkt het mij dat je wel eerlijk tegen je advocaat moet zijn
Ik weet niet of het zo duidelijk overkomt, weetniet precies te verwoorden haha
Iris82 schreef:Na een zwangerschap zie je er downunder nog steeds precies hetzelfde uit, mits je niet geknipt of gescheurd bent. Dan zul je een litteken krijgen. Het is wel zo dat de betreffende ingang iets ruimer is dan hij van te voren was, maar het is niet dat je een frikandel in een lege gymzaal gooit als je jongetje-meisje-dingen aan het doen bent zeg maar.
alice0cullen schreef:hier wil ik toch reageren, omdat dit niet helemaal klopt. In de Romeinse tijd was de dag namelijk verdeeld in een aantal "uren" en de nacht in vier uren. De dag begon bij zonsopkomst en de nacht bij zonsondergang. In de zomer waren de nachturen kort en de daguren duurden lang, en in de winter waren de daguren kort en de nachturen lang
Martinklok schreef:Ja en waarom een uur 60 minuten is en geen 100, want geld is ook met 100 cent = 1 euro.
Kuggur schreef:horsesX schreef:Mijn vriendin en ik hadden vandaag ook een interessante theorie![]()
Wat nou als de wereld helemaal niet echt is en alles om ons heen eigenlijk gewoon een soort "hersenspinsels" van ons onderbewustzijn zijn.het klinkt echt heel belachelijk
Google "solipsisme".
_sharonnn schreef:Angeliquee18 schreef:Heerlijk die vragen! Alleen kan ik Door dit topic echt niet slapen
nou wil ik alles weten haha.
Wat ik me nou altijd afvraag.
Een advocaat moet zijn cliënt beschermen bij de rechter.
Maar zal die advocaat altijd achter zijn onschuld staan?
Bijvoorbeeld, P vermoord een mevrouw. Hij geeft aan onschuldig te zijn. ( maar is het niet )
Weet zijn advocaat dan dat hij schuldig is?
Ik bedoel als je met een goed verhaal wil komen, lijkt het mij dat je wel eerlijk tegen je advocaat moet zijn
Ik weet niet of het zo duidelijk overkomt, weetniet precies te verwoorden haha
Correct me if I'm wrong
Als een cliënt slim is vertelt ie de waarheid aan z'n advocaat anders kan een advocaat geen stevige verdediging voor zijn cliënt hebben. Ook heeft de advocaat beroepsgeheim en mag het dus niet vertellen. Hij wordt ingehuurd en als ie een zaak aanneemt, moet ie alles geheim houden wat zijn cliënt vertelt.
elle108030 schreef:misschien niet een heleduidelijke vraag dus ik hoop dat jullie hem begrijpen.
de draag tijd van een paard is 11 maanden dat is het zelfde bij grote en kleine paarden, maar de veulens van bv shetlanders zijn kleiner dan die van een shire. betekend dit dat een shetlander veulen zich minder snel ontwikkend in de baarmoeder dan een shire veulen??
Kuggur schreef:moyra schreef:Waarom het niet gewoon s'nachts regent ipv overdag.
Waarom bestaat er storm?
9 vd 10 x gaan er een hele hoop bomen verloren.
En breekt de natuur zichzelf als het ware af, waarom is dat ?
Is het je nooit opgevallen dat het 'nachts ook (en vaker) regent?
Ten tweede denk je werkelijk dat "natuur" een denkende entiteit is met een (zelf)bewustzijn? Hoogst onwaarschijnlijk.
moyra schreef:Waar zie jij staan dat ik denk dat de natuur een denkende entiteit is?
Alles wat voor de "natuur bedacht " is heeft een reden.
En of het mij opgevallen is dat het s'nachts regent,is het zo moeilijk te bedenken dat ik bedoel dat het s'nachts regent en overdag een lekker zonnetje????
Martinklok schreef:Ja en waarom een uur 60 minuten is en geen 100, want geld is ook met 100 cent = 1 euro.
AngeliqueB schreef:Over kleuren: tijdens scheikunde op school moesten we proefjes doen, met kleuren (hoe basisch of zuur iets was) en dat is echt geen exacte wetenschap, de omslag zag niet iedereen op hetzelfde moment! Dus op basis daarvan denk ik niet dat iedereen kleuren op dezelfde manier ziet.
eilleen333 schreef:Laatst was er ook iets dat we een seconde alle klokken stil lieten staan omdat we een seconde voor liepen ofzo? Of was het een minuut? Iig is het systeem wat we nu hebben niet 100% perfect en lopen we heel langzaam scheef en dat gingen ze compenseren ofzo. Echt vet belangrijk.
Ik denk dat je met decimalen inderdaad wel sneller de mist in gaat, omdat je een factor 10 of 100 veel makkelijker over het hoofd ziet dan een factor 60 of 24.