Dingen die je je afvraagt

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:18

Ja en waarom een uur 60 minuten is en geen 100, want geld is ook met 100 cent = 1 euro.
Net zoals gewicht, 1 ton is in geld 100.000 maar in kilo's maar 1000..
:')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:59

Angeliquee18 schreef:
Heerlijk die vragen! Alleen kan ik Door dit topic echt niet slapen :+
nou wil ik alles weten haha.

Wat ik me nou altijd afvraag.
Een advocaat moet zijn cliënt beschermen bij de rechter.
Maar zal die advocaat altijd achter zijn onschuld staan?

Bijvoorbeeld, P vermoord een mevrouw. Hij geeft aan onschuldig te zijn. ( maar is het niet )
Weet zijn advocaat dan dat hij schuldig is?
Ik bedoel als je met een goed verhaal wil komen, lijkt het mij dat je wel eerlijk tegen je advocaat moet zijn :+
Ik weet niet of het zo duidelijk overkomt, weetniet precies te verwoorden haha

Correct me if I'm wrong
Als een cliënt slim is vertelt ie de waarheid aan z'n advocaat anders kan een advocaat geen stevige verdediging voor zijn cliënt hebben. Ook heeft de advocaat beroepsgeheim en mag het dus niet vertellen. Hij wordt ingehuurd en als ie een zaak aanneemt, moet ie alles geheim houden wat zijn cliënt vertelt.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:04

Iris82 schreef:
Na een zwangerschap zie je er downunder nog steeds precies hetzelfde uit, mits je niet geknipt of gescheurd bent. Dan zul je een litteken krijgen. Het is wel zo dat de betreffende ingang iets ruimer is dan hij van te voren was, maar het is niet dat je een frikandel in een lege gymzaal gooit als je jongetje-meisje-dingen aan het doen bent zeg maar. <<)

Hoeft niet dat je na een knip een litteken overhoud daar beneden. :')
Mijn gynaecoloog dacht dat ik namelijk niet geknipt was tijdens m'n vorige bevalling, was helemaal niks meer aan te zien :)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:13

Over kleuren: tijdens scheikunde op school moesten we proefjes doen, met kleuren (hoe basisch of zuur iets was) en dat is echt geen exacte wetenschap, de omslag zag niet iedereen op hetzelfde moment! Dus op basis daarvan denk ik niet dat iedereen kleuren op dezelfde manier ziet.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:37

alice0cullen schreef:
hier wil ik toch reageren, omdat dit niet helemaal klopt. In de Romeinse tijd was de dag namelijk verdeeld in een aantal "uren" en de nacht in vier uren. De dag begon bij zonsopkomst en de nacht bij zonsondergang. In de zomer waren de nachturen kort en de daguren duurden lang, en in de winter waren de daguren kort en de nachturen lang

Hihi precies wat ik zei, ik heb geen bron ofzo maar probeer een beetje logisch te redeneren. Leuk dat je met z'n allen zo'n verhaaltje steeds completer krijgt.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:45

Martinklok schreef:
Ja en waarom een uur 60 minuten is en geen 100, want geld is ook met 100 cent = 1 euro.

Dat van die uren en minuten heb ik ooit gelezen, maar ben ik vergeten haha. Met die kilo's en euro's vroeg ik me ook altijd af maar mijn vader had het antwoord. 100.000 van iets heet gewoon een ton, zoals bij de euro's dus. Een euro is de eenheid waar je van uit gaat. Maar bij gewicht gaat men officieel van grammen uit ofzoiets. Dus een ton aan gewicht is eigenlijk 100.000 gram. Ik weet het niet heel precies meer, maar zo zat het ongeveer in elkaar. Het had in elk geval met dat stukje kilo te maken hahhaah

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:09

Wat een leuk topic zeg :D

Ik vraag me heel vaak af of de wereld net zo is als dat de mens hem ziet, of dat de mens met deze ogen misschien een bepaald gedeelte mist?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:15

Kuggur schreef:
horsesX schreef:
Mijn vriendin en ik hadden vandaag ook een interessante theorie :')
Wat nou als de wereld helemaal niet echt is en alles om ons heen eigenlijk gewoon een soort "hersenspinsels" van ons onderbewustzijn zijn. :') het klinkt echt heel belachelijk

Google "solipsisme".

Wow :') Ik wist echt niet dat dit bestond

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:47

_sharonnn schreef:
Angeliquee18 schreef:
Heerlijk die vragen! Alleen kan ik Door dit topic echt niet slapen :+
nou wil ik alles weten haha.

Wat ik me nou altijd afvraag.
Een advocaat moet zijn cliënt beschermen bij de rechter.
Maar zal die advocaat altijd achter zijn onschuld staan?

Bijvoorbeeld, P vermoord een mevrouw. Hij geeft aan onschuldig te zijn. ( maar is het niet )
Weet zijn advocaat dan dat hij schuldig is?
Ik bedoel als je met een goed verhaal wil komen, lijkt het mij dat je wel eerlijk tegen je advocaat moet zijn :+
Ik weet niet of het zo duidelijk overkomt, weetniet precies te verwoorden haha

Correct me if I'm wrong
Als een cliënt slim is vertelt ie de waarheid aan z'n advocaat anders kan een advocaat geen stevige verdediging voor zijn cliënt hebben. Ook heeft de advocaat beroepsgeheim en mag het dus niet vertellen. Hij wordt ingehuurd en als ie een zaak aanneemt, moet ie alles geheim houden wat zijn cliënt vertelt.

Ik heb hier toevallig afgelopen weekend een film over gezien, de Lincoln lawyer. Zeker een aanrader!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:58

Wow, dit topic is echt helemaal mijn ding! Ik ga teruglezen en mee filosoferen :D

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:01

misschien niet een heleduidelijke vraag dus ik hoop dat jullie hem begrijpen.
de draag tijd van een paard is 11 maanden dat is het zelfde bij grote en kleine paarden, maar de veulens van bv shetlanders zijn kleiner dan die van een shire. betekend dit dat een shetlander veulen zich minder snel ontwikkend in de baarmoeder dan een shire veulen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:02

elle108030 schreef:
misschien niet een heleduidelijke vraag dus ik hoop dat jullie hem begrijpen.
de draag tijd van een paard is 11 maanden dat is het zelfde bij grote en kleine paarden, maar de veulens van bv shetlanders zijn kleiner dan die van een shire. betekend dit dat een shetlander veulen zich minder snel ontwikkend in de baarmoeder dan een shire veulen??

Een shetlander is toch ook kleiner dan een Shire? In verhouding ontwikkelen ze zich het zelfde dus ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:06

Ik vraag me altijd of of volgens elkaar niet kwijtraken.
Als er een groep musjes in een boom zit en ze besluiten weg te vliegen maar één blijft zitten. Dan ben je toch gewoon verloren... Hoe ga je nou je groepje nog terug vinden?
Word er altijd verdrietig van :(:)
Laatst bijgewerkt door Kaus op 18-06-15 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:07

Ontwikkeling verloopt inderdaad hetzelfde en het grootste gedeelte van de groei vindt pas in de laatste weken plaats en is dus in verhouding ook hetzelfde :)

Muisjes in de boom? :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:31

Kuggur schreef:
moyra schreef:
Waarom het niet gewoon s'nachts regent ipv overdag.

Waarom bestaat er storm?
9 vd 10 x gaan er een hele hoop bomen verloren.
En breekt de natuur zichzelf als het ware af, waarom is dat ?

Is het je nooit opgevallen dat het 'nachts ook (en vaker) regent?
Ten tweede denk je werkelijk dat "natuur" een denkende entiteit is met een (zelf)bewustzijn? Hoogst onwaarschijnlijk.

Waar zie jij staan dat ik denk dat de natuur een denkende entiteit is?
Alles wat voor de "natuur bedacht " is heeft een reden.

En of het mij opgevallen is dat het s'nachts regent,is het zo moeilijk te bedenken dat ik bedoel dat het s'nachts regent en overdag een lekker zonnetje????

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:37

moyra schreef:
Waar zie jij staan dat ik denk dat de natuur een denkende entiteit is?
Alles wat voor de "natuur bedacht " is heeft een reden.

En of het mij opgevallen is dat het s'nachts regent,is het zo moeilijk te bedenken dat ik bedoel dat het s'nachts regent en overdag een lekker zonnetje????

Hiermee impliceer je wel dat iets/iemand iets bedacht heeft en alles een functie heeft. Daar ben ik wel benieuwd naar, want ik denk dat dat enkel onze wil is om dingen te verklaren..

Ik denk dat het verschil in zon overdag ook een functie heeft in regulatiesystemen, los van enkel de temperatuur. En als er altijd overdag een zonnetje zou zijn, zouden we die ook niet meer waarderen. ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:50

Wie heeft er 'vroeger' bedacht om geen rauw vlees te eten, maar het te bakken?
Of om aardappels te gaan koken...

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:56

Als ik zelf aan het koken ben, denk ik ook wel eens: Zou het lekker zijn om het zus en zo te gaan doen? Dan doe ik dat. Soms is t lekker en soms ook echt niet. Ik denk dat dat vroeger met aardappels net zo gegaan is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:14

Martinklok schreef:

Als een minuut 100 seconden zou duren zou je 36 minuten in een uur hebben (er even vanuit gaan dat we wel 24 uur in een dag houden).
Een dag heeft 86.400 seconden, dus dat is een beetje een onhandig getal. Echter, waarom is een seconde dan niet gewoon wat langer/korter zodat je bv 100.000 of 50.00 seconden in een dag hebt? 100.000 seconden in een dag, en een uur kan dan bv 100 minuten duren en een minuut 100 seconden, en dan heb je op een dag dus 10 uren. Dat is op zich toch best haalbaar? Is wel makkelijker rekenen ;) .

Je hebt het nu wel eens, dan heb je een uur en 20 minuten... Een uur en 30 minuten is makkelijk opschrijven, dan is 1,5 uur. Maar bij 20 minuten... Sommige mensen schrijven dan 1:20 uur, of 1.20 uur, maar dat laatste klopt eigenlijk dus niet. Als je een uur en 20 minuten hebt is het 1,33333333 uur.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:18

Ik geloof dat een decimaal stelsel voor tijd ooit eens ergens is geprobeerd. In een communistisch land(?).
Bleek idd onpraktisch.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:21

Laatst was er ook iets dat we een seconde alle klokken stil lieten staan omdat we een seconde voor liepen ofzo? Of was het een minuut? Iig is het systeem wat we nu hebben niet 100% perfect en lopen we heel langzaam scheef en dat gingen ze compenseren ofzo. Echt vet belangrijk :P .
Ik denk dat je met decimalen inderdaad wel sneller de mist in gaat, omdat je een factor 10 of 100 veel makkelijker over het hoofd ziet dan een factor 60 of 24.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:23

Waarom heb ik de hik als ik een rauwe wortel eet

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:31

AngeliqueB schreef:
Over kleuren: tijdens scheikunde op school moesten we proefjes doen, met kleuren (hoe basisch of zuur iets was) en dat is echt geen exacte wetenschap, de omslag zag niet iedereen op hetzelfde moment! Dus op basis daarvan denk ik niet dat iedereen kleuren op dezelfde manier ziet.

Een bepaalde golflengte licht veroorzaakt een bepaalde kleur. Dus, de kleur die we zien is voor iedereen hetzelfde. Vermoedelijk ziet elk oog het ook als dezelfde kleur. Alleen word het verwerkt in je hersenen, en die heb je geleerd (op de kleuterschool al) dat een bepaalde kleur blauw is. Daarnaast doen je hersenen voorspellend werk: ze verwachten iets te zien, en dan "zie" jij dat ook. Dat komt ook terug bij bepaalde denkspelletjes met van die verstopte plaatjes enzo.

De tijd loopt tegenwoordig gelijk met het vervallen van een Cesium-atoom, dacht ik. Daar loopt de mechanische klok af en toe op achter/voor, daarom moesten we de klok verzetten.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:33

eilleen333 schreef:
Laatst was er ook iets dat we een seconde alle klokken stil lieten staan omdat we een seconde voor liepen ofzo? Of was het een minuut? Iig is het systeem wat we nu hebben niet 100% perfect en lopen we heel langzaam scheef en dat gingen ze compenseren ofzo. Echt vet belangrijk :P .
Ik denk dat je met decimalen inderdaad wel sneller de mist in gaat, omdat je een factor 10 of 100 veel makkelijker over het hoofd ziet dan een factor 60 of 24.

maar daarvoor bestaat natuurlijk ook het schrikkeljaar ;)
Ons systeem is niet helemaal kloppend met de 'natuur' dus hebben we het moeten oplossen met een schrikkeljaar.. geloof dat de quest hier ooit een artikel over geschreven heeft.. maar denk dat er hierover sowieso op internet wel t een en ander te vinden is mocht het je interesseren.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:39

Even terugkomend op 3 pagina's terug :+ iemand zei dat dat van die kleuren hetzelfde is als met die jurk van pas, wit met goud, of zwart met blauw. Maar dat was iets heel anders. Dat was niet persee dat iedereen de kleuren echt anders zag, maar dat kwam omdat we te weinig informatie hadden van de omgeving van de jurk. Je kon op de foto niet zien of de jurk binnen of buiten hing, in zonlicht of in schaduw, of toch in tl licht. Dus bijvoorbeeld iemand die goudwit zag had voor zichzelf onbewust bedacht dat de jurk buiten hing, iemand die zwartblauw zag had onbewust besloten dat de jurk in kunstlicht of schaduw hing. oid :')