Zo verpestte mama mn nikies.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:37

Kapot maken vind ik ook niet nodig (is hier ook niet gebeurd toch?), maar hier gaat ook wel eens wat naar buiten hoor.
Na meerdere keren waarschuwen de boel op te ruimen, wil het nog wel eens door dichtstbijzijnde deur verdwijnen en in de woonkamer is dat de deur naar de tuin.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:58

upendo schreef:
Cowboy55, mooie quote, hij slaat alleen als een tang op een varken gezien je prompt over het woord 'misschien' heen leest, ik neem dus niks aan, ik opper het alleen.

Dan is het geen opperen maar in deze context suggeren. Je insteek dat TS hier fout zit is duidelijk. Dus probeer je hier op suggestieve wijze een punt te maken zonder daar een reeeleonderbouwing voor te hebben.

upendo schreef:
Daarnaast ga ik er vanuit dat je als mens de mogelijkheid hebt meegekregen om met je ouders te communiceren, dus ja, ik ga er inderdaad vanuit dat als je iets op een normale toon brengt, je ouders daar op een normale manier mee kunnen dealen, met de voetnoot dat mogelijke resultaten uit het verleden wel degelijk garantie kunnen bieden voor de toekomst..
De sfeer wordt uiteraard anders als je dingen gaat zeggen als 'je blote poten in mijn schoenen gedouwd' en sarcastische briefjes gaat neerleggen met 'Trek je ze de volgende keer aan in het weiland'. Maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Dat valt ook te onderleggen met spiegelneuronen, mocht je weer terugvallen op een creatieve quote over aannames. :)

Hebben die ouders die mogelijkheid ook? Ja denk ik dan want ook mens......maar als zij dat (als OUDERs nota bene (verrek, daar zit het woord OUDER in, zoals in: Ouder en verstandiger! Goh....) verdommen en op de vernieltoer gaan dat is moet TS dat maar opsoppen?

En die spiegelneuronenopmerking: hoe lang heb je zitten hopen om dat woord in een conversatie te kunnen gooien? Blij je hierin te hebben kunnen helpen, kan het van je bucketlist af.... :O

upendo schreef:
En hoe dan ook, 'stoom afblazen' kan ook door het verhaal op een normale toon te houden. Je ouders op deze manier te kakken zetten is not done, zeker niet omdat ze jarenlang je reet hebben afgeveegd, kleren voor je hebben betaald enzovoorts enzovoorts..

Dus je ouders hebben iets van je te goed? En dus......? Wat? Heb je dit maar te pikken? Kunnen zij je spullen vernielen en is het aan jou om vriendelijk te vragen of hierover gepraat kan worden?! Pedagoochel much?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Zo verpestte mama mn nikies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:01

Tjemig, Cowboy, kan het wat minder? Je bent niet bepaald gezellig discussiegezelschap op deze manier en je wordt ook behoorlijk persoonlijk naar upendo.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:02

Dat is wat jij erin leest. Ik ben echter niet de enige, dus het is puur opperen. :)
Zullen we weer verder gaan met het actuele onderwerp?

Ik zie de vernieltoer nog steeds niet. Sorry. Er zitten wat vlekken op. Gooi die krengen in de wasmachine en it's a done deal.
:') Over die spiegelneuronen heb ik twee seconden na moeten denken, sorry dat ik je persoonlijke aanval moet ondermijnen! Gelukkig (!) neem jij en niet een van mijn vrienden hiermee aan (!) dat ik dommer ben dan ik daadwerkelijk ben. Dit soort dingen hoef ik niet op te broeden namelijk en ik heb geen rijtje met standaard quotes klaarstaan ( :D ) om mijn punt te maken.

Ik heb nergens gezegd dat ouders iets tegoed hebben. Of wacht. Wel. Respect!
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om mijn ouders zo neerbuigend en respectloos neer te zetten.
Je hebt altijd een keuze. Als iemand iets van je vies maakt kun je er als een dolle hond bovenop springen, maar ook door middel van normale gespreksvoering (is 'ie weer, communicatie!) aangeven waar het mis ging en wat je de volgende keer liever anders zou zien.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:09

Je kunt als ouder de spullen van je kinderen op ruimen, alleen als ze een bepaalde leeftijd hebben mag je wel verwachten dat ze meer verantwoording kunnen nemen en hebben. Als je weet dat er regels zijn heb je deze te respecteren zolang je thuis woont. Ik zou als ouder op een gegeven moment de spullen weg leggen buiten bereik, heel kinderachtig maar wel duidelijk. De schoenen zo vies maken is niet netjes, haar mama had ze best weer schoon kunnen maken maar dat is niet gebeurt. Je kunt er een heleboel heisa over maken maar je kan er ook je lering uit trekken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:16

Er is in in dit verhaal toch ook niet 1 iemand helemaal goed en 1 iemand helemaal fout.
Beide hebben iets gedaan wat niet zo handig was.

Woorden als slopen, je ouders verdommen of vernieltoer echt zeer respectloos.
Je woont samen in 1 huis als gezin en niet in een studentenflat waar het ieder voor zich is

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:54

Blue_Eyes schreef:
Tjemig, Cowboy, kan het wat minder? Je bent niet bepaald gezellig discussiegezelschap op deze manier en je wordt ook behoorlijk persoonlijk naar upendo.

Upendo is prima in staat gebleken zelf haar punt(en) te maken +:)+ ......en wie zei dat een discussie gezellig moet zijn?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:07

Dus omdat iemand prima in staat is om een punt te maken, mag een ander niet meer aanspreken op bepaald gedrag? :') Een discussie hoeft misschien niet per se gezellig te zijn, maar hoeft ook niet zo fel gevoerd te worden. Gewoon op normale toon praten/schrijven lijkt mij de beste optie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:31

Blue_Eyes schreef:
Dus omdat iemand prima in staat is om een punt te maken, mag een ander niet meer aanspreken op bepaald gedrag? <SNIP>

Nee, hoor. De (te) verborgen boodschap van mij richting jou was dat ik niet helemaal snap waarom jij de rol van Blauwhelm gaat spelen terwijl ''geen der strijdende partijen" vooralsnog op een interventie zit te wachten.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:35

Toen ik bij mudmasters was geweest heb ik mijn schoenen meegenomen onder de douche en goed uitgesopt. misschien kun je dat nog proberen?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:41

Cowboy55 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Dus omdat iemand prima in staat is om een punt te maken, mag een ander niet meer aanspreken op bepaald gedrag? <SNIP>

Nee, hoor. De (te) verborgen boodschap van mij richting jou was dat ik niet helemaal snap waarom jij de rol van Blauwhelm gaat spelen terwijl ''geen der strijdende partijen" vooralsnog op een interventie zit te wachten.

Oké, zonder (te) verborgen boodschap: wat ben jij ontzettend vervelend aanwezig in dit topic. Ik denk niet dat dat ergens voor nodig is. Volgens mij wil TS wel een normale discussie, dus misschien kun je je daar aan aanpassen.

TS, ik hoop dat je dit gewoon met je moeder kunt bespreken. Ik snap jouw emoties, ik snap je moeder ook. Succes!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:45

Cowboy55 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wellicht omdat er meer mensen zich ergeren aan jouw toonzetting? :)* Overigens het laatste wat ik er hier over zeg, want en off topic en ik ga lekker mijn paard door het bos jagen. Fijne avond nog!
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 26-05-15 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:46

En daarmee toont Cowboy55 (onbedoeld)aan waarom het soms zo ontzettend misloopt in ouder-kind relaties ;)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:47

Wat een haat hier zeg. Damn.

Ik zou zeggen; schoonmaken, trek er leer uit en blaas het niet zo op als een olifant. Dit moet je met je moeder bespreken en NIET met bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:26

Blue_Eyes schreef:
Wellicht omdat er meer mensen zich ergeren aan jouw toonzetting? :)* Overigens het laatste wat ik er hier over zeg, want en off topic en ik ga lekker mijn paard door het bos jagen. Fijne avond nog!

Mwah ik vond de andere kant van die discussie irritanter.

Maarre.... Zijn die schoenen nou al weer schoon?

Ik vind het vreemd dat je spullen zomaar gebruikt en zo vies gemaakt worden en ik had waarschijnlijk ook zo spinnig geweest, maar een topic openen... Hmmmzz neh

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:50

Dan zal ik ook wel een slechte moeder zijn.
Ik heb de schoenen van mijn zoon een keer weggegooid omdat hij vertikte ze op te ruimen..

Ten eerste zijn die schoenen nog door mij betaald en ten tweede moet ik ook weer nieuwe kopen.

Hint was wel duidelijk want hij laat niets meer slingeren of ruimt het op als ik dat vraag..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:14

Mijn vader had de regel; na de deadline nog rondslingerend spul? Vuilniszak en weg ermee. En je wist dat hij het meende dus ik heb het nooit dat risico willen lopen :') mijn zus wel gnagnagna

Nu zien de schoenen van de ts er nog en vast na de wasmachine weer als nieuw.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:37

Er op staan gaat trouwens nog vrij makkelijk per ongeluk ook hoor. Je wilt niet weten hoe vaak ik mijn nek breek over meuk van mijn zusje (die niet eens thuis woont maar wel alles hier laat rondslingeren), en ook (omdat het voor de miljoenste keer midden in de loop ligt) er op gestaan heb, omdat ik het niet in de gaten had totdat ik er op stond.

We horen hier alleen maar de kant van TS, en op basis daarvan kunnen we niet een geheel neutraal oordeel geven. Moedwillig spullen stuk maken of vies maken is zeker niet netjes van de moeder, maar wij weten niet wat hier aan vooraf gegaan is.

Bij mij is er ook echt wel eens gedreigd spullen weg te gooien. Op een gegeven moment is het waarschuwen gewoonweg over, en grijp je naar andere middelen. Op het moment dat je bij je ouders woont heb je je gewoon aan de regels te houden, of anderen dat nou wel of niet doen. Hun huis, hun regels. Punt. Ik ben er ook niet helemaal gelukkig mee, maar ik heb momenteel de middelen nog niet om uit huis te gaan, dus slik ik het gewoon. Overleggen over dingen op een normale, volwassen manier werkt het beste. Gewoon laten zien dat jij hier de meest volwassene in bent, werkt het meest effectief.
Met kinderachtige reacties komen, wraakacties nemen en dergelijke, werkt niet. Hiermee bevestig je alleen maar het beeld van jezelf dat je nog niet volwassen bent, en het 'terecht' is dat er zo met je omgegaan wordt. Communicatie is hierin sleutelwoord, wat upendo ook al zegt. Zonder normale, rustige communicatie werkt het niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:39

Anoniem schreef:
Blue_Eyes schreef:

Mwah ik vond de andere kant van die discussie irritanter.

Maarre.... Zijn die schoenen nou al weer schoon?

Ik vind het vreemd dat je spullen zomaar gebruikt en zo vies gemaakt worden en ik had waarschijnlijk ook zo spinnig geweest, maar een topic openen... Hmmmzz neh

Fijn dat je een totaal nutteloze opmerking maakt over mijn bijdrage in de discussie! Je mening wordt gewaardeerd. :Y)
Huehue. Dat was een mopje.

En TS, zijn je schoenen al schoon?

En Sanne, bedankt, jij brengt het wat genuanceerder dan ik! :P

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:35

Beide kanten van die discussies zijn irritant :+ Maarja doet er ook niet toe..

Naar mijn mening heeft TS een fout gemaakt de schoenen (waarschijnlijk niet voor het eerst) te laten slingeren, en moeders een fout gemaakt door ze zo vuil te maken!

Gelukkig voor jou TS, zien de schoenen er al een stuk beter uit :) Ik zou gewoon eens goed met je moeder praten en rustig uitleggen waarom je zo boos was, maar haar haar verhaal ook laten vertellen. Uiteraard zonder haar vriend erbij. Succes!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 23:57

meggiemeg schreef:
Verbeter de wereld en begin bij je zelf.

Uuuhmmm...OK.....zoals het klokje

Het gaat mij erom dat TS weet dat ze haar schoenen niet moet laten slingeren, ondanks dat ze dit wel doet "klaagt" ze over de dingen die de anderen wel niet doen terwijl ze het beloven te laten.
Ze is geen klein kind meer van 6 dus kan daar best over nadenken.
Had ze haar schoenen niet laten slingeren was het niet voor een 2e keer gebeurd....[/quote]

Voor een tweede keer ? Je hebt overduidelijk niet erg goed gelezen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 00:07

Zoo alles even bij gelezen.

Ja, ik reageerde vrij heftig. Nee ik vind het nog steeds niet normaal wat mijn moeder deed en de reacties hier op van de rest van t huishouden ook niet.

Mn moeder kon het grapje trouwens best wel waarderen van de kap laarzen.

We hebben idd allebei een beetje overtrokken gereageerd ik heb hier een topic geopend ik was boos en wilde even mijn ei kwijt en wat tips om mijn schoenen schoon te maken.wat blijkbaar makkelijker ging in een wasmachine met een kussensloop dan verwacht.

Was t minder erg dan ik had verwacht? Ja.

Toch verbaasd het mij ergens wel dat heel veel mensen hier met spullen gooien van een ander als normaal zien ? Wat ik dus wel onwijs raar vind ! Iedereen die normaal en vriendelijk heeft gereageerd bedankt !

De rest ook bedankt voor je (on)vriendelijke mening.;-)

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 01:18

Mijn morbide nieuwsgierigheid zorgde ervoor dat ik mij echt afvroeg hoe je 9 pagina's kunt vullen over vieze Nikes. Ik verwachte allemaal goede schoonmaaktips uit Oma's tijd! Maar blijkbaar kunnen dus zelfs vieze Nikes een aanleiding zijn om met elkaar in discussie te gaan, niet eens meer alleen over de ts, haar moeder of die Nikes, maar zelfs over het woordgebruik van mensen......om vieze Nikes!!! Mensen kom op!! 8)7

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 01:35

is er nog plek in die kelder van een paar pagina's terug?
dan wandel ik daar wel direct heen zonder wat te zeggen,
want ik geloof dat ik daar toch thuishoor als ik mijn mond zou opentrekken om mijn mening te geven.

*slingert een slaapmatje, slaapzak en een flinke emmer popcorn over haar arm en gaat op zoek naar de kelderdeur*

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:31

Fijn dat je schoenen in elk geval weer schoon zijn en dat je weet dat de tip wasmachine werkt.