je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 01:19

Nee ik zou niet me hele leven vrijgezel kunnen zijn.. Vind het, zoals nu, veelste leuk en gezellig met mn vriend! Denk alleen niet dat als ik hem kwijt raak, ik weer zo'n goeie als hem ga vinden.. Dan hoeft het voor mij ook niet :)

Bambi1995

Re: je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 13:03

Maar voor de gene die niet hun hele leven vrijgezel zouden kunnen zijn, wat als je het wel zou zijn. Dan zou je toch wat van je leven moeten maken en niet bij de pakken neer gaan zitten omdat er geen man is

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:31

Bambi1995 schreef:
Maar voor de gene die niet hun hele leven vrijgezel zouden kunnen zijn, wat als je het wel zou zijn. Dan zou je toch wat van je leven moeten maken en niet bij de pakken neer gaan zitten omdat er geen man is

Voor mij is er een groot verschil tussen willen en kunnen. Ik denk dat het belangrijk is dat je leeft voor jezelf en dus niet te afhankelijk bent van een partner. Dat had ik vroeger wel, ben al vanaf mn 14e geen vrijgezel meer en kan nu pas echt voor mezelf leven. Vroeger dacht ik echt dood te gaan als ik alleen zou zijn en dat is wel veranderd. Ik leef nu voor mezelf, maak mn eigen geluk. Ik wil de rest van mn leven delen met deze man, maar het is geen noodzakelijk iets, hij is gewoon de kers op mn taart. Mocht het fout lopen, red ik mezelf echt wel en ook in mn uppie zou ik best gelukkig kunnen zijn. Ik zou het echter niet willen denk ik, ik hecht teveel waarde aan een goede relatie want het kan zoveel toevoegen in je leven!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:35

Ik zou dat echt niet willen nee.

Ik was voordat ik een relatie kreeg ook heel gelukkig, maar dit soort 'samen zijn' zou ik enorm missen.

Ik vind dan ook dat mijn vriend en ik de perfecte relatie hebben :D We hebben allebei een hobby, eigen vrienden maar zijn ook veel samen. We gunnen elkaar alles en hebben nooit ruzie. We kunnen heel erg lachen en zijn naast 'lovers' ook echt maatjes :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:19

Bambi1995 schreef:

Als er geen man is, dan zou dat ook vast wel lukken. Maar dat betekent nog niet dat je het niet erg vindt/het wilt. Ben het daarin eens met Zwerte; Willen en kunnen zijn twee heel verschillende dingen.

Ik heb iemand gekend die "een leven lang" vrijgezel was. Hij was daar erg triest over, over het feit dat ie geen liefde had gevonden tot dan toe. Maar hij had zeker wel wat met zijn leven gedaan. Maar op dat gebied, was hij niet gelukkig nee. Want hij miste dat. Maar op alle andere gebieden maakte hij er wel wat van.

Persoonlijk ben ik veel onfahankelijker geworden sinds ik getrouwd ben. (:') ) voorheen regelde mama al snel eens wat. Maar nu doe ik veel meer zelf. En lukt iets niet of weet ik niet hoe er aan te beginnen of denk ik "hmm is dit wel de juiste manier" dan overleg ik met mijn man (die 9 jaar ouder en wijzer is) of mijn moeder/vader maar ik probeer veel meer zelf te doen... Juist omdat ik veel meer die vertrouwde basis heb van, naast mijn ouders, ook mijn man. :) Zeker met de paarden ben ik veel zelfstandiger geworden. En als het dan onverhoopt toch mis gaat, dan bel ik mijn man en komt ie me uit de penarie halen. :') (heeft vroeger ook in de paarden gezeten). Het is ook mijn man die me stimuleerde om voor mijn C rijbewijs te gaan enz.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:41

Ik merkte veel aan mezelf dat ik altijd op zoek was naar de liefde.. Maar daar ben ik heel erg op terug gekomen, nu vind ik zelf het feestje van mijn eigen leventje ben.
Wat komt dat komt, maar anders blijf ik gewoon de eeuwige pot met een gelukkig leven :j

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:04

Ik ben gelukkig zonder relatie, zonder enige twijfel. Maar levenslang vrijgezel? dat zou ik niet wíllen. Omdat ik een bepaald soort intimiteit en vertrouwen toch zou missen.. En daarnaast ben ik ook niet iemand die iemand opduikt in een kroeg of op andere wijze een scharrel zoekt, en dat is ook wel een beetje jammer voor levenslang :Y)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:38

Ik vind eerlijk gezegd het samen wakker worden, elkaars irritatie pjntjes kennen, een warme gljmlach . Een vers kop thee....Die kleine oogwenkjes en precies weten wat de ander bedoeld....Die schouder....die schop die soms nodig is.....Ienand bij wie je thuis komt, voor wie je thuiskomt en die er is als je thuiskomt....

Een partner is in mijn ogen niet vervangbaar door een goede vriend of vriendin.

Ik vind het heerlijk

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:16

Collie2008 schreef:
Ik vind eerlijk gezegd het samen wakker worden, elkaars irritatie pjntjes kennen, een warme gljmlach . Een vers kop thee....Die kleine oogwenkjes en precies weten wat de ander bedoeld....Die schouder....die schop die soms nodig is.....Ienand bij wie je thuis komt, voor wie je thuiskomt en die er is als je thuiskomt....

Een partner is in mijn ogen niet vervangbaar door een goede vriend of vriendin.

Ik vind het heerlijk

Dit inderdaad. Ik zou niet zonder willen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:26

Ik zou het verschrikkelijk vinden om (mijn leven lang) vrijgezel te zijn. Ik wil het samenzijn met mijn lieve vriend echt niet inwisselen voor een vrijgezellig-leventje. Je krijgt er zo veel voor terug.

Liefde is in mijn ogen het aller mooiste in en van het leven. Je voelt je verliefd, gewaardeerd, altijd iemand die er voor je is (op alle momenten en tijdstippen), die fantastische klik/band die er is tussen geliefden, voor elkaar zorgen, altijd iemand aan je zijde, samen een toekomst voor ogen fantaseren... En verder alle dingen wat liefde zo bijzonder maakt. Nee, ik zou het niet willen missen!

Alleen is ook maar zo alleen. Alhoewel ik wel kan begrijpen dat een eeuwige vrijgezel niet weet wat hij/zij mist. Maar ik kan niet geloven dat niemand niet droomt van een relatie. Je krijgt er namelijk zo veel moois voor terug. Overal zie je namelijk liefde: op straat, in films, boeken etc.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:34

Ik denk ook dat sommigen gewoon niet weten wat ze missen, omdat ze nooit een serieuze/lange relatie hebben gehad. Velen zeggen ook dat ze genoeg vriendinnen hebben, maar een vriendschap is echt zoveel anders :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:36

Relaties worden hier wel erg geromantiseerd....dat is in het echte leven natuurlijk niet altijd het geval ;)

Heel veel relaties zijn ook niet oké, daarom lopen er heel veel relaties mis. jong en oud.

1 op de 3 gaat scheiden, in de randstad is dat cijfer zelfs 2 op de 3.
Als je jong bent dan lijkt alles nog mooi, maar ik ken in mijn omgeving weinig stellen welke vanaf hun jeugd bij elkaar zijn.
Meestal is er toch sprake van meerdere partners in je leven.

Daarnaast zie ik al vrijgezel heel veel bedrog in mijn omgeving :o :o :o terwijl de partner thuis denkt dat het in hun relatie niet gebeurd.
Hoe vaak ik niet benaderd wordt door bezette mannen := het thuisfront moest het eens weten....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:38

Ja maar kijk, als jij alleen maar relaties gehad hebt die beperkend zijn en die je het beeld gegeven hebben dat de mensen die geen partner hoeven hebben, dan snap ik wel dat je op een moment zegt 'jonges, tis goed zo, ik bespaar mezelf die miserie wel'

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:44

Zoals met alles ligt de waarheid in het midden. Een relatie is niet alleen maar rozengeur en maneschijn, maar soms ook gewoon op je kiezen bijten en domweg doorzetten. Single zijn is niet alleen maar van hip feestje naar toffe bijeenkomst naar kekke vakantie huppelen, maar soms ook gewoon weg stomvervelend. Neemt niet weg dat de één gelukkiger is in een relatie, en de ander wellicht als single. Dat mag, en dat moet ook gewoon kunnen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:44

Ik vind niet dat relaties worden geromantiseerd hier. Het lijkt me duidelijk dat we het over goed lopende relaties hebben, en die zijn nou eenmaal zo <3 Tót het eventueel mis gaat. Maar dat maakt de fijne jaren ervoor niet minder fijn?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:46

Geryon schreef:
Ik denk ook dat sommigen gewoon niet weten wat ze missen, omdat ze nooit een serieuze/lange relatie hebben gehad. Velen zeggen ook dat ze genoeg vriendinnen hebben, maar een vriendschap is echt zoveel anders :o

Dat maakt toch niet uit? Als je niet weet wat je mist, mis je het ook niet ;)
Ik was net zo gelukkig zonder partner als met partner. Het is anders, maar geen ultieme successtory. Je levensgeluk komt niet door een partner, dat komt van binnenuit.

Als ik mijn partner nooit was tegengekomen weet ik zeker dat ik net zo'n leuk leven had. Anders... Maar net zo prima :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:49

Berdien schreef:
Zoals met alles ligt de waarheid in het midden. Een relatie is niet alleen maar rozengeur en maneschijn, maar soms ook gewoon op je kiezen bijten en domweg doorzetten. Single zijn is niet alleen maar van hip feestje naar toffe bijeenkomst naar kekke vakantie huppelen, maar soms ook gewoon weg stomvervelend. Neemt niet weg dat de één gelukkiger is in een relatie, en de ander wellicht als single. Dat mag, en dat moet ook gewoon kunnen :)

Zo denk ik er ook over, maar ik krijg de indruk dat er hier nog jonge mensen reageren...dan is alles nog mooi en ligt de wereld aan je voeten :P

Maar ik ben inmiddels 40, dus wat levenservaring en dan blijkt het toch niet altijd wow te zijn een relatie op lange termijn.
Althans niet je hele leven bij dezelfde, vaak wordt er vroeg of laat toch een x een partner ingewisseld (of men pikt alles en kop in het zand)
Veel mensen blijven bij elkaar voor de financiën, de kinderen, of om niet alleen te zijn...terwijl de koek al lang op is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:52

Geryon, mijn ouders zijn dertig jaar getrouwd. Da's best een goed lopende relatie. Maar ook hun huwelijk is geen rozengeur en maneschijn, maar gewoon vechten omdát je van elkaar houdt. Dus niet alleen maar <3 En juist als het misgaat kan een zogenaamde goede relatie zich onderscheiden van een niet goed relatie :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:01

Geryon schreef:

En ik denk dat aan de andere kant veel mensen die nu ook in een relatie zitten zeggen dat ze niet zonder zouden kunnen / willen. Dat dacht ik een paar jaar geleden ook. Maar nu is mijn mening daarin toch behoorlijk bijgesteld. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:02

verootjoo schreef:
Geryon schreef:

Dat maakt toch niet uit? Als je niet weet wat je mist, mis je het ook niet ;)
Ik was net zo gelukkig zonder partner als met partner. Het is anders, maar geen ultieme successtory. Je levensgeluk komt niet door een partner, dat komt van binnenuit.

Als ik mijn partner nooit was tegengekomen weet ik zeker dat ik net zo'n leuk leven had. Anders... Maar net zo prima :)

Natuurlijk maakt dat niet uit. :D Het was gewoon iets wat mij opviel.

Ik snap eigenlijk niet waarom je single zou willen blijven, tenzij je dát wilt. Maar hier spreken vooral mensen die single willen blijven omdat dat beeld van een relatie niet bij ze past. Een relatie betekent niet dit en dat en zus en zo. Mensen houden vast aan een bepaald beeld van een relatie. Dat is zonde, moet je niet doen. Je kan een relatie helemaal zelf invullen. Wel of niet samenwonen, wel of geen andere sekspartners, elkaar elke dag zien of eens in de maand. :)

listiglistje schreef:
Berdien schreef:

Zo denk ik er ook over, maar ik krijg de indruk dat er hier nog jonge mensen reageren...dan is alles nog mooi en ligt de wereld aan je voeten :P

Maar ik ben inmiddels 40, dus wat levenservaring en dan blijkt het toch niet altijd wow te zijn een relatie op lange termijn.
Althans niet je hele leven bij dezelfde, vaak wordt er vroeg of laat toch een x een partner ingewisseld (of men pikt alles en kop in het zand)
Veel mensen blijven bij elkaar voor de financiën, de kinderen, of om niet alleen te zijn...terwijl de koek al lang op is.

Berdien schreef:
Geryon, mijn ouders zijn dertig jaar getrouwd. Da's best een goed lopende relatie. Maar ook hun huwelijk is geen rozengeur en maneschijn, maar gewoon vechten omdát je van elkaar houdt. Dus niet alleen maar <3 En juist als het misgaat kan een zogenaamde goede relatie zich onderscheiden van een niet goed relatie :)

Ik ben jong, maar ken alle outs van een relatie uit eigen ervaring. En dat komt extra hard aan als je nog in het romantiserende starium bent zoals ik nog geen twee jaar geleden. ;) Mij zal je dan ook niet horen zeggen dat relaties alleen maar fijn zijn. Alle ins vind ik gewoon heel veel meer mee wegen!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:04

Ik zou wel zonder kunnen, maar leuk lijkt het me niet.
Ik denk dat iedereen wel "verlangt" naar iemand om van te houden, en verliefd te zijn.
Ook al zou ik het samen met mijn beste vriendin ook prima vol houden, dan heb je ook een maatje die altijd bij je is, en waar je van houd. Ook al is dat natuurlijk heel anders, en voel je daar niet voor wat je voor je partner zou voelen, maar je bent dan tenminste niet alleen :D

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:05

Bambi1995 schreef:

Bijna 3 jaar een relatie. Als het uit zou gaan zou ik denk heerlijk vrijgezel blijven. Heb paar serieuze ralties gehad, als deze flopt ben ik er klaar mee.

Ik weet wel zeker dat ik in mn uppie met mn hond en paard ook gelukkig kan zijn. En natuurlijk vrienden en familie om me heen :)

Heb een fijne relatie mag van mij een leven lang zijn. Maar mocht het toch kapot gaan ga ik lekker alleen verder en eerder latten denk ik :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:27

Iris82 schreef:
Geryon schreef:

En ik denk dat aan de andere kant veel mensen die nu ook in een relatie zitten zeggen dat ze niet zonder zouden kunnen / willen. Dat dacht ik een paar jaar geleden ook. Maar nu is mijn mening daarin toch behoorlijk bijgesteld. :)

:j ik ook.
Ik heb ook vijf jaar een relatie gehad en die momenten van heerlijk samenzijn en die kleine dingetjes heb ik ook meegemaakt en ken ik zeker. Denken dat niks dit gevoel kan vervangen en ik nooit zo gelukkig ga zijn als op zo'n momenten.

Maar nu voel ik mij heel anders, en weet ik dat ik wèl gelukkig kan zijn zonder dat, héél gelukkig zelfs. Dat ik mij niet voel alsof er iets ontbreekt in mijn leven. Ik zal wel open staan voor nieuwe relaties en nadat ik nu heel even op mezelf ben bekomen zeker ook actief op zoek gaan naar iemand nieuw. Maar als het mij niet gegund zou zijn iemand tegen te komen dan ga ik niet met een soort van dramatische heimwee terugdenken aan die momenten met mijn ex. Vandaar dat ik ook roep, als er niemand komt dan neem ik zo'n luie dikke huiskat. Die is altijd thuis, komt ook liefde geven en knuffelen (en is nog lekker zacht ook), kan je alles tegen vertellen zonder dat die tegenspreekt en als ik hem binnen hou kan ik er ook gerust in zijn dat hij me zeker niet met een ander bedriegt :') :+ . (voordat iemand op dat laatste stukje serieus ingaat, dit is luchtig bedoelt).

Ik denk eigenlijk helemaal zo:

Berdien schreef:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:29

Tja ik verbrand me liever dan nooit de warmte voelen die ik nu voel bij mijn man. :) nee ik zou niet mijn hele leven vrijgezel WILLEN zijn.... (En dit wordt geschreven door iemand die vijf jaar geleden niks meer van relaties moest weten. Het kan verkeren. :') )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:29

Kwanyin: stap 1 op weg naar het gekke kattenvrouwtje :D