Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bambi1995 schreef:Maar voor de gene die niet hun hele leven vrijgezel zouden kunnen zijn, wat als je het wel zou zijn. Dan zou je toch wat van je leven moeten maken en niet bij de pakken neer gaan zitten omdat er geen man is
We hebben allebei een hobby, eigen vrienden maar zijn ook veel samen. We gunnen elkaar alles en hebben nooit ruzie. We kunnen heel erg lachen en zijn naast 'lovers' ook echt maatjes
Bambi1995 schreef:Maar voor de gene die niet hun hele leven vrijgezel zouden kunnen zijn, wat als je het wel zou zijn. Dan zou je toch wat van je leven moeten maken en niet bij de pakken neer gaan zitten omdat er geen man is
Zeker met de paarden ben ik veel zelfstandiger geworden. En als het dan onverhoopt toch mis gaat, dan bel ik mijn man en komt ie me uit de penarie halen.
(heeft vroeger ook in de paarden gezeten). Het is ook mijn man die me stimuleerde om voor mijn C rijbewijs te gaan enz.
Collie2008 schreef:Ik vind eerlijk gezegd het samen wakker worden, elkaars irritatie pjntjes kennen, een warme gljmlach . Een vers kop thee....Die kleine oogwenkjes en precies weten wat de ander bedoeld....Die schouder....die schop die soms nodig is.....Ienand bij wie je thuis komt, voor wie je thuiskomt en die er is als je thuiskomt....
Een partner is in mijn ogen niet vervangbaar door een goede vriend of vriendin.
Ik vind het heerlijk
terwijl de partner thuis denkt dat het in hun relatie niet gebeurd.
het thuisfront moest het eens weten....
Geryon schreef:Ik denk ook dat sommigen gewoon niet weten wat ze missen, omdat ze nooit een serieuze/lange relatie hebben gehad. Velen zeggen ook dat ze genoeg vriendinnen hebben, maar een vriendschap is echt zoveel anders
Berdien schreef:Zoals met alles ligt de waarheid in het midden. Een relatie is niet alleen maar rozengeur en maneschijn, maar soms ook gewoon op je kiezen bijten en domweg doorzetten. Single zijn is niet alleen maar van hip feestje naar toffe bijeenkomst naar kekke vakantie huppelen, maar soms ook gewoon weg stomvervelend. Neemt niet weg dat de één gelukkiger is in een relatie, en de ander wellicht als single. Dat mag, en dat moet ook gewoon kunnen
En juist als het misgaat kan een zogenaamde goede relatie zich onderscheiden van een niet goed relatie
Geryon schreef:Ik denk ook dat sommigen gewoon niet weten wat ze missen, omdat ze nooit een serieuze/lange relatie hebben gehad. Velen zeggen ook dat ze genoeg vriendinnen hebben, maar een vriendschap is echt zoveel anders
verootjoo schreef:Geryon schreef:Ik denk ook dat sommigen gewoon niet weten wat ze missen, omdat ze nooit een serieuze/lange relatie hebben gehad. Velen zeggen ook dat ze genoeg vriendinnen hebben, maar een vriendschap is echt zoveel anders
Dat maakt toch niet uit? Als je niet weet wat je mist, mis je het ook niet![]()
Ik was net zo gelukkig zonder partner als met partner. Het is anders, maar geen ultieme successtory. Je levensgeluk komt niet door een partner, dat komt van binnenuit.
Als ik mijn partner nooit was tegengekomen weet ik zeker dat ik net zo'n leuk leven had. Anders... Maar net zo prima
Het was gewoon iets wat mij opviel.
listiglistje schreef:Berdien schreef:Zoals met alles ligt de waarheid in het midden. Een relatie is niet alleen maar rozengeur en maneschijn, maar soms ook gewoon op je kiezen bijten en domweg doorzetten. Single zijn is niet alleen maar van hip feestje naar toffe bijeenkomst naar kekke vakantie huppelen, maar soms ook gewoon weg stomvervelend. Neemt niet weg dat de één gelukkiger is in een relatie, en de ander wellicht als single. Dat mag, en dat moet ook gewoon kunnen
Zo denk ik er ook over, maar ik krijg de indruk dat er hier nog jonge mensen reageren...dan is alles nog mooi en ligt de wereld aan je voeten![]()
Maar ik ben inmiddels 40, dus wat levenservaring en dan blijkt het toch niet altijd wow te zijn een relatie op lange termijn.
Althans niet je hele leven bij dezelfde, vaak wordt er vroeg of laat toch een x een partner ingewisseld (of men pikt alles en kop in het zand)
Veel mensen blijven bij elkaar voor de financiën, de kinderen, of om niet alleen te zijn...terwijl de koek al lang op is.
Berdien schreef:Geryon, mijn ouders zijn dertig jaar getrouwd. Da's best een goed lopende relatie. Maar ook hun huwelijk is geen rozengeur en maneschijn, maar gewoon vechten omdát je van elkaar houdt. Dus niet alleen maarEn juist als het misgaat kan een zogenaamde goede relatie zich onderscheiden van een niet goed relatie
Mij zal je dan ook niet horen zeggen dat relaties alleen maar fijn zijn. Alle ins vind ik gewoon heel veel meer mee wegen!

Iris82 schreef:Geryon schreef:Ik denk ook dat sommigen gewoon niet weten wat ze missen, omdat ze nooit een serieuze/lange relatie hebben gehad. Velen zeggen ook dat ze genoeg vriendinnen hebben, maar een vriendschap is echt zoveel anders
En ik denk dat aan de andere kant veel mensen die nu ook in een relatie zitten zeggen dat ze niet zonder zouden kunnen / willen. Dat dacht ik een paar jaar geleden ook. Maar nu is mijn mening daarin toch behoorlijk bijgesteld.
ik ook.
. (voordat iemand op dat laatste stukje serieus ingaat, dit is luchtig bedoelt).Berdien schreef:Zoals met alles ligt de waarheid in het midden. Een relatie is niet alleen maar rozengeur en maneschijn, maar soms ook gewoon op je kiezen bijten en domweg doorzetten. Single zijn is niet alleen maar van hip feestje naar toffe bijeenkomst naar kekke vakantie huppelen, maar soms ook gewoon weg stomvervelend. Neemt niet weg dat de één gelukkiger is in een relatie, en de ander wellicht als single. Dat mag, en dat moet ook gewoon kunnen
nee ik zou niet mijn hele leven vrijgezel WILLEN zijn.... (En dit wordt geschreven door iemand die vijf jaar geleden niks meer van relaties moest weten. Het kan verkeren.
)