Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tazzey schreef:Ik hoef me voor niemand te rechtvaardigen. Ik eet gewoon lekker mijn vlees.
Toch best apart dat de vegetariërs altijd roepen dat ze niet gerespecteerd worden terwijl ze zelf vlees eters veroordelen.
Ik ben er nu wel klaar mee. Ik ga lekker mijn film afkijken en ondertussen mijn vegetarische borrelnootjes op maken.
In het kader van wederzijds respect kon ik misschien iets van je leren. Eet smakelijk
BaileyMix schreef:Tazzey, wat een gekke reactie, heb je er überhaupt wel over nagedacht? Waarom is het eten van een hond zo super raar en ondenkbaar terwijl het eten van een lammetje driedubbel oké is?
Hhilde schreef:Mijn hond krijgt inderdaad vlees. Maar dat is omdat hij niet zonder vlees kan, waar wij mensen dat prima kunnen. Ik vind een verschil tussen een enorme aanpassing (ALLES diervriendelijk) en een kleine en erg simpele aanpassing (vegetariër worden).
Kuggur schreef:Hhilde schreef:Mijn hond krijgt inderdaad vlees. Maar dat is omdat hij niet zonder vlees kan, waar wij mensen dat prima kunnen. Ik vind een verschil tussen een enorme aanpassing (ALLES diervriendelijk) en een kleine en erg simpele aanpassing (vegetariër worden).
Je kunt óók geen hond houden (het houden van zo´n huisdier is pure luxe/recreatie), is ook een kleine en erg simpele aanpassing....
Je gebruikt dus wél vlees van slachtdieren waar het jou, en slechts voor je hobby, uitkomt.
Dan zou ik niet zo hoog van de toren blazen.
Magrathea schreef:Maar die hond leeft nu eenmaal. Moet hhilde haar hond laten inslapen omdat hij anders dieren moet eten? Als hhilde haar hond nu wegdoet doet dat niets af aan het feit dat hij moet eten.
Het gaat er hier in het topic om dat mensen zonder vlees kunnen, maar dit vaak niet willen of doen. Wat huisdieren eten is irrelevant.
Kuggur schreef:Hhilde schreef:Mijn hond krijgt inderdaad vlees. Maar dat is omdat hij niet zonder vlees kan, waar wij mensen dat prima kunnen. Ik vind een verschil tussen een enorme aanpassing (ALLES diervriendelijk) en een kleine en erg simpele aanpassing (vegetariër worden).
Je kunt óók geen hond houden (het houden van zo´n huisdier is pure luxe/recreatie), is ook een kleine en erg simpele aanpassing....
Je gebruikt dus wél vlees van slachtdieren waar het jou, en slechts voor je hobby, uitkomt.
Dan zou ik niet zo hoog van de toren blazen.
Net zoals je nav dit topic helemaal niet weet of ik vlees eet of op wat voor bank ik zit of op wat voor schoenen ik loop. Dus, zou je misschien wat minder hoog van de toren willen blazen? Appelmoes_11 schreef:Geloven jullie nou echt in diervriendelijke slacht?Ze maken het dier dood. Nou kunnen we wel een hele discussie gaan voeren en gaan filosoferen over hoe nadelig het is om te sterven als je toch niet doorhebt dat het gebeurt en niemand je mist, maar denk nou even na. Waarom zou je een dier doodmaken als je een supermarkt vol plantaardige alternatieven op maximaal 5km afstand hebt? Dierlijke producten zijn onnodig en achterhaald
Overigens hoef je geen dierenvriend te zijn, een soort basisrespect voor andere levende, voelende wezens is voldoende. Ik steun holebi-rechten ook en dat is niet omdat ik 'écht iets met homo's heb', maar gewoon omdat ik inzie dat die personen ook gewoon chill hun leventje willen leiden. Net als alle andere dieren.
Vind je het ook erg als een leeuw een gazelle opeet? Eulogy schreef:Appelmoes_11 schreef:Geloven jullie nou echt in diervriendelijke slacht?Ze maken het dier dood. Nou kunnen we wel een hele discussie gaan voeren en gaan filosoferen over hoe nadelig het is om te sterven als je toch niet doorhebt dat het gebeurt en niemand je mist, maar denk nou even na. Waarom zou je een dier doodmaken als je een supermarkt vol plantaardige alternatieven op maximaal 5km afstand hebt? Dierlijke producten zijn onnodig en achterhaald
Overigens hoef je geen dierenvriend te zijn, een soort basisrespect voor andere levende, voelende wezens is voldoende. Ik steun holebi-rechten ook en dat is niet omdat ik 'écht iets met homo's heb', maar gewoon omdat ik inzie dat die personen ook gewoon chill hun leventje willen leiden. Net als alle andere dieren.
Vlees eten is heel natuurlijk hoorVind je het ook erg als een leeuw een gazelle opeet?
Die leeuw heeft geen supermarkt vol alternatieven. 
Net als een paar posts geleden kun je nav dit topic nog nergens lezen of ik zelf vlees eet. Misschien eet ik dagelijks wel drie kiloknallerkippen
Dus als ik misschien zelf niet eens overtuigt ben, wie zegt dat ik anderen wil overtuigen
Hhilde schreef:Ik was vergeten waarom je dit soort topics beter niet op bokt kunt plaatsen... Niemand leest de OP goedNet als een paar posts geleden kun je nav dit topic nog nergens lezen of ik zelf vlees eet. Misschien eet ik dagelijks wel drie kiloknallerkippen
Dus als ik misschien zelf niet eens overtuigt ben, wie zegt dat ik anderen wil overtuigen
Hhilde schreef:Ik was vergeten waarom je dit soort topics beter niet op bokt kunt plaatsen... Niemand leest de OP goedNet als een paar posts geleden kun je nav dit topic nog nergens lezen of ik zelf vlees eet. Misschien eet ik dagelijks wel drie kiloknallerkippen
callum schreef:Even een vraagje aan de vegetariërs. Gebruiken jullie melkproducten? Weet je hoe ze de melkproductie op gang houden.
Weet je dat de meeste kalfjes binnen een dag weggehaald worden bij moeder voor jullie kaas melk etc.
ik bedoel als je zo gaat redeneren kan je ook geen sojaproducten eten omdat denkans op kinderarbeid bij soja en rijst producten weer groter is. Er is altijd wel iets niet goed.
ik bedoel planten worden genetisch gemanipuleerd akkerbouw gaat ten koste van vogels en bijen etc.
dan word eten uberhaubt slecht want er is altijd wel ieys dat daaronder zou kunnen lijden.
ik eet vlees oa omdat ik het lekker vind. Ik gebruik geen melkproducten omdat ik er niet tegen kan en ik het tegen natuurlijk vind.
wat een ander doet boeit me weinig.
wat ik me afvraag is waarom de discussie wel of niet vegetarisch elke keer weer opgerakeld word. Met welk nut. Het lijkt me nu wel van voren naar achteren bediscussiërt.
Mensen verschillen meningen verschillen laat dat lekker zo. En laat elkaar met rust
even een snelle van mijn kant.
je zult dan ook geen pak melk of yoghurt in mijn koelkast terugvinden. Desondanks: mag je alleen maar geen vlees eten als je een complete perfecte veganist bent? Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling. Hhilde schreef:Ik was vergeten waarom je dit soort topics beter niet op bokt kunt plaatsen... Niemand leest de OP goedNet als een paar posts geleden kun je nav dit topic nog nergens lezen of ik zelf vlees eet. Misschien eet ik dagelijks wel drie kiloknallerkippen