. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. Nikass schreef:ellepel schreef:nikass...zeg je nou echt dat je vind dat ik geen toeslagen nodig heb??
mag ik vragen waarom je dat zegt?
ik ben juist blij met de toeslagen...zonder dat had ik hier niet kunnen wonen.
Ik bedoel het niet persoonlijk want zo goed ken ik je situatie niet. Maar het gaat om het principe dat andere mensen belasting betalen om jouw toeslag te betalen, terwijl jij als je geen paard had gehad gewoon de volledige huur zou kunnen betalen.
Ik bedoel dit niet zo lomp als het er staat en ik gun jou echt wel je paard (of andere hobby) natuurlijk, maar dat is een beetje het gevoel wat het oproept. (en ik weet niet zeker of dat gevoel wel terecht is - ik moet daar even over nadenken)
Ik hoop niet dat ik je er een vervelend gevoel door heb gegeven, dat is niet mijn bedoeling.
maar goed, ik blijf zoeken!
Gucci_ schreef:Ik wil over 5 maanden studeren en op kamers gaan wonen. Ik heb 3 paarden en wil eigenlijk een meenemen. Ik krijg max €1000 studiefinanciering, toeslagen enz. En misschien nog een bijbaantje (als ik die vind). Zijn hier meer die op kamers zijn gegaan en hun paard hebben meegenomen? Heb zelf geen auto, ga nooit op vakantie, weekends naar huis en eet daar dan en mag ook gewoon boodschappen meenemen, dat scheelt. Alleen aan kleding/make up geef ik wel gemiddeld €200 per maand uit. En ga nooit op stap![]()
Zou ik dan mijn paard mee kunnen nemen?
Anders zou ik alleen weekends en in vakanties kunnen rijden, paard is nog jong en moet wel regelmatig gereden worden straks.
Jennyj01 schreef:Er staat duidelijk €200 aan make-up en kleding. Het is makkelijk oordelen als niet precies weet van de hoed en de rand. Ik denk dat €200 best wel realistisch is als je er al je make-up en toilet artikelen, persoonlijke verzorging van betaald. Shampoo,crème, tandpasta, kapper enz. En je hebt een dubbele gadarobe nodig met een paard. Spullen slijten harder als je ze veel wast. En paardenspullen worden veel gewassen neem ik aan. Al ben je nog zo goedkoop bezig het kost toch geld.
Ook niet inclusief paardenspullen (want waar zijn al die setjes voor nodig, 2 dekjes is genoeg), en als ik met de paarden bezig ben ben ik geen modeshow aan het lopen en moet ik er perfect uit zien met de laatste mode-trends.Neonlight schreef:Maar die spullen zijn weer niet nodig als je geen paard hebt, of in veel mindere mate.
Ik ben werkelijk waar flabbergasted als ik zie hoe de mensen tegenwoordig met geld om gaan. Leninkje hier, leninkje daar. Een auto betalen we ook niet meer zelf, die wordt ook gefinancieerd, hetzij met een lening, hetzij door middel van lease. Die Iphone of weet ik wat voor dure telefoon moet er ook bij, inclusief alle gadgets die tegenwoordig in zijn. Waar mensen het van betalen???
Ik heb jarenlang heel zuinig moeten leven, en nu is het precies andersom. Wij sparen nu makkelijk 2000 per maand. Maar die auto, die komt er alleen maar als we het contant zo kunnen betalen en dat is niet de duurste auto (sterker nog, een aygo en een golf van 16 jaar oud), wij doen niet mee aan de gadgets en de dure smartphones. En die 200 euro aan kleding en make-up maak ik ook niet op per maand.Ook niet inclusief paardenspullen (want waar zijn al die setjes voor nodig, 2 dekjes is genoeg), en als ik met de paarden bezig ben ben ik geen modeshow aan het lopen en moet ik er perfect uit zien met de laatste mode-trends.
Nederland is bijna uitgegroeid naar mensen met gaten in de handen, of eigenlijk erger, ze hebben zelfs geen handen meer.
Jennyj01 schreef:Er staat duidelijk €200 aan make-up en kleding. Het is makkelijk oordelen als niet precies weet van de hoed en de rand. Ik denk dat €200 best wel realistisch is als je er al je make-up en toilet artikelen, persoonlijke verzorging van betaald. Shampoo,crème, tandpasta, kapper enz. En je hebt een dubbele gadarobe nodig met een paard. Spullen slijten harder als je ze veel wast. En paardenspullen worden veel gewassen neem ik aan. Al ben je nog zo goedkoop bezig het kost toch geld.
Sharonaa_ schreef:Ik woon samen, koophuis en mag in men handen klappen dat mijn vriend de hypotheek geheel betaald. Verdien zelf netto rond de 1350 pm (horeca). Paard staat voor 290 pm. Ik bekostig verder alle boodschappen/ huishoud dingen e.d. mijn eigen auto ( redelijke auto in kosten ivm trailer ) dus verzekening wegenbelasting, telefoon, zorg verz., Paard staat standaard op ijzers dus 100 euro in de twee maanden. trailerstalling, extra voer/dingen voor paardlief, benzine.
Zelf shop ik dan niet vaak(wel als t om paarden gaat), gaan wel vaak dagjes weg, lunchen en uit eten.
Vaak op wedstrijd of trainingsweken/ritten. bekostig ik ook zelf.
Als ik al met al geen rare rekeningen krijg kan ik alsnog makkelijk 100/200 pm sparen. Ik zou nog meer kunnen sparen als ik op mijn boodschappen let. Daar ben ik weer niet zo zuinig mee. Ga niet op een houtje kauwen.
Daarbij heb ik ook nog een redelijke buffer voor onverwachte kosten op mijn spaarrekening.
Leningen? Als k zou moeten lenen, zou ik mijn paard verkopen.. Tuurlijk, ik heb ook geleend toen ik op school zat. IB groep e.d. maar dat is niet voor mijn paard geweest maar om mijn school enzo te bekostigen. Toen betaalden papa en mama mijn paard.
joyenbeau schreef:Wauw respect! Vind het erg knap als je 2000 euro per maand kunt sparen. Dat is natuurlijk ook weer het andere uiterste haha, maar ik ben het wel met je eens. Er wordt zoveel geld uitgegeven zonder na te denken. Niet eens wat achter de hand hebben. Zo waren mijn ouders helaas ook en die hebben er nu wel spijt van, maar daar heb ik nu ook last van. Ik ga het dus ook heel anders doen en ha nooit schulden maken.
Alleen wanneer een paard betaald wordt met financiele middelen gekregen van de regering, dan heb ik er wel last van. Dat zijn mijn belastingcenten, waar ik keihard voor gewerkt heb. En die financiele middelen, dat is niet alleen uitkering. Ook zorgtoeslag, huurtoeslag etc hoort daar bij. Ik vind het dan echt krom, ik leef zuinig, heb altijd goed overdacht of ik alles wel kon betalen (en ook bewust ruim 10 jaar geduld gehad met het kopen van een paard), werk keihard, ben nog steeds bewust met geld en geef het niet ondoordacht uit, maar betaal wel middels mijn belasting voor mensen die met geld strooien en leven als god in frankrijk. Neonlight schreef:Alleen wanneer een paard betaald wordt met financiele middelen gekregen van de regering, dan heb ik er wel last van. Dat zijn mijn belastingcenten, waar ik keihard voor gewerkt heb. En die financiele middelen, dat is niet alleen uitkering. Ook zorgtoeslag, huurtoeslag etc hoort daar bij. Ik vind het dan echt krom, ik leef zuinig, heb altijd goed overdacht of ik alles wel kon betalen (en ook bewust ruim 10 jaar geduld gehad met het kopen van een paard), werk keihard, ben nog steeds bewust met geld en geef het niet ondoordacht uit, maar betaal wel middels mijn belasting voor mensen die met geld strooien en leven als god in frankrijk.
Een bosritje met mn paard daarentegen, daar kan ik echt van genieten. Ik nog geen moment spijt gehad van mijn keuze.. Ja, ik moet er hard voor werken, maar daar is nooit iemand slechter van geworden. Wendy schreef:Dus in feite heb jij een paard en spaar je op kosten van je vriend?
Ik vind het een beetje gek dat je zegt je paard te verkopen als je ervoor moet lenen, maar dat je blijkbaar geen enkel probleem hebt om ervoor op de zak van je vriend te teren?

Collie2008 schreef:Wendy schreef:Dus in feite heb jij een paard en spaar je op kosten van je vriend?
Ik vind het een beetje gek dat je zegt je paard te verkopen als je ervoor moet lenen, maar dat je blijkbaar geen enkel probleem hebt om ervoor op de zak van je vriend te teren?
Wat een aparte vergelijking en wat een negatieve uitspraak 'op zak teren' kinderachtig
KoudbloedKim schreef:Wendy, mijn vriend betaald op het moment ook al een half jaar onze paarden en daar heb ik geen problemen mee, want ik betaal de huur van ons huisje + gas, water licht, electriciteit etc.
Dan kunnen we wel alles door de helft gaan doen, maar dan komen we ongeveer op hetzelfde bedrag uit.
Wendy schreef:Ik maak die vergelijking niet, dat doet degene waar ik op reageer. Je mag het negatief noemen, maar dikke kans dat de woonlasten die haar vriend betaalt hoger zijn dan hetgeen ze zelf inbrengt. Dus in mijn ogen teer je dan op iemands zak ja, zeker als je dan ook nog trots vertelt dat je kunt sparen