bokt mama's help !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Re: bokt mama's help !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:42

Wat een leuk artikel - maar natuurlijk vind ik dat :P
Toevallig las ik eerder deze week dat men in de middeleeuwen vroeg naar bed ging, een uur of 4 sliep en dan weer uit bed ging. Om later de rest van de nacht al slapende af te maken.
Een hele nacht achter elkaar slapen doen we pas sinds de Industriële Revolutie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:47

Ach, inzichten veranderen continu. Is ook genoeg te vinden over de zin van doorslapen denk ik dan. Ik ga iig niet af op artikelen in die zin, maar op wat voor ons het beste werkt.

In de middeleeuwen werd je ook niet oud, groot gelijk dat ze er in de nacht uitgingen :') Elke minuut was er weer 1 haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:59

Een uitgeruste ouder is natuurlijk geen voordeel van een nacht doorslapen :')

En wbt "altijd voor je kind klaarstaan" en "aandacht vragen is ook een behoefte", het lijkt me toch ook weer niet slecht om te wennen aan dat de dag is voor dingen doen en aandacht krijgen, en dat ouders er ook 's nachts voor je zijn als er écht iets is (ziek zijn, erge honger) maar dat dingen die kunnen wachten tot morgen beter wachten tot morgen :z
Uitgeruste, energieke ouders lijken me zoveel belangrijker dan een knuffel 's nachts...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:56

Ik wou dat het zo makkelijk werkte om een kindje in de nacht door te laten slapen of negeren

Onze man is ook iedere nacht wakker rond 1 uur en is dan rustig 2 tot 3 uur wakker. In zijn eigen bed blijft hij krijsen dus toch maar samen in bed. Ik loop inmiddels op mijn tandvlees maar een oplossing Zou ik niet weten. Logeren is geen optie helaas.

Ts. Gelukkig gaat het iets beter en knapt ze gauw op gaat het dan ook weer beter.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:30

Onze dochter heeft ook ongeveer een jaar lang tussen ons in geslapen. Werd altijd wakker rond een uur of 2/3. Maar dat was in bed leggen en verder slapen. Echt spelen deed ze niet.
En zo ineens was het van de ene op de andere nacht over.