Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:58

Succes bij de gamma Zwitsal!

Nog een tip voor de verhuizenden: bij in ieder geval de gamma en praxis kun je met je notarisakte of huurovereenkomst 10% korting krijgen op al je aankopen 3 maanden lang.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:06

Zo van t weekend flink door gewerkt. De wc is helemaal leeg, 3 gipswanden geplaatst, een deurkozijn geschuurd, trap geschuurd, twee wanden behang afgehaald, twee houten platen geschuurd en geschilderd. Verf is wel echt een grote kosten post 1 pot van 750ml grondverf kost 15 euro die pot is bijna op met enkel die twee houten platen. Ik wou ook vast een deur verven, maar toen las ik op internet dat je daar weer speciale kunststof verf voor nodig hebt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:01

Willeke_ schreef:

Nog een tip voor de verhuizenden: bij in ieder geval de gamma en praxis kun je met je notarisakte of huurovereenkomst 10% korting krijgen op al je aankopen 3 maanden lang.

Oh serieus?
Is dat altijd zo?
Wi hebben helaas nog niets getekend maar hebben ongetwijfeld nog wel wat dingetjes nodig straks.

En rebecca: dat klinkt al hoopgevender haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:14

Ja zag het ook Willeke na die 3 maanden haha , maar volgende keer :). Geloof de karwei ook

Goed bezig moonsparkle! , ik heb op de deuren gewoon lak gesmeerd :=

Ik stuiter al een paar weken , ben echt blij als ik straks dat felbegeerde huis heb Zwitsal :P (mijn haar ruikt naar jou nu :') , net gedoucht en haar gewassen met babyshampoo bij gebrek aan beter bij ouders <3 ) Die stomme wachttijden normaal , al valt vergeleken met de randstad 3 a 4 jaar mee :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:41

Willeke_ schreef:

En goed de aanbiedingen in de gaten houden, praxis heeft bv regelmatig vroege vogel korting. Vind wel dat de praxis veel uitsluit van hun aanbiedingen.
Wij hebben met vroege vogel korting alle tegels en verf gekocht, scheelde echt een enorm bedrag. Bij Ikea keukenapparatuur met 20% korting. Wasmachine en droger bij de btw vrije dagen van mediamarkt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:16

Nou.. Vloertje uitgezocht in een bijna lege gamma!
Was heerlijk rustig haha.
Zometeen thuis via internet bestellen want als je het in de winkel kocht was het alleen gratis thuisbezorgen in de regio? Beetje vaag, hij snapte het zelf ook niet helemaal maar zei: doe voor de zekerheid dan maar via internet.

Ben zo benieuwd hoe het er dan straks uit ziet!
Wel goed dat we het nu al bestellen want medewerker zei dat er een levertijd van ongeveer 10 werkdagen op zit.. Best wel lang eigenlijk.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:11

Ik kan ook niet wachten om erin te mogen! Maar moeten helaas nog zeker 4 maanden wachten. Dus ik koester mezelf door steeds maar dozen in te pakken haha

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 10:47

Goed bezig geweest, moonsparkle!!

Zwitsal, wat fijn dat het zo rustig was! Misschien júist omdat jullie later in de middag zijn gegaan. Vaag, van dat bezorgen trouwens.

Wij zijn sinds gister helemaal over naar onze nieuwe woning! *\o/* Nog best heel snel gegaan allemaal! Eigenlijk zouden we deze week ook nog de hele week op matrassen op de grond slapen in onze oude woning en leven op een tuinsetje van het balkon. Maar afgelopen weekend toch besloten om gister alles al mee te verhuizen en gewoon in de nieuwe woning te gaan slapen. Mijn paard staat nu nog wel (tot zaterdag) op een uur rijden van de nieuwe plek, maar er moet toch nog schoongemaakt, gewit etc worden in de oude woning dus ik moet toch nog veel die kant op.

Gister hadden we trouwens een emmertje met spullen klaargezet die we in ieder geval nodig hadden voor de 1e nacht in ons nieuwe huis (tandenborstels, douchegel, lenzenspullen etc). En ra ra, wat zijn we gister vergeten mee te nemen..? Dat emmertje! Beetje suf allemaal en ook dat je 's ochtends ontbijt wil maken, maar alles nog ingepakt zit in dozen (en geen idee in welke natuurlijk). Maar ach, het heeft ook wel weer iets meligs :P

Ik ga nu weer snel aan de slag, genoeg te doen!

Over die acties bij bouwmarkten. Ze hebben echt zo vaak wel ergens korting, dat het eigenlijk zonde is om duurdere dingen (verf, laminaat etc) zonder korting te kopen. Bij de Praxis hebben ze trouwens ook iets leuks, daar mag je ook kortingsbonnen van andere bouwmarkten gebruiken/inleveren. :D Zo hebben wij daar zaterdag wat gehaald met 15% korting op een artikel naar keuze van de Karwei (of Gamma?). Alleen volgens mij is de Praxis wel weer een wat duurdere bouwmarkt dan bijv. een Gamma.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:14

Fijn RiannaB dat je over bent.

Hier zijn we ook aardig bezig geweest. Het halletje is helemaal gewit, moest in twee keer om de goude banen dekkend te krijgen die op de muur zaten. Het houtwerk in het halletje gewit. Muurtje in de keuken die opnieuw strak getrokken was is gewit, eerst met structuurverf die we nog over hadden, daarna met ral9010 eroverheen. Dwarse muurtje is nog een keertje geverfd, nu goed dekkend. Nachtkastjes gehaald bij de IKEA en lampen gehaald voor in de slaapkamer. Halletje is helemaal afgemaakt. En we hebben de dozen op zolder al zoveel mogelijk opgeruimd. De rest daarvan kan pas als de boekenkast en het dressoir er zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:25

Ik heb niet alles gelezen maar ik ga half mei verhuizen. Relatie was uitgegaan en huis is verkocht. Nu ga ik tijdelijk wat huren in het dorp waar ik nu ook woon. Boven de snackbar :Y) Hoe het daarna verder gaat en moet geen idee. Ben nu al wel veel dingen aan het uitzoeken en inpakken wat ik niet gebruik in de tussentijd zodat ik straks alleen nog maar dozen hoef te pakken :D

Hoef er gelukkig niet te klussen, alles is al klaar en gemeubileerd.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 16:51

Oeh, dat wordt veel frietjes eten? ;)
Fijn dat alles in de woning al klaar is!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:48

Ik ben deze week langzaam aan alles aan het over verhuizen en wil aankomend weekend helemaal over zijn

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:41

RiannaB schreef:
Oeh, dat wordt veel frietjes eten? ;)
Fijn dat alles in de woning al klaar is!

Haha hoop het niet :') gelukkig hebben ze ook pannenkoeken en salade.

Ben wel blij dat ik nu nog even geen verbouwing oid heb. Vond het toen wel leuk om alles in te richten maar nu zou het wel wat teveel zijn.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:56

Er is 10 dagen geleden een schatter vd bank bij ons koophuis geweest.
Krijg ik vandaag een sms (!!) met de vraag om de compromis door te mailen.

Snap er niks van, dat is toch de taak vd bank denk ik en dan per sms en dan staat er niet eens een emailadres bij.

Ga zo naar de bank bellen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:13

Kirrr schreef:
Er is 10 dagen geleden een schatter vd bank bij ons koophuis geweest.
Krijg ik vandaag een sms (!!) met de vraag om de compromis door te mailen.

Snap er niks van, dat is toch de taak vd bank denk ik en dan per sms en dan staat er niet eens een emailadres bij.

Ga zo naar de bank bellen...

Wat raar. Een schatter is een taxateur? Of is dat iets anders?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:14

Ja, allé hij noemt zichzelf 'expert'.

Volgens de bank is het 'normaal', behalve dan dat hij smst, me vergeet zijn emailadres door te geven en hiervoor 10 dagen de tijd neemt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:31

He kirr wat raar. Maar wat is dan de bedoeling nu?
Ga jij je huis verkopen? En moet jij een compromis doorgeven? Ik snap het niet haha.

Dat gamma laminaat heeft trouwens nog wat voeten in de aarde.
Heb het maandag avond geprobeerd te bestellen in de webshop maar kreeg de 30% korting niet van de actie die er toen was.
Afgelopen dagen al een aantal keer contact gehad met de klantenservice, het moest overlegd worden met een of andere hogere pipo en die was elke keer in vergadering enz.
Hoop wel echt dat het geregeld kan worden want ik ga dit laminaat niet betalen voor de volle mep en anders moet de zoektocht dus weer opnieuw beginnen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:36

Nee, wij kopen.
De schatter moet de bank bevestigen of het huis wel waard is wat wij betalen, dit voor de goedkeuring van de lening.
Ik moet de compromis doorsturen naar de expert/schatter.
Maar de bank heeft mijn compromis al natuurlijk.
Dus ik snap niet waarom dat dat mijn taak is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:06

Wat een gedoe met de bank en schatter etc hopelijk goed nieuws

Oo weer iemand met gamma korting en er moet bij besteld worden problemen ;)
Ik hoor hier om me heen niet anders gewoon er op staan dat je de korting hoort te krijgen. Ze lijken wel liever niets mee te geven voor afgesproken prijzen

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:24

Wat vaag, van die schatter, Kirrr.

En ook lekker dan, van de Gamma, Zwitsal.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:23

@ Kirr, dat is een contra taxatie voor de bank, hierop baseert de bank of de financiering die jullie vragen reëel is. Vaak heeft dat ook te maken met verbouwingskosten en wat het huis daarna waard is. Dat die makelaar jou een sms stuurt kan zijn dat hij de waarde die benodigd is voor de financiering er niet in ziet. Bijvoorbeeld jullie hebben financiering nodig van 2 ton na verbouwen. Hij denkt dat huis maximaal 185 waard wordt. Daar zal hij dan tussen willen zitten. Vreemd genoeg is dat makelaars daar nog wel eens wat in schipperen om het voor de koper toch mogelijk te maken..

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:54

We verbouwen niks en werken ook niet met een makelaar.
Ik begrijp waarom de schatting nodig is, de bank wil zijn geld graag terug zien als wij niet betalen.
Begrijp alleen de manier waarop hij met mij contact neemt niet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:46

Ik heb kijkers gehad voor mijn huis maar die hebben niets meer laten horen. Is dat normaal? Ik heb wat huizen gekeken maar liet dan na een paar dagen via mail weten dat ik het niet geschikt vond. Wel zo netjes toch?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:30

Wij hebben 33 huizen bekeken en vrijwel nooit iets laten weten tenzij we interesse hadden. Vond het ook een taak van de verkoopmakelaar om na te bellen. Dat is wel een aantal keren gebeurd en dan gaven we ook aan waarom we niet voor het huis gingen.
Bij een van de eerste huizen heb ik wel netjes gemaild, maar daar heb ik nooit reactie opgehad en werd ondertussen wel bestookt met emails of ik de enquete over het huis wilde invullen. Was ik dus snel klaar mee :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:32

De stucadoor is vandaag begonnen en jeetje wat een verschil is t al zeg :D