Shiloh schreef:Ik en mijn beste vriendin zijn al bijna 20 jaar beste vriendinnen. In het verleden is ze bij vorige vriendjes wel eens vreemdgegaan. Elke keer als er al sterke twijfel bestond over de relatie en het was dan niet veel later dan ook uit.
Was het daarmee goed? Nee, dat niet.
Heb ik haar elke keer laten weten dat ik het absoluut niet ok vond? Zeker weten.
Ga ik een hele dierbare diepe vriendschap van 20 jaar stop zetten omdat mijn vriendin hele domme fouten heeft gemaakt. Nee. Zeker niet.
Moet je altijd maar op alle fronten het helemaal eens zijn met elkaar of elkaar acties helemaal ok vinden? Nee, denk ik ook niet.
Voor jou zou het dan ook een keuze zijn, voor 'ons' is het meer geen vriendschap meer kúnnen hebben.
).
Ik heb ook al in de situatie gezeten waarin een vriend zijn/haar partner bedroog, of de '3de persoon' was waarmee iemand zijn/haar lief bedroog, in die gevallen luisterde ik, gaf mijn mening misschien wel, maar verder begon ik er niet over en had ik er geen 'last' van. Mijn idee over hen is daar deels door gevormd maar het bepaalt hun hele identiteit niet.
Mag ik hopen...