verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:06

Geryon schreef:
Nee laten we met z'n allen alleen maar 'sterkte' roepen terwijl TS overmorgen weer zulk gedrag vertoont en weer verkracht word. Mij lijkt het beste voor TS dat ze beseft dat dit gedrag van haar, bij stomme kerels ertoe kan leiden dat ze seks met haar gaan hebben. :) Hoe vreselijk dat ook is, zo werkt het.

Wauw, echt wauw.
Denk niet dat dit standaardgedrag is hoor.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:08

minikatje schreef:
Libellemensen zijn nog grotere krengen hoor :')

@geryon, ik hoop niet dat dat elke keer zo gaat. En bovendien is dat in een relatie moet zomaar als "vrienden"of collega's

een beetje meer sielugh mag ook wel hoor, daar gaat niemand kapot van.

Mwah, wie zegt dat ik het over een relatie heb. Het is meestal zo dat één van de twee begint in dit soort situaties. Het is geen film waarin beide vol overtuiging op hetzelfde moment om elkaars nek vliegen :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:08

minikatje schreef:
Geryon schreef:
Nee laten we met z'n allen alleen maar 'sterkte' roepen terwijl TS overmorgen weer zulk gedrag vertoont en weer verkracht word. Mij lijkt het beste voor TS dat ze beseft dat dit gedrag van haar, bij stomme kerels ertoe kan leiden dat ze seks met haar gaan hebben. :) Hoe vreselijk dat ook is, zo werkt het.

Wauw, echt wauw.
Denk niet dat dit standaardgedrag is hoor.

Nou, inderdaad zeg. Mannen zijn ook gewoon mensen he, echt niet zo anders dan wij :') Het is geen aparte diersoort die verblindt wordt door oerdrift zodra vrouwen zich niet aan de strenge anti-verkrachtingsregels houden.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:09

Zeer vreemd verhaal, en Ragdollcat heeft toch wel gelijk. Of is er meer aan de hand, hadden jullie misschien al iets samen. Als dat zo is mag dat nog geen reden zijn tot verkrachting !!!!
Feit blijft, als je het gaat aangeven bij de politie gaan er veel vervelende vragen gesteld worden. Ben je daar tegen bestand ? De feiten spreken niet echt in je voordeel.

Birdie60

bruintje123 schreef:
Nu kunnen jullie wel gaan schoppen tegen de molenhoek en enkele andere. Maar wat hun omschrijven is wat wel aan de orde komt mocht ts aangifte gaan doen.
Er worden realistische vragen gesteld en ook kritische als je verteld dat je om 1 uur snachts mannelijk bezoek ontvangt in je pyjama. En je nadat hij handtastelijk is geweest met drank en pil op naar bed gaat voordat je hem de deur hebt gewezen.

Natuurlijk is die gluiperd fout na een nee. Maar ben wel zo realistisch dat het verhaal van ts niet in haar voordeel gaat zijn. En dat ze daarmee met beide benen op de grond wordt gezet net zo belangrijk is als de oh wat erg berichten. Want bij je verhaal uitleggen aan de politie vragen ze echt wel door. Beter dat ook te beseffen.

Toch zou ik haar wel aanraden aangifte te gaan doen. En daarna op het werk eens de leidinggevende gaan spreken en die ook duidelijk maken dat de seks niet plaats heeft gevonden bij wederzijds goedkeuren.

Helemaal mee eens.
Je wordt onderuit gehaald op politie bureau en rechtzaak.
Dus die dingen die Molenaar zegt kunnen ook gevraagd worden.

TS heel veel sterkte.

Geryon

Volgens mij zeg ik ook écht niet dat het normaal is ;) Ik zeg dat het er bij stomme kerels toe kan leiden. Precies zoals in TS haar situatie.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:10

Geryon schreef:

NEE zo werkt het niet. Niks leidt ertoe dat men seks heeft, zolang één van de twee niet wil en dit ook zegt, wat TS dus gedaan heeft.

Pak hem terug TS, zorg dat hij wordt ontslagen en dat zijn vrouw het te weten komt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:10

KoudbloedKim schreef:
Soms is het misschien wel beter om alleen met 'Oh wat sielugh' te reageren. :o

Weet ik niet. Misschien is er door dit topic weer één jong meisje gewaarschuwd dat je dit soort dingen niet zo moet aanpakken. Vind ik een hoop winst. Hoe banketstaaf ook, dit is bij TS al gebeurd en daar zal ze mee moeten gaan leven. Daar is niet zo veel meer aan te doen...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:11

Geryon schreef:
Mwah, wie zegt dat ik het over een relatie heb. Het is meestal zo dat één van de twee begint in dit soort situaties. Het is geen film waarin beide vol overtuiging op hetzelfde moment om elkaars nek vliegen :')

"uhm *naam* ik ben moe en ga naar bed. Jij pakt je spullen en gaat dan naar huis. Doei!*
staat gelijk aan "Ik wil je lekker dier, kom eens hier?"

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:11

Geryon schreef:
Volgens mij zeg ik ook écht niet dat het normaal is ;) Ik zeg dat het er bij stomme kerels toe kan leiden. Precies zoals in TS haar situatie.

Je zegt wel; zo werkt het nou eenmaal, deal with it.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:13

antje_vip schreef:
Geryon schreef:

NEE zo werkt het niet. Niks leidt ertoe dat men seks heeft, zolang één van de twee niet wil en dit ook zegt, wat TS dus gedaan heeft.

Pak hem terug TS, zorg dat hij wordt ontslagen en dat zijn vrouw het te weten komt.

:roll:
Het gaat er juist om dat nee in ja kan veranderen en dat in deze situatie het helemaal niet zo gek is als de man dacht dat ts later wíl wilde, gezien de hele situatie (al uitgelegd in een ander bericht).

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:13

minikatje schreef:
Geryon schreef:

"uhm *naam* ik ben moe en ga naar bed. Jij pakt je spullen en gaat dan naar huis. Doei!*

Nee, maar signalen als in de pyjama zitten, om half één een collega nog binnenlaten en 'ik ga vast naar bed...' hoeven het ook niet uit te sluiten := Zeker niet een man alleen laten in je huis als hij al een paar keer handtastelijk werd. Misschien heeft die man het idee gehad dat er een bepaald soort spanning tussen hem was of kwam ze niet serieus over toen ze 'nee' zei.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:14

antje_vip schreef:
Geryon schreef:

Je zegt wel; zo werkt het nou eenmaal, deal with it.

Ja DUH ik wil niet dat TS nog eens in haar leven wordt verkracht. Mensen ZIJN nou eenmaal vreselijk en je moet jezelf daarvoor behoeden.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:14

Als iemand inbreekt in mijn huis, krijg ik dan ook een topic van tien pagina's over hoe dom en onvoorzichtig ik ben geweest door alleen maar de deur af te sluiten en geen bloeddorstige waakhonden, twee meter hoog hek en 24/7 camerabewaking aan te schaffen? :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:15

Ik vind het triest dat voor sommige mensen gelijk krijgen belangrijker is dan rekening houden met de gevoelens van een ander.

Ts, als je aangifte doet is het zijn woord tegen het jouwe. Dat zal niet makkelijk zijn maar misschien voorkom je op deze manier wel dat hij het een volgende keer weer doet bij een ander.

Mannen binnenlaten in nachtkleding moet wat mij betreft kunnen, als je gewoon vrienden bent dan verwacht je niet dat ze iets proberen. Tenzij je in een negligé slaapt, maar ik vind pyjama's nou niet bepaald sexy.

Wellicht was het niet slim om je medicatie in te nemen maar dan nog is dat geen uitnodiging. Heel veel sterkte met het verwerken en je beslissing wat betreft aangifte.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 13-03-15 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:16

Deze man wist precies wat hij deed hoor. TS heeft aantal keer nee gezegd. En hij heeft op een later tijdstip ook aan de baas van TS toegegeven/bekend dat het gebeurd is.

Dus nee, een pyjama aantrekken en zeggen dat je naar bed gaat, zijn geen uitnodigingen tot seks. Uitzonderlijke gevallen daargelaten, denken mannen dat ook niet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:16

Appelmoes_11 schreef:
Nou, inderdaad zeg. Mannen zijn ook gewoon mensen he, echt niet zo anders dan wij :') Het is geen aparte diersoort die verblindt wordt door oerdrift zodra vrouwen zich niet aan de strenge anti-verkrachtingsregels houden.

Arme man hoor, helemaal verblind door zijn oerdrift en brandende zaad. :r
Dan legt hij er maar een knoop in.

@ Hhilde, Ik zit zo vaak in pyama. Dus nu ben ik ook potentieel verkrachtingsslachtoffer?
Zal het de volgende keer zeggen als iemand om half 2 zijn hart wil uitstorten. Sorry hoor, eerst even mijn kuisheidsgordel aantrekken, want je weet maar nooit.

Ik denk eerder dat man een beetje aangeschoten was en dat daar de oorzaak ligt. Niet in ts haar verweer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:17

minikatje schreef:
Geryon schreef:

Nee... maar sommige vrouwen kunnen hele verwarrende signalen geven.
Zo was ik bevriend met een meisje dat vreselijk onzeker was, haar relatie was na jaren weer uit en ze vond een plekje voor zichzelf ergens. Hartstikke leuk, haar verhuurder woonde onder hetzelfde dak en zag ze regelmatig, hij was haar buurman en een aardige (alleenstaande) man met kind.
Zij was vreselijk onzeker over haar single leven en dat lag er dik bovenop. Ook toen ze een relatie had, want ze ging veel vreemd met één persoon. Wat het was, weet ik niet... Mij is het werkelijk nog NOOIT overkomen omdat ik gewoon duidelijk grenzen aangeef. Maar haar buurman/verhuurder werd ook wel handtastelijk bij haar... Of maakte moves... En toch bleef ze bij hem op de koffie gaan en tegen mij zeggen dat ze het niet prettig vond. Maar tegen hem zeggen: Hooo maar...
Zo werd ze ook tegen haar zin gezoend. Terwijl ik zoiets heb: Zo'n gast geef je toch een onverbiddelijke klap op z'n harses?

En zo kunnen mannen ook heel verwarrende signalen geven, zie David in Divorce :Y)

Naast dat ik vind dat TS aangifte moet doen, vind ik ook dat ze hulp moet zoeken bij de verwerking en het stellen van grenzen voor zichzelf. Want alleen aangifte werkt niet. In het verhaal lees ik veel overeenkomsten met die vriendin van mij die dingen niet wilde, maar geen grens kon overleggen bij een ander. Het gebeurde namelijk niet alleen met die buurman hoor.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:18

Appelmoes_11 schreef:
Als iemand inbreekt in mijn huis, krijg ik dan ook een topic van tien pagina's over hoe dom en onvoorzichtig ik ben geweest door alleen maar de deur af te sluiten en geen bloeddorstige waakhonden, twee meter hoog hek en 24/7 camerabewaking aan te schaffen? :n

Slotgracht met 20 krokodillen ben je nog vergeten.

Anoeska schreef:
Deze man wist precies wat hij deed hoor. TS heeft aantal keer nee gezegd. En hij heeft op een later tijdstip ook aan de baas van TS toegegeven/bekend dat het gebeurd is.

Dus nee, een pyjama aantrekken en zeggen dat je naar bed gaat, zijn geen uitnodigingen tot seks. Uitzonderlijke gevallen daargelaten, denken mannen dat ook niet.

Precies.
lieveli schreef:
Ik vind het triest dat voor sommige mensen gelijk krijgen belangrijker is dan rekening houden met de gevoelens van een ander.

Ts, als je aangifte doet is het zijn woord tegen het jouwe. Dat zal niet makkelijk zijn maar misschien voorkom je op deze manier wel dat hij het een volgende keer weer doet bij een ander.

Mannen binnenlaten in nachtkleding moet wat mij betreft kunnen, als je gewoon vrienden bent dan verwacht je niet dat ze iets proberen. Tenzij je in een negligé slaapt, maar ik vind pyjama's nou niet bepaald sexy.

Wellicht was het niet slim om je medicatie in te nemen maar dan nog is dat geen uitnodiging. Heel veel sterkte met het verwerken en je beslissing wat betreft aangifte.

:j :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:19

Slina schreef:
Nogmaals, jullie maken het alleen maar erger voor dr als jullie deze discussie doorzetten. Eén opmerking die al lichtelijk kritisch was, maakte haar al overstuur. Laat staan hoe ze zich nu voelt..

(En ga nou niet zeggen, dan moet je geen topic openen..)

Dat ga ik dus wel zeggen.

Erger? Ts heeft een schaduw account aangemaakt. Ze is dus bekend met het reilen en zeilen op bokt en de risico's van het open van een topic....met in dit geval toch wel iets ernstigs (waarbij ik me sowieso al afvraag of je dit überhaupt op Internet moet kwakken).
Verder twijfel ik ook , net als sommige andere, ook aan het verhaal.
Ts meld zich ook niet meer.

Zeg het me maar als ik het mis heb.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:20

Geryon schreef:
Het gaat er juist om dat nee in ja kan veranderen en dat in deze situatie het helemaal niet zo gek is als de man dacht dat ts later wíl wilde, gezien de hele situatie (al uitgelegd in een ander bericht).

Dat zal best zo nu en dan eens kunnen gebeuren...

Alleen zo is het bij TS natuurlijk niet gegaan.

Slaappillen ingenomen alleen al betekend al vandaag gaat er niets meer gebeuren.
Daar had deze collega al de streep moeten zetten.
Dat heeft hij niet gedaan hij is zelfs de streep ver over gegaan. Hij heeft misbruik van de situatie gemaakt. Heeft herhaaldelijk nee genegeerd.

Denk dat het heel belangrijk is dat wij onze zonen leren dat nee nee is en dat het nee blijft totdat het een duidelijk ja is. En dat ze bij twijfel niet inhalen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:24

Dit soort verkrachtingen - zonder mes op de keel, geen kapotgescheurde kleren en niet in een donker steegje waar TS tegen haar zin in is getrokken - komen zo veel voor dat er echt geen reden is om aan TS haar verhaal te twijfelen. We kunnen wel met z'n allen roepen dat verkrachting vreselijk is en dat we het serieus nemen, maar als we het vervolgen bagatelliseren en de schuld bij het slachtoffer leggen ('ja, maar dat is geen verkrachting he, daar had je iets aan kunnen doen en de justitie doet het toch niet, let volgende keer op') verandert er nooit iets.

Begin bij jezelf en veroordeel iemand die zo'n verhaal vertelt niet om de dingen die ze anders had moeten/kunnen doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:28

Nee, als ik TS was had ik ook niet meer gereageerd.
Als je een emotioneel wrak bent kan je helemaal geen kritiek aan.
Hoe slechter ik in m'n vel zit, hoe slechter ik tegen kritiek kan, hoe goedbedoeld ook.

Is het slim hoe TS het aangepakt heeft? Misschien niet.
Moet dat 100x herhaald worden? Nee.
Laatst bijgewerkt door Selina op 13-03-15 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:29

Appelmoes_11: daar ben ik het helemaal mee eens! :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:33

minikatje schreef:
Ik ben het wel eens met killyen en shadow.
Ts voelt zich rot, vies en vernederd en dan komen er van die moraalridders en betweters die even zeggen dat ze naief is en dat ze dat zelf noooit zouden doen. Dat het rechtsysteem haar uitkotst en dat ze ontzettend dom is geweest en het eigenlijk wel over zichzelf uit heeft geroepen.
Oja, dat zich ook vooral niet vernedert mag voelen want ze mag niet blijven hangen.
Ennuh houdoe en de groeten!

Kom op zeg, ts moet nog elke dag met die lafbek werken. De getrouwde lafbek met 2 kinderen.
Als je niet eens meer mensen binnen kunt laten waarvan je dacht dat het je vrienden waren dan vraag ik me af wat voor paranoide mensen hier op bokt zitten.

Ik sluit me hier ook bij aan.
Laat TS asjeblieft met rust als het gaat om wat ze moet en wat ze had gemoeten.
Steun haar of ga lekker iets anders doen.