Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Santos_05 schreef:Een ongeluk is meestal een combinatie van 2 factoren (EN een kind wat niet oplet EN een chauffeur die zijn snelheid niet heeft aangepast). In dit geval zoek je een van de factoren al op... dus dat is de afweging die je continue maakt. In dit geval is het voor de TS een afweging of de zwemvaardigheden opwegen tegen de cijfers en of haar kind in dit geval een risico zou lopen of ze zoveel vertrouwen heeft dat haar kind zich toch wel gaat redden.
Het gaat niet om winnen, maar om alle factoren mee te laten wegen met een beslissing. Zoals vaker gezegd, alleen ABC is niet voldoende. Kracht en conditie moeten ook opgebouwd worden.
Santos_05 schreef:En als je kind dat niet heeft... dan is het niet verstandig om mee te gaan met een feestje toch?
Santos_05 schreef:@sammie, jij blijft jezelf herhalen, maar ik spreek je graag nog eens als je zelf kinderen hebt....
Cijfers zijn en gegeven, maar moedergevoel is voor mij (en de TS) belangrijker.

TeSzZz schreef:Maar dat is toch helemaal niet Sammies punt Santos?
Het gaat erom dat een paar paniekzaaiers roepen dat er weet ik hoeveel kinderen met diploma's onder toezicht van de ouders verdrinken, en Sammie heeft de daadwerkelijke cijfers opgezocht die aantonen dat het helemaal niet zo veelvoorkomend is als sommige mensen doen geloven. Puur informatie die je mee zou kunnen nemen in een beslissing.
Welke beslissing jij of TS op basis van moedergevoel neemt is volledig jullie keuze, en ik lees nergens dat Sammie zegt dat dat gevoel niet bestaat. Ze geeft alleen aan dat je op basis van de cijfers kan zeggen dat het risico niet groot is.
Sammie schreef:Je moet het ook wel willen snappen, natuurlijk! Maar je mag 't winnen hoorIk houd het bij deze voor gezien.
Veel succes ermee!

Quellian schreef:BloemBloem schreef:Het ligt eraan waarom je je kind thuis houdt
Want? Dat gaat de rest van de wereld helemaal NIETS aan.
Blue_Eyes schreef:BloemBloem schreef:Het ligt eraan waarom je je kind thuis houdt
Ik vind dat nogal een uitspraak, eigenlijk. Jij verwijt nu dus TS dat ze een slechte moeder is omdat ze volgens jou om de verkeerde reden haar kind thuis houdt. Dat vind ik eigenlijk echt niet kunnen.
nelis schreef:Blue_Eyes schreef:Ik vind dat nogal een uitspraak, eigenlijk. Jij verwijt nu dus TS dat ze een slechte moeder is omdat ze volgens jou om de verkeerde reden haar kind thuis houdt. Dat vind ik eigenlijk echt niet kunnen.
Niemand verwijt iemand iets, vaststaand feit blijft dat TS angst heeft voor water, en dit ook vermeld in de op en dat mede speelt in haar besluitvorming.
Angst is een slechte raadgever, dit staat los van haar capaciteiten als moeder die ongetwijfeld goed zijn.
Blue_Eyes schreef:BloemBloem schreef:Het ligt eraan waarom je je kind thuis houdt
Ik vind dat nogal een uitspraak, eigenlijk. Jij verwijt nu dus TS dat ze een slechte moeder is omdat ze volgens jou om de verkeerde reden haar kind thuis houdt. Dat vind ik eigenlijk echt niet kunnen.
nelis schreef:Blue_Eyes schreef:Nee, dan moet je toch nog maar eens teruglezen. Verwijten te over in deze discussie.
Dan betrek ik het op mezelf, ik verwijt niemand iets. Maar vind het niet tof dat je je kind belemmert in iets, wat gewoon hoort te zijn. zeker in een water rijk land als dit.