Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:38

Haha mijn huisgenoot is toch echt mannelijk _O- Dus tenzij er daar onder iets hangt waar ze ons niet over vertelt..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:39

<<) Moet je ons iets vertellen Bailey?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:30

_O- Betekent dat dat er ergens in Utrecht mijn mannelijke evenbeeld rondloopt? Oh gawd :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:36

Op mijn zolder denk ik :P

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:56

Een huisgenoot van een vriend van mij ontbijt met brood met ketchup. Eet smakelijk :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:57

Wat? Brood met ketchup .. enkel dat? :+

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:03

Jep, alleen brood met ketchup :+

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:43

Lekker budget :))

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:54

Bah, brood met ketchup? :r
Ik had wel aantal jaar terug een huisgenoot die 's avonds alleen maar rijst-gerechten at. Bijna nooit wat anders.
Zijn rijst-koker was ook echt te smerig voor woorden, hij maakte em nooit schoon. Dacht eerst ff dat ie stiekem een chinees was ofzo _O- maar toch echt een rasechte Duitser _O- maaar later kreeg hij wel een Chinese vriendin, hahaha kwam dat even goed uit voor hem :))

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:21

Ik heb niet zomaar een huisgenoot, maar een kamergenoot... (buitenlandstage)

Ze is overdag tijdens het werk extreem perfectionistisch op het irritante af, maar in onze kamer is ze enorm slordig. Verder is ze verschrikkelijk egocentrisch.

Het ergste zijn de eet-geluiden. Kan ze niks aan doen, want ze is doof en kan het dus zelf niet horen. Overdag vind ik het dan ook prima en stoor ik me er niet aan, maar als je dat dan elke keer van 9 uur s`avonds tot 2 uur s`nachts moet horen... Dan vraag je natuurlijk een keertje of ze ergens anders wilt eten, ipv in de slaapkamer. Neee, dat kan echt niet, want het ligt zo lekker in bed. En als ze dan om 2 uur uitgegeten is, zit ze een kwartier op de badkamer om alles uit te kotsen en ligt ze in bed nog een half uur te boeren.

Of als je vraagt of haar huisschoenen misschien niet recht voor onze slaapkamer deur kunnen, omdat ik s`nachts al 4 keer gevallen ben en ik een dikke knie heb "Neee, wat dan kan ik er niet direct instappen als ik naar de wc moet".

Of toen ze voor een week wegging had ze al haar badspullen in de douch gegooid. Dus ik had nog een beetje suggestief aangekaart dat de hele douch vol lag met haar spullen en niet bruikbaar was dus. "Ooh, maakt niet uit, ik ga toch weg". Ja, denk je dat ik niet douch of zo?! Ook de hele kamer lag vol met kleren die ze niet nodig had.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:56

Nou de inmiddels ex-huisgenoot van m'n vriend heeft het voor mij wel goed verpest hoor :n
Hij en mijn vriend hadden tot augustus dit jaar een contract, prima, dan was er nog genoeg tijd om ondertussen een nieuwe kamer te zoeken. Komt meneer de huisgenoot eind maart ineens aan: 'Ja ik ga samenwonen met m'n vriend dus mijn contract loopt nog maar tot 1 mei.'
:? :? :? :? :?
Als je samen een contract aangaat tot augustus, dan ga je toch niet zomaar eerder weg omdat je met je vriendje wilt samenwonen?
De huisgenoot heeft mijn vriend verteld dat hij er, van de huisbaas, geen andere huurder bij mocht zoeken en dat hij, als hij er wilde blijven wonen, alles alleen moest betalen. Nou, mijn vriend kon dat duidelijk niet alleen betalen, wat betekende dat ook mijn vriend zijn contract verliep op 30 april en mijn vriend op straat stond. Gelukkig kon hij terug naar zijn ouders, maar ik was zo kwaad op meneer de inmiddels ex-huisgenoot :n
(Achteraf bleek ook dat mijn vriend van de huisbaas wel een andere huurder had mogen zoeken, hij had er dus helemaal niet uit gehoeven).
Mijn vriend en ik (ik woonde daar niet eens) hebben op 30 april het hele huis schoongemaakt, meneer de ex huisgenoot was al lang en breed bij zijn vriendje ingetrokken en was duidelijk niet van plan te komen helpen. Hij heeft niet eens sorry gezegd voor de hele situatie.
Het is dat het de beste vriend van m'n vriend is, maar anders had ik meneer toch even lekker door de plee gespoeld }:)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:12

Het leven met drie mannen gaat niet altijd over rozen.. Wat wel herkenbaar zal zijn voor velen ben ik bang. Ik woon dus samen met drie mannen in een appartement. Heel braaf is er een schoonmaakrooster waar iedere week een taak voor je op staat. Helaas ben ik de enige die ooit de huistaak doet.. :Y)
Elke woensdag na zonsondergang moeten wij onze vuilniszakken aan de straat zetten zodat ze opgehaald kunnen worden. Sinds dat ik hier woon ben ik er achter gekomen dat als ik die vuilniszakken niet aan de straat zet dat niemand het doet en dat als dat in de zomer gebeurd vuilniszakken nogal gaan stinken en je last van ongedierte krijgt. Ze hier op aanspreken werkt helaas niet.
Het is inmiddels ook zover dat ik mijn eigen pannen, bestek en borden etc op mijn kamer heb staan, omdat ik anders als ik wil koken eerst alles af kan gaan staan wassen. De keuken staat verder altijd vol met afwas van hun, die ze gerust weken laten staan. -O-
Ook eten wordt van elkaar gestolen (wordt wel toegegeven), maar dan even een nieuw pak kopen is te moeilijk. En als er nieuw afwasmiddel, olijfolie of toiletpapier nodig is dan ben ik ook regelmatig de banketstaaf om het te gaan kopen, omdat het anders nog wel een tijdje kan duren voor het in huis gehaald wordt.
En als ze terugkomen van het stappen (minimaal 1x per week) dan moet er natuurlijk geschreeuwd worden, muziek moet hard aan, er moeten dingen gesloopt worden en ook nog gegeten worden wat ook wel eens aanbrand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:33

Vooral dat laatste zou ik echt niet pikken :o Mijn huisgenoten hebben er ook een tijdje een handje naar gehad om inderdaad erg hard muziek aan te zetten midden in de nacht als ze thuiskwamen. Ik ben toen 1 keer echt volledig uit mijn slof geschoten en heb ze de huid volgeschoten, en ondertussen doen we allemaal hartstikke stil als we na tienen thuis komen. Je weet maar nooit wie je wakker maakt.. Een van mijn huisgenoten begint elke ochtend om 6 uur met werken, nogal banketstaaf dan..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:37

Zo één heb ik ook naast me wonen, die is vaak tot diep in de nacht weg en komt vervolgens om 2 uur 's nachts binnenstampen en gaat dan uitgebreid koken (inclusief met de keukenkastjes slaan). Als ik de volgende dag aanklop of het voortaan zachter kan lacht ze het maar zo'n beetje weg ('ja maar ik had zo'n lange dag en ik had zo'n honger) en krijg ik het later weer te horen dat ze het wel irritant vind dat ik zo vaak kom zeuren dat ze zachter moet doen :j Ik heb ook nog de mazzel dat ik de enige ben die er pal naast zit dus verder heeft niemand er last van.

Vorig jaar maart was het absolute dieptepunt, mijn wekker ging om half 5 en toen kwamen zij om 3 uur op een doordeweekse dag nog binnenvallen met een club vrienden, stomdronken met een hoop gegil en gestamp. Toen ik aanklopte deed ze niet open en de dag erop had ik op Facebook 16 privéberichten dat ik 'mijn gore bek moest houden en ik was een prutsmuts en ik had geen respect en als ik niet ophield ging ze nog een keer slaan'. Tokkie :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:19

Hier in mijn complex gaat het helemaal kinderachtig.. Complex staat intussen bekend als "deurmattendieven" en "vuilniszakkendroppers". Need I say more?
Serieus. Ik snap dat 800 man niet onder controle te houden is. Maar elke dag verdwijnen er deurmatten. Je vind ze terug bij een andere deur of in de lift.. Vervolgens is er iemand die het nodig vindt zijn vuilniszakken in de gang te droppen in plaats van mee te nemen naar de containers beneden. Om nog maar niet te spreken over de belletje lellers! We hebben een ontzettend irritante bel die keihard klinkt. Zelfs als je weet dat er iemand gaat aanbellen krijg je nog een hartaanval.. Iedereen weet dat. Gevolg? 's Nachts om 2 uur aanbellen want dat is leuk! Not _-:(

Gelukkig kan het ook gewoon netjes gaan en heb ik nog geen daadwerkelijke overlast gehad! :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:27

Ja die kliko's, daar ben ik ook vooral degene die het buitenzet, als ik het niet doe, doet niemand het. Zo stonden ze laatst 3 weken vol in de tuin. Week erna kon ik hem nog nét op tijd buiten zetten. Als ik het niet gedaan had dan was het weer een extra week blijven staan. Nu heb ik twee anderen wel zover dat zij er ook een klein beetje op letten, maar toch xD

En indd, ik had bij mn vorige kamer ook dat huisgenoot 's nachts thuiskwam en dan echt met de deur smeet enzo, en keukenkastjes.... Schrok me iedere x kapot. Heel vaak tegen hem gezegd maar hij bleef het doen.
Ook toen hij een x een feestje had met vrienden van hem, waren de vrienden echt luidruchtig in de keuken, om 2 uur 's nachts. Toen had ik later huisgenoot appje gestuurd (no way dat ik mn bed voor hen uit zou komen :Z ) of ie niet wat rustiger kan doen. Hoor ik hem boven heel hard mijn smsje oplezen naar zijn vrienden toe. Lekker stoer doen dus O:) Ach haha ze waren daarna wel wat stiller.

Gelukkig is mijn luidruchtige huisgenoot nu al de hele week niet hier.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:39

ik ga volgend jaar op kamers. midden in de campus van vub in brussel, dus echt een zalige plek. 3 huisgenoten, met gedeelde keuken en living. er zijn 2 douches voor 4 man, dus vlt goed mee!. Maar door jullie begin ik toch al te vrezen :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:33

Haha het kán ook meevallen. Hier komt alles bij elkaar natuurlijk aan 'horrorverhalen' :P
Dus je kan het maar net treffen met een stel leuke huisgenoten die wel de boel samen schoon willen houden enzo xD

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:47

Even klagen hoor.

Er is een huisgenoot die heeft zoveel afval en bende op zijn kamer dat het er zo in z'n kamer stinkt dat je niet in de keuken kan staan koken. Zijn kamer grenst aan de keuken en de geur komt door de deur heen. Niet te houde!! Maar hij vindt zelf dat het niet stinkt en doet er niets aan. Afgelopen week met die hitte had hij z'n raam ook nog dicht. Toen hij z'n deur open deed kwam er een zwerf van die vliegen uit die meestal op rotte dingen zitten of op paarden mest.. Zo ranzig!!!!
-O-

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:52

Gadverdamme! Kan je geen huisbaas inschakelen ofzo? Want zo verpest het echt jouw 'woongenot'.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:54

My god Summerless :oo :oo
Huisbaas bellen ja, dit is toch niet normaal! 8)7

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:59

Ik zou ook de huisbaas bellen, straks heeft hij er een lijk liggen :+

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:00

Jeetje, wat smerig SummerLess! Als hij niet voor reden vatbaar is, zou ik inderdaad de huisbaas erbij halen. Dit klinkt gewoon echt ongezond...

Ik ga eind deze week terug naar Nederland. Mijn onderhuurder is al weg en mijn vader heeft alvast wat van mijn spullen naar mijn kamer teruggebracht. En vervolgens heeft hij zijn hele auto vol oud papier, lege flessen, enzovoorts geladen en dat weggebracht, want hij vond het sneu voor mij als ik terugkwam in die rotzooi. Ik vind het echt superlief van mijn vader, maar dieptriest van mijn huisgenoten dat ze dus blijkbaar de afgelopen vier maanden niks opgeruimd hebben.

Ik zou me echt kapot schamen als ik hun was. Toen ik ze daarover appte, zeiden ze dat ze het heus wel zelf hadden opgeruimd. Toevallig werd de dag ervoor het auto papier opgehaald en hadden ze dus niks buiten gezet, daarnaast zijn er vorige week ook nog een twee van de vier verhuisd, dus ik geloof er weinig van. Tijd voor een goed gesprek als ik volgende week terug ben... :')

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:17

We hebben gelukkig vandaag brandveiligheidskeuring gehad. Dus de huisbaas is langs geweest. En die hadden we al geïnformeerd. Hij zal even kijken en verder niets gehoord.
Maar het is niet echt prettig, maar gelukkig ben ik niet heel vaak en lang in de keuken te vinden. Ondanks dat dat best slecht klinkt....

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:42

Iekss Summerless, We hebben er hier ook zo een, maar in mindere maten gelukkig..
anyways ik ga toch verhuizen over 3 weken dus dan eindelijk de vrijheid wat hoort bij een studentenhuis :j