450,- niet nakomen afspraak.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: 450,- niet nakomen afspraak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:07

Volgens maar heeft ts dat zelf gezegd :o? Maar goed zit nu mobiel dus terug zoeken wordt wat lastig.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:08

maar goed ik ga hier verder niet in discussie daar heeft ts helemaal niks aan

Edit zie net dat er geen voorwaarden te bekennen zijn das wel erg slordig,

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:29

Wat ik me afvraag, heb je dat aangekaart, van die algemene voorwaarden, TS? Want mss is de dierenarts dan een stuk schappelijker, als ie beseft dat ie die niet mee gegeven heeft. Lijkt mij beter om er samen uit te komen, dan dat er een rechtszaak moet komen, dat kost meer geld dan dat het oplevert. En rechtstreeks met de financiele administratie communiceren lijkt mij ook handiger, want kennelijk regelt de dierenarts dit soort dingen niet zelf.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:40

Zeaaaau, ik heb alles doorgelezen, maar ben nu wel heel benieuwd
wat hieruit is gekomen :)

TS?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:04

TS weet je al wat meer?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 15:18

Ik heb inmiddels respons gekregen van de dierenarts via incasso. Hierbij zeggen ze dat ze mijn email hebben ontvangen. Ik heb hierin gezegd dat er een vergissing was met de datum en hun zeggen in hun brief terug dat ik dus stel mij te hebben vergist in de dag.

Daarnaast zegt de dierenarts dat ze ontkennen dat ik mij heb vergist in de dag en dat ik tot twee maal toe niet ben komen opdagen!? Dit is gewoon gelogen! De eerste keer was een vergissing wat ik in het begin van het topic heb uitgelegd en wat van beide kanten kon komen en de week er op kon ik nog een keer komen maar dan moest ik wel de 450 ook betalen. 1650 dus. Dit heb ik dus afgewezen om die reden en nu zeggen ze in de brief dat ik twee keer niet ben komen opdagen terwijl hun coulant zijn geweest. En dat ik bij beide dagen mij had vergist in de datum en ze de laatste keer alles in gereedheid hadden gebracht: operatiekamer klaar gemaakt met alles wat voor een operatie nodig was. Omdat het om een orthopedische operatie ging en er reeds geopende materialen lagen, extra personeel ingepland was en een compleet infuussysteem geïnstalleerd was vinden ze 450 op een bedrag van 1200 in verhouding goed.

Is gewoon gelogen! De eerste keer is het waarschijnlijk wel zo gebeurd maar de tweede keer stond er helemaal geen afspraak want ik had direct gezegd dat ik het niet kon doen + de boette.

Ik begrijp echt wel dat een boette betaald moet worden. Ook al was ik nergens van op de hoogte ik zal dat zelf ook prettig vinden. Maar zo hoog, en dan ook nog liegen over de afspraken om volgens mij sterker op hun poten te staan word ik echt misselijk van. En als zo hoog wel redelijk zou zijn dan zou ik het ook wel betalen, helaas maar toch.. Maar nu zitten ze zichzelf gewoon in te dekken en te liegen. Ik moet mezelf echt inhouden want ik ga er het liefst nu direct heen.

Ik heb besloten het maar gewoon te betalen, 527,19 omdat ik geen zin heb in welles nietus en mijn schuld hun schuld. Maar ik let voortaan wel op met afspraken. En bij hun kom ik nooit meer.

Bedankt voor het mee denken iedereen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:34

Ik verklaar je echt knettergek dat je dit zomaar betaald. := 450 euro.. Man.. kun je haast een week van op vakantie ;)

Als je al vindt dat je een bedrag moet en wil betalen kun je ook aangeven om bijv. 200 euro te betalen. Dikke kans dat ze daar ook mee akkoord gaan. Dit is van hun kant ook gewoon deels bluf met het idee van ach ze betaalt toch wel.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:44

Zipporah schreef:
Ik heb inmiddels respons gekregen van de dierenarts via incasso. Hierbij zeggen ze dat ze mijn email hebben ontvangen. Ik heb hierin gezegd dat er een vergissing was met de datum en hun zeggen in hun brief terug dat ik dus stel mij te hebben vergist in de dag.

Daarnaast zegt de dierenarts dat ze ontkennen dat ik mij heb vergist in de dag en dat ik tot twee maal toe niet ben komen opdagen!? Dit is gewoon gelogen! De eerste keer was een vergissing wat ik in het begin van het topic heb uitgelegd en wat van beide kanten kon komen en de week er op kon ik nog een keer komen maar dan moest ik wel de 450 ook betalen. 1650 dus. Dit heb ik dus afgewezen om die reden en nu zeggen ze in de brief dat ik twee keer niet ben komen opdagen terwijl hun coulant zijn geweest. En dat ik bij beide dagen mij had vergist in de datum en ze de laatste keer alles in gereedheid hadden gebracht: operatiekamer klaar gemaakt met alles wat voor een operatie nodig was. Omdat het om een orthopedische operatie ging en er reeds geopende materialen lagen, extra personeel ingepland was en een compleet infuussysteem geïnstalleerd was vinden ze 450 op een bedrag van 1200 in verhouding goed.

Is gewoon gelogen! De eerste keer is het waarschijnlijk wel zo gebeurd maar de tweede keer stond er helemaal geen afspraak want ik had direct gezegd dat ik het niet kon doen + de boette.

Ik begrijp echt wel dat een boette betaald moet worden. Ook al was ik nergens van op de hoogte ik zal dat zelf ook prettig vinden. Maar zo hoog, en dan ook nog liegen over de afspraken om volgens mij sterker op hun poten te staan word ik echt misselijk van. En als zo hoog wel redelijk zou zijn dan zou ik het ook wel betalen, helaas maar toch.. Maar nu zitten ze zichzelf gewoon in te dekken en te liegen. Ik moet mezelf echt inhouden want ik ga er het liefst nu direct heen.

Ik heb besloten het maar gewoon te betalen, 527,19 omdat ik geen zin heb in welles nietus en mijn schuld hun schuld. Maar ik let voortaan wel op met afspraken. En bij hun kom ik nooit meer.

Bedankt voor het mee denken iedereen!

Zo dan... Ik had het na zo'n verhaal helemaal niet meer betaald en een jurist gevraagd met te helpen. Want als je nu dit betaald is er een grote kans dat ze gaan proberen de tweede 1200 euro ook te verhalen.
Heb je de tweede telefonisch afgemeld? Of via de mail?

Edit: Ik vind wel dat je er erg laks over doet enzo. Ben je überhaupt langs een juridisch loket (e.d.) gegaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:50

Dat had ik op deze manier ook niet betaald.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:52

Ik zou me ook eens goed achter mijn oren krabben, TS. Je laat toch niet zomaar een loopje met jezelf en je zuurverdiende geld nemen?
Ik zou eerst in conclaaf gaan met de betreffende DA (dus opbellen of beter nog langsgaan) en dan kun je een schikking voorstellen voor maximaal 200 euro. En anders zou ik (persoonlijk) zeggen dat ze de pot op kunnen. Dan nog liever rechtshulp inschakelen, maar je laat je nu flink belazeren en ik heb niet het idee dat dat je grootste hobby is?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:59

Rijdende rechter inschakelen

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:04

silversomali schreef:
Ze leggen dat echt niet een dag van tevoren klaar. Niet betalen en een andere dierenarts zoeken. Helemaal gek...

:j _/-\o_

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:08

TS, niet betalen hoor! Zijn ze helemaal gek geworden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:37

Pfoe ik zou echt niet betalen hoor. Zeker als ze beginnen met onwaarheden verkondigen...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:46

Eerlijk gezegd vind ik dat je door te betalen de schuld bij jezelf accepteert. Ik vind je ook niet pro-actief overkomen. Zonde van je geld.

Brutalen hebben de halve wereld. Dus trek je mond open, pak aan en accepteer niet zomaar iets

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:47

shilady schreef:
Rijdende rechter inschakelen

Nou inderdaad. Ik denk dat die er helemaal gehakt van maakt! :Y)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:47

KingYasFenn schreef:
silversomali schreef:
Ze leggen dat echt niet een dag van tevoren klaar. Niet betalen en een andere dierenarts zoeken. Helemaal gek...

:j _/-\o_

Even hier op inhakend, dit word 's ochtends vroeg al uitgepakt en klaargelegd, zeker in een drukke kliniek. Dus dat er kosten betaald moeten worden als je niet komt opdagen, want in dit geval is door dat TS zich in de datum vergist had, vind ik meer dan terecht. Maar ik vind de reactie van de DA niet netjes!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:03

Jij bent gek! Pfff had nog ff doorgezet helemaal na dit!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:50

Hoe zouden steriele dingen nu al uren op voorhand klaargelegd kunnen/mogen worden? Lijkt me niet echt hygiënisch, en gebeurt bij mensen toch ook niet?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:14

Ik hoop toch dat je nog niet betaald hebt en je bedenkt :oo

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:31

Damned schreef:
Hoe zouden steriele dingen nu al uren op voorhand klaargelegd kunnen/mogen worden? Lijkt me niet echt hygiënisch, en gebeurt bij mensen toch ook niet?

Als het operatie programns om 10 begint en je legt om 8 alles klaar in een afgesloten ok ruimte dan gaat dat prima. Als jij meerdere operaties hebt staan dan moet je wel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:33

Steriel gereedschap wordt pas open gemaakt op het moment dat je echt gaat opereren? Je kan het alvast klaar leggen in de verpakking, maar reeds uit de verpakking lijkt mij stug dat men dat dik twee uur ervoor doet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:40

Nee dat klopt, geen uren van te vore, dat heb ik verkeerd verwoord zie ik. Dat ligt dan wel klaar om uitgepakt te worden. Maar stel dat TS afspraak had om tien, dan beginnen ze vlak daarvoor met uitpakken. Zodat je meteen doir kan. Zolang de ruimte afgesloten blijft.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:43

Ik zou ook niet betalen, vind het een erg hoog bedrag. Ze hebben geen poot om op te staan en als ze nu zelfs liegen over afspraken dan zou ik helemaal mijn poot stijf houden. Zou het ze gewoon niet gunnen omdat ze het op deze manier spelen. Ze hadden het ook op een fatsoenlijke manier kunnen oplossen waar beide partijen mee akkoord waren.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:15

TS, eigenlijk ben ik wel benieuwd of je gaat betalen of dat je tegen deze zet van de praktijk in gaat?