Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:02

Een familielid (zal maar niet zeggen wie) parkeerde bij ons op de parkeerplaats aan huis, waar normaal 4 auto's achter elkaar op kunnen, alleen op dit moment 3 aangezien er wat stenen liggen naast de poort. Auto's van beide ouders stonden erop, een van een oom, en er stond al een auto langs de weg van familie (die dus koos om niet op de parkeerplaats te parkeren). Familielid komt aan, en parkeert zo op onze parkeerplaats, waardoor vervolgens de stoep compleet geblokkeerd wordt zodat mensen die daar lopen op de weg om de auto moeten -O-
Vervolgens verjaardag bij mijn tante. Weer zelfde familielid waar dit parkeerverhaal over gaat trouwens. Niet veel plek meer, alleen nog een heel eind verderop. Maar ja dan moet je lopen dus daar ga je toch niet parkeren? Dus laat ik maar parkeren voor het huis, ik zie niet dat ik half de uitrit zo blokkeer.

En tsja durf er ook niks van te zeggen want ze zijn 2,5x zo oud als ik.. Kan het bij hun ook niet leuk brengen zovan; "Goh jij staat leuk geparkeerd" want dan krijg ik wss een lading excuses om me heen die beginnen met ja maar.

Urielle

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:06

Ik kreeg zelf een briefje onder de ruitenwissers O:)
Alleen stond ik keurig midden in mijn vak. Maar mijn auto is zo breed of de vakken zo smal dat mijn auto in het midden alsnog van streep tot streep staat :Y) tja ik moet ook ergens parkeren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:08

Dat probleem heb ik met mijn auto ook regelmatig Urielle :x

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:16

Ayasha schreef:
Dat probleem heb ik met mijn auto ook regelmatig Urielle :x

ik ook...... zelfs in het Gooi, waar in de meeste dorpen de parkeervakken aangepast zijn aan het formaat auto's dat er rondrijdt..... in Amsterdamse stadsparkeergarages moet ik zelfs steken om de bocht de bochten te kunnen maken en rij ik mijn spiegels eraf omdat de ingangen te krap zijn (gewoon een Landrover Freaklander hoor)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:21

Ik een Suzuki Grand Vitara dus ook niks aparts. Op school zie ik altijd een Hummer, ik vraag me altijd af hoe zij het in het winkelcentrum doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:25

Urielle schreef:
Ik een Suzuki Grand Vitara dus ook niks aparts. Op school zie ik altijd een Hummer, ik vraag me altijd af hoe zij het in het winkelcentrum doen.

die zie ik hier wel meer rondrijden, die gaan niet zelf boodschappen doen, die sturen de nanny met de bakfiets _O-

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:27

hier vind de halve buurt het doodnormaal om te keren op onze oprit.. of overdwars daar te gaan staan om de auto uit te laden... Of gewoon doodleuk op onze oprit (gewoon naast ons huis) te parkeren. Dan beledigd zijn als je er iets van zegt...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:36

Dat deden ze hier ook wel eens, onze oprit gebruiken als keerpunt. Heeft mijn moeder simpel opgelost. Ze zet haar auto op de oprit zo dicht mogelijk tegen de stoep aan. Dan kunnen ze niet meer keren. Doen vooral de overburen die de oprit tegenover de onze hebben. Maar de draaicirkel op de weg is niet heel klein dus redden ze prima. Maar ja, kost meer moeite he. Dan is de oprit aan de overkant toch ff makkelijker.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:39

Soms kan dat ook niet anders. Bij mijn ouders achter zijn 3 parkeervakken aan een straatje wat zo smal is dat er nét 1 auto doorheen past. Daar kom ik mijn mijn auto-zonder-stuurbekrachtiging ook niet in en uit zonder de oprit mee te pakken van de mensen die eraan wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:41

Keren bij de buren doe ik ook.. Als ik moet inparkeren bij onszelf (2 privévakken haaks op de weg) en de auto van mijn man (grote sedan) staat er moet ik eerst keren anders krijg ik de mijne (grote station) er niet naast. Als je even overlegd met je buren is dat wel zo netjes vind ik :j

Soms staat er hier tegenover een bestelbus langs de weg. Dan komen wij dus niet weg.. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:41

Begrijp ook niet zo goed het probleem van dat iemand keert op je oprit, zo lang die niet blijft staan heb je daar toch geen last van? :?
Zal me een zorg zijn als ze hier de oprit gebruiken om te keren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:44

ik keer verderop ook wel eens op iemands oprit, ze kijken dan wel angstig achter de gordijntjes of ik er niet blijf staan, maar anders kan ik het halve dorp rond om m'n auto even om te draaien, zie het probleem ook niet zo ....

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:45

Bij ons is dat zo standaard. Savonds moet ik ook vaak 2 straten verder parkeren omdat er geen plek is in de eigen straat. Ook staat er bij ons vaak een auto voor onze deur, waardoor ik mijn fiets niet in mijn schuur kan zetten of soms amper binnen mijn huis kan komen. Man wat irritant :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:51

Keren op iemands oprit is toch niet erg, daar hinder je toch niemand mee?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:54

Als je op straat kan keren zie ik niet in waarom je iemands oprit zou moeten gebruiken. De straat is openbaar en iemands oprit is prive.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:58

Inoterry schreef:
Als je op straat kan keren zie ik niet in waarom je iemands oprit zou moeten gebruiken. De straat is openbaar en iemands oprit is prive.

Als dat kan ja, maar als je anderen minder hinderd door even de oprit te gebruiken, waarom dan moeilijk doen. Omdat het van jou is? Terretoriumdrift anyone?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:00

Bij ons in de straat is het levens gevaarlijk om op de weg te keren,ik keer ook altijd op de oprit van de buren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:01

tuurlijk zou ik op straat kunnen keren: een aantal keer steken en het risico dat een fietser zich er tussen wurmt omdat ie niet snapt wat ik aan het doen ben, auto's die moeten wachten tot ik klaar ben, want als ik dwars op de weg sta, kunnen zij er ook niet meer door..... volgens mij wekt dit veel meer ergernis op dan even 2 tellen de neus van de auto een oprit op rijden en in 1 x omkeren.

Het is hetzelfde als bij mijn stal: daar is een dam, daar zet ik mijn auto neer, maar als er iemand 2 tellen moet staan om een tegenligger door te laten, dan kan dat. Buren van mij willen dat niet en hebben hun dam afgesloten met een groot hek. Kan je ook met je oprit doen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:04

Ayasha schreef:
Inoterry schreef:

Als dat kan ja, maar als je anderen minder hinderd door even de oprit te gebruiken, waarom dan moeilijk doen. Omdat het van jou is? Terretoriumdrift anyone?

In mijn geval wel ja :Y) . Mijn oprit is erg smal, dus moet je heel kort langs mijn tuinmuurtje of wat korter langs de auto van de buren. Bovendien heb ik niet altijd zin om mijn auto helemaal naar achteren te zetten dus zouden ze hier ook kort tegen de voorkant van mijn auto af moeten rijden. Hier is dus veel meer ruimte om op straat te keren dan op mijn oprit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 14:05

Ayasha schreef:
Begrijp ook niet zo goed het probleem van dat iemand keert op je oprit, zo lang die niet blijft staan heb je daar toch geen last van? :?

Vind ik ook inderdaad... Als ze blijven staan is het wel mis :+
En om nu een auto aan het begin van onze oprit te parkeren :') Kunnen er drie auto's niet achter huis komen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:07

Ayasha schreef:

Het mag wettelijk gezien gewoon niet.
Als je t even vraagt prima, als anders de draai niet te maken is ok, maar ze doen het dus ook als er aan de overkant gewoon 3 plekken naast elkaar vrij zijn.
Het is hier vrij gehorig, dus ik wordt er s'nachts wakker van als er auto naast het huis staat te ronken en ook overdag heb ik daar last van (gewoon een kwartier blijven staan, telefoontje plegen, op zijn gemak de navigatie invullen).
Komt ook wel eens voor dat we thuiskomen en dan dus niet op eigen oprit kunnen parkeren, omdat er dan een vreemde auto staat, ook hondsbrutaal gewoon als je thuis bent snel parkeren en dan je uit de voeten maken _-:(

Tegenwoordig zetten we de auto vrij vooraan (laten nog wel een meter of 3 vrij), maar dan zitten ze er dus bijna tegenaan, omdat ze persé toch op onze oprit moeten keren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:24

Maar dat is niet keren, dat is de oprit gebruiken. Van het moment dat ze blijve. Staan zou ik ook niet blij zijn.

Te hard rijden mag wettelijk ook niet. Als je het daarop wil gooien wel eerst zelf vrij van zonden zijn.

Mijn parkeerplek is op privé terrein maar ligt paralel met de baan, echter duidelijk privé gezien het voetpad dat tussen de baan en de plek ligt en de voortuin die er vlak na begint. Duidelijk een parkeerplek ook. Tegenover ligt een krantenwinkel meter voor een kleine parking en links er van letterlijk op 2m van de deur een groot plein dat overdag nooit vol staat. Vaak zijn de plekken vlakbij die krantenwinkel gewoon vrij. Waarom? Omdat iedereen bij ons aan de straat parkeert (wat dus vérder lopen is he!!' En met enige regelmaat parkeren ze gewoon mijn auto vast!! :? Ben je dan blind of dom?!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:00

Deze foto heb ik even van internet geplukt, maar ook wij hebben hier parkeergarages met Frauenparkplatze en ook ik tref regelmatig op deze zeer brede plekken auto's zo aan >;)

Afbeelding

En ja ook ik moest toen ik in Oostenrijk ging wonen even heel erg fronsen, ik kan namelijk als vrouw zijnde prima inparkeren (vooruit, achteruit, file) Het heeft even geduurd voor ik uitgevonden had dat deze plekken dichtbij de uitgang zijn zodat dames in het donker niet door een enge garage hoeven.
Al krijg ik nog zeer regelmatig ongevraagd parkeerhulp van oude mannetjes terwijl ik hem met 1 hand zo het parkeervak uitdraai.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:11

hadden ze hier maar Frauenparkplätze...... ik speer altijd met 1 oog over m'n schouder de parkeergarage bij mijn werk in A'dam uit, doodeng vind ik het.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:19

Ben net een paar dagen in Parijs geweest, we hadden 2 grote auto's bij ons…als je daar bent dan valt het hier allemaal reuze mee :D
Stond laatst bij de sportschool fijn klem, had 1 of andere aso z'n auto zo kort naast de mijne geparkeerd dat ik via de bijrijderskant naar binnen ben gekropen. En 't is niet dat de plaatsen zo krap zijn.
Ik denk dat ik ook maar eens een krijtje in de auto ga leggen voor een volgende keer :)

Afbeelding