Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sofiexx

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:47

Mijn kamer thuis was vaak een rotzooi,

hele hoop kleding en tassen, die ik dan wel op een hoop in de hoek gooide in plaats van verspreid door mn kamer. Ik ergerde me er wel aan, maar opruimen deed ik niet.
Nu ik op kamers woon zit ik bijna heel de dag op mij eigen kamer (geen gezamenlijke woonkamer) en dan erger ik me er echt aan. Ik heb mezelf aangewend om iedere vrijdag als ik naar huis ga te zorgen dat het netjes is de vaat is gedaan etc.
Probeer paar keer per week mn bureau leeg te halen en al mn kleding terug in de kast te stoppen.
Thuis kon ik naar benden vluchten, maar dat gaat nu niet meer

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:56

Ik zag de titel, en wist meteen dat het jouw topic was Em _O-

Ben erg benieuwd naar een after foto :D

Zelf heb ik het licht gezien 4 weken geleden, heb toen mijn kamer opgeruimd en het is nu gewoon nog steeds netjes. Ben best trots op mezelf, vroeger kon je mijn vloer niet eens meer zien. Het was een oase van kleding en schoenen, en altijd maar zeuren dat ik niks om aan te trekken had :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:07

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:07

Ook toen ik nog wel een relatie had zag mijn kamer er zo uit. Mijn beide relaties konden er echt niet wakker van liggen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:08

[***] schreef:
Degene met een zwijnenstal kamer, hebben jullie een relatie xd?
Mijn kamer leek eerst ook wel omgeploegd, maar dat veranderde toen ik een vriend kreeg die regelmatig langskwam. Ik ruimde steeds op voordat hij kwam, omdat ik niet wilde dat hij mijn zooi zag.

Sindsdien is het nooit meer een zooi geweest haha..

Ja, heb geloof ik hooguit 2 keer voor hem opgeruimd :') Helpt ook niet echt dat hij dus nog erger is dan ik.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:09

Ik moet gewoon een relatie :)*

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:11

sofiexx schreef:
Mijn kamer thuis was vaak een rotzooi,

hele hoop kleding en tassen, die ik dan wel op een hoop in de hoek gooide in plaats van verspreid door mn kamer. Ik ergerde me er wel aan, maar opruimen deed ik niet.
Nu ik op kamers woon zit ik bijna heel de dag op mij eigen kamer (geen gezamenlijke woonkamer) en dan erger ik me er echt aan. Ik heb mezelf aangewend om iedere vrijdag als ik naar huis ga te zorgen dat het netjes is de vaat is gedaan etc.
Probeer paar keer per week mn bureau leeg te halen en al mn kleding terug in de kast te stoppen.
Thuis kon ik naar benden vluchten, maar dat gaat nu niet meer

zo was ik ook!

Elke vrijdag doekje door de kamer en zuigen. Zorgen dat de vaat weg us en de kleding die gewassen moet worden in de koffer zit. Paar keer per week doekje over het bureau en alles wat stof aantrekt. Dinsdag woensdag en/of donderdag was stap avond dus er ontplofte een bom maar dat ruimde ik na het uikateren de volgende dag meteen op!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:18

Hoe ziet jullie auto er dan eigenlijk uit, als jullie deze hebben?
ik bedenk me net, het huis valt inmiddels mee in vergelijking met minimaal 4 jaar terug.
Maar mijn auto is uhhh nou ja rijdende vuilnisbak met net nieuwe TUV(apk) waar ik hem zonder blikken of blozen smerig van binnen en buiten heb heen gebracht.
Tsja paardenmens auto....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:19

Ik heb geen auto, maar dat zou bij mij ook niet goed gaan :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:21

Emma_?

1 tip: ga dit niet in delen doen.... echt niet...

Want de plek die je in 20 minuten moeizaam schoonmaakt... is dan in 2 minuten gewoon weer bezaaid..
en dan ben je weer vergeten dat je eigenlijk aan het opruimen was..

Gewoon 1 vreselijke dag opofferen aan opruimen, bij voorkeur samen met 1 vriendin....

En daarna iemand inhuren om eens per 2 weken een paar uur puin te ruimen. :j :j :j
( gaat het geld zóóóóó waard zijn!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:21

Ja ik gooi vooral in m'n auto echt alles aan de passagierskant en in de achterbak :') Ook veel lege verpakkingen etc, moet vaak in de auto eten en heb dan nergens om het te laten. En m'n hele achterbak ligt vol kleding en schoenen. En voorin natuurlijk ook nog parkeerbonnetjes, snoertjes, enz enz. Daar schaam ik me dan wel een beetje voor, m'n auto :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:23

Punz schreef:
Emma_?

1 tip: ga dit niet in delen doen.... echt niet...

Want de plek die je in 20 minuten moeizaam schoonmaakt... is dan in 2 minuten gewoon weer bezaaid..
en dan ben je weer vergeten dat je eigenlijk aan het opruimen was..

Gewoon 1 vreselijke dag opofferen aan opruimen, bij voorkeur samen met 1 vriendin....

En daarna iemand inhuren om eens per 2 weken een paar uur puin te ruimen. :j :j :j
( gaat het geld zóóóóó waard zijn!)

Mijn kamer is op dit moment zo'n troep dat ik het niet in 1 keer kán opruimen. Daarbuiten raak ik super snel afgeleid en is het dus geen doen..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:24

Maar juist door het supersnel afgeleide gaat het in meerder dagen ook niet lukken vrees ik.
Vandaar ook mijn tip: "bij voorkeur samen met een vriendin"

Ik gok op de vriendin namelijk :D ;)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:25

Ik stel nu al bijna 2 maanden het grondig uitmesten en schoonmaken van mn auto uit.
Mijn beredenering daarvoor, als je auto vies is bijt t zout minder door naar de lak toe, dus minder roest.
En zolang ik mn auto van buiten niet was hoeft ie van binnen ook niet schoon :-D

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:26

Ik ben ook echt een viespeuk :o gelukkig heb ik een vriend die juist erg opgeruimd is. Dus als hij langskomt helpt hij me met opruimen en de afwas, en soms om al mijn spullen een nieuwe plek te geven. Hem help ik dan weer met schoonmaken, daar heeft hij een hekel aan en kan dat echt niet. maar leven in mijn eigen rotzooi? Ik heb er geem problemen mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:26

Punz schreef:
Maar juist door het supersnel afgeleide gaat het in meerder dagen ook niet lukken vrees ik.
Vandaar ook mijn tip: "bij voorkeur samen met een vriendin"

Ik gok op de vriendin namelijk :D ;)

Haha nee het gaat bij mij echt beter als ik het in stukjes doe :j

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:29

hagelslag schreef:
ik bedenk me net, het huis valt inmiddels mee in vergelijking met minimaal 4 jaar terug.
Maar mijn auto is uhhh nou ja rijdende vuilnisbak met net nieuwe TUV(apk) waar ik hem zonder blikken of blozen smerig van binnen en buiten heb heen gebracht.

Die is misschien wel nog erger :o de hond kan niet meer in de achterbak want die ligt vol met paarden spullen. De achterbank zit verstopt onder kleren. Dus als de hond mee moet gooi ik eerst de spullen op een hoop en dan heeft hij een plekje :+ De passagiersstoel is dan wel redelijk leeg meestal want daar zit mijn tas als ik naar school ga :p

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:31

Ik heb vandaag ook weer eens de auto uitgemest, die kan er echt verschrikkelijk uitzien! Net zoals mijn kamer, jezus hoeveel afval kan een mens verzamelen!
Ik heb daarom tegenwoordig al een vuilzak op de kamer staan en een vuilzak in de auto liggen, dat gaat sinds kort dus wel redelijk goed. Maar ik eet ook makkelijk in bed, dus heb ook wel eens kruimels liggen. Gelukkig slaap ik graag in een schoon bed en heb ik verschillende overtrekken waardoor ik wel op tijd wissel met schone lakens. Kleding gaan in de mand tot die uitpuilt en ik drie machines ineens kan draaien, om over de wasmand met strijk maar niet te spreken, ik doe dat eens in de drie weken... en dan heb ik nog steeds een uitpuilende kledingkast, maar ik heb écht geen kleren om aan te doen...

:D Kvind het wel grappig! Ik kan echt heel erg ranzig zijn, maar als ik eenmaal begin op te ruimen ga ik ook uren door en is alles perfect in orde, en dat verslonst dan twee drie maanden tot ik er weer in vlieg :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:35

pluklief schreef:
hagelslag schreef:

Die is misschien wel nog erger :o de hond kan niet meer in de achterbak want die ligt vol met paarden spullen. De achterbank zit verstopt onder kleren. Dus als de hond mee moet gooi ik eerst de spullen op een hoop en dan heeft hij een plekje :+ De passagiersstoel is dan wel redelijk leeg meestal want daar zit mijn tas als ik naar school ga :p

Nou, mijn achterbank is opzich vrij leeg. Maar de rommel ligt er op de grond. Dus zitplaats is er niet.
Maar onze 3 hondjes passen dr nog prima in.
Volgens mij moet ik morgen toch maar mn auto uitmesten. Voel ik me toch wat beter bij...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:37

Haha mooi topic...
Ik ben ook niet van het opruimen.
Bij mijn ouders was mijn kamer een zwijnenstal en het hielp ook niet toen ik een relatie kreeg... die was (en is want het is dezelfde) zo mogelijk nog meer een sloddervos dan ik.
Toen we op kamers gingen werd het er dus niet beter op.
Daarna gingen we een huis kopen en toen hebben we een schoonmaakster genomen.
Beste beslissing ooit :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:44

Geef jezelf een boktban! Dat helpt met de afleiding!
Dat doe ik ook als ik voor school aan de gang moet, dan ban ik mezelf van bokt, en kan ik een uur (of langer) aan de studie. :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:54

_O_ prachtig

Ik ben ook heel slordig. Dingen zijn wel schoon- ik doe afwas direct, gooi verpakkingen en afval redelijk snel weg (voedsel e.d. direct, maar bijv. van electronica kan heel lang blijven rondzwerven := ), was regelmatig kleding en beddengoed enzo.. Als ik dat niet doe erger ik me teveel aan mezelf, dan vind ik het vies. Alleen hebben we hier geen stofzuiger, dus wel een boel stof :P En ik vind m'n haar overal terug, maar ik heb gewoon lang haar en dat is oneerlijk. :j

Verder ik ben gewoon slordig en makkelijk. Ik leef m'n kamer uit; ik verzamel objecten die ik veel gebruik om me heen en ruim het gewoon niet op. Schroevendraaier nodig? Lekker op bureau laten liggen. Batterijen nodig? Laat het doosje er maar bij liggen, handig voor de volgende keer... Dus dan liggen overal snoeren en opladers, pennen, cremes, waterflesjes, m'n bureau bezaaid met papier, grond bezaaid met papier en kleding.. Ik kan me er gewoon niet aan ergeren, tot het me aanvliegt en dan pas begin ik. := bijhouden zou zoveel makkelijker zijn maar ik ben gewoon te gemakzuchtig, zeker als ik het verder druk heb met examens bijvoorbeeld. En dan kan het vooral teveel moeite zijn om dingen uit een kast of la te halen elke keer als ik het nodig heb }:0 moet gewoon niet verder dan een armlengte bij me vandaan liggen.
Wat ik ook wel eens doe is lege verpakkingen terugleggen, of bijna lege pakken terugzetten in de koelkast omdat ik te lui ben het weg te gooien :Y) en ik verzamel oude enveloppes, dozen, rekeningen, bonnetjes.. want je weet nooit :+

En toen had ik een weekje een goede vriend over de vloer en ik kreeg al op m'n kop als ik gedragen kleding opgevouwen(!! wat ik normaal nooit doe :+ ) op een stoel had liggen. Want ik moest m'n kleding netjes ophangen :D en dingen mochten niet onder m'n bed maar moesten in de kast, want het was mooier als je de deur opendeed en er was een leegte onder m'n bed. _/-\o_ :') hoe houden mensen dat ooit vol??

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:48

Mijn studentenhuis is echt een typisch studentenhuis. Als ik mensen uitnodig, waarschuw ik ze altijd even van te voren. Dan lopen ze binnen, meestal met een opmerking 'dat valt toch nog wel mee'. Dan begint voor mij het aftellen, 3 laatste stappen voor ze bij de keuken zijn. Waarop eigenlijk meteen hun opmerking teruggetrokken wordt.

Bij het binnentreden van onze keuken wordt je overmant door een penetrerende geur van rottend voedsel met een vleugje schimmel. Bij het betreden van de keuken loop je het risico vast te kleven aan de vloer. Ik ben er heilig van overtuigd dat er een geheim kastje is, waar alle mensen in zitten die opgeslokt zijn door onze keuken.

Ik woon met twee jongens. We hebben bij mijn ene huisgenoot vakkundig 'hygiënische beperking' gediagnosticeerd. Hij heeft een gebrek in het zien, ruiken en voelen van de viezigheid. Onlangs stond hij voor mijn deur, of ik wilde helpen schoonmaken. Mijn eerste reactie was 'nee, ik ben altijd degene die schoonmaakt', maar bij nader inzien was ik toch erg benieuwd of hij dan toch tot bezinning was gekomen. Toen ik vijf minuten later de keuken betrad, verklaarde hij trots dat hij al klaar was. Het enige verschil voor mij was dat de afwas weg was, zijn afwas. En daarbij was er een geur in het rijtje bijgevoegd. Het was nu niet meer alleen schimmel en rottend voedsel, nu hing er daarnaast ook een chemische citroenlucht.
Inmiddels is mijn huisgenoot al twee dagen niet thuis geweest, ik ben bang dat de keuken hem heeft opgeslokt.

Vandaag heb ik het dan maar eens een beurt gegeven. De penetrante geur is zowaar zo goed als verdwenen. Mijn kamer ruim ik twee-drie keer per week op, daarnaast zuig ik twee keer per week de vloer en neem ik wekelijks het stof af. Het brengt me rust in mijn hoofd als de boel redelijk netjes is, anders kan ik gewoon niet werken...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:49

Ik verbaas me echt over het afval wat bij mensen dus op de grond ligt.. Het komt niet eens in mij op om verpakkingen op de grond te gooien. Die gooi je toch gewoon even in de prullenbak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:50

Nee, dat komt dus overduidelijk niet in mij op :=