Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_lautje_ schreef:Berekening klopt echthou nog geen 500 over. Zou voor drie dagen opvang bij ons 980€ kwijt zijn per maand. Krijg 180,- opvang terug. Dus zou een 470 over houden.
Mijn man kan beslist niet minder werken. Hij heeft een heel groot familiebedrijf en rijdt continu van en naar de locaties bij ons in de buurt naar de locaties elders in er land. Een dergelijk bedrijf vereist dat hij er 6dagen in de week is van 07:00 tot 19;00 en in de avond vaak nog vergaderingen.

Robin_S schreef:Mergee, je zei "dat je er dan maar beter niet aan kunt beginnen", als je allebei fulltime werkt. Dat vind ik persoonlijk echt niet netjes en ook nergens op slaan. Er bestaan best veel gelukkige en gezonde mensen waarvan de ouders fulltime werkten als kind. Vandaar vond ik je uitspraak echt heel kort door de bocht.
Dat ik zelf zal thuisblijven na de geboorte, is gewoon een persoonlijke keuze, ik wil het liever zelf doen. Maar ik sta net zo goed achter de keuze om niet thuis te blijven, soms heb je als ouders ook gewoon geen andere keuze.
_lautje_ schreef:Zoals al meerdere keren aangegeven komt het toch van de grote hoop, maar gaat het ons om de verhoudingen.
Mijn man vindt het best als ik blijf werken, maar het is wel dat we beide zeggen financieel levert het ons niks op per maand.
Blijf je dan werken voor jezelf als dagbesteding of vul je het anders is.
_lautje_ schreef:Zoals al meerdere keren aangegeven komt het toch van de grote hoop, maar gaat het ons om de verhoudingen.
Mijn man vindt het best als ik blijf werken, maar het is wel dat we beide zeggen financieel levert het ons niks op per maand.
emil01 schreef:TS; ik ben gestopt met werken, omdat het echt niet te combineren viel met o.a. een autistisch kind thuis. Op het werk dacht ik aan thuis en thuis was ik bezig met het werk. Ik werkte parttime, en regelmatig de druk of ik niet ook op andere dagen kon komen werken. Ik had de oppas geregeld met oma en manlief (werkte 4 dagen 36 uur en 1 dag thuis), die dagen kon ik niet even wisselen, maar dat kan ook niet bij de opvang. Werd er op het werk wel voor aangekeken, dat ik niet flexibel was. Doordat ik voor mijn gevoel eigenlijk alles maar half deed, en naar mijn mening je prioriteit bij je kinderen hoort te liggen, heb ik ontslag genomen. Ik heb hier nog geen dag spijt van gehad. Er is veel meer rust, plezier en stabiliteit in het gezin en ik houd ook ruimte over voor mijn hobby. Naar mijn mening hoort je prioriteit bij de kinderen te liggen als je voor kinderen kiest. Als je het kunt combineren; prima, als je hierover twijfelt, probeer het, lukt het niet, stoppen ermee.
sandyjorgen schreef:_lautje_ schreef:Berekening klopt echthou nog geen 500 over. Zou voor drie dagen opvang bij ons 980€ kwijt zijn per maand. Krijg 180,- opvang terug. Dus zou een 470 over houden.
Mijn man kan beslist niet minder werken. Hij heeft een heel groot familiebedrijf en rijdt continu van en naar de locaties bij ons in de buurt naar de locaties elders in er land. Een dergelijk bedrijf vereist dat hij er 6dagen in de week is van 07:00 tot 19;00 en in de avond vaak nog vergaderingen.
Je kunt het ook anders bekijken................je man betaald de kinderopvang![]()
waarom zou jij voor de totale kosten op moeten draaien? tis maar net hoe je het bekijkt.
Ik zou t eerst proberen om toch te blijven werken. Opzeggen kan altijd nog als het niet bevalt.
Uiteindelijk komt alles toch van de grote hoop.
) zal ik veel bezig zijn.
zeker op meerdaagse wedstrijden nemen genoeg mensen kinderen en baby's mee.
) in persoonlijke ontwikkeling, en wanneer ik zin heb pak ik af en toe mijn eerste zelfstandigen-werk als energetisch therapeut (Quantum Touch) erbij._lautje_ schreef:Dat op concours gaan wil hetzelfde doen als verschillende vriendinnen het ook doen: kind mee. En anders wil oma oppassen.
Ik rij eventing en wij eventers denken niet zo moeilijk.zeker op meerdaagse wedstrijden nemen genoeg mensen kinderen en baby's mee.
millennium schreef:Oké ... wow ik vind het nu al een onderneming om met onze kleine van nu elf maanden oud op pad te gaan. Let wel: als ouder pas jij je aan je kind aan, niet andersom.
alles draait in eerste instantie om het ritme van je kind_lautje_ schreef:Zoals al meerdere keren aangegeven komt het toch van de grote hoop, maar gaat het ons om de verhoudingen.
wendyenbram schreef:Als jij als vrouw stopt met werken, is het geld wat de man binnenbrengt toch echt van beide hoor! Als vrouw stop je zodat je man verder kan ontwikkelen. als jij als vrouw dat niet doet, en manlief moet dan dus ook minder werken. Kan hij niet verder ontplooien.
Hatsjie schreef:Mag ik even de knuppel in het hoenderhok gooien?
Ik mis in dit verhaal de offers die je man gaat brengen.
Als ik het zo lees ben jij diegene die het hebben van een kind en alle bijbehorende problemen (financieel dan wel wel werken/niet werken) oplost.
Waar is je hubbie in dit verhaal.