jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:15

Zou er dan ook iemand zijn die met een camera alle stoplichten in de gaten houdt? :Y) Want vaak als je op een rustig kruispunt aan komt rijden, dan springt ie al op groen!
En als dat niet gebeurt, dan is de stoplichtmeneer even koffiedrinken, of juist te druk met naar de andere stoplichten kijken!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:22

Briljant topic dit :')

Ik kan me eigenlijk alleen de aftiteling van mijn favoriete tv show herinneren (de show zelf ook niet meer :') ), daar stond altijd THE END, ik had net leren lezen en snapte dat end nog wel, maar THE kon ik echt niet plaatsen, dus toen heb ik mijn grote broer gevraagd wat TTT Huh Eh (fonetisch dus) nou betekende :'). Komt ie met het zwaar anticlimactische antwoord dat het 'de' betekende en ik maar denken dat het wel iets heel exotisch moest zijn -O-... Ik heb dat nog wel eens dat ik het zo uitspreek als ik ergens 'the end' zie staan :').

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:26

Ik heb ècht een gênante; ik heb tot afgelopen zaterdag altijd gedacht dat een navelstreng doorgeknipt en mooi dichtgeknoopt werd := :')

Wist ik veel dat ze er een klem opzetten en dat hij vanzelf dichtgroeit en afsterft... :+

(Ja, ik ben 27)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:29

Ik dacht altijd dat ik twee keelgaten/slokdarmen had. Ik probeerde altijd om door m'n andere 'keelgat' te eten maar het lukte me nooit :')

En ik dacht dat kabouters bestonden, ik ging altijd hele hutjes voor ze maken en schelpjes die ik gevonden had ik die gaten in bomen stoppen, omdat ik dacht dat daar ook kaboutertjes woonde. Ik zag soms ook echt een puntmutsje naar buiten komen, was ik van overtuigd :')

Ojaaa, deed ook altijd ienemienemutte voor welke knuffel bij mij mocht slapen. Want ik vond het zielig om zelf te kiezen, want dan leek het alsof ik de ene knuffel liever vond dan de andere.
Laatst bijgewerkt door finnens op 21-01-15 00:32, in het totaal 2 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:29

_O- _O- Mooi toch, dat je nu pas uit die illusie gehaald wordt :')?

@marlinde, dat zout is echt briljant, ik denk dat je moeder zo ongeveer vlak moet hebben gelegen _O- :')

Citaat:
Vroeger dacht ik dat er kabouters in het bos leefde. Alleen in de herfst hadden ze huisjes (paddestoelen). En dat vond ik altijd zo zielig dat ik in de andere seizoen altijd huisjes voor ze maakte met kleine takjes tegen een boom aan. En als we dan weer verder liepen riep ik altijd dat ze konden komen want hun huisje was af :D

Dit is echt te cute trouwens <3 <3

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:31

Sommige auto's hebben zo'n rubberen (?) flapje onderaan de achterkant van de auto zitten die over de weg heen sleept. Ik heb altijd gedacht dat die er was om te voorkomen dat je wagenziek zou worden. Ja.. kinderlogica :')

Hahaha geweldig AmyII :') Dichtgeknoopt _O-

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:37

Petrichor schreef:
Ik vond het raar dat er zoveel plaatsen in Duitsland Ausfahrt heette. :')

Jaaaa dat had ik ook!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:37

Dat met die knuffels in de was weet ik nog wel, ik had maar 1 echte knuffel en die moest toen een keer gewassen en in een zak zelfs omdat ik luizen had, ik dacht dat ik doodging :'), volgens mij werd ik echt hysterisch :j

Citaat:
Mijn vader noemde Aromat (dat gele poeder in van die potjes van knor) altijd ''knorretje'', ik heb met enige regelmaat in de winkel naar knorretje gevraagd en ben er pas sinds ik een jaar of 17 was achter gekomen dat het aromat heette :+

Dit heb ik ook eens gehad met een vriendin! Die noemde het 'knor', ik kende het hele spul sowieso niet, dus we hebben ons echt rot gezocht naar dat stomme potje aromat :'), en bij iedereen vragen naar Knor, niemand die het wist _O-. Toen waren we ook 17 ofzo, ik zal ook nooit meer vergeten dat het aromat heet, maar ik noem het sindsdien dus ook knor :')

*edit nummer zoveel :')*
Ik heb wel ooit eens gehad dat ik het kinderslot op de auto wilde doen toen ik voorin zat en ik dacht dat je dan aan de hendel moest zitten, gevolg; autodeur vloog open in de bocht en ik hing half uit de auto, ik geloof dat mijn moeder een behoorlijke hartverzakking kreeg :=.... Bleef daardoor wel altijd netjes van de hendeltjes af voortaan :j.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:17

LiVetime schreef:
Sommige auto's hebben zo'n rubberen (?) flapje onderaan de achterkant van de auto zitten die over de weg heen sleept. Ik heb altijd gedacht dat die er was om te voorkomen dat je wagenziek zou worden. Ja.. kinderlogica :')

Hahaha geweldig AmyII :') Dichtgeknoopt _O-

Valt mij trouwens op dat elke vorm van rubber onder de 'nieuwerwetse' auto's weg is.
Ook de waterflappen achter aan de wielkasten om opspattend water te voorkomen. Vet irritant, want nu heb ik veel meer last van stuifwater in het verkeer dan voorheen...

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:31

Ardenner boterhamworst noemde ik Grammofoonplaatworst. Vanwege de grootte en het zwarte randje er om een.
Vroeger was die worst ook echt veel groter en dat randje was veel zwarter!!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:34

Dat mensen mij niet konden vinden als ik hen ook niet zag tijdens verstoppertje spelen :')

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:56

LiVetime schreef:

Waarvoor is het anders dan? :o :')

En ik heb echt heel lang gedacht dat hachee 'beerspoepenrapen' heette. Want toen ik een keer aan mijn moeder vroeg wat we gingen eten zei ze dat we 'beerspoepenrapen' gingen eten. Had dus ook nooit de link gelegd dat ze eigenlijk berenpoep en rapen zei. :')

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:36

Oh er schiet me nog een te binnen, altijd als we op vakantie gingen met opa en oma, gingen we naar de Hagelworst.
En ik kwam er pas op me 10e ofzo achter dat het de Hagelhorst was. En ik maar roepen 'we gaan naar de hagelwooooorst!'
Je kunt je wel voorstellen dat mensen me een beetje gek aankeken :+

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:48

Ik wilde vroeger altijd heel graag een pony (wie niet), en mijn ouders hadden een eigen restaurant, toen ik een keer meeging naar de bank toen mijn vader de omzet op de bank ging zetten werd ik toch een partijtje boos op hem! Want ja, wie stopt er nou 'een pony in de muur' als je weet dat je dochter heel graag een pony wilt? :')
Met geld in de muur doen dan :P

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:49

Altijd als ik eng droomde mocht ik bij mijn ouders gaan liggen. M'n moeder ging dan mijn droom weg toveren :+ ze zij dan echt vanalles, en gek genoeg werkte het altijd :')

Ook dacht ik dat als ik droomde ik zo'n wolkje boven m'n hoofd kreeg en dat andere het dan konden zien. Als ik dan bij m'n ouders sliep vroeg ik altijd of ze het gezien hadden :Y)

Als klein kind haalde ik ook echt altijd de theedoeken uit het kastje, geen idee waarom :') het gebeurde ook minstens vier keer op een dag, hoezo dwangmatig :+

Ook riep ik altijd okot als ik een helicopter of vliegtuig zag, m'n ouders hadden geen ideeee wat ik nou met okot bedoelde haha. Later is m'n moeder er achter gekomen dat ik helicopter of vliegtuig bedoelde.

En wij hadden hier in de buurt een oma wonen en iedereen noemde haar altijd oma koekie, want we kregen daar altijd koekjes en snoepjes als we aanbelden :')

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:05

Oh ik heb er ook nog 2 :P

Ik dacht een tijd lang dat ik kon vliegen.. Dat de rest dat niet kon moesten ze zelf weten.. Maar ik zou dat vast kunnen! Dus ging hard in training :') Ging ik altijd 4 treden op de trap staan en eraf springen en tegelijkertijd mn armen zwaaien net als een vogel.. En nooit lukte het me! -O-

En mn moeder zei dat ik een keer een geniale uitspraak had gehad haha.
Toen wou ik graag wat hebben uit de speelgoedwinkel, had ik gevraagd aan mn ouders of ik dat mocht. Waarop hun zeiden: 'Nee sorry, het geld is op :Y) ' Waarop ik heel verbaasd zei: 'Nou maar dan steek je toch even je pasje in de muur? Dan komt er zo weer geld uit' :+ :+

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:30

Ik dacht altijd dat papa en mama de tijd vooruit zette, terwijl ik sliep :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:12

AmyII schreef:
Ik heb ècht een gênante; ik heb tot afgelopen zaterdag altijd gedacht dat een navelstreng doorgeknipt en mooi dichtgeknoopt werd := :')

Wist ik veel dat ze er een klem opzetten en dat hij vanzelf dichtgroeit en afsterft... :+

(Ja, ik ben 27)

mag ik vragen hoe je er achter bent gekomen..
grijnss, hopelijk niet door de geboorte van je eerste eigen..
dan zouden de artsen volgens mij je verbazing hebben kunnen zien.. vraag mij af wat zij dan dachten

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:18

Er kwam geld uit de muur voor niks! Alleen een stukkie plastic er in duwen was genoeg!

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:29

Ik dacht vroeger altijd politiemensen de stoplichten op groen zetten in hun kantoor. Dat ze van die groene, oranje en rode knopjes hadden. En als je maar leuk genoeg naar de stoplichten keek de politiemensen het stoplicht waar je op stond te wachten eerder groen maakten. :')

Ook ik dacht dat de auto precies wist waar je links en rechts moest. En dan die richting uit knipperde. Niet wetend dat die mensen dat zelf deden. :o

En het winkelen natuurlijk. Ik dacht altijd; 'later ga ik ook heel veel winkelen. Dan verdien ik geld!' Want als mn moeder 1 briefje van 50 gaf kreeg ze soms wel 3 briefjes terug en soms zelf 5 kleine muntjes :+ dan word je snel rijk! Haha

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:35

elenaMM77 schreef:
AmyII schreef:

(Ja, ik ben 27)

mag ik vragen hoe je er achter bent gekomen..
grijnss, hopelijk niet door de geboorte van je eerste eigen..
dan zouden de artsen volgens mij je verbazing hebben kunnen zien.. vraag mij af wat zij dan dachten

Neehoor, niet míjn eerste.. Ik ben vorige week woensdag tante geworden :D. Ben er dus achter gekomen tijdens kraamvisite :+

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:39

Wat een geniaal topic dit :)

Even nagedacht en ik kan me ook 2 dingen van mezelf herinneren:

Ik begreep nooit dat m'n moeder bij het betalen aan de kassa het volledige bedrag weer terug kreeg wat ze betaalde. Omdat de cassiere natuurlijk terug telt naar het bedrag wat de klant heeft gegeven. Snapte daar nooit wat van, want het leek me niet dat de boodschappen gratis waren.

Ook vond ik het altijd heel bijzonder hoe mijn vader wist welk knipperlicht hij in de auto aan had gezet. Het lichtje op het dashboard heeft immers de pijltjes beide kanten op staan. :')

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:06

Ik heb ook een keer heel verbaasd staan kijken toen mijn moeder gepast betaalde en geen wisselgeld kreeg bij de winkel.
Ik heb het haar toen ook nog gezegd: ''Maar je kreeg helemaal geen geld terug van die mevrouw?'' :?

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:30

Nymeria schreef:
Ook vond ik het altijd heel bijzonder hoe mijn vader wist welk knipperlicht hij in de auto aan had gezet. Het lichtje op het dashboard heeft immers de pijltjes beide kanten op staan. :')

Zoiets had ik ook, ik snapte echt niet hoe je nou kon onthouden welke kant je dat hendeltje op moest doen om de goede kant op richting aan te geven :')

Ik dacht ook dat wind ontstond doordat de bomen bewogen, en ik was altijd heel bang dat door die wind er een boom op ons huis zou waaien dus moesten de bomen om het huis heen maar omgezaagd worden zodat er geen wind meer kwam bij ons :+
Laatst bijgewerkt door Spianne op 21-01-15 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:33

Naomi_King schreef:
En het winkelen natuurlijk. Ik dacht altijd; 'later ga ik ook heel veel winkelen. Dan verdien ik geld!' Want als mn moeder 1 briefje van 50 gaf kreeg ze soms wel 3 briefjes terug en soms zelf 5 kleine muntjes :+ dan word je snel rijk! Haha

Hahahahah dat dacht ik ook! Ik had mezelf ook al rijk gerekend, want ik zou gewoon altijd te veel betalen en dan zou ik terugkrijgen, zo gemakkelijk *\o/* .

Ik heb ook een tijdlang vogelveren bewaard (nu ja, denk niet dat de collectie ooit verder dan 10 is gekomen). Ik was er immers zeker van dat als ik genoeg veren zou hebben om mijn armen te bedekken, ik zou kunnen vliegen :j .