Soms is het inderdaad beter om het te laten, dan is er al te veel gezegd..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
coldsummers schreef:I am sick and tired of living in the past, sick and tired being afraid of the future. I did what I had to do, it's time for a change. I'm scared, scared as hell but I know I can fix myself.
Ik heb eindelijk hulp gezocht, maar ben doodsbang. Niemand weet dat ik doodsbang ben, daarom maar even in dit topic plaatsen.
coldsummers schreef:I am sick and tired of living in the past, sick and tired being afraid of the future. I did what I had to do, it's time for a change. I'm scared, scared as hell but I know I can fix myself.
Ik heb eindelijk hulp gezocht, maar ben doodsbang. Niemand weet dat ik doodsbang ben, daarom maar even in dit topic plaatsen.
SplashIsLief schreef:Ik heb vandaag mijn brief verstuurd. En.... ik heb lang getwijfeld maar ik wil het iedereen aanraden, dat als je de mogelijkheid hebt om jouw woorden te uiten, om dat ook te doen. Ik ben blij dat ik de ontvanger heb laten weten hoe het voelt. En de reactie was anders dan verwacht. Ik had een complete dichte deur verwacht, maar de deur ging juist verder open dan gedacht.
Sunneva schreef:Prachtig en 'touching' topic.
Ik zou graag zeggen:
Jij was de enige bij wie ik mij zó gevoeld heb, zo veilig en geborgen maar tegelijkertijd so alive en zo bijzonder. Het zal nog lang duren voor ik mezelf weer zo kan openstellen, maar door jou weet ik nu dat ik het KAN. I am capable of having these feelings and that is good enough for me at the moment... Ik heb geen spijt.
Mijn schrijfcapaciteiten zijn waardeloos als er emotie bij komt kijken dus sorry voor de vervuiling door Engelse woorden
DeMolenhoek schreef:Elke dag neemt het verdriet toe. Het verdriet van niet te voldoen, van niet goed genoeg te zijn, van afwijzing en eenzaamheid. Elke dag groei ik als persoon. Elke dag ben ik een beetje sterker in de strijd die ik lever. Ik ben er moe van, uitgeput. Maar toch heb ik nog nooit zo veel bereikt in mijn leven.
Een verschrikkelijke relatiebreuk gaf mij enkele dierbare vriendinnen. Mensen die er voor mij staan. Ook oude vriendinnen die weer dichterbij kwamen. Maanden verdronk ik net niet in een put vol verdriet. Zonder bodem. Tot het verdriet zo hoog kwam dat ik de rand weer kon bereiken en ik dat verdriet kon omzetten levenslessen.
Ik heb altijd graag gezien en gehouden. Maar het maakte mij kapot. Loslaten is soms het beste om niet te verdrinken. Af en toe voel ik dat er weer aan mijn voet wordt getrokken. En het is verleidelijk om die weg naar beneden weer te volgen. Gewoon zo moegestreden en verdrietig zijn dat je een reden hebt om niet op te staan.
Maar ik sta op, elke dag opnieuw. Er zijn dagen dat alles op een opgave is. Dat alle verdriet naar boven komt en ik niet verder geraak dan mijn paarden eten te geven en een halster te kuisen. Vandaag was zo een dag, waarbij ik heel veel heb geweend. Waarbij ik weer even dat trekken aan mijn voet voelde.
Een reden te meer om mijn schouders onder de dag van morgen te zetten. Om met een glimlach voor de klanten te staan. Om maandag een oude, dierbare (ik denk dat ik ze zo wel mag noemen) vriendin weer te zien. Om dinsdag te gaan dansen. En ook al lig ik daarvoor soms een hele dag in de zetel met een hoop zakdoeken en gedachten die blijven malen, ik kom van dieper. Ik mag trots zijn op wat ik nu al heb bereikt.