Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:56

Ik droeg op die leeftijd ook veel make-up.
Meer omdat ik een soort "masker" droeg, ik werd toen ontzettend erg gepest.
Wat natuurlijk die dikke lagen make-up niet beter maakten, maar dat zag ik toen niet :+
Zolang ik maar niet eruitzag zoals ik echt was. Want ja, als die jongens naar je roepen dat je vreselijk lelijk en dik bent, zal dat wel zo zijn.

Toen ik naar het MBO ging is het pesten overgegaan en daarmee ook de make-up, af en toe draag ik wel eens mascara, maar meestal helemaal niks :)

Ik schaam me nu dood als ik die foto's zie _O- Echt, vreselijk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:06

Ik heb ook van die foto's, dat ik foundation draag...

Ik gebruik het al 5/6 jaar niet meer ofzo, en merk dat mijn gezicht een stuk gaver wordt.

Britta31

Re: Wat is dat toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:39

Toen mijn dochters net begonnen met make-up waren ze net een pandabeertje en prinses beatrix.Nu hebben ze het al beter onder de knie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:42

Britta31 schreef:
Toen mijn dochters net begonnen met make-up waren ze net een pandabeertje en prinses beatrix.Nu hebben ze het al beter onder de knie.

Ahhhhh de pandabeertjes look <3
Feest der herkenning, mooi gniffel moment als ouder denk ik!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:55

Ik droeg vroeger ook al jong veel make-up. Volgens mij vanaf mijn 12e al. Ik had veel last van acne en durfde echt niet zonder een laag plamuur de deur uit. Liever een laag plamuur als een rooie kop met puisten. Ik snap mezelf van toen nog steeds heel goed, ook al is plamuur natuurlijk niet echt mooi.Ook ben ik heel licht blond en ziet mijn gezicht er zonder make up uit als een blote bil. Ik had het echt wel nodig om een beetje zelfvertrouwen te bewaren. Denk dat ik toen bijna liever naakt als zonder make-up een rondje door school was gegaan.

Wel jammer om te lezen dat mensen elkaar toch steeds zo veroordelen. Tja, om wat eigenlijk?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:11

Mijn nichtje wordt dit jaar 13 & loopt al vanaf dr 10e met mascara op. Tja okee, ze kijkt naar me op (ben 19 & wordt 20), maar ik vind zo van: dat heeft niet nodig. 13 jaar was ik niet met make-up bezig.

Toen heb ik zo'n periode gehad... maar ik voel er niks voor elke dag voor de spiegel te staan.

Met verjaardagen en feestjes gebruik ik wel make-up, maar dat is enkel een soort poeder ipv foundation, mascara, oogpotlood en van dat vloeibare oogschaduw waar ik dan soort van eyeliner mee maak. Niet overdreven, just normal...
Ga meestal make-uploos door het leven. Heb een pukkelvrije huid & weinig plekjes. Daar schaam ik me niet voor (de plekjes die er dan wel zitten), want het hoort bij me. Daarbij als je make-up dagelijks draagt zien mensen het niet meer. Draag je af en toe, dan valt mensen het op & dat is extra leuk.

Daarbij ben ik ook gezegend met zwarte wimper van mezelf...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:26

Ik moet nu denken aan de opmerking die een vriend maakte :')

"Toen werd ik langs der wakker, zat der gezicht nog op het kussen en dacht ik "WAT IS DIT?" wat er naast me lag" :')

Geniale omschrijving... Met make-up op kun je echt wel dingen benadrukken/wegwerken etc. en het is echt wel mooi... Maar of kinderen zich er al druk over moeten maken... (Als in "zonder mascara kom ik het huis niet uit" etc? :S Tjah.. Soms slaat het door..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:29

ik lig er echt niet wakker om.

Dat zij zo willen zijn, prima hoor.
"duckface gezichten" en het proberen van een "kussende gezicht"
Ook de chagrijnige gezichten voorbij zien komen...

Ik moet er eigenlijk wel een beetje om lachen, want deze meisjes zijn ontzettend onzeker.
Make up voelen ze zich zekerder door.

toen ik 13-14 -15 was, had ik dat ook.
Ik voelde me stoerder, durfde meer voor mezelf op te komen.
En nog leuker "Handjes vasthouden van jongens!"

Ik kreeg mn vriendje in die tijd, en ook zo mijn exen XD

Mijn huidige vriend viel voor me, zonder make up in mijn zondaagse kloffie.
Sinds die tijd, mijn 16e dus, lag mijn make up in de kast te stoffen en voelde ik me daar ook zekerder van.
Terwijl mijn mede schoolgenoten bleven zeuren :"Doe eens wat op joh! Lijk je veel vrouwlijker!"
"Of een p-upp bh?" "Ja, ga je haar eens krullen?"

Zonder te blikken of te blozen was mijn antwoord daar. "Ik ben uniek, net als jullie. Maar ik wil niet op iemand lijken, ik wil mezelf zijn, en ik kan dat zonder make up."

Uiteraard was mijn reactie niet gewaardeerd.

Tegenwoordig wel. En dan doe ik pas wat op. Omdat IK dat wil. Oogpotloodje en mascara. Thats all.

Maar ik kan me wel iets voorstellen bij de jongere dames.
Al keur ik al dat gepoeder zeker niet goed...
Ik vind het erg zonde, om jezelf vol te poederen, tot je wangen breken tijdens het lachen. :')

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:48

Ik begrijp wel wat je bedoeld.
Ik zie soms ook meisjes dat ik denk: oei, too much. Maar ik erger mij er niet aan, leven en laten leven denk ik dan. Soms stoort het mij wel, dat ik naar iemands foto's kijk en dat ik echt niet begrijp waar diegene mee bezig is, maarja als die persoon er blij van wordt, en als die persoon er voor kiest haar leven zo te leiden, moet ze het vooral doen. Ik zou mij ook niet uit het veld laten slaan door mensen die nare reacties plaatsen, iedereen bepaald zelf wel wat hij/zij mooi vind, dat hoeft een ander niet voor diegene te bepalen.

Ik ben 13 en ik draag ook foundation, maar dat komt omdat ik een onzuivere huid heb, en ik mij met foundation veel comfortabeler voel. Natuurlijk ga ik ook wel de deur uit zonder makeup, in de vakantie elke dag! Maar mij gaat het er meer om dat het er tenminste nog een klein beetje natuurlijk uit ziet, en dat je niet gelijk ziet dat diegene foundation draagt, dat vind ik wel echt lelijk.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:03

Ik snap het nut niet van oranje gezichten, ik zie dat zo veel langskomen. Ik vraag mij oprecht af, hoe het komt dat jonge meiden dat mooi vinden.
Zelf ben ik alleen een mascara en oogpotlood gebruiker, zelfs nooit foundation gebruikt, dit omdat ik het niet nodig vind.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:16

Aandacht van jongens, populair willen zijn, opvallen en zelfverzekerder...

Daarbij snap ik de jongens niet wat ze in een plamuur type zien :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:22

KarmaWitch schreef:
Daarbij snap ik de jongens niet wat ze in een plamuur type zien :')

Een meisje met haar eigen leuke persoonlijkheid en karakter? Misschien soms wat verder kijken dan het uiterlijk van een persoon.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:24

Ik ben zelf 13 jaar, heb nog nooit foundation aangeraakt ( :o ) , doe heel af en toe voor een verjaardag mascara op en dat is het ongeveer wel.

Mijn leeftijdsgenoten dragen inderdaad ook allemaal foundation en plamuren hun gezicht vol. Daarna 100 selfies maken en die plaatsen op Instagram, Twitter en andere social media met de vraag 'Hoe oud gok je?' De meesten raden 17 jaar, dat is nogal een groot verschil. Ook hebben we het altijd over hun 'ex' en hun liefdesleven.

Soms twijfel ik wel een beetje aan mezelf. 13 jaar, geen make-up, geen vriendjes, geen selfies, niet verliefd en al helemaal niet bezig met jongens. Ben ik dan van een ander deel van de aarde? In mijn buurt lijkt dat Iniedergeval wel zo...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:25

Viktor238 schreef:
Soms twijfel ik wel een beetje aan mezelf. 13 jaar, geen make-up, geen vriendjes, geen selfies, niet verliefd en al helemaal niet bezig met jongens. Ben ik dan van een ander deel van de aarde? In mijn buurt lijkt dat Iniedergeval wel zo...

Het komt wel. ;) Ik was ook laat met de vriendjes.
De selfies daarentegen... :')

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:28

Chiave schreef:
Viktor238 schreef:

Het komt wel. ;) Ik was ook laat met de vriendjes.
De selfies daarentegen... :')

Haha oké, bedankt :) .
Ben sowieso niet van plan om te worden zoals de meerderheid, om erbij te horen. En dan bedoel ik mijn gezicht vol plamuren om bij het groepje vriendinnen te horen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:32

othelloster schreef:
Ik vraag het mij ook af, ik ben 16 jaar en make up loos en vindt het prima zo, sommigen meiden zijn in een poederdoos gevallen zo dik is de make up.. Ik snap de meerwaarde er niet van.

Hiermee ben ik het eens! Ook ik ben 16 en makeup loos.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:34

t is ook een hoop blabla hoor onder veel pubers. Grote mond over wie ze wel niet gezoend hebben, maar ondertussen doodsbang zijn om uberhaupt een handje vast te houden :') t klinkt vaak meer dan het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:35

Wat is er toch zo mis mee om make-up te dragen? :') Wat is er de meerwaarde van om te zeggen: 'Ik draag geen make-up' etc. Iedereen moet doen waar diegene zich prettig bij voelt, is dat nu door wel of geen make-up te dragen, dat maakt niet uit?

Verder zijn diegene die ik het meest arrogant en vervelend zijn niet eens de types met veel make-up op. :+

Verder draag ik gewoon mascara, af en toe wat BB cream. Ik wordt een paar jaar ouder geschat door sommige mensen, en post af en toe ook een 'selfie' op fb of instagram. Is daar iets mis mee? Zodra ik dit topic lees krijg ik het gevoel dat dat wel zo is. En volgens mij is het niet de bedoeling dat mensen zich minder(waardig) voelen alleen omdat ze make-up dragen of ouder geschat worden. (Waar ik me trouwens enorm over verbaas)

Verder zijn er daadwerkelijk mensen die er verzorgder uitzien wanneer ze make-up dragen, dat is geen verplichting om het te doen. Maar zo af en toe voegt het daadwerkelijk wat toe. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:44

Ik vind dat je zelf moet weten wat je doet. Als jij graag make-uploos rond wil lopen, prima, maar laat de mensen die er wel voor kiezen zich op te maken ook gewoon in hun waarde. Ik gebruik liever een klein beetje make-up zodat ik er niet uitzie als iemand die een flinke kater of de griep heeft.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:46

Viktor238 schreef:

Niet twijfelen! Ik kreeg mijn eerste vriend ook 'pas' op mijn 15e en was daarvoor vooral bezig met de paarden. Het komt vanzelf wel en dan zou je willen dat je soms even zonder al dat jongensgedoe zou kunnen. :P

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:50

Ik was ook een jaar of 13-14 toen ik mijn pandabeer/alle kleuren oogschaduw-fase had :')
Maar sinds mijn 15e make up loos.

Ik vind dat overigens totaal niet onverzorgd, ik epileer netjes mijn wenkbrauwen, ik heb een hele egale huid en lange wimpers :)

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:51

viavialover schreef:
tegenwoordig lopen ze op hun 13de nog rond 8/9 buiten en stoer doen ens
nja das hoe ik het zie

8/9? kan je hier in Leiden wel half 12 van maken als het niet later is :')

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:55

wat ik ook veel hoor langskomen hier is 'jamaar mijn foundation moet wel 3 slagen donkerder als m'n huid zijn anders zie je het niet 'waarna ik denk, ik heb geleerd dat foundation dezelfde kleur als je huid hoort te zijn en wat oneffenheden verzacht waardoor je een wat gladdere huid krijgt.
zonder dat je het inprenciepe moet zien, of heb ik het nu fout?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:08

hooiveld schreef:
Citaat:
Poiuytrewq schreef:
Vind het ook geen gezicht. Make-up kan mooi zijn, us een kwestie van expirimenteren op die leeftijd :'). Heb het ook even gehad.
Maar zo heb je van mijn leeftijd of ouder (23) ook genoeg wijven die 3x per week onder de zonnebank gaan en een poepkleur hebben. Of die zichzelf vermageren om wat voor reden dan ook (ipv normaal gezond te eten en te bewegen, want het verschil tussen gezond en ongezond dun/stevig zie je echt wel).
Mensen die zichzelf (laten) vernielen heb ik echt weinig respect voor.
Je zou denken dat je na de 20e wel uit die fase bent, maar sommigen blijven nog een beetje hangen zegmaar.

Hihi die kijk-mij-make-uploos-zijn herken ik ook wel. Stralen ze meestal ook uit hoor. En dat is dezelfde uitstraling die andere mensen hebben die zich op wat voor manier beter voelen dan een ander. Lekker laten gaan (en een beetje uitlachen :'))

Deze reactie doet mij veel pijn. Ben dan geen 20 maar heb wel een eetstoornis gehad. En man, wat was dat een gevecht. Ik deed mijzelf niet expres pijn. Ik zou die tijden niet graag over willen doen. Jou reactie maakt mij erg verdrietig.

Ahjoh, laat het je niet verdrietig maken. Er zijn inderdaad kortzichtige mensen op deze wereld, en ikzelf kan er niet mee zitten dat deze mensen mij (om verschillende redenen) veroordelen. Misschien leren ze later als ze groot zijn :P dat er meer is dan alleen het uiterlijk van een persoon.
Ik vind gewoon dat je jezelf moet kunnen zijn, en voor mij hoef je geen imperfecties te verbergen want iedereen heeft die wel. Eigenlijk vind ik mensen alleen lelijk als ze arrogantie uitstralen, maar dat heeft meer met het karakter te maken. :P
Ik vind mensen prima zoals ze zijn, mét pukkel, of moedervlek, of scheve neus, of scheel oog, met bochel, zonder been, met littekens, dik, of dun. Ik vind het er raarder uit zien als je dat soort dingen uit onzekerheid probeert te verbergen. Een beetje make-up kan ik trouwens wel mooi vinden en soms ook minder mooi maar dat moeten mensen zelf weten.

Zelf probeer ik ook wel eens wat uit maar ik krijg het nooit zo voor elkaar dat het er echt beter op wordt en na een half uur hangt alles onder mijn ogen zodat het net lijkt alsof ik 3 maanden niet geslapen heb :') . Verder zit mijn hoofd helemaal vol met sproeten dus foundation maakt het alleen maar raar, óf ik moet ze allemaal wegdoen óf ze krijgen een of andere rare kleur :') .
Dus dat heb ik maar opgegeven en alleen met feestjes doe ik wat mascara ofzo, verder vind ik het wel best. En wat andere mensen daarvan vinden kan me eigenlijk niet zoveel schelen. :D

Maar dat ligt er ook aan wat voor werk je doet denk ik, ik loop meestal de halve dag rond in de bagger, met zaagsel en hooi in mijn haar en beestenharen overal. :') Dat ga ik niet doen op mijn allerbest met een uber opgemaakt hoofd in mijn meest nette kleren met mn hoge hakken. :P En als ik dat niet doe zit ik achter de pc data te verwerken of papers te schrijven.
Als ik ergens in een winkel zou werken zou ik waarschijnlijk wat meer moeite doen om er echt netjes uit te zien :+ .

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:15

Ik draag wel make up.

Zo, krijg ik nu een taart? Of is dat alleen voor de mensen die geen make up dragen? ;)
Laatst bijgewerkt door muntdrop op 04-01-15 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt