Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blacktown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:35

Zwerte schreef:
Jovanos45 schreef:

En dan is er nog de groep ongelovigen die daar ervaring mee heeft en juist heeft gemerkt dat het niks is. Heb best wel eens glaasje gedraaid vroeger. Toen ik jonger was geloofde ik er nog wel in en ja hoor gekke ervaringen! Later ging ik meer nadenken en kwam tot de conclusie dat er vrijwel altijd betere verklaringen zijn en toen waren dingen zoals glaasje draaien ineens totaal niet eng meer en gebeurde er niks wat ik niet kon verklaren. Vind zoiets eerder hilarisch, omdat anderen wel in de stress schieten en vanwege de angst de gekste dingen horen en zien. Gekke dingen, die hersenen!

Als je ook gekke ervaringen hebt gehad met glaasje draaien, en je nu betere verklaringen hebt voor hetgeen er gebeurde, dan zou ik die verklaringen heel graag willen weten. Want ik zou het ook liever zien als iets hilarisch. Dat meen ik echt Zwerte .
Laatst bijgewerkt door blacktown op 01-01-15 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:46

Ik heb genoeg persoonlijke ervaringen om te zeggen dat ik geloof.
Maar ik heb ook genoeg ervaringen gehad die een hele logische verklaring hadden die niets met het paranormale te maken hadden, en ik probeer altijd eerst een logische verklaring te vinden.
Een vriend van mij heeft een 'paranormal investigations' team, waar ik vanaf de volgende opdracht in mee zal doen, de insteek is daar ook dat er meestal een logische verklaring is. Dus we nemen de 'debunk' strategie totdat er geen logische verklaring te vinden is.
Zelfs als er geen logische verklaring is meestal het enige wat je kunt stellen een 'ok er is iets maar wat is niet duidelijk' tenzij er bewijzen zijn in de zin van evp's, duidelijk meetbare coldspots, videobewijs, fotobewijs etc. (wat er in de meeste gevallen niet is)

Ook is het heel belangrijk om jezelf te 'gronden' en niets mee naar huis te nemen. Ik wil geen 'cling-ons' en ik ga er vanuit dat als er iets probeert mij te beinvloeden (in de zin van ts met veranderingen van emoties etc) dat dat niet vriendelijk is.
Er zijn vriendelijke geesten, er zijn neutrale geesten, er zijn ook absoluut minder positieve ervaringen en ik heb geen interesse in een 'ghost-hoarding' hobby, omdat dat niet gezond is. Zelfs al heb je genoeg energie om een geest te 'voeden', waarom zou je? Een 100% vriendelijke geest zal dat namelijk niet aanvaarden, tenminste, dat is mijn ervaring.
Hier word het huis dus standaard om de zoveel maanden schoon gemaakt (van energie, de toiletpot wordt natuurlijk iets vaker gedaan :P )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:52

Bambi1995 schreef:
Zou het dan een man zijn geweest?

Ja zeker weten een mannelijke ziel.

ik kijk ook altijd op TLC naar My Ghost Story, dan komt er ook altijd een 'paranormal investigations' team. Die meten ook de energie en al die dingen die je opnoemt. Ze laten de bewijzen ook zien dan.Mja dan geloven er nog veel mensen niets van,want ach het is t.v. he,en daar kan zoveel mee gesjoemelt worden.Dat is oo zeker zo,er kan geknipt en geplakt worden,maar waarom zouden ze dat doen? Om kijkers te trekken? denk het niet,iemand die er niet in gelooft,gaat ook niet kijken naar zo'n programma. ;)
Laatst bijgewerkt door gohya op 01-01-15 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:52

Drifter schreef:
Ik heb genoeg persoonlijke ervaringen om te zeggen dat ik geloof.
Maar ik heb ook genoeg ervaringen gehad die een hele logische verklaring hadden die niets met het paranormale te maken hadden, en ik probeer altijd eerst een logische verklaring te vinden.
Een vriend van mij heeft een 'paranormal investigations' team, waar ik vanaf de volgende opdracht in mee zal doen, de insteek is daar ook dat er meestal een logische verklaring is. Dus we nemen de 'debunk' strategie totdat er geen logische verklaring te vinden is.
Zelfs als er geen logische verklaring is meestal het enige wat je kunt stellen een 'ok er is iets maar wat is niet duidelijk' tenzij er bewijzen zijn in de zin van evp's, duidelijk meetbare coldspots, videobewijs, fotobewijs etc. (wat er in de meeste gevallen niet is)

Ook is het heel belangrijk om jezelf te 'gronden' en niets mee naar huis te nemen. Ik wil geen 'cling-ons' en ik ga er vanuit dat als er iets probeert mij te beinvloeden (in de zin van ts met veranderingen van emoties etc) dat dat niet vriendelijk is.
Er zijn vriendelijke geesten, er zijn neutrale geesten, er zijn ook absoluut minder positieve ervaringen en ik heb geen interesse in een 'ghost-hoarding' hobby, omdat dat niet gezond is. Zelfs al heb je genoeg energie om een geest te 'voeden', waarom zou je? Een 100% vriendelijke geest zal dat namelijk niet aanvaarden, tenminste, dat is mijn ervaring.
Hier word het huis dus standaard om de zoveel maanden schoon gemaakt (van energie, de toiletpot wordt natuurlijk iets vaker gedaan :P )

Helaas heb ik hier ervaring mee.
Ik ben geestelijk slecht, en heb afgelopen zomer alles wat ik buiten oppikte mee naar huis genomen. In deze periode was er een zwarte enge waas in een hoek van mijn kamer. Er viel in die periode steeds kaartjes van mijn prikbord. Ik heb hulp ingeroepen nadat er 2 keer alles kaartjes van mijn prikbord vielen.
Mijn begeleidster en de eigenaar van de zorgboerderij hebben mij dat weekend echt geholpen. Mijn begeleidster is toen 10 minuten in mijn kamer geweest. Van een kalm gevoel daarvoor kwam ze met een zwaar bedrukt gevoel weer terug. Ze heeft toen ook gezegd. Ik wens je nu een fijne avond, heb liever niet dat je vanavond nog bij me komt. Toen wist ik niet goed wat ze er mee bedoelde, maar nu wel. Ze heeft due zwarte waas van mijn kamer genomen. De eigenaar die heeft me op afstand geholpen.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:55

Op deze siteKlik staan foto van mensen die overleden zijn.

Vroeger werd er niet zoveel foto's gemaakt. Er gingen mensen natuurlijk dood, men wou graag nog een herinnering en werden overleden mensen op de foto gezet.

Waarschuwing. Foto's hebben een lading.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:55

Deugenietje schreef:

Vroeger werd er niet zoveel foto's gemaakt. Er gingen mensen natuurlijk dood, men wou graag nog een herinnering en werden overleden mensen op de foto gezet.

Toegevoegde waarde? Heeft niets met het topic te maken maar meer met de gewoontes van "vroegah"

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:57

Bizzybijtje schreef:
Deugenietje schreef:

Toegevoegde waarde? Heeft niets met het topic te maken maar meer met de gewoontes van "vroegah"

Zal mijn vraag beter stellen.

Voelen jullie ook deze lading aan de foto's.?

Had voor deze topic een heel verhaal, maar die was ineens weg of niet goed gegaan/

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:58

Deugenietje schreef:

Krijg er een naar gevoel in me buik bij,bij het zien v.d. foto's.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:59

Deugenietje schreef:

ik voel me ineens erg aangekeken

Anoniem

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:00

Omdat je weet dat die mensen niet meer leefden op de foto. Daarnaast zijn oude foto's altijd al "raar" om te zien omdat ze als creepy bestempeld worden in films.

blacktown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:01

Ik begon met de foto's bekijken, maar kon het niet afzien. Voelde naar aan.....

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:02

Bizzybijtje schreef:
Omdat je weet dat die mensen niet meer leefden op de foto. Daarnaast zijn oude foto's altijd al "raar" om te zien omdat ze als creepy bestempeld worden in films.

Oude foto's waar mensen toen levend op staan, daar kan ik uren naar kijken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:03

Bizzybijtje schreef:

Dat die mensen niet meer leven boeit me niet.De dood hoort bij het leven,ik word er ook niet warm of koud van,van iemand die dood is.
Het geeft 'gewoon' een naar gevoel,bij andere foto's van overleden mensen heb ik dat niet.
En dát is het verschil. ;)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:04

Gelukkig ben niet te enige.

Er wordt nooit gesproken over geesten enzo. Voelde me al aardig eenzaam op dit gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:05

Deugenietje schreef:
Bizzybijtje schreef:

Oude foto's waar mensen toen levend op staan, daar kan ik uren naar kijken.

:roll:
Jammer dat je maar de helft van mijn bericht leest.
Je ziet, hoe knap ze het ook proberen te maskeren, dat die mensen niet meer leven. Natuurlijk voelt dat naar aan. Vooral als je net dit topic hebt gelezen en er zelf vooral iets achter probeert te zoeken. Bovendien rukt het heel je theorie uit elkaar aangezien de mensen op de foto dood zijn. Geen geest dus. :D

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:09

Bizzybijtje schreef:
Jammer dat je maar de helft van mijn bericht leest.
Je ziet, hoe knap ze het ook proberen te maskeren, dat die mensen niet meer leven. Natuurlijk voelt dat naar aan. Vooral als je net dit topic hebt gelezen en er zelf vooral iets achter probeert te zoeken. Bovendien rukt het heel je theorie uit elkaar aangezien de mensen op de foto dood zijn. Geen geest dus. :D

Sorry heb moeite met goed begrijpend lezen.

Bedankt voor je uitleg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:13

Je kan jezelf ook erg bang maken en soms zonder dat je het beseft.
Ik heb dat zelf ook wel hoor,als ik na zo'n programma als Ghost Story naar bed ga,dan 'zie' ik in mezelf dat er 2 handen onder bed uitkomen en me benen vast grijpen.En Ja,dan word ik bang,maar ik wéét wel dat ik dit zelf doe.Als er dingen gebeuren uit het niets,dan zijn dit geen dingen die ik mezelf aan doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:19

Ik geloof er niet in.
Mijn honden staren ook wel eens naar de muur, vooral als er een spin zit of er een geluid van buiten of bij de buurman is dat ze niet kunnen plaatsen, ze zijn dan gewoon gefixeerd op dat geluid.
Onze oude kat zat ook vaak in een hoek naar de muur te staren, beestje werd dement..
Ook heb ik regelmatig blauwe plekken die ik niet kan plaatsen, niets gevoeld en nergens hard tegenaan gestoten en toch zijn het soms flinke plekken, dat komt door de medicijnen.. Vlekken zie ik ook als ik migraine heb..
Dat je het koud krijgt op een kerkhof wijt ik aan de spanning, je kan jezelf veel aanpraten.
Als je al vanuit het idee denkt dat het geesten zijn dan zie je het zoals je het wil zien.

Zomaar bij een verhaal roepen dat het zeker geesten zijn vind ik wel knap, ik ben dan wel benieuwd naar het bewijs TS? Je laat het nu overkomen alsof het vast staat dat het geesten zijn, dat kan je helemaal niet weten, dat is jou gevoel.. Bewijs is er niet en het is maar net wat je gelooft.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:26

Ik zal TLC is even in de gaten houden voor dat programma gohya. Wel interessant.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:32

Dat is het altijd, mensen moeten altijd bewijs hebben willen ze iets geloven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:42

Bambi1995 schreef:
Ik zal TLC is even in de gaten houden voor dat programma gohya. Wel interessant.

Sorry,foutje, het komt elke avond op IC channel [bij ons op 112] om 24.00 uur en soms op TLC.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:44

gohya schreef:
Bambi1995 schreef:

Sorry,foutje, het komt elke avond op IC channel [bij ons op 112] om 24.00 uur en soms op TLC.

Volgens mij hebben wij dat programma niet :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:46

Heb je UPC? die hebben het meestal wel in hun programma staan.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:50

Nee Ziggo

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:19

Oke,jammer.Maar soms komt het ook op TLC, gewoon de t.v. gids elke dag even bekijken.