Seinen in het verkeer voor voeren mistlampen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_Ma

Re: Seinen in het verkeer voor voeren mistlampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:01

of mensen die een koplamp op de kop erin zetten, zie je tegenwoordig ook heel veel. ook zo'n verblindende licht

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:03

Lara_Silver schreef:
Ja want het echte leven en de ervaringen die je doet op de weg zijn te vergelijken met een linkje. Niet overdrijven. Ook mocht ik gewoon door rijden toen ze me aanhielden voor een kapot dimlicht, ze zeiden gewoon dat ik het zo snel mogelijk moest repareren. Ik had toen geen reserve lampje in de auto maar wel thuis. Ook mijn vader heeft dezelfde ervaring gemaakt. Sterker nog, hij werd eens gevolgd door de politie (geen burgerauto), bergaf liet hij het ook rollen tot 90 teller ipv 80 en de politie volgde gewoon omdat ze waarschijnlijk net wat beters te doen hadden. Dus zoals ik al zei, je moet voor dit soort zaken wel op de verkeerde pietje precies politie agent stuiten. Die zijn er, maar het grootste deel is gewoon coulant met dit soort zaken en gelukkig maar.

Dat weet ik....maar ik heb alleen maar copy/paste gedaan van die site..
Ik overdrijf dus niet. Dat kan je de ANWB verwijten

Ik zit uren per dag in een auto,...en als de politie iedereen op de bon zou slingeren die met het licht seint dan komen ze mankracht te kort..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:50

Hier houden ze er dus tijdens acties wel rekening mee en als je seint dat ze staan aan tegenliggers die er nog langs moeten (vb alcoholcontrole of flitscontrole) dan mag je er zowat prat op gaan dat ze je verderop tegenhouden en je daarop aanspreken. Het gebeurt immers zo ontzettend vaak dat ze daar in deze regio gewoon gericht mee op controleren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:56

Tja, dat vind ik dan weer niet gek. Haat het als ik niet weet waarom er geseint wordt. Dan denk ik dat er met de auto iets niet goed is en blijkt er gewoon een controle te staan.
Daar heb ik toch geen last van want ik drink niet als ik moet rijden en rij zelden te hard.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:26

Polly schreef:
Je zegt zelf al dat je licht niet fel is, weleens erbij nagedacht dat je gewoon niet gezien word? Ik schrik me elke ochtend wel een paar keer de rampenpleuris als er weer zo'n mafkees voor mn auto opdoemt met zo'n heeeeeeeeeel klein lampje...

Nouja, hij schijnt gewoon niet op de grond. Ook goed. Heb zon omafietsje met rekje, dus licht zit sowieso al redelijk laag. Ik zie iig niet veel licht op de grond, wel wat, maar niet heel veel. Volgens mij kan iedereen m wel gewoon duidelijk zien :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:30

Blijkbaar niet. Als ik een object op de weg niet goed zie, dan doe ik zelfs mijn grootlicht aan. Laatst ook zweefde er een prut rood knipperlampje in het donker, groot licht aan, was het gewoon een gehele aanspanning met twee paarden, de debielen. Dus ben er maar zeker van dat als iemand zijn grootlicht aan houd of doet of zelfs alleen de mistlampen , dat deze persoon je 90% zeker niet gezien heeft of juist wil zien 'wat je bent'.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:43

Daar ga ik helemaal in mee, fietsers denken snel dat ze gezien worden tot ze in de auto stappen en dan lopen ze te mopperen op andere fietsers

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:47

Idd als het donder is zie je fietsers slecht. Een flauw lampje zie je echt niet.
Ben ook wel eens een fietser om 2 uur 's nachts in op een weg in het bos tegengekomen die helemaal geen licht had. Dan ben je toch wel levensgevaarlijk bezig. Net zoals dat mensen denken dat zo'n reflectiehesje goed te zien is. Die zie je ook pas op het laatste moment.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:00

Maar hoe meer licht je zelf gebruikt, hoe moeilijker je dingen buiten je licht ziet. Dat blijft een dilemma.

Helemaal geen licht (en ook nog zwarte kleren) is geen goed idee, zeker niet buiten op donkere wegen.
(Overigens: ook een slecht en levensgevaarlijk idee is een aangelijnde zwarte hond, waarbij de hond aan de andere kant van het fietspad loopt.)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:07

Qua fietsers, hoe vaak ik hier geen fietsers (vooral wielrenners) tegenkom met van die knipperende lichtjes. Voor zover ik weet is dat verboden, hoeveel moeite is het om nog een keer dat knopje in te drukken zodat het constant brandt? :?

Maar goed, laten we het positief bekijken, die hebben tenminste nog licht. Toen ik vorig jaar verkleed als kerstboom mijn paard verhuisde werd ik vanuit het niets gepasseerd door een fietser zonder licht op een pikkedonker fietspad. Dan heb je ze toch ook niet allemaal op een rijtje :roll: