Nu al vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Re: Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:05

Ik kwam rond half 12 's morgens thuis van werk (ik werk onregelmatig ;) ) en toen werd er hier al volop afgestoken. Niks geen 18:00 's avonds! Of deze gemeente doet daar niet aan; of iedereen heeft er gewoon sch**t aan...
Het zijn wel grotendeels alleen maar knallen nu. Op een enkele veel te harde knal na, valt het qua geluid ook nog wel mee. Nog geen fluitende pijlen oid.

Ben al bij paard geweest (die staat aan de rand van het dorpje) en die vond het eigenlijk niet zo heel spannend, al die knallen. Heb haar gelongeerd en ze was reuze braaf. 's Ochtends hebben alle paarden ook nog gewoon buiten gestaan... Vannacht om 12 uur is er wel iemand bij ze, gelukkig; dit omdat er een paar paarden bij zijn die er echt heel bang van worden.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:02

Hier vlogen de putdeksels letterlijk van de putten af vandaag.. 8)7

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:05

Hier zijn ze met belachelijk spul bezig.

Wij wonen ongeveer 2 km van de betreffende vuurwerk plek af en ik weet niet wat ze doen maar bij elke klap hoor je de ramen in de kozijnen trillen. Ik schrik mij elke keer wezenloos en zit echt te twijfelen de politie te bellen, want deze klappen zijn echt belachelijk het zijn gewoon bommen!

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:23

Onze stal ligt vrij afgelegen, maar je hoort wel knallen uit de omgeving. Paarden en pony's hebben er niet zo veel van gelukkig. Wel zijn vandaag alle luikjes dicht gedaan met een staalkabel erdoor (aan de buitenkant) zodat ze minder makkelijk open kunnen.

Mijn eigen paard heeft er gelukkig helemaal niks van. Wij zijn 2 jaar geleden zelfs op oudjaarsdag naar de kliniek gereden. Toch wel een opluchting dat hij er niet zoveel van heeft.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:48

iirrssjjee schreef:
Riddershow schreef:
Vuurwerk mag pas de laatste 3 dagen van het jaar verkocht worden. Het enige wat je in de winkel nu kunt kopen is nep-vuurwerk. Vuurwerk mag ook alleen maar oude jaars avond vanaf 6 uur worden afgestoken. Alles wat eerder afgestoken wordt is strafbaar; die jongen krijgen daar gewoon een taakstraf voor, dus vooral de politie tippen....

Vanaf 10 uur 's morgens mag dat al!

Maar ook hier word al aardig wat afgeknalt.... En dan op een leeftijd dat je je afvraagt of ze al wel alleen naar school mogen fietsen (ik woon in ene dorp, voor het beeld met alleen naar school fietsen :+ ). Word ook een beetje gek ervan....

nieuwe regel, vanaf 6 uur s'avonds.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:49

katten zitten al 3 dagen onder het bed, door mn eigen broertje :+
wij houden ze echt binnen, ben als de dood dat ze iets met ze doen, of op ze gooien ect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:49

Petrichor schreef:
Hier zijn ze met belachelijk spul bezig.

Wij wonen ongeveer 2 km van de betreffende vuurwerk plek af en ik weet niet wat ze doen maar bij elke klap hoor je de ramen in de kozijnen trillen. Ik schrik mij elke keer wezenloos en zit echt te twijfelen de politie te bellen, want deze klappen zijn echt belachelijk het zijn gewoon bommen!

Is het geen carbid?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:53

Het klinkt veel harder als carbid.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:54

vorig jaar zo iets engs meegemaakt.
kindje van 3 nichtje van de overburen, stond letterlijk in brand, ze rolden haar over t grasveld, en heel heel veel geschreeuw en gehuil, iedereen in paniek, en water gooien, daarna kwam ambulance, kind laatst nog gezien, overal littekens, hele gezichtje. t gebeurde echt opeens, dat ze in brand was, niemand heeft t ook gezien, hele straat was gelijk klaar met vuurwerk afsteken.. sfeer was aardig gezakt, en terrecht. heel sneu.. :(

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:59

Oh bah. Snap niet dat ze zo'n kind uit het oog verliezen met vuurwerk in de buurt. Waarschijnlijk heeft ze iets opgepakt wat nog niet ontploft was.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:08

het was iets van een fontijn, waar opeens een hele berg vuur uitkomt, ze stond erboven, en te dronken oom, tante en de rest van de familie om op te letten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:11

He bah, dat is naar Savanna.

Omg mijn buren zijn echt fiets heilige boontjes. Beginnen braaf om 18.00 uur met afsteken. Wel zwaar illegale bommen, dat dan weer wel :')

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:13

Hier ook hoor Joolien.

Zit alweer een kwartier naast mijn hond zodat ie kalmeert

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:14

Joolien schreef:

Omg mijn buren zijn echt fiets heilige boontjes. Beginnen braaf om 18.00 uur met afsteken. Wel zwaar illegale bommen, dat dan weer wel :')

ja, heel naar, laat dan minstens 1 iemand nuchter blijven om goed op dat kind te letten...

:')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:17

3 katten waarvan er 2 op de badkamer zitten en 1 in het raamkozijn. Die vind t prachtig en moeten we juist tegenhouden om niet naar buiten te vliegen om alles aan te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:18

savannah030x schreef:
Joolien schreef:

ja, heel naar, laat dan minstens 1 iemand nuchter blijven om goed op dat kind te letten...

:')

Het zijn geen fiets heilige boontjes, maar f.ucking heilige boontjes ja!! :') Omg de ramen klappen er zowat uit. Echt wat een klappen zeg. En ook nog elke 30 sec, ze hebben vast iets in te halen ofzo. Of te compenseren, een bepaalde grootte van iets ofzo.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:19

Nou ja; ik merk in elk geval niet dat het al 18:00 uur is aan de hoeveelheid vuurwerk; het gaat nu zo'n beetje verder op dezelfde toer als hoe het de hele dag al gaat. :o Al met al valt het me nog mee.

Ben benieuwd hoe het dan straks om middernacht is...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:30

savannah030x schreef:
het was iets van een fontijn, waar opeens een hele berg vuur uitkomt, ze stond erboven, en te dronken oom, tante en de rest van de familie om op te letten..

Wat erg dat zij er nu zo uit moet zien door nalatigheid van de ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:53

Ik bel niet de politie als er een paar rotjes worden afgestoken, maar bij mij in de wijk worden echt regelmatig halve bommen in ondergrondse containers/prullenbakken gegooid. Buiten dat ik het irritant vind en de katten het ook niet zo geweldig vinden is het gewoon vernieling van openbaar goed en dat vind ik heel poedersuiker.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:15

hier waren ze vanochtend al aan t carbit schieten :(, moes met men paard een stuk buiten rijden om naar de manege te komen, ben maar afgestapt, gelukig was ze niet echt bang

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:39

vanochtend om 10:30 waren ze al volop van dat harde knalvuurwerk aan het afsteken. Schrok me helemaal kapot tijdens een wandelingetje met m'n oppaskindjes. Enorme knal en veel rook, niet ver van ons vandaan op een grasveldje. Daarna zag k een kudde politieagenten te fiets hard voorbij komen crossen, gingen kijken waar het geluid vandaan kwam :')

Daarna kwam er ook echt om de haverklap zo'n knal. En iedere keer schrok ik weer enorm. Was al blij dat ze de begintijd verlaat hadden, maar heeft niet veel nut. Wordt toch wel vuurwerk afgestoken. Zelfs al dagen/weken van tevoren.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:53

Hier is het bijzonder rustig geweest (tot twee uur geleden dan) wat geknal de hele dag door maar niet extreem, af en toe een te harde knal maar dat is al sinds november zo. Heb totaal nog niet het idee dat het oudjaarsdag is vandaag.
De honden vinden het schieten van de jager enger dan het vuurwerk, dus die liggen ook rustig op de mat.

DjobliLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:03

Vind het hier wel meevallen, zolang mensen er maar verantwoordelijk mee omgaan stoor ik me er niet aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:11

Hiernaast hebben ze gewoon een buis gemaakt waar ze vuurwerk in stoppen. Mijn kat is echt niet blij. Mafkezen, de ene klap is nog harder dan de ander.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:15

savannah030x schreef:
vorig jaar zo iets engs meegemaakt.
kindje van 3 nichtje van de overburen, stond letterlijk in brand, ze rolden haar over t grasveld, en heel heel veel geschreeuw en gehuil, iedereen in paniek, en water gooien, daarna kwam ambulance, kind laatst nog gezien, overal littekens, hele gezichtje. t gebeurde echt opeens, dat ze in brand was, niemand heeft t ook gezien, hele straat was gelijk klaar met vuurwerk afsteken.. sfeer was aardig gezakt, en terrecht. heel sneu.. :(

O wat eng. Heb onze kids liever achter het raam bij het afsteken van vuurwerk. Dit jaar alleen maar sterretjes ✨ gehaald. Mocht m'n zoontje van 6 samen met papa aan steken.